1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه ثبت نام و فروش خودرو
  4. ورود فردا ۵۱۱ به بازار ایران + قیمت و مشخصات

ورود فردا ۵۱۱ به بازار ایران + قیمت و مشخصات

معرفی جدیدترین سدان بازار ایران + قیمت و مشخصات
2 خرداد 1400
  • 8

با توجه به تجربه موفق خودروسازان کشور در عرضه سدان های اقتصادی چینی به بازار ایران،اکنون فردا موتورز نیز قصد دارد تا محصولی را در این رده و سگمنت به بازار عرضه کند. این خودرو که  فردا511 نام دارد، روز گذشته طی مراسمی معرفی شده و فروش فوری آن نیز آغاز شد.

(2).jpg

فرداموتور از سال 95 با خرید و تجهیز کارخانه ای در سمنان، کار خود را با تولید بعضی از محصولات ایران خودرو آغاز کرد و تا امروز توانسته بیش از ۳۰ هزار خودروی ایران خودرو را در خط تولید خود تولید کند، این شرکت در سال 96 با سایک چین وارد همکاری شد که حاصل آن تولید تنها چند دستگاه خودروی ام جی RX5 بود، چراکه تحریم‌هامانع ادامه این همکاری شدند و خیلی زود سایک فعالیت خود در ایران را متوقف کرد.

اما این خودروساز خصوصی در سال 98 برند اختصاصی خود به نام فردا را معرفی کرد و سال گذشته نیز دو کراس اور با نام های فردا SX6 و فردا SX5 را در کلاس خودروهای کراس‌اوور معرفی کرد، اکنون نیز این شرکت سومین محصول خود را که سدانی به نام فردا ۵۱۱ است معرفی کرده است، همچنین این شرکت احتمالا در نیمه دوم سال جاری، چهارمین محصول خود را نیز معرفی خواهد کرد.

(5).jpg

آشنایی با فردا ۵۱۱

خودرو فردا 511 در کلاس B پلاس قرار می‌گیرد و در حقیقت یک سدان جمع‌وجور شهری است که در بازار ایران رقیب مستقیم چری آریزو 5، دنا پلاس، رانا پلاس اتوماتیک، جک جی۴ و بسترن B50 خواهد بود. نسخه‌ای که توسط فرداموتورز عرضه شده، در سال 2020 معرفی شد و از سال 2021 همزمان با بازار ایران، به بسیاری از کشورهای دنیا نیز عرضه شده است.

مشخصات فنی

استفاده از موتورهای 1.5 لیتری به رسم جدید خودروسازان چینی تبدیل شده و تمامی محصولات این کشور از سدان‌های کوچک تا شاسی‌بلندهای فول سایز به انواع توربوشارژ و تنفس طبیعی این پیشرانه ها تجهیز شده اند، فردا ۵۱۱ نیز از این رسم مستثنا نبوده و در آن از پیشرانه ای ۴ سیلندر با حجم ۱۵۰۰ سی سی استفاده شده است، پیشرانه مذکور توانایی تولید ۱۰۶ اسب بخار قدرت و ۱۳۵ نیوتن متر گشتاور را دارد، نیروی تولیدی آن نیز بوسیله جعبه دنده ۵ سرعته دو کلاجه به چرخ های جلو منتقل می شود.

هرچند پیشرانه تنفس طبیعی فردا ۵۱۱ روی کاغذ جذابیت زیادی از خود نشان نمی دهد، اما استفاده از گیربکس دوکلاجه در این سدان اقتصادی، مزیتی است که دیگر رقبا از آن بهره مند نیستند، با دانستن این موضوع و همچنین وزن نسبتا سبک ۱۱۱۵ کیلوگرمی خودرو، انتظار می رودقوای حرکتی فردا ۵۱۱ برای استفاده شهری و خانوادگی کاملا کافی باشد. 

مصرف سوخت اعلام شده برای فردا ۵۱۱ با این ترکیب موتور و گیربکس، حدود ۶.۴ لیتر در صد کیلومتر به صورت ترکیبی است و بنا بر اعلام مدیران خودروسازی فردا، این خودرو در تست های استاندارد گاها اعدادی پایین تر از رقم اعلام شده را نیز ثبت کرده است.

(21).jpg

کابین فردا ۵۱۱

با وجود اینکه فردا ۵۱۱ سدانی جمع و جور به حساب می آید، اما کابین آن برای استفاده ۴ نفر بزرگسال فضای کافی دارد و با وجود سیستم تعلیف مک فرسون در جلو و میله پیچشی در عقب، انتظار سواری نرمال در کلاس دیگر رقبا از این خودرو داریم و وجود سیستم کنترل پایداری esp نیز به افزایش ضریب ایمنی خودرو در پیچ ها کمک می کند، موردی که نبود آن در رقبای داخلی کاملا به چشم می خورد!

07.jpg

امکانات فردا ۵۱۱

در زمینه امکانات رفاهی و ایمنی، فردا 511 در شرایطی قابل قبول قرار دارد و مطابق انتظارات از یک سدان اقتصادی ظاهر می‌شود. دو کیسه هوا، ترمزهای دیسکی جلو به همراه سیستم ترمز ضد قفل و توزیع نیروی ترمز، کنترل پایداری الکترونیکی و کنترل ایستایی در سربالایی بخشی از تجهیزات این خودرو هستند. سانروف، آینه‌های برقی، تهویه مطبوع اتوماتیک، دوربین دید عقب، سیستم پایش فشار باد لاستیک‌ها و سیستم سرگرمی به همراه نمایشگر ۷ اینچی نیز امکانات رفاهی فردا 511 را به خود اختصاص داده‌اند.

(17).jpg

(30).jpg

قیمت و شرایط فروش فردا 511

تولید فردا ۵۱۱ از اواخر سال گذشته آغاز شده و اکنون فروش نقدی این خودرو با قیمت قطعی ۴۲۹ میلیون تومان و زمان تحویل ۳۰ روزه آغاز شده است. گارانتی این خودروها نیز ۴ سال یا ۱۰۰ هزار کیلومتر اعلام شده و برای استفاده از خدمات پس از فروش، می توانید به ۲۵ عامیلیت فردا موتور در ۱۷ شهر کشور مراجعه کنید، همچنین به گفته آرین نژاد مدیر بازاریابی این شرکت، فردا موتور تا پایان سال جاری ۴۵ عاملیت دیگر را نیز در سراسر کشور تاسیس خواهد کرد.

برای خرید این خودرو تنها باید به صورت حضوری به عاملیت‌های این خودروسازی در سراسر کشور مراجعه کنید. رنگ‌های موجود برای سفارش این خودرو سفید، مشکی، آبی، قرمز و نقره‌ای است و خودرو در طی 30 روز کاری تحویل داده خواهد شد.

 

منبع car.ir


نظرات

  • صادق صادق (24 مرداد 1400 ساعت 15:53)

    واقعا جای تاسف داره که خودروسازان داخلی فقط یاد گرفتن قیمت ها رو به روز کنند! این ماشین مثلا چانگان آلسوین هست! تو عراق و پاکستان دارند با کلی امکانات و به صورت تمام قسط به عنوان خودرو برای قشر ضعیف میفروشن. اینجا اومدن مثلا صرفه جویی کنند بعد کنسول وسط و آینه آرایشی و کروز کنترل و کنترل فشار تایر و ... رو حذف کردند. بعد هم قیمت گذاشتن 430 میلیون تومان! تا الان فکر میکردم مدیران خودرو گرون فروشه، ولی انگار همه خودرو سازها **** و کم فروشی رو یاد گرفتن!

  • حسین حسین (3 تیر 1400 ساعت 13:03)

    واقعا قیمت یه کنسول وسط چقدره که این خودروسازهای بی کلاس داخلی از روی ماشین حذفش می کنن؟! این ماشین توی پاکستان حتی در ساده ترین نسخه با کنسول وسط ارائه میشه ولی توی ایران این آپشن!!! رو حذف کردن! بابا یه کم خجالت بکشید. دندون طمع رو بکشید بندازید دور! ماشین 430 میلیونی بدون کنسول وسط؟!
    دیگه از کروز کنترلش نمیگم که اون رو هم حذف کردید ظاهرا.
    روزی که من ثبت نام کردم توی کاتالوگی که بهم داید هر دو مورد رو داشت. الان ولی هر دو رو توی رونمایی حذف کردید!
    از سود انصراف هم نمیگم که اولش گفتید 12 درصد ولی بعد که قراردادتون اومد نوشته بودید 5 درصد!

  • مهدی مهدی (3 خرداد 1400 ساعت 17:10)

    خداوکیلی حق مردم ایران گاری چینی هست ؟!!!

  • علی علی (3 خرداد 1400 ساعت 15:29)

    یه مقدار قیمت دلار متعادل‌تر بشه اینم قیمتش میاد زیر ۴۰۰ تومن و به شدت رقابتی میشه با خودروهای مثلا لوکس داخلی مثل دنا و تارا و شاهین و عقاب و کفتر و...
    تازه ۴ سال هم گارانتی داره

  • l n l n (3 خرداد 1400 ساعت 10:04)

    پول تویوتا رو میگیرن بجاش یه آشغال چینی رو میدن بهمون این خودرو سازان موفق.

  • ناصر محلوجی ناصر محلوجی (2 خرداد 1400 ساعت 16:10)

    سلام
    این خودرو محصول چانگان چین است

    mohsen7360 mohsen7360 (3 خرداد 1400 ساعت 22:57)

    و البته بسیار آشغال است

    H_M H_M (20 مرداد 1400 ساعت 07:44)

    ماشینی که هنوز در نیومده و تست نشده و جواب پس نداده چطوری میگی آشغاله
    همین چین که میگید ماشینهایی مثل جیلی و ام جی و چری و بسترن B50 و b30 و از این قبیل ماشین های درجه یک داره میزنه
    آشغال ماشینهای تولید داخل هستن که حتی صفر هم میخریشون هم بازم پر از ایراد موتوری و مونتاژی و کسری قطعه اونم با پایین ترین کیفیت هستن