1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. بررسی دوباره مصوبه شورای رقابت از منظر تورم‌زایی

بررسی دوباره مصوبه شورای رقابت از منظر تورم‌زایی

19 فروردین 1402
  • 1

امید قالیباف سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برگزاری جلسات این سازمان (وزارت صمت) و شورای رقابت به جهت بررسی مسائل تورمی افزایش قیمت خودرو، از بررسی مجدد مصوبه اخیر شورای رقابت از منظر تورم‌زایی در این جلسات خبر داد.

سخنگوی وزارت صمت ضمن اشاره به نامه معاون اول رئیس جمهوری مبنی بر درخواست تعدیل درصد افزایش قیمت رسمی خودروها درب کارخانه، اظهار کرد: بخشی از آن نامه به این موضوع بر می‌گشت که از شورا خواسته بود با همکاری وزارت صمت، مسائل تورمی افزایش قیمت خودرو را بررسی کند.

سخنگوی وزارت صمت خاطرنشان کرد: بر همین اساس وزارت صمت جلساتی را در حال برگزاری با شورای رقابت دارد تا در حقیقت بر روی مصوبه شورای رقابت از نظر تورم‌زایی بررسی مجدد صورت گیرد. وزارت صمت نیز ملاحظات خود برای مهار تورم را در این جلسات به سمع‌ونظر شورای رقابت خواهد رساند. 

وی تاکید کرد: مهم این است که شورای رقابت تصمیمی اخذ کند که علاوه‌ بر در نظر داشتن رشد تولید خودرو؛ بتواند مهار تورم را مورد توجه قرار دهد؛ بنابراین در مجموع، در این جلسات محوریت بر همین است که در توام با افزایش تولید بتوان تورم را هم کنترل کرد. در نهایت نیز شورای رقابت مصوبه خود را با صلاحدید خود مورد بازنگری قرار داده و ارائه می‌کند.

عصر روز سه‌شنبه هفته گذشته (١۵ فروردین ماه)، شورای رقابت دستورالعمل افزایش قیمت محصولات خودروسازان را تصویب کرد.

این مصوبه که دو-سه روزی مشخص نبود دقیقا کجاست و چه مواردی را در خود دارد، در نهایت روز پنجشنبه (17 فروردین ماه) واکنش معاون اول رئیس جمهوری را به دنبال داشت.

محمد مخبر در نامه‌ای خطاب به رئیس شورا و مرکز ملی رقابت خواستار تجدیدنظر در قیمت‌گذاری خودرو در شرایط فعلی شد و قیمت‌های پایه‌ای (کارخانه‌ای) ارائه شده در جلسه اخیر شورای رقابت را افزایشی غیرمتعارف دانسته که آثار تورمی دارد. پس از نامه معاون اول رئیس جمهوری، وزارت صمت نیز در اطلاعیه‌ای برای همکاری با شورای رقابت در این موضوع اعلام آمادگی کرد و از جلسات فوری مشترک با این شورا خبر داد.

منبع ایسنا


نظرات

  • علی علی (19 فروردین 1402 ساعت 17:32)

    ای گِل بگیرن درب این گاریسازیاتون رو که مردم رو اینجوری تو استرس و برزخ گذاشتین.
    اه...اه...
    بوی مرگ از تک‌تک تولیدات مسخرشون به مشام میرسه اما کاری کردن که مردم چاره‌ای جز خرید این گاری‌ها نداشته باشن.
    توروخدا یه رفراندوم بذارید و از مردم بپرسید قیمت کارخونه کاملا آزاد و در عوضش واردات خودروهای اقتصادی زیر ۱۵۰۰ سی‌سی با تعرفه زیر ۱۰ درصد.
    اونوقت مردم هرچی خواستن بگید چشم.