1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. 5 محصول اشکودا رونمایی شد؛ اولین اروپایی های وارداتی بازار

5 محصول اشکودا رونمایی شد؛ اولین اروپایی های وارداتی بازار

رونمایی از 5 محصول اشکودا؛ اولین اروپایی های وارداتی بازار
25 تیر 1402
  • 0

شرکت پارس ساتر شب گذشته طی مراسمی که در فروشگاه هایپرکار برگزار شد؛ اقدام به رونمایی از 5 محصول جدید اشکودا برای بازار ایران کرد.

پارس ساتر که به عنوان یکی از شرکت های زیر مجموعه هولدینگ ایران روور فعالیت می کند، ادعا می کند که موفق به اخذ نمایندگی رسمی اشکودا در ایران شده و قصد واردات خودرو های این کمپانی را به بازار ایران دارد. این شرکت پس از برپایی بیلبورد های اشکودا، اکنون در دومین گام اقدام به واردات نمونه های اولیه این محصولات کرده و شب گذشته طی مراسمی از این خودرو ها رونمایی کرد.

 

05.webp

اشکودا نام یک شرکت خودروسازی متعلق به جمهوری چک است که در واقع زیرمجموعه ای از گروه فولکس واگن محسوب می شود. این شرکت محصولات خود را روی پلتفرم های فولکس و با موتور و گیربکس های ساخت فولکس واگن تولید می کند.

در مراسم رونمایی اولیه از محصولات اشکودا، پنج محصول این شرکت شامل یک خودروی هاچ بک، یک خودروی لیفت بک و سه خودروی کراس اور معرفی شدند. همچنین مسئولان ایران روور و شرکت پارس ساتر وعده واردات محصولات هیبریدی و برقی اشکودا در آینده را نیز دادند.

01.webp

موضوع قابل توجه این رونمایی، عدم اعلام مشخصات فنی و سطح امکاناتی خودروها توسط مسئولین پارس ساتر هوشمند بود و ایشان اعلام کردند به زودی مراسم دیگری جهت اعلام مشخصات خودروها ویژه اصحاب رسانه برگزار خواهند کرد.

اما چه محصولاتی از اشکودا وارد ایران می شوند؟

اشکودا اسکالا (مشخصات فنی اشکودا اسکالا)

اشکودا اسکالا نخستین محصولی بود که در مراسم دیشب رونمایی شد؛ یک هاچ بک نسبتا بزرگ سگمنت C که برای هر دوی استفاده های شهری و خانوادگی مناسب است.

09.webp

اشکودا اکتاویا (مشخصات فنی اشکودا اکتاویا)

دومین محصول معرفی شده در این مراسم، اشکودا اکتاویا بود. اکتاویا یک خودروی لیفت بک خانوادگی است که ابعادی شبیه به محصولاتی مانند MG6، هیوندای i40 و همچنین ب ام و سری 4 گرن کوپه دارد.

11.webp

اشکودا کوشاک (مشخصات فنی اشکودا کوشاک)

اشکودا کوشاک دیگر محصول معرفی شده در این مراسم بود؛ این کراس اور کوچک شهری تفاوتی بنیادین با سایر خودرو های اشکودا دارد و آن هم مربوط به این است که این خودرو مختص بازار هند بوده و برخلاف سایر خودرو های خانواده اشکودا، در هند مونتاژ می شود. این موضوع باعث شده تا کوشاک ارزان ترین خودروی این لیست باشد و البته کیفیت ساخت پایین تری از سایرین هم داشته باشد.

18.webp

اشکودا کامیک (مشخصات فنی اشکودا کامیک)

اشکودا کامیک کراس اوری کوچک و شهری است که روی پلتفرمی مشترک با سئات آتکا و فولکس تائوس تولید شده. برخلاف کوشاک، کامیک در خط توید اصلی اشکودا در جمهوری چک ساخته می شود.

12.webp

اشکودا کاروک (مشخصات فنی اشکودا کاروک)

اشکودا کاروک آخرین خودروی رونمایی شده در این مراسم بود که بزرگ ترین کراس اور این لیست هم محسوب می شد. این خودرو بر روی پلتفرم MQB-A1 شرکت فولکس واگن توسعه یافته که مشترک با محصولی فولکس واگن تیگوان است.

16.webp

قیمت و زمان عرضه محصولات اشکودا به ایران

همانطور که در بالا ذکر کردیم، مسئولان پارس ساتر هوشمند هیچ توضیحی درباره قیمت، مشخصات و زمان عرضه احتمالی محصولات اشکودا ندادند. در کمال تعجب، این محصولات حتی کاتالوگ رسمی هم نداشتند و به نظر می رسد که هنوز مشخص نیست مشخصات فنی و آپشن های نهایی این خودرو ها به چه صورتی خواهد بود.
همچنین در مورد زمان عرضه این محصولات به بازار نیز توضیحی داده نشد، در این مراسم همچنین مهندس حسین پور مدیرعامل مجموعه هایپر کار با اشاره به مزیت های رقابتی این فروشگاه زنجیره ای قطعات یدکی خودرو، وعده داد تامین قطعات و همچنین خدمات پس از فروش محصولات اشکودا با توجه به ظرفیت های مجموعه هایپرکار و دیگر شرکت های تابعه شرکت مزین خودرو به خوبی انجام خواهد شد؛ ادامه زمان مراسم رونمایی از اشکودا نیز به اجرای موسیقی و تجلیل از مسئولین شرکت اختصاص داشت.

25.webp

منبع Car.ir


نظرات