عرضه میتسوبیشی اوتلندر و لاماری ایما HEV در سامانه یکپارچه

2 آبان 140316:15
3 دقیقه


میتسوبیشی اوتلندر 2023 و لاماری ایما هیبرید 2025 توسط آرین موتور پویا در سامانه خودروهای وارداتی عرضه خواهند شد.24.webp

آرین موتور پویا به عنوان مجموعه خودروهای وارداتی گروه آرین که نماینده رسمی میتسوبیشی در ایران نیز به حساب می‌آید در دور جدید سامانه خودروهای وارداتی دو محصول پریمیوم میتسوبیشی اوتلندر 2023 و لاماری ایما هیبریدی 2025 را عرضه خواهد کرد.

آرین موتور پویا به پشتوانه خوشنامی گروه آرین در صنعت خودرو ایران و همچنین خدمات پس از فروش متمایز خود تلاش دارد با عرضه خودروهای وارداتی با کیفیت رضایت مشتریان خود را تامین کند.

نگاهی به مشخصات فنی میتسوبیشی اوتلندر 2023

نسخه بنزینی میتسوبیشی اوتلندر 2023 از یک موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری توربو با سیستم سوخت رسانی GDi بهره می برد این موتور در کنار یک موتور برقی 48 ولتی یک سیستم Mild-Hybrid را بوجود می آورد که توانایی تولید حداکثر 160 اسب بخار قدرت در 5000 دور در دقیقه و 280 نیوتن متر گشتاور در 3000 تا 3500 دور در دقیقه را دارد. توان تولیدی این موتور ساخت نیسان از طریق یک گیربکس CVT با 8 دنده مجازی  به چرخ های جلو خودرو منتقل شده و اوتلندر 2023 را طی 10 ثانیه از سرعت 0 به 100 کیلومتر بر ساعت می رساند. حداکثر سرعت قابل دستیابی با این خودرو نیز 195 کیلومتر بر ساعت است.

میتسوبیشی اوتلندر 2023 در محور جلو از سیستم مک فرسون و ترمز های دیسکی خنک شونده و در محور عقب از سیستم تعلیق مولتی لینک و ترمز های دیسکی استفاده می کند. همچنین ترمز های این خودرو به سیستم هایی نظیر سیستم ترمز ضد قفل ABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD و ترمز کمکی اضطراری BA نیز مجهزند.

میتسوبیشی اوتلندر 2023 میانگین مصرف سوختی برابر با 6.7 لیتر در هر 100 کیلومتر رانندگی پیمایش ترکیبی دارد که عددی بسیار خوب برای یک کراس اور بزرگ 1670 کیلوگرمی محسوب می شود.

08.webp

نگاهی به مشخصات فنی لاماری ایما هیبریدی 2025

لاماری ایما HEV از یک موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری توربو استفاده می کند که در کنار یک موتور برقی قرار گرفته است. این دو پیشرانه در مجموع 174 اسب بخار قدرت در 5500 دور در دقیقه و 300 نیوتن متر گشتاور از 1500 تا 3500 دور در دقیقه تولید می کنند. توان تولیدی این موتور ها نیز از طریق یک گیربکس DHT به چرخ های جلو منتقل می شود.

لاماری هیبرید در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در محور عقب از سیستم تعلیق مولتی لینک استفاده می کند. ترمز های این خودرو نیز در هر دو محور از نوع دیسکی بوده و به سیستم هایی نظیر ترمز ضد قفل ABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD و ترمز کمکی BA مجهزند.

لاماری ایما HEV باک 55 لیتری دارد و وزن این خودرو نیز 1700 کیلوگرم اعلام شده. کراس اور هیبریدی لاماری از استاندارد آلایندگی یورو 6 نیز پیروی می کند و مطابق اعلام سازنده، مصرف سوخت آن به صورت ترکیبی 4.7 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

منبع: Car.ir