1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. اپوکالیپس هلفایر 6x6 غولی برای فجایع آخرالزمانی

اپوکالیپس هلفایر 6x6 غولی برای فجایع آخرالزمانی

5 فروردین 1401
  • 2

بدبینی آشکار تیم مهندسی آپوکالیپس در فلوریدا منجر به تولید یک جیپ گلادیاتور شده که برای روز مبادا ساخته شده است.

اگر احتیاج ضروری به یک وسیله نقلیه شش چرخ محرک دارید، اما مرسدس جی-کلاس 6x6 مطابق سلیقه‌ی شما نیست هلفایر 6x6 کارخانه‌ی اپوکالیپس که بر مبنای جیپ گلادیاتور ساخته شده، ممکن است گزینه‌ی مناسبی برای شما باشد.

هلفایر با قیمت اولیه‌ی 155000 دلار، بیش از 6 متر طول و 1.8 متر ارتفاع دارد، بنابراین هیچ مشکلی برای دیدن موانعی که معمولاً در فجایع آخرالزمانی وجود دارند، نخواهید داشت. لاستیک‌های عظیم 40 اینچی باید به این معنی باشد که هیچ یک از آنها شما را متوقف نخواهند کرد.

علاوه بر سیستم محرک 6x6، که می تواند در هنگام رانندگی در زمین‌های بایر هموارتر به حالت چهار چرخ محرک نیز تبدیل شود، هلفایر دارای یک شاسی کاملاً جدید، سیستم تعلیق فعال ترافلکس و فضای بار هشت فوتی نیز هست که اگرچه در ابتدا برای چرخ‌های یدک در نظر گرفته شده، ولی می توان یک مخزن سوخت یا مخزن آب بر روی آن نصب کرد. با توجه به وینچ 4300 کیلوگرمی‌ای که در جلو و گیره‌ی 5400 کیلوگرمی‌ای که در عقب دارد، هلفایر برای یدک‌کشی نیز نباید مشکل خاصی داشته باشد. برای حرکت دادن وزن بالای حدود 2720 کیلوگرمی هلفایر، طبیعتا میزان زیادی نیرو و گشتاور لازم است، بنابراین گزینه‌ی انتخاب بین سه موتور وجود دارد که احتمالا معقول‌ترین گزینه یک توربودیزل 3.0 لیتری با گشتاور 467 فوت-پوند است. البته اگر سوخت مساله نباشد، می‌توان روی هلفایر موتور 463 اسب بخاری 6.4 لیتری Hemi 392 V8 یا حتی موتور 739 اسب بخاری سوپرشارژ Hellcat گذاشت. هر کدام از این موتورها در نهایت به یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک متصل خواهند شد. این برند می‌گوید که گیربکس با دنده معمولی نیز موجود است، اما به نظر این حالت منجر به خوردگی سریع کلاج‌ها می‌شود.

بهترین خبر این است که اینکه در حال آماده شدن برای شرایط آخرالزمانی هستید به این معنی نیست که مجبورید بدون برخی امکانات لوکس سر کنید، چرا که هلفایر تعدادی امکانات اضافی ارائه می‌دهد؛ از جمله صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی 12.1 اینچی، چرم روی در و سقف، دید در شب حرارتی و حتی پکیج جت اسکی که فضای بار را دو برابر می‌کند و می‌تواند به عنوان یک سکوی پرتاب به سمت آب برگردانده شود.



نظرات

  • حبیب حبیب (5 فروردین 1401 ساعت 10:29)

    برای جاده ها و راننده های آخرالزمانی ایران خوب هستش

  • حسین حسین (5 فروردین 1401 ساعت 09:29)

    دقت کردید چقدر شبیه پراید وانته