پژو 206 تیپ 5 1380-اکنون

کشور
فرانسه فرانسه
شرکت خدمات دهنده
ایساکو
نوع عرضه
مونتاژ
قیمت کارخانه
نامشخص
قیمت بازار
نامشخص
مشخصات فنی پژو 206 تیپ 5
193 KM/H
حداکثر سرعت
11.4 ثانیه
شتاب 0 تا 100
کلاس بدنه
هاچ بک
حجم موتور
1587 سی سی
نوع موتور
بنزین سوز
تعداد سیلندرها
4
نوع جعبه دنده
دنده دستی
مصرف سوخت ترکیبی
6.6 لیتر در 100 کیلومتر
مشخصات فنی بدنه
کلاس اتومبیلB Segment
وزن1086 کیلوگرم
تعداد فضای سرنشینان5
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو185/65R14
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب185/65R14
مشخصات فنی موتور
تعداد سوپاپ ها16
آرایش قرار گیری سیلندرهاخطی مستقیم
محل قرار گیری موتورموتور جلو
سیستم سوخت رسانیانژکتوری پاشش چند نقطه ای
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار)110 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر)142 نیوتون متر در 4000 دور در دقیقه
توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر)73.3 اسب بخار بر لیتر
ظرفیت باک50 لیتر بنزین + لیتر گاز + لیتر باک سوخت دوم
روغن مناسب برای خودرو5w30 SM
روغن مناسب برای خودرو 210w40 SM
روغن مناسب برای خودرو 310w40 SL
مشخصات جعبه دنده ( Transmission )
تعداد دنده (جلو)5
محل قرار گیری اهرم تعویض دندهکنسول میانی
سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)موتور جلو دیفرانسیل جلو
سیستم ترمزها
نوع سیستم ترمزروغنی با بوستر خلائی
نوع دیسک و کالیبر ترمز جلودیسکی خنک شونده
نوع دیسک و کالیبر ترمز عقبدیسکی
سیستم تعلیق و فرمان
نوع سیستم تعلیقمستقل برای هر چرخ
تعلیق جلومک فرسون
تعلیق عقبنیمه مستقل
کمک فنرهای جلوهیدرولیکی
کمک فنرهای عقبهیدرولیکی
نوع سیستم فرمانقدرت کمکی هیدرولیکی
عملکرد اتومبیل
حداکثر سرعت193 کیلومتر بر ساعت
شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه)11.4 ثانیه
مصرف سوخت شهری(بنزین)8.9 لیتر در 100 کیلومتر
مصرف سوخت جاده ایی(بنزین)5.25 لیتر در 100 کیلومتر
استاندارد آلایندگییورو 3
ستاره ایمنی از مرکز استاندارد و ایمنی اروپا EURONCAP4
محدوده گارانتی
محدوده گارانتی24 ماه یا 40 هزار کیلومتر
امکانات رفاهی پژو 206 تیپ 5
کیسه های هوا ( نوع و تعداد )2 عدد راننده و سرنشین کناری
سیستم های پایداری و کمک رانندهABS , EBD , EBA
سیستم های امنیتی و حفاظتیسیستم ضد سرقت ، قفل مرکزی به همراه کنترل از راه دور ، سیستم قطع سوخت در مواقع اضطراری
سیستم فرمان و هدایت پذیریقدرت کمکی هیدرولیکی
نوع غربیلکسه شاخه اسپرت با قابلیت تنظیم ارتفاع
سیستمهای تهویه مطبوعکنترل اتوماتیک
سیستم صوتی و تصویریرادیو پخش CD به همراه پخش MP3 و کنترل از پشت فرمان
سیستمهای مولتی مدیادماسنج و ساعت دیجیتال روی داشبورد
سیستم صندلیهای جلوپشت سری راننده به همراه تنظیم ارتفاع و زاویه
سیستم صندلیهای عقبدارای 3 عدد پشت سری قابل تنظیم / دارای قابلیت بازشوندگی جهت افزایش فضای صندوق بار
سیستم آیینه هاآیینه های جانبی با قابلیت تنظیم برقی و دارای حسگر دماسنج و قاب رنگی و گرمکن
سیستم شیشه هاشیشه بالابر جلو و عقب برقی / دارای قفل کودک
سیستم روشنایی جلودارای مه شکن و قابلیت تنظیم ارتفاع
سیستم روشنایی عقبدارای مه شکن به همراه چراغ سوم ترمز

پژو ۲۰۶ تیپ ۵ از سال 1382 توسط ایرانخودرو عرضه شده است و کامل ترین تیپ دنده دستی پژو 206 محسوب می شود. تیپ 5 از موتور TU5 بهره می برد که 1.6 لیتر، 16 سوپاپ و 4 سیلندر و قدرتی معادل 105 اسب بخار تولید می کند.

 

دوره های مختلف تولید:

- 1382 تا 1385

- 1386 تا 1391

- 1392 تا 1399

 

نمای ظاهری 206

 

1382 تا 1385:
تیپ5 های شاخت این بازه زمانی  تا درصد بالایی شامل قطعات فرانسوی هستند؛ در آن دوره حتی لاستیک زیر خودرو های تحویلی از برند میشلن بود که یکی از سرشناس ترین برند های ساخت تایر در دنیاست.
تیپ 5 های تولید شده در این دوره با ECU (کامپیوتر مرکزی خودرو) ME7.4.4 و دریچه گاز برقی بوش تولید شدند.همین موضوع است که باعث شده تیپ 5 های این دوره پرشتاب تر و البته کمی پر مصرف تر از مابقی دوره ها باشند. 


1386 تا 1391:
در این دوره ECU های ME7.4.5 جای ME7.4.4 را گرفتند.  مصرف سوخت پایین تر و تولید آلایندگی کمتر شد و البته کاهش جزیی شتاب و گشتاور در این مدل ها نسبت به تولیدات دوره قبل اتفاق افتاد. در این دوره داخلی سازی قطعات کم کم شروع شد و اجزایی از خودرو مثل صندلی ها، موکت ها، رودری ها، چراغ ها و .... ساخت داخل شدند؛ البته قطعات فنی و الکتریکی اصلی خودرو همچنان اصالت خود را حفظ کردند.

 

1392 تا 1399:

سر انجام در دی ماه سال 1391 پژو 206 تیپ 5 رسما ایرانیزه شده و بسیار از قطعات تولید چین، هند و ایران بر روی تیپ 5 قرار گرفتند.
 گیربکس 206 های ایرانیزه با دوره های قبلی تفاوت دارد. در آن از گیرکس بی ای 1 (مشترک با پژو 405) استفاده شده است که البته استاندارد پژو را دریافت کرده، اما به سبب تضعیف آلیاژ و مونتاژ قطعات مشکللاتی از قبیل سوختن زود هنگام صفحه کلاچ و افت توان، بد جا رفتن مقطعی بعضی دنده ها و ایجاد تقه در حین درگیری صفحه و فلایویل در ایرانیزه ها محسوس است.
سیستم برق یکپارچه (ECO MUX)  جای سیستم برق مولتی پلکس را گرفت و تغییراتی جزیی در سیستم هیدرولیک فرمان صورت گرفت
 ECU مورد استفاده در ایرانیزه ها اکثرا کنتینانتال هستند ولی در برخی موارد ECU و دریچه گاز بوش هم دیده شده است.

 

کامپیوتر 206

 

دریچه گاز پژو 206

 

کد کلاس های پژو 206 تیپ 5:

  • کلاس 26815
  • کلاس 26818
  • کلاس 26819
  • کلاس 26820
  • کلاس 26821
  • کلاس 26822

 

آپشن های 206 تیپ 5

 

از امکانات رفاهی برجسته 206 تیپ 5 می توان به سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دیجیتال، تنظیم برقی آیینه های جانبی، 4 شیشه بالابر برقی، 2 کیسه هوا برای راننده و سرنشین، نشانگر دما هوای بیرون خودرو، ترمز ضدقفل ABS و سیستم توزیع نیروی ترمز EBD اشاره کرد. پژو 206 تیپ 5 تا سال 1398 با ترمز 4 چرخ دیسک عرضه می شد؛ تا آنکه در سال 98 ایران خودرو اقدام به حذف سنسور دنده عقب و CDخور سیستم صوتی نمود و در کنار آن ترمز های کاسه ای را جایگزین ترمز دیسکی عقب کرد که اقدامی نابخردانه و دارای تاثیر محسوس در کاهش توانایی ترمزگیری این خودرو شد.

سرانجام در سال 1399، تولید پژو 206 تیپ 5 متوقف شد و این خودرو از سبد محصولات ایرانخودرو حذف شد.

شتاب پژو 206 تیپ5 ایرانیزه توسط Car.ir مورد بررسی قرار گرفته است و شما میتوانید ویدیو آن را در کارلانچ تماشا کنید.

 

مزایا و معایب

از مزایای 206 تیپ 5 به موارد زیر میتوان اشاره کرد:

1- فراوانی قطعات یدکی

2- مصرف سوخت پایین

از معایب پژو ۲۰۶ تیپ ۵ نیز میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

1- کیفیت پایین ساخت

2- حذف امکانات رفاهی و ایمنی خودرو

گالری ویدیوها
شتاب پژو 206 تیپ5 1397 (ایرانیزه)
نظرات کاربران
محمد طاهری
محمد طاهری
10 آبان 1400
206 تیپ 5 واقعا ماشین خوبیه. هم به لحاظ قدتی از تیپ 2 قوی تره هم از نظر امکانات. تنها مشکلش طراحی قدیمیشه . ظاهر و داخل کابین از ابتدای تولید تا الان تغییر چندا