1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. کسب و کار
  4. ۱۰ خودروی برتر چینی در بازار ایران + نکات مهم قبل از خرید!

۱۰ خودروی برتر چینی در بازار ایران + نکات مهم قبل از خرید!

3 مرداد 1403
  • 0

خودروهای چینی با توجه به محدودیت‌های موجود، موفق به کسب آمار فروش قابل‌توجهی شده‌اند. در این شرایط، برخی از خودروهای چینی با استقبال بیشتری از سوی مصرف‌کنندگان ایرانی مواجه شده‌اند. در این مطلب قصد داریم به بررسی بهترین خودروهای چینی موجود در بازار ایران بپردازیم و ۱۰ مدل با ارزش خرید بالا که در شرایط فعلی بازار مورد توجه قرار گرفته‌اند، را معرفی کنیم.

خودروهای چینی با توجه به محدودیت‌های موجود، موفق به کسب آمار فروش قابل‌توجهی شده‌اند. در این شرایط، برخی از خودروهای چینی با استقبال بیشتری از سوی مصرف‌کنندگان ایرانی مواجه شده‌اند. در این مطلب قصد داریم به بررسی بهترین خودروهای چینی موجود در بازار ایران بپردازیم و ۱۰ مدل با ارزش خرید بالا که در شرایط فعلی بازار مورد توجه قرار گرفته‌اند، را معرفی کنیم.

بهترین خودروهای چینی در بازار ایران

در ادامه به معرفی بهترین خودروهای چینی در بازار ایران خواهیم پرداخت. در این بررسی، با توجه به مشخصات فنی، آپشن‌ها، گستردگی خدمات پس از فروش، میزان استهلاک و سایر فاکتورها، ۱۰ خودروی چینی با ارزش خرید بالا را به صورت مختصر بررسی خواهیم کرد.

لازم به ذکر است که ترتیب خودروها در این لیست به معنای رتبه‌بندی آنها نیست و عدد کنار نام خودرو نشان‌دهنده رتبه آن در لیست نیست.

1.gif

۱ - جک S5

جک S5 اولین بار در سال ۱۳۹۴ وارد بازار ایران شد، زمانی که خودروهای چینی هنوز به اندازه کافی اعتبار نداشتند و خریداران کمی به آنها علاقه نشان می‌دادند. اما این خودرو با موتور قدرتمند، طراحی جذاب و امکانات قابل قبول، توانست توجه خریداران را جلب کند و تا حدودی نگرش منفی نسبت به خودروهای چینی را تغییر دهد.

با اینکه قیمت جک S5 در سال‌های اخیر به شدت افزایش یافته و به محدوده قیمت برخی خودروهای جدیدتر و پیشرفته‌تر رسیده است، همچنان یکی از محبوب‌ترین خودروهای چینی در بازار ایران به شمار می‌رود و در بازار خودروهای کارکرده نیز ارزش خرید بالایی دارد.چرا که خدمات پس از فروش و تعمیرگاه های معتبر جک به خوبی نیاز مشتریان را برآورده کرده اند.

به نقل از سایت سامیت خودرو برای تعمیر خودرو های جک باید به برخی نکات مهم تعمیرگاه مورد نظر توجه کنید، از جمله این نکات:

  • سابقه و اعتبار تعمیرگاه: قبل از مراجعه به هر تعمیرگاهی، از سابقه و اعتبار آن اطمینان حاصل کنید. نظرات مشتریان قبلی و گواهینامه های دریافتی می توانند به شما در انتخاب درست کمک کنند.
  • خدمات ارائه شده: مطمئن شوید که تعمیرگاه خدمات مورد نیاز شما برای خودروی JAC را ارائه می دهد.
  • هزینه های تعمیر: از هزینه های تقریبی تعمیرات مطلع شوید و چندین تعمیرگاه را با هم مقایسه کنید.
  • گارانتی خدمات: حتماً از تعمیرگاهی که برای خدمات خود گارانتی ارائه می دهد استفاده کنید.

 

۲ - چری آریزو ۵

بازار خودروهای کراس‌اوور در کشورمان، مانند بازار جهانی، رو به رشد است، اما خودروهای سدان همچنان جایگاه خود را حفظ کرده‌اند. یکی از پرفروش‌ترین سدان‌های چینی در بازار ایران، چری آریزو ۵ است که به تازگی با نام ام وی ام آریزو ۵ نیز شناخته می‌شود.

آریزو ۵ که از سال ۱۳۹۵ در نسخه‌های مختلف به بازار ایران عرضه شده است، به دلیل طراحی جذاب، مشخصات فنی مناسب، امکانات قابل قبول و خدمات پس از فروش گسترده، جزو بهترین خودروهای چینی در بازار ایران قرار دارد. هرچند قیمت این خودرو نسبتاً بالاست، اما در مقایسه با برادر بزرگترش آریزو ۶، قیمت معقول‌تری دارد و ارزش خرید بیشتری ارائه می‌دهد.

2.gif

۳ - فونیکس تیگو ۸ پرو / پرو مکس

در ادامه لیست بهترین خودروهای چینی، به مجهزترین و گران‌ترین مدل می‌رسیم. چری تیگو ۸ پرو که از سال ۱۴۰۰ با نام فونیکس تیگو ۸ پرو به بازار عرضه شده، در زمینه فضای کابین و مشخصات فنی بسیار جذاب است. نقطه قوت اصلی این خودرو، آپشن‌های فراوانی است که تقریباً هر آنچه ممکن است نیاز داشته باشید، در اختیارتان قرار می‌دهد.

تیگو ۸ پرو مکس که از اواخر سال ۱۴۰۱ به بازار عرضه شده، از لحاظ امکانات مشابه نسخه پرو است، اما با داشتن پیشرانه‌ای توربو ۲ لیتری با توان ۲۵۲ اسب بخار و سیستم دو دیفرانسیل، به عنوان یکی از بهترین خودروهای چینی در بازار ایران شناخته می‌شود.

 

۴ - KMC T8

در یکی دو سال اخیر، خودروهای پیکاپ چینی عملکرد قابل‌توجهی در بازار ایران داشته‌اند و مدل‌های مختلفی از این خودروها به خط تولید تولیدکنندگان داخلی افزوده شده است. بنابراین، باید جایگاهی برای این خودروهای پرطرفدار در لیست بهترین خودروهای چینی موجود در بازار ایران در نظر بگیریم.

KMC T8 که از اواخر سال ۱۳۹۹ وارد بازار شد، به سرعت توانست توجه بسیاری از خریداران را به خود جلب کند. این محصول از شرکت کرمان موتور، در آمار تولید ۹ ماهه خودروسازان داخلی، به عنوان پرتیراژترین پیکاپ دو دیفرانسیل کشور شناخته شده است.

قیمت KMC T8 در محدوده‌ای است که بسیاری از افراد برای استفاده در کاربردهای حمل بار و ماجراجویی‌های آفرودی از آن بهره می‌برند. این خودرو با ظاهر جذاب، اعتبار برند مادر (جک)، امکانات قابل قبول و خدمات پس از فروش گسترده، ارزش خرید بالایی را در بازار دارد.

 

۵ - هایما S7

هایما S7 در مقایسه با بسیاری از دیگر خودروهای موجود در لیست ما، دارای طراحی ساده‌تر و قدیمی‌تری است، اما ویژگی‌هایی مانند مشخصات فنی مناسب، امکانات قابل قبول، استهلاک منطقی و خدمات پس از فروش گسترده، آن را به یک خودروی چینی با ارزش خرید تبدیل کرده است.

قیمت هایما S7 در محدوده‌ای نزدیک به جک S5 قرار دارد و این محصول از شرکت ایران خودرو در بازار با رقابت شدیدی با کرمان موتور مواجه است.

3.gif

۶ - دیگنیتی

دیگنیتی از گروه بهمن از زمان ورود به بازار به دلیل ظاهر جذاب و متفاوت خود با استقبال بسیار خوبی مواجه شد و همچنان یکی از چینی‌های محبوب بازار است.

اگرچه در نسخه پرایم، دیگنیتی مشخصات فنی بسیار جذابی ندارد و از نظر امکانات هم در کلاس خود بهترین نیست، اما عواملی مانند ظاهر جذاب، کیفیت مونتاژ مناسب و خدمات پس از فروش خوب، آن را در لیست بهترین خودروهای چینی بازار ایران قرار داده است.

قیمت دیگنیتی در بازار آزاد تفاوت زیادی با قیمت کارخانه و بورس کالا دارد و تاکنون یکی از محبوب‌ترین خودروهای چینی برای مشتریان بوده است.

 

۷ - فیدلیتی

فیدلیتی نیز همانند دیگنیتی، در لیست بهترین خودروهای چینی بازار ایران جای گرفته است. این خودرو با قیمتی رقابتی و ارزشمند وارد بازار شد و بهمن موتور تلاش کرده است تا با درصد قابل توجهی از داخلی‌سازی، این خودرو را روی خط مونتاژ خود عرضه کند. این نشان‌دهنده این است که فیدلیتی برای این شرکت یک محصول استراتژیک است.

فیدلیتی دارای ترکیبی متوازن از طراحی، مشخصات فنی و امکانات است و به عنوان یک خودروی کراس‌اوور خانوادگی، یک گزینه ارزشمند به شمار می‌آید.

از اواخر سال ۱۴۰۱، بهمن موتور گیربکس دوکلاچه خشک فیدلیتی را با یک نسخه دوکلاچه تر (Wet DCT) جایگزین کرد، که این اقدام مهم‌ترین نقطه ضعف این خودرو را بهبود بخشید و مشتریان می‌توانند به راحتی از میزان استهلاک خودرو اطمینان حاصل کنند.

 

۸ - فوتون تونلند G7

پس از KMC T8، نوبت به دومین نماینده پیکاپ‌ها در لیست بهترین خودروهای چینی بازار ایران، یعنی فوتون تونلند G7 می‌رسد. شرکت ایران خودرو دیزل، پس از سال‌ها عرضه موفق نسخه‌های مختلف فوتون تونلند، از اواخر سال ۱۴۰۱ نسل جدید این خودرو را با نام فوتون تونلند G7 به بازار معرفی کرد. این نسخه جدید علاوه بر بهره‌گیری از گیربکس اتوماتیک، دارای آپشن‌های بیشتری نسبت به نسخه‌های قبلی است.

هرچند قیمت فوتون تونلند G7 در بازار آزاد بالاتر از سایر پیکاپ‌های چینی است، اما این خودرو با داشتن مشخصات فنی بهتر و امکانات کامل‌تر، ارزش خرید بالایی دارد.

 

۹ - لاماری ایما

هرچند لاماری ایما از نظر تنوع آپشن چندان غنی نیست، اما طراحی جذاب آن به همراه مشخصات فنی مطلوب، آن را به یکی از خودروهای جذاب چینی بازار تبدیل کرده است.

قیمت لاماری ایما در بازار آزاد همچنان با قیمت کارخانه تفاوت زیادی دارد، اما با گذشت زمان و کاهش هیجان اولیه خریداران، این قیمت کمی تعدیل شده است. اگر به آپشن‌ها اهمیت زیادی نمی‌دهید، لاماری ایما گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

 

۱۰ - دانگ فنگ H30 کراس

در ابتدای ورود به بازار، دانگ فنگ H30 کراس به دلیل داشتن آپشن‌های قابل قبول و قیمت مناسب که توسط ایران خودرو تعیین شده بود، با استقبال خوبی مواجه شد. اما با تشدید تحریم‌ها، این خودرو زودتر از انتظار از خط تولید ایران خودرو کنار گذاشته شد.

یکی از ویژگی‌های برجسته دانگ فنگ H30 کراس، استفاده از پیشرانه TU5 است که موجب اطمینان خریداران از تأمین قطعات و تعمیرات آسان آن می‌شود.

قیمت H30 کراس در بازار امروز نسبتاً منطقی است و اگر از ظاهر کمی غیرمتعارف آن چشم‌پوشی کنید، می‌توانید به خرید آن فکر کنید.

 

در صورت نیار به خدمات تخصصی تعمیر خودرو جک ، میتوانید با خیال آسوده به سامیت خودرو اعتماد کنید...



نظرات