1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. تاکسی های ام‌جی در مشهد! شایعه یا واقعیت؟

تاکسی های ام‌جی در مشهد! شایعه یا واقعیت؟

18 آذر 1399
  • 2

ابتدای هفته جاری، تاکسیرانی شهر مشهد با انتشار خبری در وب سایت خود اعلام کرد رانندگان تاکسی‌های فرسوده می‌توانند در قالب طرحی با حمایت شورای شهر مشهد و شرکت بهینه سازی مصرف سوخت کشور، اقدام به ثبت نام برای دریافت خودروهای ام جی 360 تاکسی نمایند!
این سازمان در این خبر از دارندگان تاکسی‌های فرسوده مدل 1388 و پایین‌تر درخواست کرده جهت پیش ثبت نام حداکثر تا پایان آذر ماه با مراجعه به اکانت این سازمان در یکی از پیام‌رسان‌های داخلی اقدام نمایند.

قیمت و شرایط فروش ام جی 360 تاکسی

در این طرح قیمت خودروهای ام جی 360 هیبرید 500 میلیون تومان اعلام شده که از این مبلغ، 200 میلیون تومان با بازپرداخت 60 ماهه تسهیلات قرض الحسنه و 120 میلیون تومان نیز آورده تاکسیران می‌باشد، الباقی مبلغ خودروها نیز به صورت کمک بلا عوض محاسبه خواهد شد....!
سازمان تاکسیرانی مشهد در بخش دیگری از این اطلاعیه نیز اقدام به انتشار مدارک و شرایط مورد نیاز برای شرکت در این طرح نموده است...!

004.jpg

تولید ام جی 360 هیبریدی در ایران؟!

هرچند به کار گیری خودروهایی باکیفیت و ایمنی در سطح محصولات ام جی اتفاق مثبتی برای ناوگان حمل و نقل عمومی کشور محسوب می‌شود، اما انتشار این خبر در شرایط فعلی موجب ایجاد ابهاماتی شده است، نخست این‌که در روزهایی که مشتریان سابق و حواله داران فعلی آذویکو با وجود اقدام به شکایت و تجمع‌های بسیار، همچنان در دریافت خودروهای خود ناموفق هستند و آذویکو در پاسخ به تعهدات معوق خود ناتوان است، چطور ممکن است این خودروها سر از تاکسیرانی مشهد در بیاورند؟

و ابهام بعدی که با دیدن این اطلاعیه در ذهن مخاطبان ایجاد می‌شود، این است که در متن اطلاعیه سازمان تاکسیرانی مشهد نوع خودروهای مذکور، MG360 هیبریدی ذکر شده، خودرویی که نه تنها تا کنون در کشور تولید نشده، بلکه حتی در گذشته هم بحث تولید آن به میان نیامده بود و در شرایط فعلی نیز، همکاری مالک MG با سازنده ایرانی برای تولید این خودرو، بسیار بعید بنظر می‌رسد!

اما از دید نگارنده، تمام این ابهامات با دقت به آخرین نکته اطلاعیه سازمان تاکسیرانی مشهد برطرف می‌شود!
جمله ای که در آن خبر از عدم قطعیت طرح داده و اعلام شده در صورت نرسیدن تقاضا به حد نصاب لازم، یا اختلال در تامین خودرو، این طرح متوقف شده و هیچ مسئولیتی متوجه سازمان مذکور نخواهد بود:

"این فراخوان صرفا جهت پیش ثبت نام و برآورد تقاضا می باشد و اجرای طرح منوط به تامین حداقل تقاضا است،

در صورت عدم تقاضا به میزان مورد نظر و اختلال در تامین خودرو این طرح متوقف شده و هیچگونه مسئولیتی متوجه سازمان نخواهد بود"

005.jpg

منبع car.ir


نظرات

  • مهدی مهدی (18 آذر 1399 ساعت 14:27)

    320میلیون تاکسی بخری دوهزارتومان دوهزارتومان بگیری فکراصطلاکش را هم باید کرد

  • کیوان کیوان (18 آذر 1399 ساعت 11:57)

    با سلام ، تاکسیرانان محترم مشهد گول این شرکت را نخورید من حواله دار شرکت صنعت خودرو آذربایجان آذویکو هستم دوسال و نیم ماشین زیر پامو فروختم و بدون وسیله ستم فریب وام 30 میلیونی تومانی قرض الحسنه که این شرکت وعده داده بود را خوردم بعد از دوسال و نیم نه الان ماشین دارم نه دیگه ماشین میتونم بخرم در یک کلام خانه خرابم کردند خدا خانه ی همشون را خراب کنه