1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. تویوتا هایلوکس GR اسپرت با کیت اسپرت و نسخهٔ کم‌ارتفاع معرفی شد + عکس

تویوتا هایلوکس GR اسپرت با کیت اسپرت و نسخهٔ کم‌ارتفاع معرفی شد + عکس

12 شهریور 1400
  • 0

تویوتا در تایلند از هایلوکس GR اسپرت در دو نسخهٔ ارتفاع بلند و ارتفاع کوتاه رونمایی کرده است. البته این اولین باری نیست که هایلوکس GR اسپرت را می‌بینیم زیرا در سال ۲۰۱۸ هم چنین مدلی در قالب نسخه‌ای تولید محدود برای برزیل معرفی شد اما این نسخه جدید بر اساس هایلوکس فیس‌لیفت ساخته شده که به پیشرانهٔ توربودیزل قوی‌تری مجهز است.

Toyota-Hilux-GR-Sport-3-767x511.jpg
نسل کنونی یا هشتم هایلوکس در سال ۲۰۱۵ رونمایی شد و دو بار در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۲۰ فیس‌لیفت شد. در فیس‌لیفت آخر، نسخهٔ جدیدی از پیشرانهٔ ۲.۸ لیتری توربودیزل با ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور به همراه گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک در سینهٔ این پیکاپ ژاپنی قرار گرفت. در این نسخهٔ GR اسپرت جدید هم از همین پیشرانه بدون هیچ تغییری استفاده شده و تفاوت آن با نسخهٔ معمولی صرفاً در سیستم تعلیق و کیت بدنه خلاصه می‌شود. همچنین درحالی‌که نسخهٔ ارتفاع بلند به سامانهٔ چهارچرخ محرک با قفل دیفرانسیل مجهز است، نسخهٔ ارتفاع کوتاه فقط به‌صورت محرک عقب عرضه می‌شود.

Toyota-Hilux-GR-Sport-2-767x511.jpg
نسخهٔ ارتفاع کوتاه هایلوکس GR اسپرت ۲۳ میلی‌متر به زمین نزدیک‌تر است که موجب می‌شود هندلینگ بهتر و تمرکز کمتری روی آفرود داشته باشد. این نسخه همچنین از کیت بدنهٔ اسپرت هم بهره می‌برد که شامل قطعات آئرودینامیکی اضافی در سپر جلو، رکاب‌ها و دیفیوزر به همراه قاب جلوپنجرهٔ همرنگ بدنه و مجموعه‌ای از برچسب‌ها می‌شود. این نسخهٔ هایلوکس GR اسپرت علاوه بر ارتفاع کمتر تعلیق، روی رینگ‌های ۱۷ اینچی مشکی‌رنگ با لاستیک‌های مخصوص آسفالت قرار گرفته است و برای بدنهٔ آن‌هم فقط سه رنگ سفید، قرمز و مشکی قابل انتخاب خواهد بود.

Toyota-Hilux-GR-Sport-11-767x511.jpg
از سوی دیگر، نسخهٔ ارتفاع بلند هایلوکس GR اسپرت به دلیل فاصلهٔ زیاد از زمین و رینگ‌های بزرگ‌تر ۱۸ اینچی همراه با سیستم تعلیق تقویت‌شده و سامانهٔ چهارچرخ محرک، کاملاً آفرودی به نظر می‌رسد. این نسخه همچنین کیت بدنهٔ متفاوتی نسبت به همتای کوتاه خود دارد که شامل جلوپنجرهٔ بزرگ‌تر با نوشتهٔ TOYOTA، سپر جلوی جدید با مه شکن‌های یکپارچه و محافظ قسمت زیرین، بچه گلگیرهای همرنگ بدنه، پله رکاب برای ورود و خروج راحت‌تر به کابین، گِل‌پخش‌کن، باربند اسپرت و برچسب‌های رنگی روی درها می‌شود.

Toyota-Hilux-GR-Sport-12.jpg
هایلوکس GR اسپرت در داخل نیز از تودوزی جیر و چرم مصنوعی با دوخت قرمزرنگ، صندلی‌های اسپرت با نشان GR و پشت‌سری‌های یکپارچه، پدال‌های آلومینیومی، نشان قرمزرنگ روی غربیلک فرمان و نشان GR در صفحه آمپر بهره می‌برد. مثل نسخه‌های معمولی هایلوکس، در اینجا هم نمایشگر هشت اینچی لمسی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی وجود خواهد داشت. در بخش ایمنی اما نسخهٔ ارتفاع بلند با برخورداری از هفت ایربگ، شرایط بهتری نسبت به نسخهٔ کوتاه با تنها سه ایربگ دارد.

Toyota-Hilux-GR-Sport-6-767x511.jpg

تویوتا هایلوکس GR اسپرت هم‌اکنون با قیمت پایهٔ ۸۸۹ هزار بات معادل ۲۷,۱۰۰ دلار برای نسخهٔ کوتاه و ۱.۳ میلیون بات معادل ۴۰ هزار دلار برای نسخهٔ بلند در تایلند عرضه می‌شود. در حال حاضر مشخص نیست که آیا این هایلوکس در کشورهای دیگر هم عرضه خواهد شد یا نه اما درهرصورت، این GR اسپرت هیچ ارتباطی با هایلوکس GR که شایعه شده با قدرت و توانایی‌های بیشتر ساخته خواهد شد ندارد.

 

 

منبع پدال


نظرات