1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. کسب و کار
  4. شیلنگ منبع انبساط 206 و207 ساخت ایده پارت

شیلنگ منبع انبساط 206 و207 ساخت ایده پارت

20 دی 1402
  • 0

شیلنگ منبع انبساط قطعه ی بسیار مهمی در خودرو شما می باشد . این قطعه برای خودروهای داخلی با بالاترین کیفیت ارائه شده است. شرکت ایده پارت این قطعه را با سال ها مطالعه بر روی شلنگ های موجود انجام داده و تلاش نموده تا بهترین محصول را که مقاومت بالای این محصول در برابر گرمای بسیار شدید را داراست ارائه نموده است.

شیلنگ پلی آمید منبع انبساط 

شیلنگ پلی آمید 12 سایز 1.4  اینچ  که وظیفه انتقال آب از منبع انبساط ( مخزن آب اضافه )  به رادیات و بالعکس را دارد و در  دوسر شیلنگ طی فرایند خاصی سوکت پلی آمید 6.6  مونتاژ میشود ، بر روی هر سوکت یک عدد اورینگ با متریال وایتون یا ان بی آر جهت آببندی نقطه اتصال قرارداده میشود . در خودروهای 206 تیپ 5، رانا ، 207 و 206 اس دی در فرایند تولید خمهایی روی شیلنگها ایجاد شده که با توجه مسیر عبور این قطعه این خمها ایجاد شده و باید طبق اصول و نقشه خودرو ساز باشد.

متاسفانه این هم جزو مواردی هست که تولید کنندگان متفرقه رعایت نمیکنند و این عمل باعث دفرمگی و تا خوردگی شیلنگ و اختلال در سیستم خنک کاری خودرو میشود.
در سالهای گذشته و با توجه به اینکه پیشرانه 206 تیپ 5 ( با اندکی تغییرات در مدلهای مختلف ) در خیلی از خودوهای تولیدی و مونتاژی ایرانخودرو استفاده شده و این روند تا زمان نامعلوم همچنان ادامه دارد...
از این رو قطعات این خودروها با توجه به تیراژ مصرف دارای جذابیت برای تولید کنندگان هست!

تجربه کاربردی ترین عامل تولید شیلنگ منبع انبساط

و متاسفانه افرادی بدون آشنا به مکانیزم و عملکرد قطعه و نکاتی که برای تولید این قطعه باید رعایت شود وارد فضای تولید این محصولات شده اند و چون مشتریان نهایی عملا نه میتوانند و نه میدانند چطور قطعه فیک و تقلبی  را از اصلی تشخیص دهند و گاهآ بابت این قطعات بی کیفیت صدمات چند میلیونی را متحمل میشوند.
 متاسفانه بخش عمده شیلنگهای منبع انبساط بازار پلی آمیدی نیست و شرایط پاس کردن تستهای خودرو ساز و شرایط مختلف آب و هوایی ایران را ندارند!
این قطعه به ظاهر خیلی ساده بنظر میرسد ولی باید تستهای سختگیرانه مهندسی خودرو سازی را پاس کند تا مشتری نهایی با خیالی آسوده این قطعه را تهیه و نصب کند.

شیلنگ-منبع-انبساط206.jpg

وظیفه منبع انبساط و ساز و کار آن در موتور

در خودورهای خانواده ۲۰۶ و 207 و رانا  اغلب خودروهای به روز و جدید علاوه بر رادیات آب منبع پلاستیکی کوچکی تعبیه شده است تا هنگام جوش آمدن آب رادیات این منبع با آبی که درون آن ذخیره شده بتواند با جابه جایی مایع سرد به درون رادیات و خارج نمودن مایع داغ از دورن رادیات باعث خنک کاری موتور خودرو شود که به این قطعه منبع آب اضافه یا منبع انبساط می گویند.

انتقال این مایعات توسط شیلنگ منبع انبساط  انجام می شود.

ایده-پارن.jpg

خرابی شلنگ منبع انبساط

بیشتر خرابی این شیلنگها از قسمت سوکت رخ میدهد که در صورت استفاده از شیلنگ های غیراستاندارد با سوکت های نامرغوب است در این قسمتها نشت آب رخ داده و یا شیلنگها در برابر گرمای موتور و گرمای محیط دفرمه میشود و باعث اختلال در روند خنک کردن خودرو میشود و همین عمل خود باعث جوش آوردن مایع درون رادیات و تخلیه مایع درون منبع انبساط می شود .

متاسفانه برخی افراد و یا حتی مکانیک ها گمان می کنند با ریختن چسب در محل قرارگیری این سوکت ها می توان از نشتی آب جلوگیری کرد که در پاسخ به این افراد باید گفت این کار جز اتلاف وقت و هزینه نتیجه ای عاید مالک خودرو نخواهد کرد . این قطعات به ظاهر ساده هستند که موجب کم شدن آب موتور و در ادامه موجب کم شدن آب و فشار بیش از حد به موتور خودرو می کنند. این محصول را ایده پارت به صورت تخصصی برای خودروهای سری tu5 تا به حال تولید نموده است. تمامی کم و کاستی های موجود در این قطعه و نقش هایی که در این قطعه وجود دارد توسط شرکت ایده پارت رفع شده است.

 

نکته مهم در مورد نصب این قطعه 

در نظر داشته باشید که هنگام نصب این قطعه حتما از قفل شدن سوکت ها در هر دو سر ورودی و خروجی اطمینان حاصل نمایید . در غیر این صورت نصب به صورت صحیح انجام نشده و دچار مشکل خواهید شد. این قطعه از اهمیت بسیار بالایی برخودار است و حتما نصب را توسط فردی که تجربه کافی داشته بسپارید. هر گونه نقص در این قطعه آسیب جدی را به موتور خودروی شما وارد می نماید.

نتیجه گیری

رسالت ما آگاهی بخشی و ارتقای ذائقه خرید مشتری برای خریدهای بهتر است! مهندسین ما تمام تلاش خود را میکنند قطعه ای تقدیم حضور شما کنند که از نظر کمی و کیفی استانداردهای  تولید خودروساز را گذرانده و با خیالی آسوده قطعات را تامین و نصب نمایید. تمامی قطعات ایده پارت را می توانید از شعبه های ایده پارت که در سراسر ایران وجود داشته و آماده خدمت رسانی به شما می باشند ، تهیه نمایید. همچنین برای دریافت نمایندگی شرکت ایده پارت می توانید به وبسایت مراجعه نمایید یا با شماره های تماس ایده پارت تماس حاصل فرمایید.



نظرات