1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار خودرو
  4. بیشترین ایرادات خودروی رانا پلاس صفر کیلومتر کدامند؟

بیشترین ایرادات خودروی رانا پلاس صفر کیلومتر کدامند؟

1 شهریور 1401
  • 5

خرید خودروی صفر کیلومتر برای برخی، تعبیر مالکیت خودرویی بی دردسرتر از نمونه های کارکرده است. اما برخی از خودروهای صفر مشکلاتی دارند و مالکان را به دردسر می اندازند. رانا پلاس (رانا+) از محصولات جدید ایران خودرو است که حدود دو سال از ورود آن به بازار می گذرد. این خودرو نیز همانند دیگر خودروهای صفر کیلومتر تولید خودروسازان داخلی، در مواردی دچار مشکلات عدیده و البته پیش و پا افتاده است‌. در ادامه به مشکلات رانا پلاس در حدود هزار کیلومتر کارکرد می پردازیم.

  1. رو دری ها نیز در کنار داشبورد، با یک دیگر به نواختن سمفونی های گوش خراش در کابین رانا پلاس می پردازند. همچنین کیفیت جنس محفظه قرارگیری اشیا که در رودری های جلو تعبیه شده، اصلا مناسب نیست و با اشاره ای خم می شود.
  2. بنا به دیده ها می توان گفت که کیفیت مونتاژ رانا پلاس، شانسی است! متاسفانه نمونه مورد نظر کیفیت مونتاژ مناسبی ندارد. درب ها به شدت بد بسته شده و رگلاژ مناسب ندارند. درون کابین نیز همین مشکل وجود دارد. در نمونه مورد بررسی، قسمت زیر ستون A سمت راست از جا در آمده و علاقه زیادی به تولید صدا دارد!
  3. بیرون زدگی و دفرمگی قاب کیسه هوای سرنشین جلو در رانا پلاس به یک اپیدمی تبدیل شده است. قاب کیسه هوا از گوشه ها بیرون زده و داخل نمی رود. ظاهرا قاب با متریال جدید کمی بزرگ تر از قالب داشبورد است.
  4. از چرخ سمت چپ جلو صدای غیر عادی به گوش می رسد. انگار که قطعات با یک دیگر درگیری داشته و باعث ساییده شدن یک دیگر می شوند. همچنین در سرعت بالای ۹۰ کیلومتر بر سرعت، هنگام ترمزگیری فرمان دچار لرزش می شود. همچنین خودرو به سمت چپ کشیده می شود. از دیگر مشکلات مربوط به جلوبندی و اکسل عقب می توان به سر و صدا حین عبور از دست اندازها اشاره کرد.
  5. چراغ ها در سرما به ویژه هنگام بارش باران و برف دچار بخار گرفتگی شده و نور دهی آن ها نسبت به حالت معمول کم می شود. البته این مشکل مربوط به سازنده چراغ است که آب بندی طلق و متعلقات را به درستی انجام نداده است. اگر چه خودروساز نیز مقصر است و باید نظارت بیشتری روی کیفیت قطعات مورد استفاده داشته باشد‌.
  6. دکمه قفل شیشه بالابر عقب شاید از معدود دکمه هایی باشد که اکثر کاربران، نهایتا سالی یک یا دو مرتبه از آن استفاده کنند. در رانا پلاس مورد بررسی این دکمه خراب و چراغ آن دائما روشن است. البته نمی توان از حق گذشت و گهگاهی برای دل خوشی، کلید خود به خود شیشه های عقب را قفل می کند.
  7. قاب های داخلی آینه ها همانند قاب محفظه نگهدارنده اشیا از کیفیت مناسب برخوردار نیست و علاوه بر تولید صدا، پس از مدتی از جای خود خارج می شود.


نظرات

  • Reza Reza (7 شهریور 1401 ساعت 13:30)

    من رانا پلاس دارم، هیچکدوم از این مشکلات رو ندیدم تا حالا، ماشین کم صدا و شتاب خوبی داره،تنها ایرادش اینه که امپر بنزین بعد از روشن کردن ماشین گهگاهی اشتباه نشون میده،

  • حامد حامد (4 شهریور 1401 ساعت 11:39)

    کیفیتش از ماشین های دیگه مثل سمند و 405 و پارس و... هم رده خودش بهتره

  • مهدی مهدی (2 شهریور 1401 ساعت 14:28)

    خودروی خوبی است

  • علی علی (2 شهریور 1401 ساعت 12:03)

    از اینهمه ایراد کلی خندیدم!
    روزمو ساختی!
    واقعا چرا ملت میرن این گاری‌ها رو میخرن؟!

  • milad milad (1 شهریور 1401 ساعت 20:31)

    کلا ماشینهای ایرانخودرو تخم مرغ شانسین یا خوب یا داغون.البته سایپا هم کلا داغون