پژو پارس در ایستگاه پایانی

25 آبان 14026:00
2 دقیقه


پژو پارس در ایستگاه پایانی

با اعلام معاون تحقیقات گروه صنعتی ایران خودرو، تولید پژو پارس تا انتهای سال به پایان خواهد رسید و به این ترتیب، پلتفرم پژو 405 از صنعت خودروی ایران حذف خواهد شد. وی همچنین اظهار داشت که جایگزین پژو پارس، سورن XU7P خواهد بود.

رادمنش تاکید کرد: تا پیش از این سورن با موتور EF۷  در سایت تبریز ایران خودرو تولید می‌شد که با برنامه خروج این محصول و ارتقاء موتور EF۷ به موتور XUP به‌زودی محصول سورن با موتور XUP در سایت‌های تولیدی کرمانشاه، فارس و خزر تولید می‌شود.

وی در تشریح پلتفرم‌های جدید ایران خودرو به پلتفرم تارا اشاره و از برنامه‌های آینده ایران خودرو در حوزه توسعه محصول بر روی پلتفرم تارا خبر داد.

به گفته وی تاکنون بر روی پلتفرم تارا دو محصول تارای اتومات و دستی عرضه شده است و محصول جدیدی که بر روی این پلت فرم تولید شده تارا V۴ است که در دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو تهران نیز عرضه شده است.

معاون تحقیق و توسعه محصول ایران خودرو همچنین در خصوص برنامه‌های این معاونت برای توسعه محصولات برقی گفت: ایران خودرو برای توسعه محصولات با تکنولوژی جدید، برنامه تارا هیبریدی را هدف‌گذاری کرده است و تا پایان سال ۱۴۰۳ تارای هیبریدی تجاری و عرضه می‌شود.

رادمنش افزود: البته در فاز اول تارای هیبرید با موتور EC۵ عرضه می‌شود و پس از اینکه موتور IK۳ عرضه شود تارای هیبرید با موتور IK۳ عرضه خواهد شد.

نظرات کاربران
علی اصغر
علی اصغر
27 آبان 1402
درسته که پلتفرم پایه سمند و دنا هم همین پژو هست اما باز همون ماجرای بد و بدتره... شما داخل سمند که میشینی ضخامت ستون ها کاملا مشهوده. همچنین تصادفات نشون داده بدنه قوی تری از پژو دارن.. اما با آمدن پلتفرم های جدید مثل تارا، باید ایرانخودرو به فکر تولید محصولات متنوع تر و بهتری روی این پلتفرم داشته باشه. ناگفته نماند همین تارا هم در تصادفات جزئی نقص داشته. بهتره بجای تغییر کلید شیشه بالابر و طرح چراغها! بیشتر به فکر استحکام بدنه و مباحث کیفی باشه