1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. مشخص شدن قیمت خودرو تارا دنده دستی در بازار

مشخص شدن قیمت خودرو تارا دنده دستی در بازار

23 شهریور 1400
  • 0

خودرو تارا ایران خودرو جدیدترین محصول ملی بزرگترین خودروساز کشور است که در قالب بدنه سدان‌ جمع‌وجور طراحی شده و پلتفرم آن اساسا با ساخته کمپانی فرانسوی پژو یعنی مدل ۳۰۱ مشابهت فراوانی دارد.

18.jpg
شرکت ایران خودرو در اواسط دهه 90 شمسی پس از بازگشت مجدد کمپانی پژو به بازار ایران تصمیم گرفت تا یکسری از تولیدات جدید این خودروساز مطرح فرانسوی را در کشورمان به تولید برساند که از جمله آنها می‌توان به پژو ۳۰۱ ، پژو ۲۰۸ و پژو ۲۰۰۸ اشاره کرد. متاسفانه از این میان تنها پژو ۲۰۰۸ ، آن هم به صورت نسبتا محدود روی خط تولید شرکت ایرانی قرار گرفت و نمونه‌هایی از آن در بازار کشورمان به فروش رسید. پژو ۳۰۱ نیز تنها به صورت بسیار محدود و در قالب نمونه‌های وارداتی در اختیار مشتریان داخلی گذاشته شد و هیچ‌گاه اثری از نمونه‌های مونتاژی آن مشاهده نشد.

19.jpg

اما شرکت ایران خودرو که امتیاز استفاده و توسعه پلتفرم این محصولات را از کمپانی فرانسوی خریداری کرده بود، در همین راستا تصمیم گرفت خودش به ارائه نمونه‌های داخلی‌سازی شده پژو ۳۰۱ بپردازد. بر این اساس مدتی پس از شروع تحریم‌های جدید و خروج دوباره کمپانی پژو از بازار ایران، شرکت ikco خبر از تولید پژو ۳۰۱ ایرانی داد و حتی خط تولید آن را هم به صورت آزمایشی افتتاح کرد. اما گویا تولید پژو ۳۰۱ ایرانی چندان باب میل مسئولان ایران خودرو نبود و آنها که مالکیت معنوی استفاده از پلتفرم پژو ۳۰۱ را در اختیار داشتند، تصمیم گرفتند تا یک محصول با نام و نشان ایرانی به بازار کشور ارائه دهند تا دیگر اثری از لوگوی شریک فرانسوی بدعهدشان روی محصولات ایرانی دیده نشود.

17.jpg

با پیروی از چنین فلسفه‌ای، در بهمن 1398 شرکت ایران خودرو یک محصول سدان جدید با طراحی چهره متفاوت رونمایی کرد که به اختصار با کد کی ۱۳۲ شناخته می‌شد. مدتی بعد و پیش از شروع فرایند رسمی تولید کی ۱۳۲ ، شرکت ایران خودرو نام « تارا » را برای سدان جدید خود در نظر گرفت و پیش‌فروش آن را از سال ۹۹ آغاز کرد تا اینکه در شهریورماه 1400 شاهد عرضه و تحویل نمونه های دنده دستی این خودرو در بازار هستیم.

این خودرو هم اکنون در زمان نگارش خبر (23 شهریور 1400) در بازار بستگی به رنگ خودرو بین 350 تا 380 میلیون تومان قیمتگذاری میشود.
20.jpg

 



نظرات