1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. فن آوری، تکنولوژی و مقایسه
  4. استفاده خلاقانه نیسان از یک کاسه سوپ داغ برای نمایش فناوری کنترلی e-4ORCE خودروی جدیدش آریا +ویدیو

استفاده خلاقانه نیسان از یک کاسه سوپ داغ برای نمایش فناوری کنترلی e-4ORCE خودروی جدیدش آریا +ویدیو

4 فروردین 1401
  • 0

خودروساز ژاپنی، نیسان، راحتی سیستم کنترل خودروی e-4ORCE خود را با استفاده از یک سینی سرو غذای موتوری حمل رامن، یک سوپ رشته فرنگی محبوب ژاپنی، به نمایش گذاشته است. فناوری e-4ORCE، که در نیسان آریا (Ariya)، خودروی الکتریکی آینده این شرکت استفاده خواهد شد.

برای نمایش بهتر کنترل نرم سیستم e-4orce، نیسان به سادگی از یک عنصر اصلی در فرهنگ ژاپنی استفاده کرده است: یک کاسه رامن داغ. این ویدیوی سرگرم کننده را که نیسان در یوتیوب به اشتراک گذاشته می توانید در ادامه تماشا کنید:

 

شرکت خودروسازی نیسان از دهه 1930 در ژاپن، تنها چند دهه پس از افتتاح اولین فروشگاه ثبت شده رامن، فعالیت خود را آغاز کرده است. پس از گذشت نزدیک به یک قرن از ساخت خودروهای احتراق داخلی، نیسان همراه با برندهای دیگرش مانند اینفینیتی و داتسون در سطح جهانی شناخته شده است.

این شرکت یکی از اولین مروجین خودروهای الکتریکی با نیسان «برگ» (LEAF) خود بود که در سال 2010 معرفی شد. LEAF زمانی یکی از پرفروش ترین خودروهای برقی در سطح جهان بود، یعنی تا قبل از اینکه سر و کله مدل 3 تسلا پیدا شود.

علیرغم سلطنت طولانی مدت LEAF به عنوان یک خودروی الکتریکی در ایالات متحده، حداقل تا زمانی که آریا نیز به بازار عرضه شود، این خودرو تنها خودروی برقی قدرت گرفته از باتری در سبد محصولات نیسان بوده است. تابستان گذشته، نیسان به کمپین «مسابقه تا صفر» سازمان ملل پیوست که هدف آن این است که تا اوایل دهه 2030، حمل و نقل 100٪ الکتریکی شود. استراتژی نیسان ارائه 15 خودروی برقی در هشت سال آینده است.

آریا اولین خودرو از ناوگان برقی جدید خواهد بود که پاییز امسال وارد ایالات متحده می شود و از فناوری e-4ORCE نیسان بهره می برد که کنترل تمام چرخ ها را در به صورت یکپارچه در سراسر خودرو انجام می دهد.

e-4ORCE پیشرفته‌ترین فناوری کنترل چهارچرخ نیسان است که با دقت، قدرت خروجی و عملکرد ترمز را برای نرمی و ثبات در حرکت مدیریت می‌کند. این سیستم با ردیابی خطوط رانندگی بر روی تقریباً هر نوع سطح جاده ای، از جمله جاده های مرطوب و برفی، بدون نیاز به انجام هیچ کار اضافی از سوی راننده، اطمینان خاطر او را افزایش می دهد.

اقدام جالب نیسان برای نشان دادن این فرآیند در مقیاس کوچکتر، با استفاده از دو موتور الکتریکی که به طور مستقل عمل می کنند، قدرت فناوری e-4ORCE را در سینی سرو رامن به صورت تمثیلی به خوبی نمایش می دهد. تیونینگ ویژه مهندسان نیسان روی سینی این امکان را به آن می‌دهد تا همان شتاب و حرکت نرم را روی میز رستوران به نمایش بگذارد. امکانی که این خودروساز امیدوار است در خودروی الکتریکی آریای خود به زودی به جاده ها بیاورد.

منبع الکترک


نظرات