1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. به زودی "رانا پلاس" با سقف پانوراما و گیربکس 6 سرعته به بازار عرضه می شود + جزئیات و عکس

به زودی "رانا پلاس" با سقف پانوراما و گیربکس 6 سرعته به بازار عرضه می شود + جزئیات و عکس

"رانا پلاس" با سقف پانوراما و گیربکس 6 سرعته به بازار عرضه می شود + جزئیات و عکس
31 خرداد 1400
  • 5

رانا پلاس جدید ایران خودرو که در واقع فیس لیفت جدید خودروی رانا می باشد، مجهز به سقف شیشه ای و گیربکس شش سرعته، به زودی وارد بازار خواهد شد.

34.jpg

محصول جدید ایران خودرو، دارای مشخصات فنی نظیر موتور پر قدرت +TU5 با ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن متر گشتاور است. این موتور در مقایسه با موتور پایه TU5 به فناوری CVVT یا همان زمان‌بندی متغیر سوپاپ ها مجهز است که علاوه بر بهبود میزان آلایندگی، قدرت و گشتاور آن را افزایش داده است.

از نظر کیفیت ساخت و تولید رانا پلاس بهبودی نداشته است و فقط بعضی مشخصات فنی این خودرو تغییر کرده است.

35.jpg
با توجه به جایگاه خودروی رانا پلاس به عنوان خودروی با کیفیت و راحت، لزوم توجه به انتظارات مشتریان این خودرو و افزایش رضایتمندی آنها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. به همین سبب شرکت ایران خودرو، پروژه رانا پلاس با گیربکس MT6 و سقف شیشه ای را برای ارتقا، بهبود ظاهری و سطح تجهیزات این محصول تعریف کرده است.

33.jpg

از شاخصه های مهم خودروی رانا پلاس با سقف شیشه ای، می توان به گیربکس جدید و داخلی سازی شده آن اشاره کرد. این برای نخستین بار است که گیربکس شش دنده و خودروی سواری مجهز به این نوع گیربکس در کشور تولید و عرضه می شود. دنده ششم در گیربکس MT6 موجب پایین نگاه داشتن دور موتور، کاهش مصرف سوخت، کاهش فشار روی موتور در سرعت های بالا و در نتیجه افزایش عمر پیشرانه می شود.

37.jpg
از مهم ترین تجهیزات خودروی رانا پلاس با گیربکس MT6 و سقف شیشه ای، می توان به برخوردار بودن آن از فرمان برقی، کروز کنترل، مجموعه کنسول میانی بین دو صندلی و مجموعه کلیدهای شیشه بالابر درها و آیینه برقی جدید، غربیلک فرمان با آرم کرومی به همراه کلیدهای کنترلی بر روی فرمان(MFC) اشاره کرد.

این خودرو مانند راناپلاس فعلی، دارای امکانات و تجهیزات به روز شده‌ای مانند مجموعه داشبورد، چراغ های جلو و عقب جدید، جلو پنجره طرح جدید، مجموعه صندلی ها با روکش جدید به همراه ایزوفیکس، دستگیره ها و زه‌های جانبی هم رنگ بدنه، آینه های جانبی جدید راهنمادار و سنسور دنده عقب است.



نظرات

  • محمد محمد (1 تیر 1400 ساعت 15:29)

    مافیا دست از سر کچل ما بردار
    انحصارتان شکسته خواهد شد...

  • شهروند شهروند (31 خرداد 1400 ساعت 09:46)

    امنیت این سقف چقدر هست؟
    محاسبات استحکام سقف رو انجام دادید؟
    آیا فقط خواستید که بگید ما هم آره؟
    گیربکس 6 سرعته؟
    همون که نیرو محرکه تولید می خواد بکنه که خود کارشناساش قبولش ندارن؟
    سیستم خراب=محصول خراب=کیفیت خراب=اقتصاد خراب و ....

    امیر امیر (2 تیر 1400 ساعت 05:33)

    آخه مگه بچه تو شیکم مادره که هنوز بیرون نیمده تعیین جنسیتش می کنید؟ بزارید اول بیاد بیرون ببینیم گیربکسش جواب داده بعد ...
    ولی صرفا به جهت اینکه در جریان باشید؛ طراحی بدنه به صورتی انجام میشه که هنگام تصادف از جلو ( بحرانی ترین حالت ) سرنشین از تغییر شاسی و بدنه ی یکپارچه؛ دچار ضربه به سر نشه؛ اگه قبل از اظهار نظر های حماسی حداقل چنتا تست تصادف رو ملاحظه می کردید ؛ شاید متوجه این مطلب می شدید. اتومبیل برا ملق زدن طراحی نمیشه؛ چیزی هم به نام محاسبات استحکام سقف نداریم؛ به نظرم انحصار شکسته نشه خیلی بهتر از اینه که بیفته دست کسایی که بدون اطلاع در مورد هر چیزی اظهار نظر می کنند.

    مشتری مشتری (5 تیر 1400 ساعت 10:55)

    آقا فقط تو میفهمی فقط تو بلدی
    مشتری نظر میده نظرش هم مهمه
    ما فقط اینو میدونیم که افرادی مثل شما در شرکت های خودروسازی ما کار میکنن فقط ادعا دارن ولی خروجی کار همین هست که میبینی آشغال هایی هر روز تولید میکنن فقط به منظور پر کردن جیب خودشون.
    رضایت مشتری حرف اول رو میزنه
    پس حرف مفت نزن بشین سر جات

  • علی علی (31 خرداد 1400 ساعت 08:29)

    باید به یاد کارتون قدیمی اسمشو میزاشتین "واتو واتو" خارق العاده !!!!!...شگفت انگیز!!!!! تاکی میخایین پالون خراتون رو عوض کنید....
    کلا بزنین تو کار رب گوجه فرنگی با رنگهای مختلف
    ..سنگین تره....