1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. کسب و کار
  4. چگونه برچسب دودی شیشه ماشین را بکنیم؟ آموزش 0 تا 100

چگونه برچسب دودی شیشه ماشین را بکنیم؟ آموزش 0 تا 100

28 دی 1402
  • 0

برای کندن برچسب شیشه دودی، روش‌های مختلفی تعریف‌شده است که شما می‌توانید با استفاده از آ‌ن‌ها برچسب‌ها را از شیشه خودرو جدا کنید. استفاده از مواد شیمیایی و روش‌های خانگی به‌عنوان راهکارهای کندن برچسب دودی شیشه خودرو مورداستفاده قرار می‌گیرند. اینکه چگونه برچسب دودی شیشه ماشین را بکنیم؟ کار سختی نیست. ابتدا باید چند وسیله ساده ازجمله: آب، پارچه، کاتر، الکل صنعتی، مایع ظرف‌شویی و نرم‌کننده لباس را تهیه کنید. با هر یک از این لوازم می‌توانید بخشی از برچسب را از روی شیشه جدا کرده و در نهایت شیشه را تمیز کنید. روش‌های متعددی برای این کار وجود دارد که میزان اثربخشی هر یک از آ‌ن‌ها درمجموع می‌تواند به شما کمک کند که برچسب را از شیشه‌ها جدا کنید. با ما همراه باشید تا به شما بگوییم چگونه برچسب دودی شیشه ماشین را بکنیم؟

روش کندن برچسب دودی از روی شیشه ماشین

چسباندن برچسب‌های دودی روی شیشه‌های ماشین یک امر معمول و رایج است. هرچند این کار در قوانین رانندگی با ایراداتی همراه است، اما استفاده از آن برای تأمین حریم خصوصی موردتوجه قرار می‌گیرد. بااین‌حال ممکن است زمانی که مشغول چسباندن برچسب دودی روی شیشه‌های خودروی خود هستید، به کندن آن در صورت لزوم فکر نکنید. ممکن است برچسب به هر دلیلی خراب شود، گوشه‌های آن کنده‌شده و یا زیر برچسب حباب بیفتد. به‌هرحال اگر به هر دلیلی قصد کندن این برچسب‌ها را دارید، باید با روش‌های اصولی آن آشنا شوید. در غیر این صورت تنها کار را برای خود سخت خواهید کرد. اولین فاکتوری که در کندن برچسب دودی موردتوجه قرار می‌گیرد، صبر و حوصله است و دومین مورد عدم استفاده از انواع ابزار آلات ساختمانی است. اگر بی‌دقتی کنید، ممکن است شیشه خودرو با خط و خش همراه شده و حتی جدا کردن برچسب‌ها نیز به طول بینجامد. در نهایت ممکن است بخش‌هایی از چسب روی شیشه باقی بماند که نمای ناخوشایندی را ایجاد می‌کند.

مراحل کندن برچسب دودی شیشه خودرو

  • در قدم اول باید هرچه برای پاک کردن برچسب دودی شیشه اتومبیل نیاز دارید را تهیه کنید. از این لوازم می‌توان به آب، پارچه، دستمال‌کاغذی، مایع ظرف‌شویی، سطل، الکل صنعتی و کاتر اشاره کرد. در مرحله اول می‌توانید برچسب‌ها را با دست جدا کنید. قیمت‌هایی که قبلاً کنده‌شده، راحت‌تر جدا می‌شود؛ اما در قسمت‌های سخت‌تر می‌توانید از کاتر استفاده کنید. البته باید دقت داشته باشید که کاتر را تنها در یک جهت حرکت دهید، چون تیغه کاتر می‌تواند روی شیشه خط و خش ایجاد کند.
  • حتی اگر موفق به کندن برچسب شوید، خواهید دید که قسمت‌هایی از چسب روی شیشه باقی‌مانده و سبب کدر شدن شیشه شده است. در این مرحله می‌توانید در یک سطل کوچک مقداری آب گرم و کمی مایع ظرف‌شویی ریخته و به خوبی ترکیب کنید. سپس یک پارچه را به ترکیب آب و مایع ظرف‌شویی آغشته کرده و با فشار روی برچسب بکشید. به‌این‌ترتیب قسمت‌های باقیمانده به‌راحتی کنده می‌شوند. بیشتر قسمت‌های برچسب در این مرحله جدا می‌شوند.
  • اگر با روش قبلی نتوانید برچسب‌ها را به‌صورت کامل پاک کنید، می‌توانید از ترکیب آب گرم و مایع نرم‌کننده استفاده کنید. این ترکیب باید به نسبت مساوی باشد. درست مانند روش قبل پارچه را به ترکیب داخل سطل آغشته کرده و روی برچسب بکشید.

  • اگر هنوز موفق نشده‌اید و از خود می‌پرسید که چگونه برچسب دودی شیشه ماشین را بکنیم؟ می‌توانید مجدداً کاتر را برداشته و به‌آرامی پشت برچسب بکشید. ترکیب مایع و آب گرم به‌اندازه کافی سبب ایجاد لغزش روی برچسب شده و حرکت کاتر به‌آرامی می‌تواند آن را از روی شیشه جدا کند. برای اینکه کاتر آسیبی به شیشه ماشین وارد نکند، باید آن را با کمترین زاویه روی شیشه قرار دهید.

  • درصورتی‌که هنوز تکه‌هایی از برچسب روی شیشه خودرو مشاهده می‌کنید، می‌توانید از الکل صنعتی استفاده نمایید. به‌این‌ترتیب به‌جای اینکه از کندن برچسب و تمیز کردن شیشه خسته و دلسرد شوید، کافی است یک دستمال‌کاغذی را به الکل صنعتی آغشته کرده و روی شیشه بکشید. این روش می‌تواند سخت‌ترین لکه‌ها را هم از بین ببرد، اما ازآنجاکه ممکن است الکل به رنگ بدنه خودرو آسیب وارد کند، بهتر است بعد از پاک کردن شیشه از برچسب با یک سطل آب، شیشه را شسته و سپس آن را خشک کنید.

2.jpg

این چند روشی که معرفی کردیم به‌عنوان روش‌های خانگی انتخاب ایده‌آل‌تری برای شما هستند، چون تمام لوازمی که در این روش کندن برچسب شیشه دودی مورداستفاده قرار می‌گیرد، در منزل شما وجود دارد و برای این کار چالش‌های کمتری خواهید داشت، اما روش‌های متنوع دیگری نیز برای کندن برچسب دودی شیشه خودرو وجود دارد که می‌توانیم آ‌ن‌ها را در پاسخ به سؤال شما که چگونه برچسب دودی شیشه ماشین را بکنیم؟ موردبررسی قرار دهیم.

سایر روش‌های جایگزین برای کندن برچسب دودی

اگر با روش کندن برچسب دودی از روی شیشه ماشین آشنا باشید، باید بدانید که این کار به زمان و انرژی زیادی نیاز ندارد؛ اما ازآنجاکه این کار برای شما سخت به نظر می‌رسد، دغدغه زیادی از بابت آن دارید. البته جایی برای نگرانی وجود ندارد، چون کندن برچسب شیشه دودی بسیار آسان است.:

  • اگر در پارکینگ خودرو به پریز برق دسترسی دارید، می‌توانید از سشوار استفاده کنید. سشوارهای صنعتی انتخاب مناسب‌تری هستند، اما در صورت عدم دسترسی، سشوار خانگی نیز می‌تواند به شما کمک کند. در این روش کافی است که گرمای سشوار را از گوشه‌های شیشه به برچسب‌ها وارد کنید. این گرما باعث پیچ خوردن فیلم برچسب شده و می‌توانید کم‌کم ورقه دودی را از گوشه‌ها بکنید.

3.jpg

  • استفاده از بخار شور نیز انتخاب ایده‌آلی برای این کار به نظر می‌رسد. بخار دهی به شیشه تقریباً مانند کاری است که گرمای سشوار انجام می‌دهد. برای این کار باید بخار شور را در فاصله ۵ تا ۱۰ سانتی‌متری شیشه خودرو نگه دارید تا فیلم برچسب شروع به ذوب شدن کند. در این صورت چسبندگی لایه برچسب کاهش‌یافته و نمی‌تواند فیلم را روی شیشه نگه دارد. در این زمان کافی است فیلم را از گوشه پنجره جدا کرده و بخار را پشت آن بدمید تا کاملاً کنده شود.

اگر از گرمای بخار شور یا سشوار استفاده می‌کنید، باید دقت داشته باشید که برچسب را مستقیماً از پنجره نکنید، چون ممکن است براثر اعمال گرما و فشار شیشه خودرو بشکند. برای این منظور، در این دو روش کندن برچسب دودی از روی شیشه ماشین، باید ورق برچسب را به‌صورت اریب از یک گوشه بکشید. این کار نیز باید به‌آرامی انجام شود، چون ممکن است لایه رویی کنده شود، اما لایه چسب زیر آن روی شیشه باقی بماند. پاک کردن این لایه چسب سخت‌تر از برچسب آن خواهد بود. در نهایت به هر روشی که برچسب شیشه دودی را از پنجره خودرو جدا کنید، آثار کوچکی از چسب روی شیشه باقی می‌ماند. برای اینکه بتوانید به‌صورت کامل این آثار را پاک کنید، بهتر است از ترکیب مایع شوینده و آب استفاده کنید. اسپری‌های مخصوص شیشه‌پاک‌کن نیز برای این کار مناسب هستند. البته بهتر است کمی بیشتر مایع شوینده را روی شیشه اسپری کنید.

  • اگر زمان و حوصله کافی برای این کار را ندارید و از خود می‌پرسید که چگونه برچسب دودی شیشه ماشین را بکنیم؟ درحالی‌که این کار را برای خود سخت می‌پندارید، می‌توانید از شرکت‌های نصاب برچسب دودی شیشه کمک بگیرید. هرچند در این صورت باید هزینه کندن برچسب را پرداخت کنید، اما دیگر دغدغه‌ای بابت این کار نخواهید داشت.

بهترین روش کندن برچسب شیشه دودی

لازم است بدانید که سختی کار در کندن برچسب‌های شیشه دودی به کیفیت برچسب، ماندگاری آن و مدت‌زمان نصب برچسب نیز بستگی دارد. هرچه زمان بیشتری از نصب اولیه برچسب‌ها گذشته باشد، کندن آن راحت‌تر خواهد بود. اگرچه جدا کردن این برچسب‌ها کار سختی نیست، اما اینکه از ابزار مناسبی استفاده کنید، عملکرد بهتری خواهید داشت. بهترین روش کندن برچسب دودی از روی شیشه ماشین، همان روش‌های خانگی و استفاده از مواد شوینده است. روش‌هایی که در سری دوم موردبررسی قرار دادیم، به‌عنوان روش‌های جایگزین مناسب به نظر می‌رسند. بهترین روش برای هر کاربر با توجه به انتخاب او متفاوت است.

به‌عنوان‌مثال: اگر فکر می‌کنید که کندن این فیلم‌های دودی از روی شیشه خودرو با استفاده از باد سشوار بهتر انجام می‌شود، می‌توانید از این روش استفاده کنید؛ اما باید در نظر داشته باشید که شیشه‌های عقب به گرمای سشوار حساس هستند و ممکن است در اثر گرمای زیاد دچار شکستگی شود. تنها چیزی که در این کار به شما کمک می‌کند، کمی صبر و دقت است. ممکن است با دقت بیشتر عملکرد شما در کندن برچسب کند شود، اما قطعاً لایه زیرین برچسب نیز به‌راحتی و به‌صورت کامل کنده‌شده و آثار خیلی کمتری از آن روی شیشه باقی می‌ماند. در نتیجه در پایان کار، تمیز کردن شیشه‌ها ساده‌تر می‌شود.

جمع‌بندی

در این مطلب به سؤال شما که چگونه برچسب شیشه دودی را بکنیم، پاسخ دادیم و چند روش ساده را برای این کار معرفی کردیم. با توجه به اینکه این برچسب‌ها کاملاً روی شیشه خودرو فیکس می‌شوند و سختی و مقاومت زیادی دارند، به نظر می‌رسد که کندن آ‌ن‌ها دشوار باشد؛ درحالی‌که شما می‌توانید با چند روش ساده به‌راحتی برچسب‌ها را از روی شیشه خودرو جدا سازید.



نظرات