1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. مشخصات رسمی نسل جدید کیا پیکانتو اعلام شد

مشخصات رسمی نسل جدید کیا پیکانتو اعلام شد

7 اسفند 1395
  • 0

کیا تمامی مشخصات کوچک‌ترین محصول خود یعنی نسل جدید کیا پیکانتو را پیش از نمایش عمومی در نمایشگاه ژنو اعلام کرده است. خودروی شهری این شرکت با طراحی جدید، کابین جادارتر و تکنولوژی‌هایی بیشتر از همیشه وارد نسل سوم خود شده است. فاصلهٔ محوری این ماشین 15 میلی‌متر افزایش پیدا کرده درحالی‌که طول آن با 3.59 متر نسبت به قبل بدون تغییر باقی‌مانده است. کیا می‌گوید در ساخت اتاق نسل جدید پیکانتو از فولادی با دو برابر مقاومت بیشتر نسبت به نسل قبلی استفاده کرده است و درنتیجه این خودرو به ایمن‌ترین خودروی سگمنت A دنیا تبدیل شده است.

اعلام مشخصات رسمی نسل جدید کیا پیکانتو

لیست پیشرانه‌های پیکانتو جدید از یک موتور 1 لیتری سه سیلندر بنزینی آغاز می‌شود که 66 اسب بخار قدرت دارد. پیشرانهٔ بعدی نیز یک واحد 1.2 لیتری چهار سیلندر بنزینی با 83 اسب بخار قدرت است. کیا ادعا می‌کند پیشرانهٔ پایهٔ 1 لیتری این ماشین با تجهیز به سیستم توقف/حرکت، در هر کیلومتر تنها 89 گرم دی‌اکسید کربن تولید می‌کند. برای انتقال نیروی این دو موتور هم یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی در نظر گرفته شده درحالی‌که یک واحد چهار سرعتهٔ اتوماتیک نیز به‌عنوان آپشن برای موتور 1.2 لیتری قابل سفارش خواهد بود.

اعلام مشخصات رسمی نسل جدید کیا پیکانتو

اعلام مشخصات رسمی نسل جدید کیا پیکانتو

اما در صدر لیست پیشرانه‌های نسل جدید کیا پیکانتو 2023 یک موتور 1 لیتری سه سیلندر توربوشارژ جدید از سری موتورهای T-GDI قرار دارد که 100 اسب بخار قدرت و 172 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و در سینهٔ نسخهٔ اسپرت پیکانتو با نام GT Line می‌تپد. نیروی این موتور توسط یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. اسپرت‌ترین نسخهٔ فرزند جدید کیا می‌تواند در 10.1 ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست پیدا کند درحالی‌که توانایی دستیابی به حداکثر سرعت 180 کیلومتر در ساعت را دارد.

اعلام مشخصات رسمی نسل جدید کیا پیکانتو

مهندسان کیا در نسل سوم پیکانتو آنتی رول‌هایی را به عقب و جلوی آن اضافه کرده‌اند درحالی‌که فرمان آن نیز 13 درصد سریع‌تر شده است و در حال حاضر قفل تا قفل آن به 2.8 دور رسیده است که تجربهٔ رانندگی دقیق‌تری را ارائه می‌کند. کیا همچنین به لطف به‌کارگیری تدابیر هوشمندانه و هدفمندی در زمینهٔ کاهش ارتعاشات و سروصدا، در پیکانتو جدید کابین ساکت‌تری ارائه کرده است. این تدابیر شامل نصب یک پانل مانع صدا جدید در زیر داشبورد و در کف کابین و استفاده از فوم جاذب صدا در بخش‌های زیرین ستون‌های A و B می‌شود. به لطف انجام این اقدامات، کیا ادعا می‌کند که پیکانتو جدید چه در سرعت‌های پایین و چه در سرعت‌های بالا، آرام‌ترین کابین را در کلاس خود ارائه می‌کند.

اعلام مشخصات رسمی نسل جدید کیا پیکانتو

اعلام مشخصات رسمی نسل جدید کیا پیکانتو

در داخل این ماشین یک نمایشگر 7 اینچی جهت ارائهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با ناوبری سه‌بعدی و پشتیبانی از کارپلی اپل و اندروید اتو گوگل ارائه شده است. دیگر تجهیزات سفارشی نیز شامل یک دوربین دید عقب و شارژر بی‌سیم می‌شود که کیا پیکانتو را به یکی از اولین خودروها در کلاس خود تبدیل می‌کند که چنین طیف وسیعی از تکنولوژی‌های جدید را ارائه می‌کند. یکی دیگر از ویژگی‌های این ماشین برخورداری از سطح قابل‌توجهی از تجهیزات ایمنی است که شامل شش ایربگ به‌صورت استاندارد و ایربگ‌های زانو سفارشی، ESC استاندارد و سیستم ترمز اضطراری خودکار سفارشی می‌شود.

اعلام مشخصات رسمی نسل جدید کیا پیکانتو

کیا فروش نسل جدید پیکانتو را از سه‌ماههٔ دوم سال جاری در سراسر اروپا آغاز خواهد کرد اما کسانی که خواهان تیپ پرچم‌دار این ماشین یعنی مدل GT Line مجهز به پیشرانهٔ 1 لیتری توربو هستند باید تا پایان سال صبر کند تا این مدل نیز به دیگر تیپ‌ها بپیوندد.


اعلام مشخصات رسمی نسل جدید کیا پیکانتو

اعلام مشخصات رسمی نسل جدید کیا پیکانتو

منبع:پدال



نظرات