1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. خودروی برقی که می تواند در آب شناور شود

خودروی برقی که می تواند در آب شناور شود

9 مهر 1401
  • 0

ایلان ماسک ادعا می‌کند که تسلا سایبرتراک می‌تواند برای مدت کوتاهی به عنوان یک قایق عمل کند.
هنوز به طور قطعی مشخص نیست که تسلا سایبرتراک به مرحله تولید می‌رسد یا خیر، اما این موضوع وی را از دادن قول عجیب دیگری در مورد این خودرو منع نکرده است.

روز پنجشنبه، مدیر عامل شرکت خودروسازی الکتریکی تسلا اعلام کرد که اولین کامیون آینده این برند می‌تواند «به‌طور خلاصه به عنوان یک قایق خدمت کند». ظاهراً این وسیله نقلیه « به اندازه کافی ضد آب» خواهد بود تا بتواند از سطوح کوتاه آبی مانند دریاچه ها یا رودخانه ها عبور کند.

سایبرتراک به اندازه کافی ضدآب خواهد بود که برای مدت کوتاهی به عنوان قایق عمل کند، بنابراین می تواند از رودخانه ها، دریاچه ها و حتی دریاهایی که خیلی متلاطم نیستند عبور کند.

این خودروی برقی که می تواند در آب شناور شود.webp

این ادعای جسورانه، مانند بسیاری از ادعاهای ماسک، در توییتر مطرح شد. او توییت اولیه‌اش را با توییت دیگری دنبال کرد و گفت: «باید بتوانیم از Starbase به South Padre Island برویم، که نیاز به عبور از کانال دارد.» مجله الکترک اشاره می کند که کوتاه ترین فاصله بین دو نقطه در جنوبی ترین تگزاس حدود 1100 فوت است. به طرز شگفت انگیزی، این اولین باری نیست که ماسک توانایی های آبی-خاکی سایبرتراک را به نمایش می گذارد. این وب سایت اشاره می کند که او در سال 2020 ادعای مشابه، هرچند با جزئیات کمتری را مطرح کرد.
هر چقدر هم که جدیدترین بازی سایبرتراک ماسک مضحک باشد، کاملاً خارج از محدوده احتمالات نیست. طبق گفته موتور ترند، هر کامیونی با بدنه کاملاً محصور - که احتمالاً سایبرتراک خواهد داشت، می تواند برای مدت زمان کوتاهی شناور شود. اما بین شناور بودن و عملکرد واقعی به عنوان یک قایق تفاوت وجود دارد. برای انجام دومی، تسلا باید بفهمد که وسیله نقلیه را شناور نگه دارد و آن را کنترل کند.

ماسک و تسلا در اجرای وعده های خود در مورد سایبرتراک - حداقل تاکنون - با مشکل مواجه بوده اند. این شرکت از اولین باری که این خودروی برقی را در نوامبر 2019 رونمایی کرد، این اقدام را بارها و بارها تاخیر انداخته است. آخرین تاخیر در سال آینده نیز با اشاره ای نه چندان ظریف همراه بود مبنی بر اینکه قیمت اولیه این پیکاپ بیش از 39 هزار و 900 دلار خواهد بود که اولین بار سه سال پیش ذکر شد. 

با این حال، تسلا تنها شرکتی نیست که سعی می‌کند بفهمد چگونه سایبرتراک را به یک قایق تبدیل کند. 

 

منبع robbreport.com


نظرات