1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. یارانه دولت فرانسه به مردم برای خرید خودروهای الکتریکی

یارانه دولت فرانسه به مردم برای خرید خودروهای الکتریکی

27 مهر 1401
  • 0

رنو و استلانتیس خودروهای الکتریکی جدید ساخت فرانسه را در نمایشگاه خودروی پاریس در روز دوشنبه رونمایی کردند، زیرا رئیس جمهور امانوئل ماکرون یارانه‌های بیشتری را برای خانواده‌های فقیرتر برای خرید خودروهای الکتریکی اعلام کرد و برای تولید داخلی بیشتر تلاش کرد.

مکرون در مصاحبه‌ای با روزنامه تجاری لس اکو قبل از بازدید از نمایشگاه گفت که یارانه‌های خودروهای الکتریکی برای خانوارهای کم درآمد سال آینده از ۶۰۰۰ یورو به ۷۰۰۰ یورو (۹۷۶۹ دلار سنگاپور) افزایش می‌یابد، در حالی که برای سایر خریداران فرانسوی به ۵۰۰۰ یورو کاهش می‌یابد.

او افزود که یک طرح «لیزینگ اجتماعی» برای کمک به خانواده‌های کم‌درآمد برای دسترسی به یک خودروی برقی با مبلغ ۱۰۰ یورو در ماه از اوایل سال ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد. اکثر خودروهای برقی در حال حاضر گران‌تر از بقیه هستند و برای بسیاری خرید آنها مقرون به صرفه نیستند.

مکرون طی مصاحبه ای با روزنامه Les Echos گفت: ما یک استراتژی صنعتی برای مردم داریم که فرانسوی‌های بیشتری خودرو بخرند. فقدان خودروهای برقی ساخت فرانسه موضوع حساسی در نمایشگاه خودرو خانگی است که برندهای خودروی چینی حضور پررنگی دارند.

کارلوس تاوارس، مدیر عامل اجرایی استلانتیس گفت: شرکت خودروسازی استلانتیس قرار است از صنعت خودروسازی اروپا و به ویژه فرانسه محافظت کند. تاوارس گفت که تعداد مدل‌هایی که خودروساز شماره چهار جهان در فرانسه تولید می‌کند به زودی دو برابر شده و از ۶ به ۱۲ خواهد رسید.

 

منبع Reuters


نظرات