دانگ فنگ H30 کراس 1395-1399

کشور
چین چین
شرکت خدمات دهنده
ایساکو
نوع عرضه
مونتاژ
قیمت کارخانه
نامشخص
قیمت بازار
نامشخص
مشخصات فنی دانگ فنگ H30 کراس
183 KM/H
حداکثر سرعت
12.5 ثانیه
شتاب 0 تا 100
کلاس بدنه
هاچ بک
حجم موتور
1587 سی سی
نوع موتور
بنزین سوز
تعداد سیلندرها
4
نوع جعبه دنده
اتوماتیک
مصرف سوخت ترکیبی
7.04 لیتر در 100 کیلومتر
مشخصات فنی بدنه
کلاس اتومبیلB Segment
وزن1230 کیلوگرم
تعداد فضای سرنشینان5
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو/
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب/
مشخصات فنی موتور
تعداد سوپاپ ها16
آرایش قرار گیری سیلندرهاخطی مستقیم
محل قرار گیری موتورموتور جلو
سیستم سوخت رسانیانژکتوری پاشش چند نقطه ای
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار)105 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر)142 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه
توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر)66.1 اسب بخار بر لیتر
ظرفیت باک51 لیتر بنزین + لیتر گاز + لیتر باک سوخت دوم
روغن مناسب برای خودرو5w30 SM
روغن مناسب برای خودرو 210w40 SM
روغن مناسب برای خودرو 310w40 SL
مشخصات جعبه دنده ( Transmission )
تعداد دنده (جلو)4
محل قرار گیری اهرم تعویض دندهکنسول میانی
سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)موتور جلو دیفرانسیل جلو
سیستم ترمزها
نوع سیستم ترمزسیستم ترمز ضد قفل با سیستم توزیع الکترونیکی نیرو(ABS+EBD)
سیستم تعلیق و فرمان
تعلیق جلومک فرسون
تعلیق عقبنیمه مستقل
نوع سیستم فرمانقدرت کمکی هیدرولیکی
عملکرد اتومبیل
حداکثر سرعت183 کیلومتر بر ساعت
شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه)12.5 ثانیه
مصرف سوخت شهری(بنزین) لیتر در 100 کیلومتر
مصرف سوخت جاده ایی(بنزین) لیتر در 100 کیلومتر
استاندارد آلایندگییورو 4
محدوده گارانتی
محدوده گارانتی3سال یا 60 هزار کیلومتر
امکانات رفاهی دانگ فنگ H30 کراس
کیسه های هوا ( نوع و تعداد )راننده , سرنشین جلو و جانبی
سیستم های امنیتی و حفاظتیسیستم ضد سرقت (ایموبیلایزر) ، قفل میکرو سوییچی درب ها ،سنسور پارک،چراغ مه شکن جلو و عقب و دوربین دید عقب،ایزوفیکس
سیستم فرمان و هدایت پذیریهیدرولیک
نوع غربیلکهیدرولیک و مجهز به کلید های کنترلی سیستم صوتی و بلوتوث هندزفری
سیستمهای تهویه مطبوعسیستم تهویه مطبوع اتوماتیک
سیستم صوتی و تصویریصفحه نمایشی لمسی (6.5 اینچی) با قابلیت پخش فایل های تصویری و سیستم رهیاب / 4 عدد بلندگو + 2 عدد تیوتر
سیستم صندلیهای جلوراننده با قابلیت تنظیم دستی در 6 جهت
سیستم صندلیهای عقبصندلی های عقب تاشو
سیستم آیینه هاآیینه های جانبی راهنمادار و دارای سیستم گرمایشی
سیستم شیشه هاشیشه بالابر های جلو و عقب برقی
سیستم های سقفسان روف برقی
سیستم روشنایی جلوچراغ های جلو ال ای دی کریستالی
سیستم روشنایی عقبچراغ های عقب LED دار
سنسورهای پیش فعالکامپیوتر سفری

پس از توقف تولید پژو 206 اتوماتیک، ایران خودرو در سال 1395 دانگ فنگ H30 کراس – Dongfeng H30 Cross جایگزینی برای آن و در کنار پژو 207 اتوماتیک به عنوان خودروی اتوماتیک اقتصادی تر از 207 عرضه کرد. در زمان عرضه اولیه، اچ 30 کراس قیمتی کمتر از 50 میلیون تومان داشت.

 

ظاهر H30 کراس

 

موتور H30 کراس


اچ سی کراس بر روی پلتفرم پژو 308 ساخته شده است؛ نمی توان H30 کراس را خودرویی به‌ روز دانست اما با توجه به امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو، می توان آن را خودرویی بروز تر از سایر محصولات ایران خودر دانست. اچ سی کراس از پیشرانه ی آشنای Tu5 بهره می برد که مشترک با پژو 206 و 207 اتوماتیک است، اما به جای گیربکس AL4 مورد استفاده در خانوده پژو های اتوماتیک، یک جعبه دنده 4 سرعته ساخت شرکت آیسین ژاپن در زیر پیشرانه ی اچ سی کراس قرار گرفته است. جعبه دنده آیسین قرار گرفته بر روی این خودرو به لحاظ هماهنگی با پیشرانه، عملکردی بهتری نسبت به جعبه دنده AL4 از خود نشان می دهد. پاسخگویی گیربکس به درخواست های راننده با دقت بیشتری صورت می گیرد و تقه ها و داغ کردن زود هنگام که در گیربکس های AL4 رایج است، در رانندگی با H30 کراس به صورت محسوسی کمتر حس می شود؛ در مقابل امکان تعویض دستی(تیپ ترونیک) برای این جعبه دنده فراهم نیست در حالی سایر رقبا این امکان را برای راننده مهیا می کنند.

 

گیربکس h30 کراس

 

در رانندگی با H30 کراس شتاب اولیه کند و شتاب ثانویه نچندان خوب نظر را جلب می کند؛ در رانندگی با خودروی های این رده، شتاب عالی دور از انتظار است اما H30 کراس در مقابل رقبای خود نیز عملکرد ضعیف تری دارد. ترمز ها عملکرد قابل قبولی از خود نشان می دهند و در زمینه فرمان پذیری نیز H30 کراس مناسب عمل می کند. نبود سیستم های کنترل پایداری مانند ESP امر عادی در این کلاس خودروست. اما با این حال H30 کراس حس اطمینان مناسبی در پیچ ها به راننده القا می کند.

فضای اتاق این خودرو در ردیف جلو و عقب مناسب است و برای 4 سرنشین بزرگسال کاربردی به نظر می رسد. فضای بار نیز برای یک هاچبک شهری قابل قبول است و از این حیث یک سر و گردن بالاتر از رقبا قرار می گیرد. متریال مورد استفاده در اجزای اتاق در حد متوسط قرار دارند و نمی توان آن را بی کیفیت نامید، در حالی که با توجه قیمت اقتصادی خودرو شاید کیفیت کابین H30 کراس را بتوان در سطح مناسبی نیز دانست.

 

کابین H30 کراس

 

فضای کابین H30 کراس

 

در بخش طراحی ظاهری، H30 کراس خودروی جذابی به نظر نمی‌رسد. فلاپ های پلاستیکی اطراف خودرو باعث می‌شوند چرخ های خودرو از سطح کناری بدنه فاصله زیادی داشته باشند و این مورد تاثیر منفی بر ظاهر خودرو خصوصا در نمای کناری داشته باشد؛ اما این موضوع در تصادف های جزیی و مالدیگی های سطحی، تا حد زیادی مالک را از صافکاری و نقاشی در اثر برخورد های خفیف محفوظ می دارد. دماغه خودرو کشیده و ابعاد آن بزرگتر از هم کلاسی های آن به چشم می آید. در نمای عقب چراغ های کشیده اولین المان هایی هستند جلب توجه می‌کنند. زبان طراحی اچ30 کراس قدیمی تر از رقبایی مثل پژو 206 و 207 است و جذابیت کمتری برای چشم بیننده آن دارد.

 

نمای کناری اچ سی کراس


سانروف، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، آینه های جانبی راهنمادار، روکش چرمی فرمان، صفحه نمایش لمسی با بلوتوث و 4 کیسه هوا (2 سرنشین جلو و جانبی) از جمله امکاناتی هستند که اچ 30 کراس را خودرویی غنی به لحاظ امکانات در میان رقبای خود معرفی می کنند.

نظرات کاربران
DAVOOD
DAVOOD
30 فروردین 1402
سلام من از سال 97 این ماشینو دارم واقعاً ازش راضیم تا الان هم 57000 برام کارکرده بدون عیب و نقص نسبت به رقباش خیلی بهتره و نسبت به پولی که میدید امکانات قابل