1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. فراخوانده شدن وزیر صمت به مجلس بابت گرانی خودرو

فراخوانده شدن وزیر صمت به مجلس بابت گرانی خودرو

20 آذر 1400
  • 6

سرانجام وعده و وعیدهای فراوان و بعضا غیر واقع و اقدامات شتابزده وزارت صمت و عدم توان در بهبود صنعت خودرو و کنترل قیمت خودرو در بازار، کار دست وزیر صمت داد و برای پاسخگویی به دلیل سیاست های اشتباهی که در پیش گرفت در خصوص خودروسازان و قیمت خودروهای داخلی در بازار، می بایستی در مجلس حاضر شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره افزایش قیمت خودرو گفت: نمایندگان مجلس برای روز یکشنبه هفته آتی وزیر صمت را به مجلس دعوت کردند تا بیایند و پاسخگوی سوالات باشند.

 امیرحسین کاکایی استاد دانشکده خودرو دانشگاه علم و صنعت در برنامه "تهران 20" گفت:  اگر به صورت کامل خودروساز های داخلی ما خصوصی بشوند دیگر ما با اتفاقات داخلی این شرکت ها کاری نداشتیم و تنها خروجی و ماشین تولید شده آن ها را نگاه می کردیم. اما تا وقتی که دولت و مجلس بر شرکت های تولیدکننده خودرو نظارت و دخالت می کنند، حقوق های نجومی و اتفاقات امثال آن در این شرکت ها رخ خواهد داد.

در ادامه این برنامه سید احمد رسولی نژاد عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی طی ارتباط تلفنی در گفتگو شرکت داشت و تصریح کرد: در پاسخ به مهمان محترم برنامه (امیرحسین کاکایی) می گویم که مجلس دخالی در شرکت های خودروساز داخلی ندارد اما بر اساس وظیفه نظارت می کند، جدا از آن در صحبت های آقای کاکایی تناقض های زیادی می بینید که ایرادهای ساختاری را مطرح می کنند و در نهایت مدافع وضع موجود هستند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: روزی که وزیر صمت در مجلس برای رای اعتماد در صحن علنی مجلس حاضر شد، نمایندگان موافق هم نظر بودند که ایشان از بدنه وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت است و به تمام امور آشنایی دارند. اما اکنون شاهد آن هستیم که نظر های شتاب زده ای را در حوزه خودرو اظهار داشتند، که به نظر می رسد مطالعه ناکافی و یا مشاوره های اشتباه باعث این آشفتگی بازار خودرو شده است. در این راستا نمایندگان مجلس برای روز یکشنبه هفته آتی وزیر صمت را به مجلس دعوت کردیم تا بیایند و پاسخگوی سوالات باشند.

"مهدی دادفر" کارشناس مسائل خودرو، دیگر مهمان برنامه گفت: اگر خودروسازهای داخلی ما قیمت هایشان را آزاد نمی کردند یقینا در انتهای امسال با اضمحلال مواجه می شدند. البته که می دانیم این اتفاق فشار مالی را به مردم و خریداران منتقل می کند و مردم نیز این انتظار را از مجلس و دولت نداشتند.

"مهدی دادفر" ادامه داد: ای کاش مسئولین در کنار آزادی قیمت ها به آزادی دسترسی به خودروهای وارداتی هم فکر می کردند. من انتظار نداشتم که زور شرکت های خودروساز داخلی به قدری زیاد باشد که هم قیمت را افزایش دهند و هم واردات را آزاد نکنند.

منبع تسنیم


نظرات

  • تاسف تاسف (22 آذر 1400 ساعت 09:34)

    شما ها خائن هستید، هر مطلبی که باعث هوشیاری مردم میشه رو منتشر نمیکنید ولی یک دست نظرات که اهمیتی ندارن رو خیلی راحت منتشر میکنید

  • یوسف صحرایی یوسف صحرایی (21 آذر 1400 ساعت 08:28)

    افزایش قیمت خودروهای که مجبوریم بخریم هروقت خودروساز اراده کنه.ولی کارمند وکارگر یکسال صبرکنن بعدش هم میگن نداریم پله کانی متوسط ده درصد

    تاسف تاسف (21 آذر 1400 ساعت 12:06)

    لطفا نگید مجبوریم، انتخاب دیگه ای نداریم!

    مگه چند درصد مردم با استفاده از خودرو هزینه های زندگی شون رو تامین میکنن؟ که مجبورن با این شرایط بخرن. تازه اونی هم که مجبوره خودروی صفر نمیخره!!
    اکثرا برای رفاه بیشتر خودروی صفر میخرن

    اگر 6 ماه کسی خودروی صفر نخره، اینا به کی میخوان این آشغال ها رو بفروشن؟

    البته نه مثل چند سال پیش:
    ((کمپین "خرید خودرو صفر ممنوع " با گذشت بیش از سه ماه با طرح جدید پرداخت وام 25میلیون تومانی خرید خودرو و استقبال 12هزارنفری در روز نخست با شکست مواجه شد و دولت در مقابل هجمه تبلیغاتی چندماهه شبکه‌های اجتماعی پیروز شد.))

    از ماست که بر ماست

  • m.v m.v (20 آذر 1400 ساعت 22:28)

    شکاف بین قیمت‌های بازار و کارخانه ، شکاف قیمتی نیست؟

    0. اصرارو پافشاری مکرر دو خودرو ساز برزیان ده بودن تولیدات خودرو در حالی که قیمت تمام شده ال 90 برای صادارات فرانسه 6000 دلار است.
    0. ناوگان خودروی سواری با افزایش سن خودرو ها فرسوده شده است( نگاهی به تعمیر گاه بیندازید)
    0. فقدان برنامه تولید یک خودرو ارزان قیمت برای نیمی از نیازمندان خودرو با قیمت3000 الی 4000 دلار
    0.تولید برخی قطعه بدون مزیت اقصادی
    0. توان قطعه سازی محدود تا سقف یک میلیون تیراژ
    1.هزینه سربار شرکت های خودرو ساز،
    2. عوارض و مالیات سنگین بر خودرو های وارداتی
    3.ممنوعیت وارادت خودرو ارزان قیمت 4000 هزار دلاری
    4. مدیریت شبه دولتی ایران خودرو و سایپا با مدیریت غیر اقتصادی
    5. اجرای درخواست های تامین خودرو برای دولت و سایر دستگاه ها...
    6. عدم محاسبه مالکیت خودرو برای خریدار تا مرز وجوه واریزی

    لطفا روند خودرو سازی کشور هند بررسی نمایید. کشوری که خودرو سواری برای مردمش از قیمت 2500 دلار تا 30000 هزار دلار تولید می کند

  • milad milad (20 آذر 1400 ساعت 11:03)

    oh oh ترسیدم.همش فیلمو و مسخره بازی

  • مهدی مهدی (20 آذر 1400 ساعت 08:19)

    تورو خدا جمع کنید این مسخره بازیارو. باشه شما خوب ما مردم بد. شما عاقل مردم احمق. همه میدونن دست همتون تو یه کاسه است. برید بخورید حالشو ببرید