سال نو برای افراد مختلف و اقشار گوناگون معنای بسیاری دارد. برای علاقهمندان به خودرو، این به معنای فهرست جدیدی از وسایل نقلیه جهت واردات است. ایالات متحده واردات خودروهای کمتر از 25 سال را به طور کلی ممنوع کرده، اما تعداد انگشت شماری از استثناهای قابل توجه وجود دارد که تحت قانون "نمایش" واجد شرایط هستند، اما این موارد بسیار اندک هستند.
در حالی که مسلماً دوران طلایی خودروهای JDM را پشت سر گذاشتهایم که واجد شرایط ورود به آمریکا شدند، اولین نمونههای R34 Skyline GT-R در سال گذشته 25 ساله شدند و هنوز تعدادی خودرو جالب وجود دارد که بزودی قابل واردات خواهند بود. این بار تعداد زیادی از اروپا، اما با چند نماد JDM نیز وجود دارد.
این را بدانید که اگر میخواهید یک خودرو به آمریکا وارد کنید، باید 25 سال سن داشته باشد.
آلفارومئو 147
آلفارومئو 147 ممکن است یک رقیب ساده فولکس واگن گلف باشد، اما هاچ بکهای کوچک به ندرت و شاید هرگز، تا این حد زیبا بودند. در حالی که به عنوان یک خودرو دیزلی در دسترس بود، ما میگوییم که به نفع یکی از موتورهای گازسوز دوست داشتنی Twin-Spark آلفا از آن صرف نظر کنیم. اگر تا سال 2027 صبر کنید، میتوانید مدل قویتر 147 GTA را وارد کنید، که یکی از آخرین محصولات محبوب آلفا "Busso" با پیشرانه شش سیلندر بود.
خوب، این ممکن است واضحترین یا جالبترین خودرو برای واردات نباشد، اما آنها ارزان هستند و تصور میکنیم بسیار قابل استفاده خواهند بود. اگر با بودجه منحصر به فرد به دنبال آن هستید، راه حل خوبی است.
آلپاینا B10 V8
مورد بعدی یک گزینه کاملا خاص است. تیونر آلمانی آلپینا دو نسخه از E39
بی ام و سری 5 را در سال 2000 عرضه کرد، B10 V8 و D10 Biturbo. مدل قبلی مبتنی بر فیس لیفت 540i بود و 347 اسب بخار قدرت از پیشرانه V-8 بزرگ شده 4.6 لیتری خود بدست میآورد. دومی پیشرانه دیزل 530d را به عنوان تریم پایه انتخاب کرد و 245 اسب بخار قدرت داشت.
در حالت معمولی آلپینا، این انتخاب برجسته در مقایسه با یک M5 مشابه قدیمی است. اکثر افراد فقط یک ب ام و قدیمی را میبینند، اما کسانی که با صنعت خودرو آشنایی دارند، متوجه خواهند شد که چه هیولای خفتهای است.
آئودی RS4 Avant
آئودی RS4 Avant در اواخر سال 1999 وارد تولید شد، بنابراین اکنون واجد شرایط واردات است. این یکی از مطلوبترین خودروهای لیست است، با ظاهری ظریف و یک موتور تویین توربوشارژ 2.7 لیتری V-6 توسعهیافته توسط کزوورث.
پیشرانه این خودرو آئودی توان 375 اسب بخاری دارد و از طریق سیستم چهار چرخ محرک کواترو آئودی، این خودرو را بدون توجه به آب و هوا، به خودرویی سریع تبدیل میکند. البته مدل دیگری دارای گیربکس شش سرعته دستی هم وجود دارد.
به جرات باید RS4 را جانوری از آئودی دانست که آئودی کمتر در تاریخ خود از آن دیده است.
هولدن Ute
برند استرالیایی هولدن جنرال موتورز برای مدتی Utes مبتنی بر Commodore را به فروش میرساند، اما در سال 2000، خودرو Ute را به خط مدل جداگانه تقسیم کرد. این هنوز هم بر پایه پلتفرم دیفرانسیل عقب Commodore بود که ما در آمریکا به عنوان پونتیاک GTO 2004-2006 دریافت کردیم، اما فقط Ute نام داشت. مدلهای سطح پایه با پیشرانه V-6 عرضه شدند، اما یک LS1 هشت سیلندر نیز در دسترس بود.
با 300 اسب بخار قدرت و یک گیربکس T56 شش سرعته دستی، خودرو هشت سیلندر Ute باید بسیار لذت بخش باشد، اما با توجه به اینکه موتور آن از خانواده LS است، قابلیت تیونینگ بیپایانی دارد. البته ممکن است بخواهید تا سال 2026 صبر کنید، پس از آن، میتوانید HSV Maloo سریعتر را وارد کنید.
لوتوس 340R
اگر Exige برای شما قابل دریافت نیست، سعی کنید یک 340R پیدا کنید.
لوتوس فقط 340 دستگاه از آن ها را ساخت و احتمالاً افراطیترین خودروی جادهای این شرکت است. ایده اولیه برای الیزه این بود که تا جایی که ممکن است یک خودرو بدون سقف و بدون درب باشد.
340R از همان موتور 190 اسب بخاری Rover Series K مانند Exige و Elise Sport 190 استفاده میکرد، اما با بدنه مینیمالیستی منحصر به فرد خود، تنها 1488 پوند وزن داشت. چند 340R در حال حاضر راه خود را به ایالات متحده رساندند، اما ظاهراً به عنوان وسایل نقلیه ای مناسب پیست!
لوتوس Exige
در حالی که لوتوس در حال ساخت واکسهال VX220 مبتنی بر S2 Elise و اوپل Speedster در آغاز هزاره اخیر بود، این کار با S1 قدیمی انجام نشد. Exige اصلی یک نسخه جالب تر از Elise بود که با سقف سخت کامل همراه شد. این مدل شامل موتور 192 اسب بخاری Rover Series K و یک بال عقب میشد. چنین ویژگی خیره کننده به نظر میرسد و با توجه به وزن تنها حدود 1700 پوند، یک مدل کم وزن است.
متأسفانه، S1 Exige کمیاب است، لوتوس تنها حدود 600 دستگاه را در طول یک دوره تولید دو ساله ساخته است.
میتسوبیشی لنسر Evolution VI Tommi Makinen Edition
با شروع تولید در دسامبر 1999،
لنسر Evolution Tommi Makinen Edition در واقع واجد شرایط واردات در حال حاضر است. TME فقط یک بسته عکس برگردان نیست، بلکه دارای سیستم تعلیق اصلاح شده، توربوشارژر جدید و سپر جلو منحصر به فرد است. تغییرات به قدری گسترده بود که طرفداران آن را Evo 6.5 نامیدند.
به نظر میرسد هیچ کس در مورد تعداد TMEهای ساخته شده توسط
میتسوبیشی موافق نیست، اما این تعداد از محدوده چهار رقم کمتر است. آنها تقریباً بیش از هر نسخه دیگری از لنسر Evolution برتری خواهند داشت، و مسلماً این اوجی برای افسانه رالی میتسوبیشی بود.
مورگان Aero 8
در تاریخ 114 ساله مورگان موتور، هیچ چیز کاملاً شبیه Aero 8 نبود. این اولین مورگان با شاسی آلومینیومی بود که به وزن نسبتاً کم حدود 2500 پوند کمک کرد با توجه به پیشرانه 4.4 لیتری قابل توجه هشت سیلندر ب ام و عملکرد خوبی از خود نشان دهد.
مورگان در اواسط دهه 2000 تعداد انگشت شماری Aero 8 فرمان چپ را به ایالات متحده وارد کرد، اما با وارد شدن به سال جدید، گزینههای بیشتری برای دارندگان احتمالی Aero 8 وجود دارد.
سوبارو Impreza S201
همه یک Impreza 22B میخواهند، اما S201 با تنها 300 نمونه ساخته شده منحصر به فردتر است. این اولین
خودروی "اس" STI بوده که از نسخههای به شدت اصلاح شده ایمپرزا WRX که تا سال 2019 انحصاری بازار ژاپن بود، به شمار میرود. به گفته STI، مدل S201 از پیشرانه 2.0 لیتری توربو چهار سیلندر تخت کمتر از 300 اسب بخار قدرت میگیرد و دارای سیستم تعلیق با قابلیت تنظیم ارتفاع و دیفرانسیل لغزش محدود جلو، در میان دیگر ارتقاءها است.
از نظر بصری، S201 با یک پکیج سفارشی که تنها در سال 2000 میتوانست عرضه شود و رینگ 16 اینچی RAYS فورج شده داشت، به فروش میرسید. در مقایسه با 22B، ظاهر S201 چالش برانگیز است، اما این موضوع نیست. این نسخه نهایی یک نماد است.
واکسهال VX220
برندهای اروپایی سابق جنرال موتورز، اوپل و واکسهال، مدتها به دلیل ساخت خودروهای قابل اعتماد شهرت داشتند. با این حال، در آغاز هزاره جدید، آن دو میخواستند هیجان را افزایش دهند و برای کمک به لوتوس وارد کار شدند. واکسهال VX220 و اوپل اسپیدستر بر اساس سری 2 الیز که در آن زمان عرضه میشد، ساخته شدهاند، البته با فاصله بین دو محور کمی بیشتر، سقف کوتاهتر و موتورهای GM EcoTec به جای تویوتا چهار سیلندر که لوتوس از آن استفاده میکند.
اسپیدستر و VX220 اندکی متمدنتر از الیز بودند، هرچند با وزنی حدود یک تن، نسبت به خودروهای اسپرت هنوز خالص و سبک وزن بودند. این قطعاً در مقایسه با Elise انتخاب عجیبی است، به خصوص با توجه به اینکه لوتوس S2 Elise را از سال 2005 در آمریکا فروخت، اما این چیزی است که آن را ارزشمند میکند.