زمزمه افزایش قیمت خودروهای داخلی در دو خودروساز بزرگ کشور ایران خودرو و سایپا هر روز بیشتر به گوش می رسد. به نظر می رسد که برای شوکه نشدن بازار خودرو و اتاق نیفتادن رفتارهای هیجانی دربین مردم سعی می شود این موضوع کم کم اطلاع رسانی شود و برای آن هم با بیان استدلال هایی، تلاش در منطقی بودن ماجرا انجام می گیرد.
خودروسازان همیشه از قیمت گذاری دستوری گله مند هستند و خواستار آزادسازی قیمت خودرو در کارخانه یکبار برای همیشه می باشند. اخیرا از افرادی که در این زمینه خیلی صحبت و اظهار نظر می کند می توان به عشقی ، رییس سازمان بورس اشاره کرد. سوالی که اینجا مطرح می باشد این است که چرا شورای رقابت هیچگاه با این موضوع در ماه های اخیر موافقت و همراهی نکرد تا این ماجرا تا به این حد طولانی شود؟
رئیس سازمان بورس از افزایش قیمت خودرو درب کارخانه تا حد منطقی که مانع زیان دیدن خودروسازان شود، خبر داد.
مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار شب سه شنبه ۱۱ آبان در بخش خبری ۲۰:۳۰ با بیان اینکه روش فعلی قیمت گذاری و فروش خودرو تقریباً مورد قبول هیچکس نیست، اظهار کرد: نه خودروساز، نه مصرف کننده و نه دولت از وضعیت فعلی منفعت میبرند.
وی ادامه داد: سهامداران خودروسازان هم از وضعیت فعلی ناراضی هستند و ضرر زیادی میکنند. بنابراین تصمیمی گرفته شد تا قیمتهای خودرو نه رشدهای عجیب و غریب داشته باشد، بلکه رشد منطقی در قیمت خودرو درب کارخانه داشته باشیم.
دبیر شورای عالی بورس گفت: قیمت خودروی درب کارخانه قرار است به حدی برسد که خودروسازان زیان نبینند.