1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. ریسپکت، سدان آینده بهمن موتور | مشخصات

ریسپکت، سدان آینده بهمن موتور | مشخصات

بهمن موتور در آستانه عرضه ۴ محصول جدید! + مشخصات
10 آبان 1400
  • 0

به گزارش car.ir مدیرعامل بهمن موتور صبح امروز در یک نشست خبری در محل کارخانه و اداره تحویل این شرکت، به تشریح روند و برنامه های توسعه ای این گروه پرداخت!

خودروهای جدید بهمن موتور در راه بازار

در ابتدای این نشست مهندس ضرابیان مدیرعامل بهمن موتور در مورد عرضه محصولات جدید توسط این شرکت اعلام کرد: گروه بهمن طی ۶ ماه آتی از یک محصول جدید در حوزه خودروهای تجاری سبک مطابق با نیازهای جدید بازار عرضه خواهد کرد، این خودروی کارگو ون اینرودز نام خواهد داشت.

همچنین بهمن موتور یک خودروی سدان به نام ریسپکت نیز طی ۶ ماه آتی عرضه خواهد کرد که به زودی مشخصات آن اعلام خواهد شد.

 

02.webp

 

ضرابیان همچنین افزود این شرکت با وجود تداوم تولید خودروهای دیگنیتی پرایم و فیدلیتی پرایم، عرضه دو تیپ جدید از این خودروها با نام فیدلیتی و دیگنیتی پرستیژ در را نیز در دستور کار دارد، این دو تیپ جدید با پیشرانه های جدید و قدرتمند (۲ لیتری توربو با ۲۳۰ اسب بخار قدرت) و امکاناتی مدرن و کامل مانند سیستم های ADAC از قبیل کروز کنترل تطبیقی، سسیستم های هوشمند جلوگیری از تصادف، ترمز اضطراری،  رادار بین خطوطو نقطه کور و .... عرضه خواهند شد.

همچنین در حاشیه نشست امروز اعلام شد خودروی فیدلیتی پرستیژ با گیربکس AT عرضه خواهد شد.

 

03.webp

 

روند توسعه بهمن موتور و راه اندازی خطوط جدید

در ادامه مهندس پور ابراهیمی، رییس هییت مدیره بهمن موتور به تشریح اقدامات این شرکت در راستای افزایش کیفیت محصولات تولیدی مانند افتتاح سالن ساین آف، به روز رسانی خط رنگ شرکت، و تهیه تجهیزات مدرن کنترل کیفی خودروها پس از تولید پرداخت و نوید عرضه خودروهایی با کیفیتی به مراتب بالاتر از گذشته و رقبای بازار را داد.

طی سالیان گذشته ۱۲ هکتار فضا به فضای تولیدی و انبارهای کارخانه بهمن موتور افزوده شده است، همچنین توسعه و ساخت سالن های پرس بدنه، سالن مونتاژ مجزا برای محصول فیدلیتی و خرید تجهیزات برای ایجاد خط تست دوم نیز انجام شده که با راه اندازی این خط تست طی چند ماه آتی، ظرفیت تولید گروه بهمن موتور دو برابر خواهد شد.

 

04.webp

 

ادامه همکاری بهمن موتور با مزدا، هاوال و ایسوزو

مدیران بهمن موتور در پاسخ به سوال خبرنگار car.ir در مورد ادامه همکاری با شرکای تجاری سابق مانند مزدا، گریت وال، ایسوزو و فاو نیز گفتند: بهمن موتور کماکان این شرکت ها را شریک خود می داند و همکاری با این شرکت ها به دلیل تحریم ها تعلیق شده و بحثی برای قطع دایم همکاری وجود ندارد، همچنین در صورت احیای برجام و رفع تحریم ها، عرضه محصولاتی از این شرکت ها قطعا در برنامه های بهمن موتور وجود خواهد داشت.

مشخصات ریسپکت، سواری جدید بهمن موتور

مدیران بهمن موتور در مورد مشخصات ریسپکت سواری جدید این شرکت که تا پایان سال عرضه خواهد شد نیز اعلام کردند: خودروی سدان ریسپکت یک خودروی سواری در سگمنت C خواهد بود، پیشرانه ریسپکت ۱۵۰۰ سی سی مجهز به توربو شارژ و جعبه دنده آن، یک گیربکس CVT ۹ سرعته خواهد بود، ریسپکت همچنین دارای ۶ کیسه هوا و سیستم های ترمز و مدیریت پایداری کامل خواهد بود. همچنین امکانات رفاهی مانند دوربین ۳۶۰ درجه، کروز کنترل،صندلی های برقی جلو، گرمکن صندلی ها، چراغ های LED، صفحه نمایش ۱۰.۲ اینچی لمسی و نورپردازی داخلی و تریم چرمی داخل نیز برای آن در نظر گرفته خواهد شد.

قرارداد تولید این خودرو با طرف خارجی نهایی شده و سفارش گذاری قطعات برای شروع تولید نیز انجام شده است، همچنین نمونه های اولیه این خودرو برای گذراندن تست های استاندارد و تطبیق با شرایط ایران به کشور وارد شده اند.

 

شرایط فروش جدید دیگنیتی و فیدلیتی در هفته آینده

مدیران بهمن همچنین اعلام کردند طی هفته آینده زمانبندی اجرای شرایط فروش فوری جدید محصولات فیدلیتی و دیگنیتی اطلاع رسانی خواهد شد.

05.webp

 

توسعه و طراحی خودروی جدید توسط بهمن موتور

در ادامه نشست خبری، مهندس پارسا نوری مدیر مهندسی گروه بهمن در مورد عرضه خودروهای جدید با طراحی و توسعه توسط بهمن موتور نیز گفت:

گروه بهمن برنامه هایی جدی برای خرید و توسعه پلتفرم های جدید برای عرضه خودروهای بومی بر روی آنها دارد و مالکیت پلتفرم فیدلیتیِ، گام اول این خودروساز در این راه است و توسعه خودروهای سدان، کراس اور و مینی کراس اور با طراحی و توسعه توسط خود بهمن موتور در دستور کار شرکت قرار دارد، وی همچنین افزود بهمن موتور در روند انتخاب پلتفرم جدید خود، نگاهی جدی به قابلیت توسعه خودروهای برقی بر روی آن خواهد داشت تا در آینده با فراگیر شدن خودروهای برقی، توانایی عرضه محصولاتی بروز داشته باشد.

06.webp

 

مشکلات ثبت نام خودروهای فیدلیتی و دیگنیتی

مدیرعامل بهمن موتور در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد اشکالات روش های فروش و عرضه خودروها توسط بهمن موتور و مشکلات سامانه ثبت نام، روند سخت و طولانی پر کردن فرم های ثبت نام و....گفت: سیاست گروه بهمن فروش فوری خودروها با زمان تحویل ۳۰ روزه و تحویل قطعی خودرو به تمام خریداران است و روند ثبت نام و فروش نیز مطابق الزامات و محدودیت های وزارت صنعت است، مشکلاتی که در روند ثبت نام به وجود می آید نیز ناشی از تقاضای بالای بازار و البته محدودیت تیراژ تولید خودروها (ماهانه ۳۰۰ دستگاه!) بوجود می آید و تنها امکان گروه بهمن، تلاش برای افزایش تیراژ تولید خودروهاست تا ظرفیت فروش ماهانه خود ر افزایش دهد و تلاش این گروه برای افزایش تیراژ تولید و رسیدن به هدف عرضه ۹۰۰۰ دستگاه تا پایان سال ادامه دارد، اما مشکلاتی مانند کمبود کانتینر و قطعات هادی که صنعت خودرو را در سطح جهانی تحت تاثیر قرار داده، نیز رسیدن به این هدف را سخت تر از گذشته کرده است.

ایشان در ادامه مجددا تاکید کردند پلتفرم فروش محصولات بهمن موتور، متعلق به خود این شرکت نبوده و برای رفع شبهات مخاطبان، گروه بهمن پلتفرمی را انتخاب کرده که تحت نظارت وزارت صمت باشد و این شرکت توانایی دخالت در روند ثبت نام را ندارد.

 

07.webp

 

بیشتر بخوانید: 

 

 



نظرات