1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. احتمال بازگشت پیکاپ تویوتا به بازار ایران

احتمال بازگشت پیکاپ تویوتا به بازار ایران

10 مهر 1401
  • 0

تویوتا هایلوکس خودرویی آفرودی است که در سال های حضورش در ایران، بازار خوبی را تجربه کرد. این پیکاپ مناسب افرادی است که به دنبال یک خودروی آفرودی قدرتمند با طراحی جدید هستند؛ اما توانایی پرداخت هزینه برای مدل های قدرتمندتر تویوتا را ندارند. اکنون که قرار است پای خودروهای خارجی کمتر از 20 هزاردلار به بازار کشور باز شود، می توان به ورود برخی مدل های تویوتا هایلوکس به کشور امیدوار بود.

با اینکه بیشتر مدل‌های هایلوکس در بازارهای جهانی بیش از ۲۰ هزار دلار قیمت دارند، بعضی نسخه‌های این محصول در بازار قطر با قیمتی کمتر از ۲۰ هزار دلار به فروش می رسند. این قیمت باعث می شود که حتی با در نظر گرفتن تعرفه صد در صدی برای این پیکاپ ژاپنی، قیمت نهایی هایلوکس در ایران در حدود یک میلیارد تومان شود؛ قیمتی که می تواند هایلوکس را به قاتل تمام پیکاپ های چینی بازار فعلی کشور بدل کند!

با توجه به اینکه آفرودر های قدرتمند تر و با امکانات بیشتر تویوتا نظیر لندکروزر و پرادو قیمت بیشتر و سال ساخت پایین تری از هایلوکس دارند، تویوتا هایلوکس 2016 همچنان به عنوان یک خودروی آفرودی، نسبتا بازار خرید و فروش خوبی دارد.

تویوتا هایلوکس ۲۰۱۶ (Toyota Hilux 2016) نسل هشتم تویوتا هایلوکس است که از سال ۲۰۱۵ توسط تویوتا معرفی و عرضه شد. این وانت ژاپنی در سال 2016 وارد بازار ایران شد و به دلیل آن که ظاهر جذاب تر و کابین لوکس تری نسبت به نسل قبلی داشت، به سرعت مورد توجه آفرود سواران قرار گرفت. با آغاز ممنوعیت ورود خودروهای خارجی به کشور، راه ورود وانت های هایلوکس به کشور بسته شد. به همین دلیل، از همان زمان تنها مدل 2016 این وانت، در بازار آزاد وجود دارد.

تویوتا هایلوکس توسط شرکت خودروسازی ژاپنی تویوتا تولید و عرضه می شوند. هایلوکس توسط هینوموتورز مهندسی و مونتاژ شد تا جایگزین محصول قبلی تویوتا با نام بریسکا باشد. در آوریل 1969، یک نسخه شاسی بلند به مجموعه اضافه شد. تولید های نسخه شاسی کوتاه نیز در سال‌های بعد ادامه یافت. هایلوکس به‌عنوان جایگزینی برای پیکاپ‌های تویوتا کراون، تویوتا کرونا و تویوتا کرونا مارک II در ژاپن عرضه شد، زیرا کراون، کرونا و کرونا مارک II، دیگر به‌عنوان سدان‌های سواری تولید می شدند.

هایلوکس توسط تویوتا طراحی شد و توسط هینو موتورز در کارخانه هامورا توسعه و تولید شد. موتور 1.5 لیتری در فوریه 1971 به 1.6 لیتری ارتقا یافت. هایلوکس نسل هشتم نیز با پیشرانه و گیربکس های مختلف از جمله موتور بنزینی ۴ سیلندر ۲ لیتری و ۶ سیلندر ۴ لیتری و پیشرانه های دیزلی ۲.۵ لیتری توربوشارژ و اینتر کولر ۳ لیتری مجهز به گیربکس های ۵ و ۶ سرعته دستی یا اتوماتیک به بازار های جهانی عرضه شده است.

بهینه‌سازی‌های هایلوکس تا سال 2022 همچنان ادامه داشته است. خودرویی که محکم و قابل اعتماد به نظر می رسد و اکنون عملکرد مورد نیاز را در قالب موتور 2.8 لیتری توربودیزل ارائه می دهد. با توجه به پیشرفت پیک آپ‌ها در چند وقت اخیر، به نظر می رسد که پیشرفت‌های تویوتا برای هایلوکس 2022 می‌تواند این کامیون را جایگزین مناسبی برای یک شاسی‌بلند خانوادگی بسازد.

هایلوکس دارای کیت هایی است که خریداران SUV را تحت تأثیر قرار می دهد. این مدل، اکنون با یک مانیتور و دوربین دید پانوراما (از بالا به پایین) برای کمک به پارک این پیکآپ 5.3 متری در دسترس است، در حالی که سیستم تهویه دو منطقه ای، آینه دید عقب الکتروکرومیک، اتصال بهبود یافته با تشخیص خطا از راه دور و فناوری ایمنی تماس الکترونیکی نیز در مدل جدید اضافه شده است.

 

منبع car.ir


نظرات