1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. احتمال افزایش قیمت کارخانه‌ای خودروهای داخلی

احتمال افزایش قیمت کارخانه‌ای خودروهای داخلی

12 آبان 1400
  • 3

زمزمه افزایش قیمت خودروهای داخلی در دو خودروساز بزرگ کشور ایران خودرو و سایپا هر روز بیشتر به گوش می رسد. به نظر می رسد که برای شوکه نشدن بازار خودرو و اتاق نیفتادن رفتارهای هیجانی دربین مردم سعی می شود این موضوع کم کم اطلاع رسانی شود و برای آن هم با بیان استدلال هایی، تلاش در منطقی بودن ماجرا انجام می گیرد.  

خودروسازان همیشه از قیمت گذاری دستوری گله مند هستند و خواستار آزادسازی قیمت خودرو در کارخانه یکبار برای همیشه می باشند. اخیرا از افرادی که در این زمینه خیلی صحبت و اظهار نظر می کند می توان به عشقی ، رییس سازمان بورس اشاره کرد. سوالی که اینجا مطرح می باشد این است که چرا شورای رقابت هیچگاه با این موضوع در ماه های اخیر موافقت و همراهی نکرد تا این ماجرا تا به این حد طولانی شود؟

رئیس سازمان بورس از افزایش قیمت خودرو درب کارخانه تا حد منطقی که مانع زیان دیدن خودروسازان شود، خبر داد.

مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار شب سه شنبه ۱۱ آبان در بخش خبری ۲۰:۳۰ با بیان اینکه روش فعلی قیمت گذاری و فروش خودرو تقریباً مورد قبول هیچکس نیست، اظهار کرد: نه خودروساز، نه مصرف کننده و نه دولت از وضعیت فعلی منفعت می‌برند.

وی ادامه داد: سهامداران خودروسازان هم از وضعیت فعلی ناراضی هستند و ضرر زیادی می‌کنند. بنابراین تصمیمی گرفته شد تا قیمت‌های خودرو نه رشدهای عجیب و غریب داشته باشد، بلکه رشد منطقی در قیمت خودرو درب کارخانه داشته باشیم.

دبیر شورای عالی بورس گفت: قیمت خودروی درب کارخانه قرار است به حدی برسد که خودروسازان زیان نبینند.

منبع مهر


نظرات

  • فهیمه فهیمه (13 آبان 1400 ساعت 07:42)

    سلام
    بخدا دیگه خسته شدیم
    نه به خودروهای داخلی
    40 سال سن دارم در حسرت یک خودروی ارزون و با کیفیت هستم

  • علی علی (12 آبان 1400 ساعت 22:38)

    خودروسازان هیچ وقت ضرر نمیکنن و اگر خرج های اضافی رو کم کنن میتونن سودهای زیادی به دست بیارن . مثلا الان اگه قیمت کارخانه زیاد بشه به نفع مصرف کننده هست بخدا من همین 104 میلیون ساینا رو به زور و با وام جمع کردم شما میگید به نفع مصرف کننده . خدا خیرت نده عشقی

  • علیرضا علیرضا (12 آبان 1400 ساعت 21:39)

    قبلا به اسم مصرف کننده به کام خودروساز،
    حالا به اسم سهامدار به کام خودروساز!
    چرا اینهمه سال که فریاد بی‌کیفیتی و ناایمن بودن خودروها سر داده شد و میشود کسی کاری نکرد، اما برای پوشاندن ضرر خودروسازان به خاطر بهره‌وری پایین باید قیمت خودروهایی که حتی قیمت کارخانه‌اشان رشدهای آنچنانی داشته بازهم افزایش یابد؟
    نکند حقوق کارگران را به دلار میدهند؟
    یا مثل همه دنیا انرژی به قیمت جهانی دریافت می‌کنند؟
    نکند همه مواد اولیه را به دلار میخرند؟
    که قیمت گاری‌های پر از عیب و نقصشان را پا به پای دلار افزایش می‌دهند و آقایان صدایشان درنمی‌آید؟
    البته و صد البته مقصر مردمانی هستند که منفعت شخصی را به منفعت ملی ترجیح میدهند و به جای تحریم خودروهای بی‌کیفیتی که قیمت‌هایشان چندین برابر شده، جهت استفاده از رانت خودروها صف‌ میکشند.
    حالا چقدر این جمله راحت درک میشود:
    از ماست که بر ماست...