1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. سال 87 با 33 میلیون تومان چه خودروهایی میتوانستید بخرید؟

سال 87 با 33 میلیون تومان چه خودروهایی میتوانستید بخرید؟

29 مرداد 1397
  • 5

هنگامی که بازار ارز و خودرو، نوسان و رشد قیمتی را تجربه می کنند، شنیده می شود که در مواردی برخی مشتریان بهای بیش از 33 میلیون تومان را برای تیبای صندوق دار پرداخت کرده اند.



با این که سایپا همچنان نسخه های مختلف تیبا را با قیمت های گذشته عرضه می کند، اما افزایش بهای ارز و همچنین کاهش موجودی بازار از خودروهای مختلف باعث شده بهای بازار آزاد بسیاری از خودروهای داخلی رشد پیدا کند. وقتی به آگهی های فروش تیبا نگاه می کنید، امروز دلالان و فروشندگان این خودرو بهای تیبا را در نسخه های مختلف بین ۳۲ تا ۳۶ میلیون تومان اعلام می کنند. بدیهی است پرداخت ۳۶ میلیون تومان برای تیبایی که قیمتی کم تر از ۳۰ میلیون تومان را در کارخانه دارد، فشار روانی و اقتصادی قابل توجه ای را به خریدار وارد می کند. بسیاری از کارشناسان بازار خودرو معتقدند که خریداران خودروهای کم تر از ۱۰۰ میلیون تومان بیش ترین فشار وارده را به دلیل نوسان قیمت خودروها تجربه می کنند، زیرا تهیه مبلغ افزایش قیمت ها برای قشر متوسط جامعه کار آسانی نیست و شاید در رده های قیمتی بالاتر، خریدارانی که وضع مالی بهتری دارند، بتوانند راحت تر با این افزایش قیمت ها کنار آیند.

اما اگر امروز می خواهید حدود ۳۰ تا ۳۶ میلیون تومان را هزینه خرید خودروهایی همچون پراید، تیبا، ساینا، پژو ۴۰۵ کارکرده، پژو پارس و… کنید و با خود می گویید که این هزینه برای مالکیت چنین خودروهایی منطقی نیست، به شما خاطرات ۱۰ سال گذشته را یادآوری می کنیم تا کم شدن ارزش سرمایه تان را بهتر درک نمایید.

در این گزارش قصد داریم ببینیم با بودجه ۳۰ تا ۳۶ میلیون تومان چه خودروهایی را می توانستیم در سال ۸۷ از بازار آزاد تهیه کنیم؟

۱- مزدا۳ قدیم با قیمتی حدود ۳۲ میلیون تومان

سال 87 با 33 میلیون تومان چه خودروهایی میتوانستید بخرید؟



اگر بودجه ای که شما برای خرید تیبا در سال ۹۷ در نظر گرفته اید را ۱۰ سال پیش در اختیار داشتید، می توانستید به راحتی یک دستگاه مزدا۳ تیپ۳ خریداری کنید. حتا می توانستید با هزینه کم تر به سراغ نسخه های دنده ای و کم آپشن این خودرو بروید. در نظر بگیرید که اگر با ۳۵ میلیون تومان در آن زمان توان خرید خودرو داشتید، می توانستید مزدا۳ فول آپشن را در رنگ های خاصی همچون بادنجانی، قرمز و یاسی بخرید. سپس کامل ترین بسته بیمه بدنه را برایش درنظر بگیرید و با باقی ۳۵ میلیون تومان، سیستم صوتی، نور و… مزدا۳ خود را ارتقا دهید. امروز اگر بخواهید نسخه فول آپشن مزدا۳ قدیم را با مدل ۸۷ در بازار کارکرده ها خریداری کنید، باید بودجه ای حدود ۱۰۰ میلیون تومان یا بیش تر را در نظر بگیرید!

۲- سوزوکی گرندویتارا: با قیمتی حدود ۳۶ میلیون تومان

سال 87 با 33 میلیون تومان چه خودروهایی میتوانستید بخرید؟



شما در سال ۸۷ می توانستید سوزوکی گرندویتارای اتوماتیک را با پیشرانه ۲ لیتری حدود ۳۶ میلیون تومان خریداری کنید. اگر هم نمی خواستید این مقدار هزینه کنید، می توانستید نسخه دنده ای آن را با هزینه ای به مراتب کم تر بخرید. این خودرو در آن سال ها به صورت ثبت نامی عرضه می شد و جالب است بدانید که در ماه های اول طرف دار خاصی نداشت. بنابراین می شد با قیمت مناسب، نسخه صفر کیلومتر آن را از بازار آزاد تهیه کرد. امروز اگر بخواهید سوزوکی گرندویتارای ۲ لیتری اتوماتیک مدل ۸۷ را در نسخه سالم خریداری کنید، احتمال دارد با قیمتی نزدیک به ۹۵ تا ۱۲۰ میلیون تومان رو به رو شوید.

۳- تویوتا کرولا با قیمتی حدود ۳۲ تا ۳۶ میلیون تومان

سال 87 با 33 میلیون تومان چه خودروهایی میتوانستید بخرید؟

mbmwhzlnwg2s6z13o431.jpg



۱۰ سال پیش اگر به دنبال خودرویی بی آزار و کم خرج بودید، می توانستید با هزینه حدود ۳۲ تا ۳۶ میلیون تومان یک دستگاه تویوتا کرولا را در مدل های دنده ای، اتوماتیک کم آپشن و اتوماتیک فول آپشن خریداری کنید. این خودرو آن موقع بیش تر میانسالان را جذب خود می کرد، اما به دلیل استهلاک کم، سواری نرم، هزینه جاری پایین و کیفیت ساخت بالا همیشه بازار آزاد به نسبت خوبی را داشت. با تمام این صحبت ها، شما می توانستید در سال ۸۷ کرولا فول آپشن را از بازار آزاد با قیمتی حدود ۳۵ میلیون تومان خریداری کنید.در حال حاضر قیمت نسخه های کار کرده این خودرو بین ۹۰ تا ۱۴۰ میلیون تومان است.

۴- کیا سراتو با قیمتی حدود ۲۹ تا ۳۰ میلیون تومان

سال 87 با 33 میلیون تومان چه خودروهایی میتوانستید بخرید؟

mzublpt65m22q9e53i3r.jpg



کیا سراتو با مدل های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ جزو خودروهای کم خرج، راحت و البته با بازار نه چندان قوی شناخته می شود. در آن سال ها هم بیش تر افراد سعی می کردند کمی روی پول خود بگذارند و به سراغ خودروهایی همچون مزدا۳ یا کرولا بروند، اما کیا سراتو نیز خودرویی با قیمتی کم تر بود که از نظر امکانات رفاهی، ایمنی و سواری مناسب به نظر می رسید. این خودرو را شما می توانستید به صورت ثبت نامی با بهایی کم تر از ۲۹ میلیون تومان بخرید. اما اگر می خواستید کیا سراتوی نسل قدیم را از بازار آزاد تهیه کنید، احتمال داشت به شما قیمتی حدود ۳۰ میلیون تومان هم اعلام شود. امروز اگر بخواهید کیا سراتو ۲۰۰۸ یا ۲۰۰۹ را در نسخه سالم از بازار کارکرده ها خریداری کنید، به قیمت هایی حدود ۸۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان برمی خورید.

۵- تویوتا یاریس با قیمت حدود ۲۸ تا ۳۰ میلیون تومان

سال 87 با 33 میلیون تومان چه خودروهایی میتوانستید بخرید؟



در سال ۸۷، اگر سلیقه تان مانند امروز بود که بیش تر به دنبال یک خودروی سدان جمع و جور بودید، می توانستید با هزینه حدود ۲۸ تا ۳۰ میلیون تومان تویوتا یاریس سدان را خریداری کنید. این خودرو از نظر ابعاد و اندازه کوچک ترین سدان وارداتی بود و به همین دلیل بازار چندان فوق العاده ای نداشت، اما با این حال اگر نمی خواستید برای داشتن یک تویوتا یاریس سدان صفر کیلومتر صبر کنید، می توانستید این خودرو را در نسخه فول اتوماتیک در بازار آزاد با بهایی حدود ۳۰ میلیون تومان خریداری کنید. اکنون در سال ۹۷ با گذشت ۱۰ سال از عمر این خودرو، می توانید نسخه کارکرده آن را با بهایی حدود ۸۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان با توجه به نوع امکانات و سلامت خودرو خریداری کنید.

۶- هیوندای آوانته با قیمتی کم تر از ۲۹ میلیون تومان

سال 87 با 33 میلیون تومان چه خودروهایی میتوانستید بخرید؟



شما در سال ۱۳۸۷ می توانستید بی خیال تمام گزینه های نام برده شوید و با هزینه ای به مراتب کم تر به سراغ هیوندای آوانته تولید داخل بروید. این خودرو در نسخه دنده ای قیمتی کم تر از ۲۵ میلیون تومان را داشت و نمونه اتوماتیک آن را می توانستید با قیمتی کم تر از ۲۹ میلیون تومان خریداری کنید. با توجه به بازار رقابتی در آن سال ها، هیوندای آوانته آنچنان با استقبال زیادی رو به رو نبود و بازار آزاد و کارکرده هایش مانند خودروهایی همچون مزدا۳، سیتروئن زانتیا و… پر رونق نبود. اما آوانته یکی از خوش قیمت ترین و کم خرج ترین خودروهایی بود که شما می توانستید در آن سال خریداری کنید. در نظر داشته باشید که امروز خرید آوانته اتوماتیک سال مدل ۸۷ به بودجه ای حدود ۸۰ تا ۹۰ میلیون تومان نیاز دارد.

۷- خودروهای کارکرده ای که می توانستید با کم تر از ۳۶ میلیون تومان بخرید!

سال 87 با 33 میلیون تومان چه خودروهایی میتوانستید بخرید؟



اما از گزینه های صفر کیلومتر که بگذریم، شما در سال ۸۷ می توانستید به سراغ خودروهای کارکرده ای همچون تویوتا پرادوی دو در ۴ سیلندر مدل ۲۰۰۵ و یا ۲۰۰۶ بروید. همچنین به راحتی امکان خرید تویوتا کمری گرند ۶ سیلندر و ۴ سیلندر فراهم بود و حتا می توانستید با این پول نسخه های کارکرده هیوندای آزرا و سوناتا ۶ سیلندر را خریداری کنید. توسان و سانتافه با موتور ۲٫۷ لیتری هم گزینه های دیگر در بازار کارکرده آن سال ها بودند. کیا اسپورتیج ۲٫۷ لیتری مدل ۲۰۰۸ هم از گزینه های دیگر بود. البته می توانستید در پایان سال ۸۷ با هزینه حدود ۳۷ تا ۴۰ میلیون تومان این سه خودروی آخر را در نسخه صفر کیلومتر خریداری کنید و بیش ترین نسخه های کارکرده آن در پایان آن سال وارد بازار خرید و فروش شد.



نظرات

  • سعيد سعيد (21 تیر 1402 ساعت 10:58)

    مزدا3 که دنده ای نداره همشون اتوماتیک هستند

  • saeed saeed (7 آبان 1398 ساعت 13:17)

    قبول دارم اونموقع ارزون تر بوده ولی خب اونموقع هم برای بدست آوردن ۳۷ تومن کمر آدم میشکست اونم با سقف حقوق ۱ میلیون

  • aydin aydin (30 مرداد 1397 ساعت 02:36)

    پاشین صب ساعت 9 برین رای بدین

  • حسین حسین (29 مرداد 1397 ساعت 14:48)

    نگو که دلمون رو خون کردی الانم به جز پراید چیزی نمیشه سوار شد

    علی علی (21 مرداد 1399 ساعت 18:32)

    کاکا 4 سال باید هیچی نخوری پول پراید جمع کنی بعد چهار سال اگه که از گرسنگی نمرده باشی بخای بری بخری پراید 100 میلیونی شده سیصد میلیون باید بری اوراقیشو بگیری