1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. نماینده تهران در مجلس: واردات خودروی دست دوم توهین به مردم است

نماینده تهران در مجلس: واردات خودروی دست دوم توهین به مردم است

نماینده مجلس: واردات خودروی دست دوم توهین به مردم است
3 آذر 1400
  • 12

نمایندگان مجلس در اولین رونوشت طرح بازگشایی مجدد واردات خودرو به کشور، در یکی از بندهای این طرح، واردات خودروهای کارکرده یا دست دوم را هم مجاز دانسته بودند. ولی این بند در شورای نگهبان مورد تائید قرار نگرفت و نمایندگان مجلس هم با حذف این بند و چند ایراد دیگر که شورای نگهبان به آن‌ها ایراد گرفته بود سرانجام این طرح را به تصویب رساندند.

موضوع واردات خودروهای دست دوم بسیار مورد بحث کارشناسان قرار گرفته بود. برخی موافق بودند و اعتقاد داشتند که این کار باعث می‌شود قیمت خودروهای وارداتی تا 70 درصد در بازار کشور کاهش یابد و برخی مخالف بودند. البته ذکر این نکته خالی از لطف نیست که موضوع کاهش قیمت 70 درصدی خودروهای خارجی در بازار، بعداً مورد تائید این کارشناسان که موافق واردات خودروهای کارکرده بودند هم قرار نگرفت.

اخیراً یکی از نمایندگان مجلس با مخالفت با طرح ورود خودروهای دست‌دوم به ایران، این کار را به ضرر مرد و صنعت خودرو دانست. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به سخنان اخیر این نماینده مجلس.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی،‌ واردات خودروی دست دوم را توهین به مردم و ضرر به تولید دانست و گفت: وزارتخانه‌های صمت، راه و شهرسازی و کشور تا هفته آینده بسته پیشنهادی مربوط به نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی را در اختیار کمیسیون صنایع و معادن قرار می‌دهند.

«عزت اله اکبری تالارپشتی» با تشریح نشست روز سه‌شنبه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران گفت: در جلسه امروز وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی یعنی اتوبوس درون شهری، اتوبوس برون شهری، مینی‌بوس، کامیون، ون و کشنده‌ها با حضور «علی نیکزاد» نایب رییس مجلس  و نمایندگان خودروسازان، وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی، کشور و... بررسی شد.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه دولت دوازدهم اجازه واردات خودروهای سنگین دست دوم را داد که انتظار می‌رود دولت سیزدهم از این اقدام جلوگیری کند، افزود: در جلسه امروز تولیدکنندگان اعلام کردند در صورت تامین منابع مالی، توانایی تولید اتوبوس، کامیون، کشنده و... را دارند.

وی اضافه کرد: در این شرایط انتظار می‌رود دولت با برنامه ریزی مناسب و اقدامات فوری نیاز کشور به نوسازی ناوگان حمل و نقل را برطرف کند تا با تحقق این مهم از یک سو سازوکاری برای تقویت تولیدکنندگان و تامین منابع مالی موردنیاز آن‌ها فراهم شود و از سوی دیگر مکانیسمی پیش‌بینی شود که رانندگان بتوانند خودروهای سنگین را به راحتی خریداری کنند و در مضیقه قرار نگیرند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی واردات خودروی دست دوم به کشور را توهین به مردم و ضرر به تولید دانست و ادامه داد: از آنجا که خودروهای دست دوم وارداتی خدمات پس از فروش ندارد در واقع این خودروها بی شناسنامه هستند و رانندگان این خودروهای سنگین، امنیتی ندارند. چرا که قطعات موردنیاز برای خودروی آن‌ها به سختی پیدا می‌شود.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: در این نشست مقرر شد که وزارتخانه‌های صمت، راه و شهرسازی و کشور تا هفته آینده جمع‌بندی‌های لازم را انجام دهند و بسته پیشنهادی مربوط به راهکارهای نوسازی حمل و نقل را که باید برای تصویب به شورای اقتصاد ارسال شود، در اختیار کمیسیون صنایع و معادن هم قرار دهند.

اکبری تالارپشتی خاطرنشان کرد: در ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و تبصره ۱۴ قانون بودجه سالانه، سهمی برای نوسازی حمل و نقل در نظر گرفته شده که دولت باید با استفاده از این ظرفیت‌ها اقدامات لازم برای نوسازی ناوگان حمل و نقل را انجام دهد.

منبع ایرنا


نظرات

  • مهدی مهدی (4 آذر 1400 ساعت 19:18)

    سلام
    واردات خودروی دست دوم توهین به مردم هست یا
    فروش ماشینهای بی کیفیت ایران خودرو و سایپا
    - فروش مشارکتی با قیمت نامعلوم و زمان نامشخص
    - فروش ماشین های نو فاقد ضبط
    - حذف آپشنهای پیش پا افتاده از ماشینهای به اصطلاح نو و ساخت وطن
    - تعبیه اجناس چینی بدون کیفیت در اکثر خودروها
    - دپوی خودرو توسط خودروسازان و عدم پایبندی به تعهدات خودروهای فروش رفته

    ضمنا نه تنها خودروهای دست دوم خارجی به معنای خودروهای فرسوده نیست بلکه سگشان به خودروهای داخلی شرف دارد

    حالا چه منافعی ایجاب میکنه که وارداتش توهین تلقی بشه الله واعلم

  • افشین افشین (4 آذر 1400 ساعت 14:08)

    این فریبها دیگه قدیمی شده .بلاخره هر جوری شده فقط میخواهید این مافیای فساد خودرو را حفظ کنید .

  • tayebat tayebat (4 آذر 1400 ساعت 12:03)

    توهین این عملکرد شماست با این خودروهای بی کیفیت و فوق العاده گران که به نوعی کم فروشی و دزدی درش نهفته است
    توهینی بی شرمانه است
    شما شان مردم خود را در خودروهای تولیدی ببینید چقدر پایین آوردین

  • Ali Ali (4 آذر 1400 ساعت 07:18)

    چقدر بی انصافین.
    این طرف واردات خودروهای دست دوم حمل و نقل عمومی از ون تاااااا تریلر رو گفته.
    بعد جوری تیتر زدین همه فکر کنن منظورش سواری بوده.

  • ناشناس ناشناس (4 آذر 1400 ساعت 04:49)

    همه جای دنیا ماشین دست دوم وارد وصادر میشه این کجاش توهینه

  • حبیب حبیب (3 آذر 1400 ساعت 18:26)

    خالی کردن جیب مردم توسط باندهای مافیایی ،توهین به ملت نیست

  • وحید وحید (3 آذر 1400 ساعت 17:36)

    اگر خودروی خارجی توهینه پس پراید فحش .... و ..... هست

  • مسعود مسعود (3 آذر 1400 ساعت 16:57)

    بی عرضگی دولت و مجلس در عدم تعامل با اقتصاد جهانی و ناتوانی در کنترل گرانی و تورم افسار گسیخته موجب توهین به مردم است و الا مردم را به جایی رسانده اید که خودرو دست دوم را خیلی بیشتر از بنجل های ساخت داخل و آنهم با دهها برابر گرانتر از ارزانترین ماشینهای تولید شده در خارج از ایران مورد اقبال خود میدانند

  • یغما یغما (3 آذر 1400 ساعت 12:49)

    باز بهتر از این لگنهای صفر خودروسازهای خودمونن

  • امین امین (3 آذر 1400 ساعت 12:01)

    جناب آقای نماینده فروش حلبی به اسم خودرو که سالانه جان میلیون ها ایرانی رو در جاده ها میگیره اونم 10 برابر قیمت جهانی توهین به مردم هستش فروش خودروهای دست دوم خارجی به بهانه ی تحریم با کارکرد 300 هزار کیلومتر و باعمر 10 الی 30 سال که در نیا از رده خارج شد هاند توهین به مردم هستش نه خودروهای دست دومی که در ایران به اسم صفر کیلومتر 5 برابر قیمت جهانی خرید و فروش می شود توهین به ملت رو بهانه نکنید تا بتوانید با رانت و چدر سوختگی خودروهای آشغال تون رو به ملت غالب بکنید خجالت بکشید شما مجلسی ها و دولتی ها خائنی بیش نیستید . وسلام

  • میلاد میلاد (3 آذر 1400 ساعت 10:12)

    مردم اگه پراید اشغال ادم کش 30سال کار سوارشن بهشان توهین نیست ولی ماشین 5سال کار خارجی که صد درصد از پراید بهتره سوارشن توهین خدا لعنت کنه شما رو با این طرز فکرتان.

  • محمد محمد (3 آذر 1400 ساعت 09:53)

    اره دیگه پرایدی که چهل سال از عمرش میگذره را به قیمت رافور به مردم انداختن توهین نیست ولی ماشین دوسال کارکرده روز اروپایی توهین محسوب میشه
    شما ها درست میگین
    ماهم که گوشامون دارز