1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. رونمایی از تندر 90 ایرانی در دهه فجر

رونمایی از تندر 90 ایرانی در دهه فجر

8 بهمن 1401
  • 8

مدیرعامل سایپا ضمن اعلام نهایی شدن پروژه p90  اعلام کرد این گروه خودروسازی، برنامه دارد تا محصولات P90 و شاهین را به روسیه صادر کند.

«محمدعلی تیموری» در نشست «رفع موانع و بررسی راه های توسعه صادرات صنعت خودرو و قطعه سازی به روسیه» با بیان اینکه بازار این کشور برای ما بسیار مهم است، افزود: یکی از اشتراکات خودروسازی دو کشور، تولید خودروی ال۹۰ است که این پروژه هم در ایران و هم روسیه قابل احیا است.

وی گفت: امروز زنجیره تامین قطعه سازی که زمانی در پروژه ال۹۰ فعال بود، قراردادش با پروژه پی۹۰ نهایی شده است.

تیموری بیان داشت: مشکل تولید ال۹۰ در ایران قوای محرکه آن بود که استاندارد یورو۴ داشت و امروز به یورو۵ ارتقا یافته است که می تواند برای بازار روسیه نیز بسیار مناسب باشد و مقرر است در مدرن ترین خط موتورسازی کشور که مشترک بین سایپا و شرکت رنو بود، تولید شود.

وی با اشاره به تولید ۵۰ دستگاه پی ۹۰، از رونمایی از نخستین نمونه این خودرو در دهه فجر امسال در شرکت پارس خودرو خبر داد و خاطرنشان کرد: تا پایان سال ۱۰۰ دستگاه از این خودرو تولید خواهد شد و تولید آن را در سال آینده به روزانه ۱۰۰ دستگاه خواهیم رساند.

مدیرعامل سایپا گفت: اکنون قراردادهای تریم داخلی، تریم بیرونی، موتورسازی، اکسل و گیربکس این پروژه با زنجیره تامین داخلی منعقد شده است.

وی ادامه داد: اکنون محصولات کوئیک و ساینا روی پلتفرم ایکس ۲۰۰ سایپا تولید می شود و خرداد، تیر و شهریورماه ۱۴۰۲ به ترتیب خودروهای اطلس، سهند و وانت جدید سایپا که روی این پلتفرم توسعه یافته اند، وارد بازار خواهند شد، اما پس از آن دیگر برنامه توسعه ای روی این پلتفرم نخواهیم داشت.

تیموری گفت: پلتفرمی که جایگزین پلتفرم ایکس ۲۰۰ می شود، پی ۹۰ خواهد بود که استاندارد سه ستاره اروپا و استانداردهای ۸۵ گانه کشورمان را پاس خواهد کرد.



نظرات

  • حسن حسن (12 بهمن 1401 ساعت 20:57)

    تند ۹۰ ایرانی چنده
    ملا خودرو رو گرون کردند و ساخت داخل بودن قطعات آن تکذیب شد

  • امین امین (11 بهمن 1401 ساعت 19:57)

    هرچه تولید بشه فر‌وش میره مقصر مردم هستند چون میخرند مردم ایران برعکس مردم دنیا هستند پو ل زیاد دردست دلال مالیات هم نمیدهند چون معاف هستند
    دوره احمدی نژاد و اوایل دوره روحانی بزور فروش میرفت صادرات شاید بخاطر انتقال سرمایه باشد

  • علی علی (11 بهمن 1401 ساعت 00:23)

    به عنوان یه نفر که فامیلش با این مهندس تیموری یکی هستش میگم،جان مادرت این فاجعه رو تولید نکن???????? به خودت رحم نمیکنی به فامیلیمون رحم کن مرد????

  • بهرام خدمتی بهرام خدمتی (10 بهمن 1401 ساعت 15:39)

    مردم دارن ماشین کارکرده رو به دوبرابر قیمت ماشین صفر کارخونه از بازار تهیه میکنن، سودش میره تو جیب یه مشت دلال که هیچ سودی واسه پیشرفت کشور ندارن، یعنی ستم به مردم عادی، بعد میخوایید صادر کنید؟!! پس مردم کشورمون چی؟ یعنی هیچ مسئولی نیست که اهمیت بده؟

  • کاربر کاربر (10 بهمن 1401 ساعت 14:47)

    وقتی انحصار باشه و سودش هم تو جیب... بره ارابه هم باشه مردم مجبورند بخرند. هر روز هم کیفیت میاد پایین و قیمت میره بالا.آخرش هم لابد مردم مقصر میشن.

  • زرشک زرشک (10 بهمن 1401 ساعت 09:57)

    ال۹۰ رو بخاطر کیفیت قطعات و موتورش فرانسویش مردم میخریدن! وگرنه اینکه سمند دوزاری رو فیس لیفت کنی باعث نمیشه کسی بخره.

    افضلی افضلی (10 بهمن 1401 ساعت 13:07)

    میخرن اینهمه ماشین جورواجور کدوم دست خودروسازا مونده که این یکی بمونه

  • Mehrdad Mehrdad (9 بهمن 1401 ساعت 20:55)

    عالیه