شرکت آذریوردسال، عرضهکننده محصولات هوندا در ایران، طی مراسمی در پایان هفته گذشته، فرایند تحویل دو مدل محبوب هوندا یعنی CR-V و ZR-V را به مشتریان جانباز آغاز کرد. این اقدام آذریوردسال را به نخستین شرکتی تبدیل کرده که خودروهای ثبتنامی جانبازان را تحویل داده است.
آذریوردسال یکی از شرکتهای فعال در سامانه خودروهای وارداتی است و طیف متنوعی از محصولات هوندا شامل سیویک، سیویک تایپ R، آکورد، CR-V، ZR-V، HR-V و سیتی ویژه سامانه وارداتی ها و جانبازان به بازار ایران عرضه میکند. در این میان، مدلهای CR-V، ZR-V و سیویک تایپ R بهصورت ویژه برای مشتریان جانباز در سامانه ثبتنام شدهاند که روند تحویل آنها به ترتیب در حال انجام است. به گفته مسئولان شرکت، تحویل سیویک تایپ R نیز بهزودی آغاز خواهد شد.
قیمت اعلامشده برای هوندا ZR-V در سامانه جانبازان حدود ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان و برای مدل CR-V حدود ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است. این خودروها در رنگهای خاص و جذابی مانند ناردو گری، قرمز، سفید و مشکی عرضه میشوند و از نظر تنوع رنگی، یکی از گزینههای خاص بازار وارداتی محسوب میشوند.
طبق اعلام شرکت آذریوردسال، در زمان تکمیل ثبتنام، خریداران میتوانند با پرداخت مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان بیشتر، نسخه ۲۰۲۵ این خودروها را دریافت کنند.
لازم به ذکر است که تمام مدلهای عرضهشده از جمله CR-V و ZR-V، نسخههای سفارش اروپا و ساخت چین هستند. همین موضوع باعث شده این خودروها کیفیت ساخت بالاتری نسبت به نسخههای چینی موجود در بازار داشته باشند. برای مثال، در رابط کاربری سیستم مالتیمدیا هیچ اثری از زبان چینی دیده نمیشود که همین نکته تجربه کاربری مطلوبتری را برای مشتریان فراهم میکند.
هوندا CR-V 2024 از یک پیشرانه هیبریدی بهره می برد؛ یک موتور بنزینی 2 لیتری با توان تولیدی 148 اسب بخار و گشتاور 189 نیوتن متر در کنار یک موتور برقی با قدرت 184 اسب بخار و 335 نیوتن متری. این دو پیشرانه در کنار هم با سیستم i-MMD یا همان Intelligent Multi Mode Drive فعالیت کرده و توان تولیدی خود را از طریق سیستم انتقال قدرت AWD و یک گیربکس E-CVT به هر چهار چرخ خودرو منتقل می کنند.
هوندا CR-V هیبریدی در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و ترمزهای دیسکی خنک شونده و در محور عقب از سیستم تعلیق مولتی لینک و ترمزهای دیسکی بهره می برد.
شتاب 0 تا 100 هوندا CR-V هیبریدی حدود 9.5 ثانیه است که برای یک کراس اور 1875 کیلوگرمی مناسب به نظر می رسد. مصرف سوخت این خودرو نیز به صورت میانگین 6.7 لیتر در هر 100 کیلومتر پیمایش سیکل ترکیبی اعلام شده است.
هوندا ZR-V از یک پیشرانه هیبریدی بهره می برد؛ یک موتور بنزینی 2 لیتری با توان تولیدی 143 اسب بخار و گشتاور 186 نیوتن متر در کنار یک موتور برقی با قدرت 184 اسب بخار و 315 نیوتن متری. این دو پیشرانه در کنار هم با سیستم i-MMD یا همان Intelligent Multi Mode Drive فعالیت کرده و توان تولیدی خود را از طریق یک گیربکس E-CVT به چرخ های جلو منتقل می کنند.
هوندا ZR-V در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و ترمزهای دیسکی خنک شونده و در محور عقب از سیستم تعلیق مولتی لینک و ترمزهای دیسکی بهره می برد.
شتاب 0 تا 100 هوندا ZR-V حدود 8 ثانیه است که برای یک کراس اور 1639 کیلوگرمی عددی جذاب به نظر می رسد. مصرف سوخت این خودرو نیز به صورت میانگین 5.8 لیتر در هر 100 کیلومتر پیمایش سیکل ترکیبی اعلام شده است.