1. خانه
  2. خودروها
  3. دانگ فنگ
  4. اچ 30 کراس
  5. اتوماتیک (1395-1399)

دانگ فنگ اچ 30 کراس اتوماتیک 1395-1399

Dong Feng H30 Cross Automatic 1395-1399

اطلاعات کلی

اتوماتیک
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
هاچ بک
1587 cc
بنزین سوز
4
اتوماتیک تیپ ترونیک
7.04
بیشتر

معرفی خودرو

پس از توقف تولید پژو 206 اتوماتیک، ایران خودرو دانگ فنگ H30 کراس – Dongfenf H30 Cross جایگزینی برای آن و در کنار پژو 207 اتوماتیک عرضه کرد. اچ سی کراس بر روی پلتفرم پژو 308 ساخته شده است؛ نمی توان H30 کراس را خودرویی به‌ روز دانست اما با توجه به امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو، می توان آن را خودرویی به روز تر از سایر محصولات ایران خودر دانست. اچ سی کراس از پیشرانه ی آشنای Tu5 بهره می برد که مشترک با پژو 206 و 207 اتوماتیک است، اما به جای گیربکس AL4 مورد استفاده در خانوده پژو های اتوماتیک، یک جعبه دنده 4 سرعته ساخت شرکت آیسین ژاپن در زیر پیشرانه ی اچ سی کراس قرار گرفته است. سانروف، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، آینه های جانبی راهنما دار، روکش چرمی فرمان، صفحه نمایش لمسی با بلوتوث و 4 کیسه هوا ( 2 سرنشین جلو و جانبی ) از جمله امکاناتی هستند که اچ 30 کراس را خودرویی غنی به لحاظ امکانات در میان رقبای خود معرفی می کنند.

مدیا گالری

نظرات کاربران
  • بهرام 2 تیر 1399 ساعت 08:30

    من ۹۶ از ایران خوورو تحویل گرفتم و الان سه سال سوار شدم و از هنه چیز این ماشین هم راضی هستم و هم لذت بردم واقعا با ماشینهایی مثل ۲۰۷ اتوماتیک و پارس اتوماتیک یا حتی لیفان ۶۰ یا برلیانسها اصلا قابل مقایسه نیست یک خودرو با ذات و ریشه فدانسوی که بدنه اش روی پلت فروم پژو 308 سواره و اکثر قطعاتش و موتورش کلا فرانسوی و گریبکسش هم ژاپنی هست بدنه اصلا صدا نداره ماشین نرم با هندلینگ و پایداری فوق العاده و موتور عالی قیمتش هم بعلت اینکه فعلا تولید نمیشه و دلال نمیتونه هزار تا هرارتا بخره و توی بازار آب کته فعلا واقعا مناسبه چون دست دلال نیست صفرش همین ۲۳۰ تا ۲۴۰ مناسبه برای خرید هیچ کس از خرید اچ سی کراس پشیمان نمیشه

  • Mahsa 7 خرداد 1399 ساعت 18:23

    چنانچه تصمیم به خرید اچ سی کراس دارید لطفا درخواست کروز روی خودرد نکنید. اینکار سبب ایراد در ایر بگ میشه و نهایتا مجبورید که کروز رو از سیستم خودرو خارج کنید

  • عاااااالی رو دستش نیاد 18 اردیبهشت 1399 ساعت 04:22

    خیلی ماشین خوبیه دقیقا انگار مزدا ۳ سواری

اضافه کردن نظر

مشخصات فنی

مشخصات تولید کننده

  • کشور تولید کننده ایران
  • نام خودرو دانگ فنگ اچ 30 کراس اتوماتیک 1395-1399
  • شرکت گارانتی/خدمات دهنده ایساکو

مشخصات فنی بدنه

  • کلاس بدنه هاچ بک
  • کلاس اتومبیل B Segment
  • وزن 1230
  • تعداد فضای سرنشینان 5
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو /
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب /

مشخصات فنی موتور

  • حجم موتور 1587 cc
  • نوع موتور بنزین سوز
  • تعداد سیلندرها 4
  • تعداد سوپاپ ها 16
  • آرایش قرار گیری سیلندرها خطی مستقیم
  • محل قرار گیری موتور موتور جلو
  • سیستم سوخت رسانی انژکتوری پاشش چند نقطه ای
  • حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) 105 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه
  • حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) 142 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه
  • توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر) 66.1اسب بخار بر لیتر

مشخصات جعبه دنده ( Transmission )

  • نوع جعبه دنده اتوماتیک تیپ ترونیک
  • تعداد دنده (جلو) 4
  • محل قرار گیری اهرم تعویض دنده کنسول میانی
  • سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) موتور جلو دیفرانسیل جلو

سیستم ترمزها

  • نوع سیستم ترمز سیستم ترمز ضد قفل با سیستم توزیع الکترونیکی نیرو(ABS+EBD)

سیستم تعلیق و فرمان

  • تعلیق جلو مک فرسون
  • تعلیق عقب نیمه مستقل
  • نوع سیستم فرمان قدرت کمکی هیدرولیکی

عملکرد اتومبیل

  • حداکثر سرعت 183 کیلومتر بر ساعت
  • شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه) 12.5 ثانیه
  • سیکل ترکیبی مصرف سوخت 7.04
  • استاندارد آلایندگی یورو 4

محدوده گارانتی

  • محدوده گارانتی 3سال یا 60 هزار کیلومتر

امکانات رفاهی و آپشن ها

  • کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) راننده , سرنشین جلو و جانبی
  • سیستم های امنیتی و حفاظتی سیستم ضد سرقت (ایموبیلایزر) ، قفل میکرو سوییچی درب ها ،سنسور پارک،چراغ مه شکن جلو و عقب و دوربین دید عقب،ایزوفیکس
  • سیستم فرمان و هدایت پذیری هیدرولیک
  • نوع غربیلک هیدرولیک و مجهز به کلید های کنترلی سیستم صوتی و بلوتوث هندزفری
  • سیستمهای تهویه مطبوع سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک
  • سیستم صوتی و تصویری صفحه نمایشی لمسی (6.5 اینچی) با قابلیت پخش فایل های تصویری و سیستم رهیاب / 4 عدد بلندگو + 2 عدد تیوتر
  • سیستم صندلیهای جلو راننده با قابلیت تنظیم دستی در 6 جهت
  • سیستم صندلیهای عقب صندلی های عقب تاشو
  • سیستم آیینه ها آیینه های جانبی راهنمادار و دارای سیستم گرمایشی
  • سیستم شیشه ها شیشه بالابر های جلو و عقب برقی
  • سیستم های سقف سان روف برقی
  • سیستم روشنایی جلو چراغ های جلو ال ای دی کریستالی
  • سیستم روشنایی عقب چراغ های عقب LED دار
  • سنسورهای پیش فعال کامپیوتر سفری
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه

نظرات کاربران

نظر خود را بیان کنید
  • بهرام بهرام (2 تیر 99 ساعت 08:30)

    من ۹۶ از ایران خوورو تحویل گرفتم و الان سه سال سوار شدم و از هنه چیز این ماشین هم راضی هستم و هم لذت بردم واقعا با ماشینهایی مثل ۲۰۷ اتوماتیک و پارس اتوماتیک یا حتی لیفان ۶۰ یا برلیانسها اصلا قابل مقایسه نیست یک خودرو با ذات و ریشه فدانسوی که بدنه اش روی پلت فروم پژو 308 سواره و اکثر قطعاتش و موتورش کلا فرانسوی و گریبکسش هم ژاپنی هست بدنه اصلا صدا نداره ماشین نرم با هندلینگ و پایداری فوق العاده و موتور عالی قیمتش هم بعلت اینکه فعلا تولید نمیشه و دلال نمیتونه هزار تا هرارتا بخره و توی بازار آب کته فعلا واقعا مناسبه چون دست دلال نیست صفرش همین ۲۳۰ تا ۲۴۰ مناسبه برای خرید هیچ کس از خرید اچ سی کراس پشیمان نمیشه

  • Mahsa Mahsa (7 خرداد 99 ساعت 18:23)

    چنانچه تصمیم به خرید اچ سی کراس دارید لطفا درخواست کروز روی خودرد نکنید. اینکار سبب ایراد در ایر بگ میشه و نهایتا مجبورید که کروز رو از سیستم خودرو خارج کنید

    فاطمه فاطمه (1 تیر 99 ساعت 01:33)

    سلام شما از خودروی اچ سی کراس راضی هستید،؟

  • عاااااالی رو دستش نیاد عاااااالی رو دستش نیاد (18 اردیبهشت 99 ساعت 04:22)

    خیلی ماشین خوبیه دقیقا انگار مزدا ۳ سواری

  • Mehran Mehran (14 بهمن 98 ساعت 19:38)

    سلام من یکسال بدون ضبط هستم گارانتی جواب گوشی نیست شما هم این مشکل دارین ولی کلا ماشین خوبی هست نسبت به قیمتش

  • محمد محمد (8 بهمن 98 ساعت 21:10)

    چن ماهه که. دارمش واقعا از همه لحاظ عالیه اگرم کسی راضی نیس با هم رده خودش مقایسه اش کنه پیشنهاد میدم اگه کسی قصد خرید داره شک نکنه رنگ تیره خیلی بهتره بخاطر کایت های مشکی دورش

  • مجید مجید (3 بهمن 98 ساعت 18:35)

    سلام ؛
    درسته که ماشینهای زیادی با امکانات هم رده و یا بیشتر از اچ سی در بازار هست ولی با مقایسه قیمتی خودروها قطعا" اچ سی در صدر گروه قیمتی هم رده خود قرار داره .
    موتور کم مصرف و کم خرج و متداول در ایران (TU5) , گیربکس ژاپنی (نرم و هوشمند) , امکانات مناسب , جادار بودن و عدم فقر آپشن ( در صورت نسب آپشنهای کاملتر آن در مراکز ایرانخودرو مانند : کروز کنترل و لیمیتر , اتولایت و پاور ویندوز ) این خودرو را به بهترین در رده ی خود تبدیل کرده .
    من هم مانند بسیاری از دوستداران خودرو علاقمند داشتن و سوار شدن خودروهای برند و به روز هستم ولی افسوس که پولش رو ندارم پس افرادی که توان خریدشون در همین رنج قیمت هست اصلا" شک نکنن .
    من این ماشینو از اسفند 96 دارم , و از اون خیلی راضیم و بر خلاف ادعاهای برخی مبنی بر تنبلی و شتاب پایین و کم آوردن در سربالایی ها , حتی آدم عشق سرعتی مثل من رو نا امید نمیکنه .
    این موارد رو هم برای راهنمایی دوستانی که اچ سی دارن ارائه میدم :
    1- در صورت قصد تردد در داخل شهر , قبل از شروع حرکت دکمه O/D (اوردرایو) رو بر روی گیربکس روشن کنید تا از استلاک بیشتر گیربکس در آینده و هزینه های زیاد تعمیر گیربکسهای اتوماتیک در امان بمانید .
    در مورد این مبحث قابل ذکر است که با توجه به تمایل زیاد گیربکس اچ سی به سبک کردن دنده (بخاطر نوع ECU و برنامه های منصوبه بر روی آن برای کاهش مصرف سوخت و پاس کردن استانداردهای اجباری یورو 4 و 5) شما در داخل شهر (در خیابانها و یا اتوبانهای شهری) به دلیل تعدد ترافیک و خودروها بارها مجبور به برداشتن پا از پدال گاز و احیانا" اجبار به کاهش سرعت میشوید که این همان لحظه مورد بحث است . در این لحضه ECUگیربکس , برداشتن پا از پدال گاز را به عنوان دستوری از جانب شما جهت تعویض دنده و سبکتر کردن آن و ادامه مسیر با سرعت ثابت میداند غافل از اینکه شما تصمیم به کاهش سرعت دارید و این سیکل تعویض مداوم دنده ها از سنگین به سبک و بالعکس در طولانی مدت قطعا" باعث استهلاک بیشتر و هزینه های مرتبطه خواهد شد .
    2- در جاده ها و اتوبانهای خارج از شهر معمولا سرعت خودرو در حدی است که گیربکس در حالت دنده 4 قرار دارد و به محض ورود به سر بالایی های تند قطعا" هر خودرویی (با توجه به حجم موتور) با کاهش توان و سرعت و در پی آن فشار به موتور مواجه میشود , پس بهتر است قبل از کاهش بیش از اندازه توان و سرعت مجددا" جهت غلبه بر فشار مظاعف به موتور , دکمه O/D را تا انتهای مسیر سربالایی روشن کنید . (همیشه دور موتور بالا نشانه فشار به موتور نیست پس تو سر بالایی های تند O/D فراموش نشه).
    3- باز همون استهلاک و هزینه های زیاد تعمیر گیربکسهای اتوماتیک : در ترافیکها و پشت چراغ قرمز از خلاص کردن مداوم گیربکس جدا" خودداری کنید .
    این کار در گیربکس اتوماتیک منجر به فعال شدن مکانیزم های زیادی جهت خلاص و مجددا" در دنده قرار گرفتن میشود .
    وقتی گیربکس شما در حالت D (حرکت) قرار دارد ولی خودرو شما در حالت ایست کامل , در گیربکس شما فقط جریانهای گردابی روغن مابین صفحات کلاج در جریان هستند پس شما با خیال راحت از عدم درگیر بودن صفحات , از خلاص کردن دنده در مابین زمانهای کوتاه توقف , پرهیز کنید .
    4- جهت شتاب گیری های سریع دکمه S (اسپرت) گیربکس , شما رو هیجان زده میکند .

    به امید روزی که . . .

  • ن. م ن. م (24 دی 98 ساعت 08:31)

    کاش دوباره تولید شود. امیدوارم... منتظرم.!!!!!

  • رضا رضا (19 دی 98 ساعت 21:29)

    سلام
    اسفند 97 خریدم و از امکانات و خدماتش تا به امروز راضی هستم فقط در روزهای اول به دلیل نصب کروز خریداری شده از یک شرکت ثالث و به دلیل عدم محکم شدن کانکتور برق توسط نصاب آزاد، چند هفته ای دچار مشکل عدم تشخیص عیب و سپس عدم پذیرش گارانتی توسط نمایندگی شدم که پس از لغو آن به لطف همکاری کارشناس همان نمایندگی و با هزینه اندک شخصی موفق به تشخیص رفع عیب مذکور شدیم.

    سربالایی را به راحتی طی می کنه و اگر هم سربالایی خیلی زیاد بود می توانید از کلید آوردرایو (O/D) استفاده کنید.

    در اتوبان رشت تهران با سرعت 120 کیلومتر و سه نفر سرنشین با وزن متوسط 70 کیلو، 4/5 تا 5 لیتر مصرف در مسیر رشت به تهران و بالعکس داشته ام.

    در داخل ترافیک شهر اگر با شتاب کم یعنی همواره با دور موتور زیر 2000 و حدود 1500 حرکت کنید مصرف سوخت به 10 لیتر می رسه چون طبق شنیده ها وزن بدنه نسبت به توان موتور حدود 300 کیلو بیشتره و به همین دلیل از شتاب کمی (یعنی صفر تا صد 14 ثانیه) برخورداره ولی چنانچه پا به گاز باشید و با شتاب حرکت کنید مصرف سوخت داخل شهر با سرعت متوسط 50 کیلومتر به بیش از پانزده لیتر می رسه.

    پلتفرم بدنه سیتروئن-الیزا هست ;i استحکام بدنه و ترمزهای دیسکی خوب به همراه چهار ایربگ جلو و پهلو داره.

    گیربکسش خوب کار می کنه و صدای موتور هم خیلی کمه و از لحاظ نرم بودن کمک فنرها از سمند خیلی بهتر و حس سوار شدن در یک ماشین خارجی را به شما القا می کند ولی مسلما بر اساس نظر دوستانم که تویوتا و کیا دارند به نرم و استحکام جلوبندی آنها نیست و باید مراقب دست اندازها و سرعت گیرها بود تا پس از چند سال به اتاق و جلوبندی آسیب نرسد.

  • رضا رضا (19 دی 98 ساعت 21:10)

    سلام
    اسفند 97 خریدم و از امکانات و خدماتش تا به امروز راضی هستم فقط در روزهای اول به دلیل نصب کروز خریداری شده از یک شرکت ثالث و به دلیل عدم محکم شدن کانکتور برق توسط نصاب آزاد، چند هفته ای دچار مشکل عدم تشخیص عیب و سپس عدم پذیرش گارانتی توسط نمایندگی شدم که پس از لغو آن به لطف همکاری کارشناس همان نمایندگی و با هزینه اندک شخصی موفق به تشخیص رفع عیب مذکور شدیم.

    سربالایی را به راحتی طی می کنه و اگر هم سربالایی خیلی زیاد بود می توانید از کلید آوردرایو (O/D) استفاده کنید.

    در اتوبان رشت تهران با سرعت 120 کیلومتر و سه نفر سرنشین با وزن متوسط 70 کیلو، 4/5 تا 5 لیتر مصرف در مسیر رشت به تهران و بالعکس داشته ام.

    در داخل ترافیک شهر اگر با شتاب کم یعنی همواره با دور موتور زیر 2000 و حدود 1500 حرکت کنید مصرف سوخت به 10 لیتر می رسه چون طبق شنیده ها وزن بدنه نسبت به توان موتور حدود 300 کیلو بیشتره و به همین دلیل از شتاب کمی (یعنی صفر تا صد 14 ثانیه) برخورداره ولی در عوض چون پلتفرم بدنه سیتروئن-الیزا هست استحکام بدنه و ترمزهای دیسکی خوبی به همراه چهار ایربگ جلو و پهلو داره.

    گیربکسش خوب کار می کنه و صدای موتور هم خیلی کمه و از لحاظ نرم بودن کمک فنرها از سمند خیلی بهتر و حس سوار شدن در یک ماشین خارجی را به شما القا می کند ولی مسلما بر اساس نظر دوستانم که تویوتا و کیا دارند به نرم و استحکام جلوبندی آنها نیست و باید مراقب دست اندازها و سرعت گیرها بود تا پس از چند سال به اتاق و جلوبندی آسیب نرسد.

  • Mahnaz Mahnaz (17 دی 98 ساعت 12:38)

    سلام
    من این ماشین و چند روز هست که گرفتم قبلشم ۲۰۶ داشتم
    وقتی سوار میشم حس میکنم تنبل هست آیا واقعاً اینجوریه یا اینکه چون قبلش ماشین دنده داشتم اینجوری حس میکنم
    میشه راهنماییم کنین که آیا عوض کنم یا سوار بشم

  • ن. م ن. م (14 دی 98 ساعت 18:40)

    به موجب توقف تولید دانگ فنگ پژو 2008جایگزین اچ سی کروز شود... باتشکر؟؟؟!!!

  • جعفر مهرداد طهران فر جعفر مهرداد طهران فر (26 آذر 98 ساعت 20:47)

    سلام دوستان یه چند سوال دارم
    ۱ - اکر در سرعت ترمز اچ سی کراس اتومات نگیره میشه دنده را روی ۲ و ۱ قرار داد تا بشه نگهه داشت ؟؟؟
    ۲- با دنده ۱ و ۲ تا چند کیلومتر میشه رفت البته دستی دنده عوض کنید ؟؟؟؟
    ۳ - بنزین هم از یورو ۲ میشه استفاده کرد ؟؟؟
    ۴ - الان میگویند ماشین یورو ۴ شماره کذاری نمیشه درسته یا باید حتما ماشین یورو ۵ باید باشه ؟؟؟

  • امیر علی امیر علی (4 آذر 98 ساعت 18:33)

    با توجه به گرانی بنزین ، این ماشین تو جاده مصرف ۵ رو داره و تو شهر ۹ میسوزنه و با توجه به اتومات و آپشنال بودن ، کند و شتاب مناسب ، قطعات موتوری فراوان ، محصول ایران خودرو بودن و ... بهترین گزینه است

  • رضا رضا (17 آبان 98 ساعت 09:38)

    اچ۳۰طی دوسالی که دارم بد نبوده قطعات بدنه مثل هر ماشین رده ۱۴۰میلیونی دیگه گرونه که همیشه نیازی به تعویض نیست.اما مزیت زمانی اشکار میشه که بحث لوازم موتوری و مصرفی مثل لنت و تسمه تایم و غیره بمیان میاد ‌.با تنها چیزی که کنار نیامدم تکان فرمان در دست انداز است که بخاطر طراحی بد تلسکوپ ۴حالته فرمان هست

  • كمانگري كمانگري (13 آبان 98 ساعت 16:22)

    ميخوام اين ماشين رو بخرم صفر بخرم بهتره يا كاركرده؟ قيمت امروز چند هست؟ و ثبت نام رو بايد از كجا انجام داد؟

  • منوچهر منوچهر (8 آبان 98 ساعت 23:56)

    5ماه مدل ۹۵با ۴۰هزار کیلومتر کارکرد خریدم و نسبت به قیمتش عالی، تنها ایراد این ماشین لوازم جانبی گران ، مثل آینه و چراغ جلو که تصادف نکنی اصلا مهم نیست.

  • شکیبا شکیبا (29 مهر 98 ساعت 09:21)

    سلام می خوام اچ سی کراس بخرم هیچ اطلاعاتی ندارم از ماشین چنین ناامیدم من لیفان داشتم از روز اول مشکل داشت تابالاخره گیریبکسش شفت جلو و عقبش شکست . دیگه امیدی به چینی ندارم ایرانی هم اصلا دوس ندارم نظرم اچ سی کراسه لطفا به من اطلاعات بدین موتورش ساخت کجاست ایا واقعا ژاپنی یا ساخت داخل آیا تاحالا تعمیرات رفتنی که بگن قطعش گیر نمیاد خواهش می کنم ریز جزئیاتش من رو راهنمایی کنین کلی مطالعه کردم ولی چون از لیفان ضربه بزرگی خورم بسیار نگرانم

    امیر امیر (8 آبان 98 ساعت 22:13)

    گیربکس عالی و ژاپنی اصله ، با لیفان قابل مقایسه نیست، وسایلش هم فراونه چون موتور tu5

    hamid hamid (19 آذر 98 ساعت 11:10)

    دوست عزیز من دو ساله (فروردین97) این ماشین رو دارم و راضیم.
    1- موتورش TU5 ایرانخودرو هست ولی در چین هم با TU5 تولید میشه و کار ایرانخودرو نیست ( حتما به سایت DONG FENG سر بزنید) لذا قطعات موتوری به وفور یافت میشه و با پژوهای 206 و 207 و 405 و پارس و رانا که موتور TU5 دارن مشترکه.
    2- گیربکس اتومات ژاپنی ساخت آیسن داره که زیرمجموعه تویوتا هست و با کیفیت، که مدل های مختلف اون روی خودروهای یاریس و چانگان و ویتارا و... که در ایران هستند نصبه ولی برای این خودرو چهار سرعته هستش.
    3- مشکل، بدنه هست که مثل سایر خودروهای وارداتی یا مونتاژی چون تولید داخل نیست مثل اونا گرونه ولی نایاب نیست بلکه کمیابه.

  • سعید رضایی سعید رضایی (18 مهر 98 ساعت 20:20)

    یکسال هست ماشین خریدم کارکرده بود فوق العاده نرم و پرشتاب هست هیچکدام از ماشینهای فعلی فضای جلو پای سرنشینان عقب مناسب نیست من حتی پژو ۲۰۰۸ داشتم اونم این عیب داشت ولی اچ سی بسیار جلوی پا سرنشینان عقب راحته در مجموع با این قیمت و آپشن ها واقعا خوبه

  • علی علی (17 مهر 98 ساعت 00:34)

    من ۶ ماه هست که این ماشینو گرفتم واقعا راضی هستم ، تعویض دنده عالی و سواری خوبی داره

  • محمد محمد (12 مهر 98 ساعت 15:19)

    سلام من یه سوال دارم.راسته که میگن وسایلش خیلی سخت گیر میاد؟میگن چون قطعاتش چینیه و توی شهرستانا هم اصلا پیدا نمیشه.از نظر قیمت چی قطعات و وسایلش چطوره قیمتش؟

    امیر علی امیر علی (4 آذر 98 ساعت 18:16)

    وسایل بدنش مثل تمام ماشینهای غیر از ایرانی گران است ولی زیاده