گروه خودروسازی سایپا شرایط پیشفروش خودروی چانگان CS55 پلاس را برای برندگان مرحله جدید سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی اعلام کرده است. این مرحله از پیشفروش از ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه ۲۷ دیماه ۱۴۰۳ آغاز شده و واجدین شرایط میتوانند نسبت به واریز وجه اقدام کنند.
چانگان CS55 پلاس که بهعنوان نسخه فیسلیفت از مدل CS55 شناخته میشود، برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ معرفی شد. این مدل در مقایسه با نسل پیشین خود، از کابینی بزرگتر و امکانات رفاهی بیشتری بهره میبرد و تجربهای مدرنتر و راحتتر را برای کاربران فراهم میکند.
بر اساس اعلام سایپا، قیمت نهایی این خودرو یک میلیارد و ۷۵۸ میلیون و ۱۲۲ هزار تومان تعیین شده که در مقایسه با قیمت قبلی، افزایش حدود ۲۴۶ میلیون تومانی داشته است. موعد تحویل خودرو نیز ۱۲۰ روز کاری اعلام شده و رنگهای سفید، مشکی و خاکستری برای این مدل در نظر گرفته شده است.
نام خودرو | مدل | روش فروش | قیمت (تومان) | رنگ ها | موعد تحویل |
چانگان CS55 پلاس | 2024 | فوق العاده | 1,758,122,000 | سفید، مشکی و خاکستری | 120 روز کاری |
گفتنی است، از مجموع ۱۰ هزار خودروی عرضهشده در این مرحله از سامانه یکپارچه، ۸ هزار دستگاه به چانگان CS55 اختصاص داشت که این امر نشاندهنده استقبال بالا از این برند در بازار ایران است.
لازم به ذکر است که سایپا پیشتر سابقه همکاری با چانگان را داشته و مدل CS35 را در داخل کشور مونتاژ میکرد. پس از آزادسازی واردات خودرو در سال ۱۴۰۱، این خودروساز اقدام به واردات چند مدل جدید از محصولات چانگان کرد که نسل دوم CS55 پلاس نیز در میان آنها قرار دارد.
چانگان CS55 پلاس از یک موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری توربو با سیستم سوخت رسانی GDi بهره می برد که توانایی تولید حداکثر 188 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور را دارد. این توان تولیدی از طریق یک گیربکس 7 دنده دو کلاچه تر (WDCT) به چرخ های جلو منتقل می شوند تا چانگان CS55 پلاس شتاب 0 تا 100 را طی 8.2 ثانیه طی کرده و تا حداکثر 190 کیلومتر بر ساعت به شتاب گیری خود ادامه دهد.
چانگان CS55 پلاس در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و ترمز های دیسکی خنک شونده و در محور عقب از سیستم تعلیق مولتی لینک و ترمز های دیسکی بهره مند است. همچنین ترمز های این خودرو به سیستم هایی نظیر ترمز ضد قفل ABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD و ترمز اضطراری BA نیز مجهزند.
مصرف سوخت چانگان CS55 پلاس نیز کاملا اقتصادی است؛ این خودرو در هر 100 کیلومتر پیمایش سیکل ترکیبی به طور میانگین 6.6 لیتر بنزین مصرف می کند. البته قابل ذکر است که این عدد تنها با بنزین با کیفیت و اکتان مناسب در شرایط آزمایشگاهی به دست می آید!