1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار خودرو
  4. دومین مزایده خودروهای خارجی فردا آغاز می شود

دومین مزایده خودروهای خارجی فردا آغاز می شود

25 مهر 1401
  • 1

فردا دور دوم مزایده 71 خودروی خارجی رسوبی در گمرک آغاز خواهد شد تا این تعداد خودرو باقی مانده از دور اول مزایده پس از سال ها خاک خوردن در گمرکات کشور، وارد بازار شوند.

این مزایده که از فردا آغاز می شود و تا اول آبان ادامه می یابد، جهت معامله 71 دستگاه خودرو از 1062 دستگاه خودرو دپوشده در سازمان تملیکی انجام می شود تا بدین ترتیب، خرید و فروش خودروهایی که از سال 96 به ظن قاچاق مجوز در گمرک مانده بودند، به پایان برسد.

در دور نخست، مزایده 1062 دستگاه خودرو در دستور قضایی وجود داشت و در روز شنبه گذشته، 16 مهرماه، بعضی استان‌ها 58 دستگاه مغایرت اعلام کردند که از این تعداد 10 دستگاه برای بوشهر، 21 خودرو خوزستان و 27 دستگاه مازندران بود.

به گفته ​​سخنگوی سازمان اموال تملیکی، 982 خودرو در مزایده شرکت داده شده اند که 9 دستگاه خودرو فاقد پیشنهاد و چهار خودرو پیشنهادات نامتعارف داشته اند که درنهایت 71 خودرو به فروش نرسید. فردا قرار است خودروهایی که قبلاً عرضه نشدند، در مزایده قرار بگیرند. همچنین این احتمال دارد که این تعداد خودرو به علت مشکلات مربوط به تکمیل مبلغ خریداران فعلی افزایش یابند.

این مقام مسئول در سازمان تملیکی همچنین موضوع خرید 281 خودرو توسط یک فرد حقیقی را رد کرد و گفت: این فرد برای این تعداد خودرو پیشنهاد داده بود، اما حدود 22 خودرو را برنده شد. فرد حقوقی دیگری 272 خودرو پیشنهاد داد، اما هیچ یک را برنده نشد. 

حجتی در خصوص مغایرت‌ها گفت: در صورتی که مغایرت ها سبب شود که قیمت واقعی خودرو بیش از قیمت خریدار باشد، مابه‌التفاوتی که توسط کارشناسان رسمی اعلامی می‌شود باید پرداخت شود. در صورتی که این مبلغ پرداخت نشود، مبلغ ودیعه به فرد عودت داده می‌شود و پارتی پس از ابطال به مزایده بعدی اضافه می‌شود. درصورتی که قیمت خودرو کمتر از ارزش برنده شده در مزایده باشد خودرو به برنده تحویل می‌شود و اگر فرد رضایت نداشته باشد، پارتی ابطال خواهد شد.

وی در مورد تمدید مهلت واریز وجه گفت: افراد برنده به مدت 24 ساعت وقت دارند تا مبلغ پرداختی را تکمیل کنند و این مدت قابل تمدید نیست. مزایده وفق العاده 566 نیز از فردا آغاز خواهد شد. این کار توسط سمانه ستاد برگزار خواهد شد و از ساعت 8 صبح فردا افراد می‌توانند مراجعه کرده و پیشنهادات خود را اعلام کنند. تا ساعت 24 روز اول آبان نیز امکان ارائه پیشنهاد نیز وجود خواهد داشت. روز سوم آبان نیز بازگشایی خواهد بود. داشتن امضای الکترونیک و ارائه 15 درصد ضمانت نیز ضروری است. در مزایده گذشته حدود هزار نفر مشکل ضمانت نامه پیدا کردند. ضمانت نامه باید معتبر باشد و سه ماه مهلت داشته باشد.

پیشتر سخنگوی سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی از درآمد 3 هزارمیلیاردی دولت از فروش خودروهای قاچاقی خبر داده بود. در 6 ماه گذشته، تعیین تکلیف 969 دستگاه خودروی قاچاق، از طریق مزایده صورت گرفت.

 

منبع تسنیم


نظرات

  • سیمین سیمین (29 مهر 1401 ساعت 10:02)

    چطور شما اسم این ماشین ها رو قاچاق می‌نمایید تمام مراحل خرید اینها در سال ۹۶ با مجوز دولت و گمرک و قانونی توسط مردم صورت گرفته خدا قل پول خرید اون رو به صاحبینش پس از ۶ سال بدهید .واقعا ظلم هست.