پژو با عرضه مدل 508 در سال آینده به حضور در بخش سدان های D-Segment (کلاس بندی اروپایی بر اساس اندازه و امکانات اتومبیل) باقی خواهد ماند.
508 مدل 2018 برای اولین بار در حین آزمایش رانندگی توسط عکاسان auto express دیده شده است. این عکس ها نشان می دهند که پژو چگونه بر روی ساخت یک سدان جذاب نسل جدید برای رقابت با BMW سری 3 و فولکس واگن Arteon تمرکز کرده است.
مانند مدل اخیر فولکس واگن، تصاویر جاسوسی نشان می دهند که پژو در حال طراحی یک چهره جذاب و ملایم برای این سدان جدید کلاس D-Segment می باشد؛ کلاسی که در آن ظاهر خیره کننده یک امر الزامی می باشد چرا که این روزها خریدان به کراس اوورها و SUV رغبت بیشتری نشان می دهند. اتومبیل هایی مانند 508، Vauxhall Insignia و Ford Mondeo توسط رقبایی مانند مرسدس، آئودی و BMW که قیمت رقابتی تری دارند، احاطه شده اند؛ بنابراین باید از نظر کیفیت یک پله بالاتر قرار بگیرند.
این بخشی است که برادر کوچکتر یعنی سیتروئن قصد دارد در آن – حداقل در اروپا- حرفی برای گفتن داشته باشد. عرضه اتومبیل جدید سیتروئن یعنی C5 Aircross نشان می دهد که این شرکت به سرعت نام سدان های خود را به SUV ها متصل می کند.
پژو اصرار دارد در کنار مدل 5008 که یک SUV است، یک مدل سدان هم داشته باشد. Laurent Blanchet مدیر تولید پژو در نمایشگاه اتومبیل ژنو 2017 گفت: "جایگاه سازی برند ما این است که در جریان ارزش بهترین باشیم. این به چه معنا است ؟
به این معنی است که ما نمی خواهیم درجه یک باشیم؛ برای این کار برندهای دیگری هستند؛ مانند DS. چیزی که می خواهیم این است که بهترین برند چندمنظوره باشیم و برای تحقق این قضیه باید در کلاس D-Segment حضور داشته باشیم."
منابع موثق به auto express گفته اند که باید انتظار اتومبیلی با ظاهر جذاب تر را به جای یک شکل معمولی سه وجهی (مدل طراحی که بر روی موتور، فضای سرنشین و فضای بار تمرکز دارد) داشته باشیم. مدیر طراحی پژو، Gilles Vidal می گوید: "الزامات این بخش از بازار بسته به این که در کجای دنیا قرار دارید متفاوت است. در اروپا کلاس D-Segment در حال مرگ است؛ پویایی بیشتر و اندازه کوچک تر محبوب تر است."
انتظار می رود که مدل مفهومی Instinct پژو در طراحی 508 جدید تاثیرگذار باشد. به این صورت که سقف کوپه مانند و با شیب زیاد نسبت به وجود فضا در قسمت عقب اولویت دارد.
Vidal می گوید: "Instinct یک اتومبیل کوچک است اما در آن جا می شوید." او همچنین تایید کرد که چراغ های Daylight LED عمودی در حال بررسی برای حضور در مدل های تولیدی در آینده نزدیک هستند.
نظرات ایشان توسط مدیر ارشد اجرایی پژو، Jean-Philippe Imparato تایید شده است که می گوید:"ما هیچ وقت این نوع مدل مفهومی (Instinct) را بی دلیل طراحی نمی کنیم؛ در واقع به شما پیام هایی در مورد طراحی می فرستیم. چیزی که در قسمت جلوی این اتومبیل می بینید اطلاعاتی در مورد قدم بعدی ما به شما می دهد." "این طراحی (در Instinct) عناصری از استراتژی ما در مورد سدان ها را بازگو می کند، بنابراین جالب است که آن را در نسل بعدی 508 مشاهده کنید."
در زیر ظاهر، نسل بعدی 508 از طراحی پلتفرم قدیمی EMP2 PSAگذر کرده است. از آن مهم تر، این اتومبیل دارای تکنولوژی هیبرید است که به پژو امکان می دهد مدل 508 الکتریکی را در برابر مدل های در حال سقوط دیزلی در اروپای غربی قرار دهد. همچنین 508 مجهز به نسخه به روز شده i-Cockpit است که پیشتر در مدل های 3008 و 5008 مشاهده شده بود.
Blanchet همچنین افزود که پژو قصد دارد در این بخش با مدل های SUV (مانند 5008) و مدل هایی مانند 508 - مخصوصاً در بازارهایی مانند چین – حضور داشته باشد و این که این شرکت قصد دارد که که فروش خود را در امریکا شروع کند. Blanchet می گوید: "بنابراین ما 508 را به روز می کنیم و به زودی اجتماعی برای آن خواهیم داشت" و احتمال دارد که یک مدل جدید برای فروش در سال 2018 آماده شود.
انتظار می رود که 508 بعدی تا انتهای امسال بازنگری شود و فروش آن در نیمه اول 2018 آغاز شود. هنگامی که در مورد عرضه این اتومبیل سوال شد، Blanchet در پاسخ گفت: "مدل کنونی 508 برای شش سال در بازار بوده است، بنابراین می توانید انتظار داشته باشید که مدل جدید به زودی عرضه شود."
بهتر است ایران خودرویی ها در آینده با سرعت بیشتری اقدام به عرضه محصولات جدید کنند.