1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. سوبارو WRX S4 جدید؛ تنها سدان بازار با برف‌پاک‌کن عقب + عکس

سوبارو WRX S4 جدید؛ تنها سدان بازار با برف‌پاک‌کن عقب + عکس

8 آذر 1400
  • 0

سوبارو WRX یکی از باکیفیت‌ترین و قدرتمندترین خودروهای اسپرتی است که در دنیای رقابت در پیست و در بین تیونینگ بازها همواره جزو یکی از 5 گزینه اول است. WRX یکی از بهترین هندلینگ‌های خودرویی را دارد که زبانزد خاص و عام است. این خودرو در مدل‌های جدید خود معمولاً تغییرات چشمگیری را در طراحی ظاهری به همراه ندارد و این بار هم شاکله ظاهری خود را تا حد زیادی حفظ کرده است. رقیب مستقیم این خودرو میتسوبیشی لنسر اوولوشن است که متاسفانه از سال 2018 تولید رسمی آن متوقف شده است.

اوایل ماه سپتامبر بود که سوبارو از نسل جدید WRX برای بازار آمریکا رونمایی کرد و حالا نوبت به حضور این خودرو در خانه خود در سرزمین آفتاب رسیده است. نسخه بازار ژاپن تقریباً مشابه نسخه آمریکایی WRX بوده و تنها تفاوت آن به حذف شبرنگ‌های نارنجی جانبی و اضافه شدن نشان‌های STI و S4 قرمز روی درب صندوق‌عقب خلاصه می‌شود. البته آنچه باعث جلب‌توجه ما شده اضافه شدن برف‌پاک‌کن عقب به مدل بازار ژاپن است.

Subaru-WRX-6-767x511.jpg

بله این یک سدان با برف‌پاک‌کن عقب است چیزی که تقریباً تاکنون روی سدان ها دیده نشده است. البته اشکودا رپید، اوکتاویا و ساپرب را نباید به حساب آورد زیرا این خودروها از نظر فنی در دسته هاچبک ها یا لیفت بک ها قرار می‌گیرند. هرچند در گذشته برخی سدان های واقعی با برف‌پاک‌کن عقب هم تولید شده‌اند و حتی لانچیا فلامینیا دارای دو برف‌پاک‌کن عقب بوده است! برخی خودروهای ژاپنی از جمله هوندا سیویک و آکورد، نیسان پریمیرا، میتسوبیشی لنسر اوو و کوپه‌هایی همچون نیسان سیلویا و تویوتا سورر نیز از این ویژگی استفاده کرده است. نمونه اروپایی این خودروها نیز فیات تمپرا بوده است.

Subaru-WRX-4-767x511.webp

به‌هرحال همان‌طور که گفتیم نسخه ژاپنی WRX S4 مشابه مدل آمریکایی بوده و خب در مدل ژاپنی غربیلک فرمان در سمت راست کابین جا خوش کرده است. سوبارو همچنین نسخه استیشن این خودرو با نام لوورگ SRI اسپورت R را نیز معرفی کرده است. درحالی‌که نسخه پایه سدان WRX S4 از پیشرانه ۲.۴ لیتری استفاده می‌کند، پیشرانه پایه برای نسخه استیشن از نوع ۱.۸ لیتری است. برای اینکه بتوانید مدل استیشن را با پیشرانه قوی‌تر سفارش دهید می‌بایست تریم های مجهزتر اسپورت R یا اسپورت R EX را انتخاب نمایید.

Subaru-WRX-5-767x511.webp

دیگر نکته قابل‌توجه اینکه سیستم اطلاعات سرگرمی در دومین نسل اوورگ اصلاً جالب نبوده و در واقع سوبارو شما را مجبور می‌کند تا با پرداخت مبلغ بیشتر اقدام به انتخاب نمایشگر لمسی بهتر با حالت عمودی بکنید.

هر دو مدل WRX S4 سدان و لوورگ STI اسپورت R استیشن از پیشرانه مشترک توربوی تخت با قدرت ۲۷۱ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتون متر استفاده می‌کنند. این نیرو از طریق گیربکس CVT و سیستم چهار چرخ محرک روانه کف آسفالت می‌شود. شایان ذکر است این دو خودرو در ژاپن با گیربکس دستی حاضر در بازار آمریکا قابل سفارش نیستند.

Subaru-WRX-7-767x511.webp

از نظر قیمت‌گذاری نیز باید گفت بهای WRX S4 از معادل ۳۱۵۰۰ دلار آمریکا شروع شده و به معادل ۳۷۶۰۰ دلار برای مدل فول می‌رسد. لوورگ STI اسپورت R قیمت حدود ۳۴۶۰۰ دلاری داشته و برای مدل R EX باید حداقل ۳۷۶۰۰ دلار پرداخت کرد.

Subaru-WRX-2-767x511.webp

منبع پدال


نظرات