1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. وزیر نفت اعلام کرد: هر کد ملی 15 لیتر بنزین

وزیر نفت اعلام کرد: هر کد ملی 15 لیتر بنزین

8 دی 1400
  • 6

افزیش قیمت بنزین یا کاهش سهمیه دولیت 1500 تومانی از پیشنهاداتی است که در دولت جدید مورد توجه قرار گرفته است. وزیر نقت پیشنهاد دیگری را مطرح کرده است و دیگر قرار نیست به هر خودرو سهمیه بنزینی تعلق بگیرد.

وزیر نفت گفت: به تمامی افراد چه صاحب خودرو باشند یا نه و یکسال در ایران اقامت داشته باشند، برحسب کارت ملی ۱۵ لیتر بنزین ۱۵۰۰ تومانی تعلق می‌گیرد.

افراد می‌توانند از این بنزین استفاده کنند و یا از بخش اعتباری به صورت ریالی استفاده کنند.

وزیر نفت از صادرات میعانات گازی ذخیره شده بر روی آب به عنوان یک دستاورد و موفقیت بزرگ یاد کرد و گفت: در طرح اختصاص بنزین به افراد به جای خودرو، هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین وجود ندارد.

وی در خصوص طرح جدید دولت برای توزیع بنزین گفت: در این طرح هیچ گونه تصمیمی دولت سیزدهم برای افزایش قیمت بنزین ندارد بلکه دولت مصمم است یارانه‌ای که امروز به خودروها می‌دهیم را به صورت عادلانه بین همه مردم اعم از کسانی که خودرو دارند و کسانی که خودرو ندارند تقسیم کند.

وزیر نفت ادامه داد: هم اکنون 27 میلیون کارت سوخت فعال در کشور داریم و مردمی که خودرو دارند در قالب کارت سوخت از یارانه سوخت بهره‌مند می‌شوند اما مردمی که خودرو ندارند از این یارانه بی‌بهره هستند و دولت بنا دارد با این طرح که در حال حاضر کار کارشناسی روی آن صورت می‌گیرد توزیع بنزین و یارانه آن را عادلانه کند.

منبع : خبر آنلاین



نظرات

  • ناشناس ناشناس (9 دی 1400 ساعت 01:12)

    یکی می گفت :((به جای اینکار همین ۱۵ لیتر را صادر کنید و قیمت دلاری آنرا به مردم بدهید که تقریبا نفری۴۵۰هزار تومن میشود. حداقل میشود باهاش کاری کرد. وزیر محترم)) نظر شما چیه؟

  • مهدی مهدی (9 دی 1400 ساعت 00:03)

    خودروساز غلط میکنه خودروی گران تولید میکنه و مانع واردات خودروی ارزان میشود و نمیتواند رقابت کند و توسط چند بیسواد و فاکتورساز کنترل میشود و رانت بنزین هم عاید خریدار و سرمایه دار میشه. خوش به حال مردم در کشور غیر اسلامی که قانون دارند نه خدا و پیامبر و افراد صالح و بیسواد مثل مدیر و برنامه ریز اقتصادی اسلامی

  • حسین حسین (8 دی 1400 ساعت 18:11)

    اگر مصرف روزانه بنزین این مملکت منهای بنزینی که قاچاق میشه و البته بخش غالب اون هم سازمان یافته هست،۸۰میلیون لیتر در نظر بگیریم حدوداً به هر نفر ماهیانه ۳۰ لیتر میرسه نه ۱۵ لیتر حتی اگر بخواهیم با اجرای این طرح صرفه جویی هم انجام بدیم سهمیه هر نفر را ۲۵ یا نهایتاً ۲۰ لیتر باید در نظر گرفت نه ۱۵ لیتر.
    هرچند توقع زیادیه ولی امیدوارم دولت حداقل در این مورد با مردم به انصاف برخورد کنه.

  • علی اصغر از تهران علی اصغر از تهران (8 دی 1400 ساعت 06:54)

    این ۱۵ لیتر بخورد تو سرت یک خانواده ۶ نفره هر سه ماه ۹۰ لیتر گیرش میآید
    یعنی ماهی سی لیتر
    کرایه تاکسی کرایه اتوبوس کرایه وانت چقدر میشود این اشتباه ترین فکر است
    ۶۰ درصد مر دم دو فرزندی هستند یعنی سه ماهی ۴۵ لیتر ماهی ۱۵لیتر به عبارتی ۱۵ لیتر بهشون میدهی دار و ندارشون به باد میدهی

    mohsen7360 mohsen7360 (10 دی 1400 ساعت 08:39)

    جنس چی میزنی ؟؟
    هر نفر ماهی 15 لیتر

  • دغدغه مند دغدغه مند (8 دی 1400 ساعت 06:34)

    چراو واقعا چرا؟ نمی فهمید یا دارید با دشمنان نطام همکاری می کنید. بنزین را سهمیه بندی کردید که صادرات داشته باشید حال اومدید به۸۵میلیون ۱۵لیتر بنزین ۱۵۰۰ت می دهید این به چه درد مردم میخورد. به جای اینکار همین ۱۵لیتر را صادر کنید و قیمت دلاری آنرا به مردم بدهید که تقریبا نفری۴۵۰هزار تومن میشود. حداقل میشود باهاش کاری کرد. وزیر محترم