1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. اولین SUV کوپه ساخت داخل تا پایان بهمن ماه وارد بازار می شود

اولین SUV کوپه ساخت داخل تا پایان بهمن ماه وارد بازار می شود

6 بهمن 1399
  • 0

مدیرعامل شرکت بهمن موتور ضمن تاکید بر ارتقای بیش از 50 درصدی داخلی‌سازی محصولات این شرکت ، از عرضه دو محصول دیگنیتی و فیدلیتی تا پایان سال جاری خبر داد.

برای مشاهده مشخصات فنی خودروی دیگنیتی پرایم گروه بهمن بر روی نام آن کلیک نمایید.

مهندس محمد ضرابیان در خصوص محصولات جدید گروه بهمن موتور و برنامه عرضه آنها اظهار داشت: بهمن موتور در سال جهش تولید و در اوج تحریم‌ها، موفق به عرضه دو محصول شده که دیگنیتی یکی از آنها است. تولید انبوه دیگنیتی آغاز شده و طی دو، سه هفته آتی به بازار عرضه خواهد شد.

2.jpg

وی همچنین به محصول جدید فیدلیتی و موعد عرضه قطعی آن به بازار در اسفند ماه سال جاری اشاره کرد و افزود: در تولید این خودرو به عنوان محصول استراتژیک شرکت بهمن موتور، عمده سرمایه‌گذاری بر روی پلتفرم آن انجام شده و اکنون عملیات عمرانی در خصوص ایجاد خط پرس شاپ G1 و G2 در حال انجام است و این خطوط تولید از یکی از سورس‌های تامین قطعات خریداری شده و در حال حمل و انتقال به داخل کشور است.

مدیرعامل بهمن موتور با بیان اینکه محصول فیدلیتی در مرحله تیراژ و تولید انبوه است، گفت: دیگنیتی نیز محصولی است برای سگمنتی از جامعه که خواستار یک نوع خودرو متمایز از لحاظ استایل هستند.

ضرابیان افزود: دیگنیتی اولین SUV کوپه ساخت داخل است و میزان داخلی سازی در خودروسازی بهمن به طور معمول با 20 درصد ساخت داخل شروع می‌شود که در محموله‌های آتی، افزایش ساخت داخل در مجموعه خودرو دیگنیتی در دستور کار قرار دارد.

وی در خصوص میزان داخلی سازی خودروی فیدلیتی گفت: در تولید این خودرو از برنامه‌های گسترده‌ای بهره گرفته‌ایم به این شکل که موتور آن توسط شرکت توسعه قوای محرکه تیوان تولید و مونتاژ خواهد شد و همان طور که گفته شد خطوط تولید پرس آن در حال نصب و راه‌اندازی است و در تولید سایر قطعات از تمام توانمندی زنجیره تامین در داخل کشور برای افزایش داخلی‌سازی آن استفاده خواهد شد.

3.jpg

مدیرعامل بهمن موتور گفت: هدف ما برای تیوان طی یک سال آتی، پیشبرد برنامه‌های ساخت داخل و داخلی‌سازی بیش از 50 درصدی با حفظ کیفیت و استانداردها است.

ضرابیان در خصوص حمایت‌های گروه بهمن از قطعه‌سازان با توجه به تاکید این شرکت بر ارتقای داخلی سازی گفت: گروه بهمن از ابتدای دهه 70 که اوج فعالیت‌های قطعه‌سازان و شکل‌گیری زنجیره تامین بود، در حوزه ساخت داخل و زنجیره تامین، اقدام به سرمایه‌گذاری در این زمینه نموده به طوری که در حال حاضر از یک زنجیره تامین متنوع که همه بخش‌های خودرو را شامل می‌شود، برخوردار است.

وی در خصوص وضعیت زنجیره تامین دو خودروی دیگنیتی و فیدلیتی گفت: در جهت توسعه زنجیره تامین این دو خودرو اقدام کرده‌ایم و با دعوت از دو انجمن قطعه‌ساز، از قطعه‌سازانی که دارای پتانسیل سرمایه‌گذاری و یا برخوردار از شرکت‌های R&D بوده و یا جزو شرکت‌های دانش بنیان محسوب می‌شوند، دعوت به همکاری کرده ایم تا توسعه ساخت داخل با تاکید بر حفظ کیفیت از طریق زنجیره تامین عملیاتی شود.



نظرات