1. خانه
  2. خودرو‌ ها
  3. ایران خودرو
  4. دنا
  5. پلاس توربو اتوماتیک (1393-1400)

دنا پلاس توربو اتوماتیک 1393-1399

Iran Khodro Dena Plus Turbo Automatic 1393-1400

تیپ ها

اطلاعات کلی

  • 390,000,000 (تومان)
  • 466,000,000 (تومان)
نمودار قیمت
پلاس توربو اتوماتیک
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
سدان
1645 سی سی
بنزینی دارای توربو
4
اتوماتیک تیپ ترونیک
8.17 لیتر در 100 کیلومتر
بیشتر

معرفی خودرو

جدیدترین تیپ از خانواده خودروهای دنا ایران خودرو، دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک (دنا اتوماتیک) - Dena Plus Turbo Automatic می باشد.
ایران خودرو با تجهیز این خودرو به قوای فنی و امکانات کامل و با قرار دادن جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک تلاش کرده تا این خودرو را به عنوان محصولی متفاوت مورد توجه مشتریان قرار دهد.
رینگ 16 اینچی با طرح جدید، فرمان چرمی با دوخت قرمز، سیستم پاور ویندوز و آنتی ترپ و شیشه های دودی عقب و ... از امکاناتی هستند که بر روی دنا پلاس توربو قرار گرفته اند. همچنین کیسه های هوای جانبی که ایران خودرو ابتدا بر روی دنا توربو دنده ای قرار داد و سپس اقدام به حذف آن کرد، بر روی دنا پلاس توربو اتوماتیک قرار گرفتند.
اولین بار در خرداد ماه سال 99 ایران خودرو لیست مشخصات قطعی این خودرو را منتظر کرد. بنظر می رسد دنا پلاس توربو اتوماتیک از اواسط سال 1400 به بازار کشور وارد شود.

نظرات کاربران
  • نرگس 9 خرداد 1400 ساعت 12:21

    من رنو L 90 مدل E2 دارم. دنا پلاس توربو اتومات رو دارم بررسی میکنم. به نظر شماهایی که این ماشین رو سوار شدید با توجه به قیمت ش این تغییر خوبی برای من میتونه باشه یا خیر؟

  • عباس 5 خرداد 1400 ساعت 22:15

    این ماشین را دارم. افتضاحه. مصرف سوخت داخل شهر بدون ترافیک و فقط با یک چراغ قرمز به 16 لیتر در هر 100 کیلومتر میرسه. یعنی با یه باک 60 لیتری به زور 400 کیلومتر میره

  • یاس 1 اردیبهشت 1400 ساعت 03:48

    سلام دوستان این ماشین اپشن کی لس و سیستم ورود بدون کلید رو داره ؟ و اینکه میشه اینه تا شونده برقی رو اف کرد و دستی اینه رو باز و بسته کرد ؟

اضافه کردن نظر

مشخصات فنی

مشخصات تولید کننده

  • کشور تولید کننده ایران
  • نام خودرو دنا پلاس توربو اتوماتیک 1393-1399
  • شرکت گارانتی/خدمات دهنده ایران خودرو

مشخصات فنی بدنه

  • کلاس بدنه سدان
  • کلاس اتومبیل C Segment
  • وزن 1375 کیلوگرم
  • تعداد فضای سرنشینان 5
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو 205/R16
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب 205/55R16

مشخصات فنی موتور

  • حجم موتور 1645 سی سی
  • نوع موتور بنزینی دارای توربو
  • تعداد سیلندرها 4
  • تعداد سوپاپ ها 16
  • آرایش قرار گیری سیلندرها خطی مستقیم
  • محل قرار گیری موتور موتور جلو
  • سیستم سوخت رسانی انژکتوری پاشش چند نقطه ای
  • حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) 150 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه
  • حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) 215 نیوتن متر در 2200 - 4800 دور در دقیقه
  • توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر) 90.9 اسب بخار بر لیتر
  • ظرفیت باک 60 لیتر بنزین
  • روغن مناسب برای خودرو 10w40 SM
  • روغن مناسب برای خودرو 2 10w40 SN
  • روغن مناسب برای خودرو 3 5w40 SM

مشخصات جعبه دنده ( Transmission )

  • نوع جعبه دنده اتوماتیک تیپ ترونیک
  • تعداد دنده (جلو) 6
  • محل قرار گیری اهرم تعویض دنده کنسول میانی
  • سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) موتور جلو دیفرانسیل جلو

سیستم ترمزها

  • نوع سیستم ترمز ترمز ضد قفل ABS و EBD
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو دیسکی خنک شونده
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب دیسکی

سیستم تعلیق و فرمان

  • تعلیق جلو مک فرسون
  • تعلیق عقب اکسل نیمه صلب
  • نوع سیستم فرمان قدرت کمکی هیدرولیکی

عملکرد اتومبیل

  • حداکثر سرعت 205 کیلومتر بر ساعت
  • شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه) 10 ثانیه
  • مصرف سوخت ترکیبی 8.17 لیتر در 100 کیلومتر
  • استاندارد آلایندگی یورو 4

محدوده گارانتی

  • محدوده گارانتی -

امکانات رفاهی و آپشن ها

  • کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) 2 عدد (راننده و سرنشين جلو )
  • سیستم های امنیتی و حفاظتی سيستم ضد سرقت (ايموبيلايزر) - سيستم هشدار دهنده مركزي ورود غير مجاز - قفل مرکزی با ریموت
  • سیستم فرمان و هدایت پذیری دارای فرمان برقی
  • نوع غربیلک فرمان تلسکوپی - روكش چرمي با دوخت قرمز مجهز به كليدهاي كنترلي سيستم صوتي و بلوتوث موبايل و كروز كنترل
  • سیستمهای تهویه مطبوع سیستم تهویه اتوماتیک اتوماتیک دارای کانال تهویه برای سرنشینان عقب - نمايشگر دماي محيط
  • سیستم صوتی و تصویری 6 عدد (بلندگوی جلو - عقب و توییتر در ردیف جلو)
  • سیستمهای مولتی مدیا داراي مانيتور مالتي مديا تصويري لمسي 7 اینچی با رهياب (GPS) و بلوتوث موبايل، دراری پورت USB
  • سیستم صندلیهای جلو دارای روکش چرم و پارچه - كمربندهاي ايمني جلو سه نقطه‌اي با قابليت تنظيم ارتفاع - جابجايي‏ هاي صندلي‏ راننده در 8 جهت (6 جهت برقی و 2 جهت دستی) و سرنشين جلو (4 جهت برقی و 2 جهت دستی) - پشت سري صندلي‌هاي جلو با تنظيم ارتفاع و زاويه _ دارای زير آرنجي - چراغ روشنايي فضاي پايين پا در هنگام سوار و پياده شدن
  • سیستم صندلیهای عقب دارای روکش چرم و پارچه - امکان نصب صندلی کودک در صندلی عقب (Isofix) - دسترسی به صندوق عقب از داخل - زیر آرنجی
  • سیستم آیینه ها آينه هاي جانبي برقي، راهنمادار و تاشونده برقی - آينه چراغ دار روي آفتابگير سمت شاگرد
  • سیستم شیشه ها تنظيم شيشه بالابرهاي جلو و عقب برقي، دارای پاور ویندوز و آنتی ترپ، دارای گرمکن شیشه عقب، شیشه های عقب دودی
  • سیستم های سقف سان روف 2 حالته
  • سیستم روشنایی جلو چراغ جلو داراي لامپ LED و طرح نئون و چراغ‌ روز (Day Light) - امکان تنظیم ارتفاع نور چراغ از داخل کابین - دارای مه شکن جلو - سيستم روشنايي موقت در محيط هاي تاريك
  • سیستم روشنایی عقب چراغ مه شکن عقب - چراغ خطر نئون
  • سنسورهای پیش فعال هشداردهنده موانع عقب، سیستم پایش فشار باد ها TPMS
  • سیستم های کمک رانندگی دوربین دید عقب - کروز کنترل -
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه

نظرات کاربران

نظر خود را بیان کنید
  • نرگس نرگس (9 خرداد 1400 ساعت 12:21)

    من رنو L 90 مدل E2 دارم. دنا پلاس توربو اتومات رو دارم بررسی میکنم. به نظر شماهایی که این ماشین رو سوار شدید با توجه به قیمت ش این تغییر خوبی برای من میتونه باشه یا خیر؟

  • عباس عباس (5 خرداد 1400 ساعت 22:15)

    این ماشین را دارم. افتضاحه.
    مصرف سوخت داخل شهر بدون ترافیک و فقط با یک چراغ قرمز به 16 لیتر در هر 100 کیلومتر میرسه. یعنی با یه باک 60 لیتری به زور 400 کیلومتر میره

    ایرانی ایرانی (13 خرداد 1400 ساعت 12:12)

    داداش یه چیزی بگو بگنجه!!!
    مصرف دنا توربو اتومات بشدت به نوع بنزین بستگی داره
    بنزین سوپر تو جاده حدودا صدی 6.5
    ترکیبی حدودا 8
    شهر به تنهایی رو امتحان نکردم
    بنزین یورو هم تو همین حدوداس
    بنزین شهرستان (غیر یورو) تقریبا یک و نیم لیتر اضافه میشه

    ژیلا ژیلا (24 خرداد 1400 ساعت 07:57)

    من هم دارم کم مصرف هست و ماشین خیلی خوبیه فقط کولر که می زنم سربالایی کمی کند میشه سوپر هم اگر بزنم واقعا پرواز می کنه

  • یاس یاس (1 اردیبهشت 1400 ساعت 03:48)

    سلام دوستان این ماشین اپشن کی لس و سیستم ورود بدون کلید رو داره ؟
    و اینکه میشه اینه تا شونده برقی رو اف کرد و دستی اینه رو باز و بسته کرد ؟

    ژیلا ژیلا (15 اردیبهشت 1400 ساعت 13:12)

    سلام دوستم نه ورود بدون کلید نداره

  • سامی سامی (26 فروردین 1400 ساعت 09:29)

    من حدودا سه ماهه این ماشین رو صفر خریدم و تا الان 4000 تا باهاش رفتم . بعضی از نظرات رو خوندم، سعی میکنم به کسی که میخواد در مورد خرید این ماشین اطلاعاتی جمع کنه کمک کنم.
    من قبلا پراید، 405 ، 207 داشتم و هر کدوم دو سه سالی سوار شدم از همه لحاظ این ماشین بهتر بوده شتاب، قدرت، نرمی، سرعت، آپشن و ... تعویض دنده بسیار نرمی داره توربو به خوبی عمل میکنه صدای موتور کمه سیستم صوتی و ناوبری خوبی داره صندلیها برقیه و راحت تنظیم میشن و مهمتر از همه زیرپای خوبی داره
    ایراد بزرگش اینه که علیرغم تغییر داشبورد همچنان موقع سوار شدن فرمون به پا گیر میکنه که البته بعد از چند روز قلق سوار شدنش میاد دستتون
    یه عده ای این ماشین رو با ماشینهای اروپایی مقایسه میکنن که باید گفت عزیز دل از اساس این مقایسه خنده داره شما میگی بنز بهتر از این ماشین هست!! خب الان میگی ما بجای این ماشین بریم بنز بخریم!! شاید با پول این ماشین بشه تو اروپا یه بنز مدل بالا خرید ولی ما فعلا اسیریم!! راهی نداریم جز اینکه از بین همین فرقونهای ایرانی یکی رو انتخاب کنیم. با قیمتای بازار ایران این ماشین از نظر من بهترین ماشینه!! البته اینم سلیقه ایه تعصبی هم ندارم اگه کسی بنظرش ماشینای دیگه بهتره خب اونم بیاد نظرش رو بگه . شاد و تندرست باشید

    ژیلا ژیلا (28 فروردین 1400 ساعت 14:07)

    من هم با شما موافقم و واقعا ماشین خوب و نرم و سایلنت هست

    ژیلا ژیلا (28 فروردین 1400 ساعت 14:09)

    موافقم بسیار نرم و راحت و سایلنت هست

  • مهدی مهدی (22 فروردین 1400 ساعت 20:00)

    دنا پلاس توربو اتومات سرآمد ماشین های تولید داخله از اسفند ماه هم سازمان استاندارد هم این خودرو را ۵ ستاره کیفی اعلام کرد هر کی سوار شه میفهمه در حد ماشین های کره ایی هست در کل من دارمش عالیه

    ژیلا ژیلا (15 اردیبهشت 1400 ساعت 13:19)

    عالیه من عاشقشم

  • علی علی (5 فروردین 1400 ساعت 12:02)

    سلام واقعا متاسفم اومدم اینجا یه خورده اطلاعات در مورد این خودرو بگیرم فقط فحش و بدو بیراه و ........فقط نمی دونم این اقایون که این الفلظ رو بکار می برن اصلا این خودرو رو اصلا دیدن یا سوار شدن ؟؟؟می بخشید مزاحم شدم به بدو بیراه گفتن ادامه بدید

    ژیلا ژیلا (14 فروردین 1400 ساعت 22:37)

    سلام علی آقا من اتومات توربو صفرش را دی ماه خریدم قبلش ۲۰۶ تیپ پنج داشتم از خشکی زانودرد گرفتم ولی از وقتی این را گرفتم راحت شدم به خدا این قدر ترم و باحال و این قدر بی صداست که آدم دلش نمی خواد پیاده بشه از شتابش هم هر چی بگم کم گفتم عالی عالی لذت می برم از رانندگی باهاش یک دفعه سرعتی می گیره که خودم می ترسم....و به نظرم خیلی ها مغرضانه راجع بهش نظر میدن و طول می کشه شناخته بشه

  • Ali n Ali n (29 بهمن 1399 ساعت 10:06)

    یه تعدادی از پیامها رو خوندم
    اول اینکه بنظرم هیچ کس اینجا این ماشین رو سوار نشده و الکی دارن پشت سر ماشین بد و خوب میگن
    دوستان من تورو خدا به جای اینکه بحث الکی کنین کسانی که این ماشین رو دارن نقاط قوت و ضعفش رو بگن .

    عباس عباس (17 اسفند 1399 ساعت 12:19)

    من این ماشین را دارم. قبلا دنا پلاس داشتم.
    فرقزیادی نداره . فقط دنده اتوماتیک شده وفرمان برقی شده و نرم تر هست. اشکالات اون ماشین اینجا هم هست. صندلی ها راحت نیست. روکش درها از جنس پلاستیک خشک هست. راه میره صدای جیر جیر از همه جاش میاد. دو هزار تا کار کرده فشنگی ترمز عوض کردیم چون دنده رو حالت P نمی رفت. با ماشین قبلی که دو سال داشتم و 17000 کیلومتر کار کرد خیلی مشکل داشتم. احتمالا اینم کار کنه مشکلات ظاهر میشه

    مقدس داداشی اردبیلی مقدس داداشی اردبیلی (2 خرداد 1400 ساعت 01:16)

    سلام الان بنده خودم دناپلاس اتومات توربوشارژمدل ۹۹دارم خیلی راحت و نرم .پرشتاب . فول آپشن . صندلی تمام برقی.بدون کوچکترین صدای موتورداخل کابین .فقط حیف من خیلی باسرعت میرم به خاطر اون مصرفم میره بالا مثلا ترکیبی نزدیک ده لیتربنزین مصرف میکنه وسلام

    امیرمحمد عبدالهی امیرمحمد عبدالهی (26 تیر 1400 ساعت 16:10)

    سلام خسته نباشید درباره داغ کردنش چی مثل پژو زود زود داغ میشه؟

  • محمد شاطری محمد شاطری (4 آذر 1399 ساعت 09:51)

    سلام و عرض ادب خدمت شما هموطنان عزیر به عنوان یه فر بی طرف خواهشا تقاضا مندم در مورد نظر دادن نسبت به خودروهای داخلی و یا خارجی نزاکت ادبی و احترام و حرمت فرد مقابل را رعایت کنید البته در مورد مقایسه بین خودروهای خارجی با خوردوهای داخلی تفاوتهای زیادی وجود دارد ولی این نباید باعث بشه که بنده در انتقاد کردن ادب را زیر پا بزارم
    صمیمانه از همه شما به خاطر رعایت و شئونات ادب سپاسگزارم

  • رهنمود جاده رهنمود جاده (3 آذر 1399 ساعت 09:33)

    چقدر عجیب که بعضی دفاع یکجانبه گرایی میکنن. زشته بخدا. مردم رو شما بدبخت میکنید . خجالت بکشید فردا باید جواب اون یارویی که این اشغال رو گرفته و هر روز بیچاره تعمیرگاهه بدیدا. مدل بدون اتوماتیک که فشاری روش نبود سر 5000 تا 10000 توربوش میزد بیرون. چهربرسه به این. دیگه حناتون ایران خودرویی ها رنگ نداره پیش مردم. تبلیغ بی خود نکنید مردم میدونن و فحشتون هم میدن. پس خودتون رو فحش کش این و اون نکنید. مخصوصا با مقایسه کردن ایران و اروپا که خنده داره. ماشین 30 سال پیش اونجا نسل هوشمند داره ولی اینجا هنوز هوشمند نست هیچ بلکه برای 50 سال پیشه

    بهنام بهنام (21 آذر 1399 ساعت 23:12)

    سلام. من دنا پلاس توربو مدل ۹۷ داشتم از صفری تا ۳۶ هزار تا و جز روغن و بنزین هیچ خرجی هم نداشت تازه با سبک رانندگی من که همش در حال شتاب گیری و کل کل هستم. بهترین خاطرات رو برام ساخت. تو جاده با همه ماشین ها میشد راحت کل کل کنی. من اتومات سوار نشدم ولی این مدل رو که داشتم با جرعت میتونم بگم محشره و تنها ایرادش که همه ماشین های توربو دارن این بود که باید بنزین سوپر زد. وقتی بنزین معمولی بهش بزنی مصرف بنزینش بشدت بالا میره ولی با سوپر من تو اتوبان با سرعت ثابت ۱۲۰ تا صدی ۵ و نیم رو تجربه کردم که میرزه سوپر زدن بهش.

  • ستن ستن (2 آذر 1399 ساعت 19:37)

    سلام خسته نباشی ایران خودرو خیلی هم عالیه دمتون گرم ماشالا ب باور ایرانی تو یه نفر منفی فکر وایراد گیر خودت چه کاری بلدی چرا همه چیتون شده تحقیر مفت خوری ایرادگیری ما از اروپا پونصدسال عقبیم هم از نظر فکری وهم از نظر صنعت بچه دیروزیم خودمونو با اروپا مقایسه نکنیم فقط باید کار کنیم تلاش کنیم ب اونا برسیم ن با حرف زدن ن با حرف زدن یاشاسین ستن قره داغ

    بهنام بهنام (3 آذر 1399 ساعت 09:28)

    ار همون قره داغ گفتنت معلومه بی سواد تعصبی هستی. برو خودت 500 بده سوار شو بگو تولید ملی ،رفتم حمایت کردم از ایران خودرو اشغال ساز. برو بخر دیگه. وجودشو داری بخر بینم فردا از این حرفا میزنی یا همش فحشش میدی؟

    فريد فريد (10 آذر 1399 ساعت 08:49)

    فكر نكنم پولش برسه بره بخره

  • احمد احمد (2 آذر 1399 ساعت 07:12)

    چون ساخته دست خودمونه عالیه
    صدها بار شرف داره به هر ساخته خارجی
    تو که بنز میخواهی برو اون طرف توالت بشور پولتو پس انداز. کن بنز بخر
    ما افتخار میکنیم در شرایط سخت تحریم این چنین محصولاتی بدست توانای مهندس و کارگر ایرانی ساخته شده

    علی علی (2 آذر 1399 ساعت 11:11)

    اینجا هم باید توالت شویی کنیم بدبخت که یک لگن متحرکه 500 میلیونی پول تو علف خرس رو که دو روز دوم نداره رو بخریم. روز اول نه روز دوم چراغ چک روشن میشه و دیگه بدبختی میاد سراغمون. خفه شو دیگه

    احمد احمد (6 آذر 1399 ساعت 18:47)

    واقعیت رو گفتم چرا داغ می‌کنی ؟
    من که میگم جنس ایرانی عرضه ساختشو داشتم تو چه عرضه ایی داری ؟
    من خودم شیر برقی آلمانی رو مشابه سازی کردم با تغییرات نه صرفا کپی با امکانات کم و دادم تو بازار مشتری ها راضی بودند دو سال گارانتی روش گذاشتم که جنس آلمانی و چینی که روی دستگاه‌ها میگذارند بدون گارانتی است
    چهارتا کارگر رو مشغول کار کردم عاشق جنس ایرانیم حتی جنس اشغال ایرانی رو هم به جنس خارجی ترجیح میدم چون خودم مشکلات تولید رو می‌دونم
    و زجر بیکاری کارگر و مهندس ایرانی رو میفهمم
    جنس خارجی خوبه کسی منکر کیفیتش نیست اما ببین خودت چی در چنته داری برای اعتلای کشور یا باید تولید کنیم یا با خرید جنس ایرانی به تولید کمک کنیم
    فکر می‌کنی خیلی عرضه داری، که فکر نکنم ، ماشین خارجی بخری و گاز بدی
    و اشک و آه بیکاران که حاصل انتخاب ماست رو نبینی
    هر میلیارد دلار واردات صد هزار فرصت شغلی را نابود می‌کنه
    پس من خفه نمیشم و حرفمو میزنم
    قضاوت با خوانندگان که چه کسی خفه شود

  • حسن حسن (30 آبان 1399 ساعت 01:57)

    واقعا متاسفم برای اونایی که به این اشغالا میگن عالی دقیقا با هنین پول میشه یه بنز رده بالا خرید اونطرف و از رانندگی لذت برد

    مصیبت مصیبت (6 آذر 1399 ساعت 14:03)

    فعلا اینطرفی این حرف های صد من یه غاز واسه کسی ماشین نشده

    بهنام بهنام (21 آذر 1399 ساعت 23:14)

    شما برو سوار شو بعد انتقاد داشته باش. من دنده ای داشتم از وقتی فروختمش خرید دوباره اش آرزو شده برای دلم

  • علی علی (28 آبان 1399 ساعت 12:29)

    خجالت بکش اروپا کجا لگن پلاس کجا. بزار ماشینت بره 10000 هزار کیلومتر میفهمی چه غلطی کردی اصلا خریدیش. اروپا همون ال 90 اش از دنا پلاس ارززشش بالاتره.

  • امیر امیران امیر امیران (28 آبان 1399 ساعت 10:20)

    ماشین به این عالی ای غلط کرده هر کی گفته بدرد نمیخوره این به اون بنزهای مسخره شرف بسیار داره

  • تویوتا تویوتا (21 آبان 1399 ساعت 20:13)

    شماها چی میزنید؟
    ماشینهای آشغال ایرانی رو با کالسکه های قرن۲۰هم نمیشه مقایسه کرد چه برسه به خودروهای اروپا

    Abolfazl Abolfazl (24 آبان 1399 ساعت 12:13)

    خیلی هم ماشینهای ایرانی خوبه اگه خوشت نمیاد برو خارج

  • Jafar Jafar (17 آبان 1399 ساعت 21:20)

    ماشین عالی

  • سعید وفایی سعید وفایی (16 آبان 1399 ساعت 15:19)

    کاش زودتر به این مرحله از خود کفایی می‌رسیدم. به نظر. من از خیلی از خودرو های اورپایی با کیفیت تر است. آینده از آن ماست ....

  • Jason Jason (16 آبان 1399 ساعت 15:04)

    ماشین فوق‌العاده ایه و الآن نسبت به قیمتش خوبه ولی باز هم گرونه

  • وطن وطن (15 آبان 1399 ساعت 19:31)

    گرانفروش ، كم فروش ، نامعلوم فروشي و دزدي در صنايع خودرو يك مسئله طبيعي است كه در كشور جا افتاده و كل مسئولان از رده بالا تا پائين با اين مشكل كنار آمده اند كه اين انگل در بدنه اقتصاد وجود دارد و در كنارش هم گروهي مسئول و دلال و رانت خوار از اين بازار مافيايي سود هنگفتي مي برند .
    پس چه لزومي دارد برخورد شود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ علي بركه ا...

  • مهدی مهدی (14 آبان 1399 ساعت 22:54)

    اینجا جایی تهدید نیست الکی تعصب نداشته باش .
    خدایا من آرزو پراید داشتم اگه این دنا بخرم یعنی رفتم بهشت