1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. بی کیفیت و باکیفیت ترین خودروهای داخلی در آبان ماه 1400 را بشناسید + جدول

بی کیفیت و باکیفیت ترین خودروهای داخلی در آبان ماه 1400 را بشناسید + جدول

باکیفیت و بی‌کیفیت ترین خودروهای داخلی در آبان ماه 1400 را بشناسید + جدول
7 دی 1400
  • 2

جدیدترین جدول کیفی خودروهای مونتاژ شده در داخل کشور توسط شرکت کیفیت و استاندارد ایران ویژه آبان 1400 منتشر شد.

این گزارش هم مثل گزارش ماههای گذشته تغییرات زیادی را نداشته است. مهمترین تغییر گزارش این ماه حضور خودروی ملی شاهین سایپا است که پس از ماه ها غیبت سرانجام وارد این لیست شده است. این خودرو در اولین ارزیابی و بازرسی کیفی توانسته است که 4 ستاره را کسب نماید.

در گزارش این ماه در بخش وانت ها شاهد هیچ تغییری نیستیم و نیسان آبی زامیاد با تنها 1 ستاره همچنان در خط تولید شرکت سایپا حضور دارد. در این بخش خودروی 5 ستاره ای نداریم.

در بخش سواری اوضاع کمی متفاوت است و شاسی بلند دیگنیتی همچنان با 5 ستاره خود نمایی می کند و خبری هم از دیگر محصول گروه بهمن یعنی فیدلیتی فعلا نیست. در بین سدان های داخلی هم همچنان تنها 5 ستاره کیفی دنا پلاس توربو اتومات است و دیگر هیچ. از آن طرف تا دلتان بخواهد خودروی 3 ستاره در تمامی سطوح و کلاس های قیمتی داریم. بر خلاف ایران خودرو، در شرکت سایپا تنها خودروی اتوماتیک این شرکت کوییک پلاس است که تنها 3 ستاره کیفی را اخذ کرده است.

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران به عنوان نهاد بازرسی مورد تایید وزارت صنعت، معدن و تجارت، بخش عمده مسئولیت ارزشیابی کیفی خودروها  در کشور را برعهده دارد. این شرکت نتایج این ارزشیابی را ضمن مقایسه با اهداف کیفی تعیین شده برای هرخودرو، براساس جدول سطوح کیفیت و حدود مجاز مصوب نیز مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهد. فرآیند ارزشیابی کیفی خودروها به منظور آگاهی از تمام ایرادات موجود در خودرو به وسیله هدایت آدیت به کشف عیوب عملکردی و تاثیر حداکثری ایرادات ایمنی طراحی شده است.

گفتنی است در ارزشیابی کیفی، خودرو از نظر عیوب ظاهری و عملکردی مورد بازرسی قرار می‌گیرد. شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران مطابق دستورالعمل‌های موجود، خودروهای داخلی را در پنج دسته قیمتی، مورد بررسی قرار داده و بسته به سطح کیفی و البته میزان رضایت مشتریان، بین ۱ تا ۵ ستاره کیفی را به آنها اختصاص می‌دهد. هدف اصلی از این گزارش، ارتقا کیفیت خودروها، افزایش رضایت مشتریان و ایجاد رقابت مثبت بین خودروسازها است.


در ادامه گزارش ارزشیابی کیفی خودروها در آبان ۱۴۰۰ مشاهده می‌کنید.


جدول سطوح کیفی خودروهای گروه سبک-بخش وانت
200.jpg

 

جدول سطوح کیفی خودروهای گروه سبک-بخش سواری

201.jpg



نظرات

  • سعید سعید (11 دی 1400 ساعت 21:21)

    سلام. جالب ست که درد زیان خودروسازان رامیدانند ولی دوا نمی کنن چرا؟ ازکی

  • Sina Sina (7 دی 1400 ساعت 14:06)

    الان مثلا سورن پلاس سه ستاره ست ولی شاهین ۴ ستاره؟ :)))) داشبورد سورن، راحتی سواری، موتور با کیفیت تر ...