بیسو T52018-2021

کشور
چین چین
شرکت خدمات دهنده
سیف خودرو
نوع عرضه
مونتاژ
قیمت کارخانه
توقف عرضه
قیمت بازار
توقف عرضه
مشخصات فنی بیسو T5
0 KM/H
حداکثر سرعت
0 ثانیه
شتاب 0 تا 100
کلاس بدنه
کراس اور
حجم موتور
1498 سی سی
نوع موتور
بنزینی دارای توربو
تعداد سیلندرها
4
نوع جعبه دنده
اتوماتیک تیپ ترونیک
مصرف سوخت ترکیبی
لیتر در 100 کیلومتر
مشخصات فنی بدنه
کلاس اتومبیلC Segment
وزن1665 کیلوگرم
تعداد فضای سرنشینان7
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو215/R17
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب215/60R17
مشخصات فنی موتور
تعداد سوپاپ ها16
آرایش قرار گیری سیلندرهاخطی مستقیم
محل قرار گیری موتورموتور جلو
سیستم سوخت رسانیانژکتوری پاشش مستقیم
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار)150 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر)215 نیوتن متر از 2000 تا 4000 دور در دقیقه
توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر)100 اسب بخار بر لیتر
ظرفیت باک لیتر بنزین + لیتر گاز + لیتر باک سوخت دوم
مشخصات جعبه دنده ( Transmission )
تعداد دنده (جلو)8
محل قرار گیری اهرم تعویض دندهکنسول میانی
سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)موتور جلو دیفرانسیل جلو
سیستم ترمزها
نوع سیستم ترمزمجهز به سیستم ترمز ABS +EBD
نوع دیسک و کالیبر ترمز جلودیسکی خنک شونده
نوع دیسک و کالیبر ترمز عقبدیسکی
سیستم تعلیق و فرمان
تعلیق جلوسیستم مستقل با فنر پیچشی Macpherson
تعلیق عقبمیله پیچشی
نوع سیستم فرمانبرقی
عملکرد اتومبیل
حداکثر سرعت0 کیلومتر بر ساعت
شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه)0 ثانیه
مصرف سوخت شهری(بنزین) لیتر در 100 کیلومتر
مصرف سوخت جاده ایی(بنزین) لیتر در 100 کیلومتر
امکانات رفاهی بیسو T5
کیسه های هوا ( نوع و تعداد )دارای 6 کیسه هوای ایمنی در 10 نقطه (جلو، جانبی و پرده ای)
سیستم های پایداری و کمک رانندهمجهز به سیستم های ترمز کمکی BA , BOS ، ESC , TCS , HAS
سیستم های امنیتی و حفاظتیقفل مرکزی / سیستم ورود به خودرو و استارت بدون کلید /
سیستم فرمان و هدایت پذیریبرقی
نوع غربیلکغربیلک فرمان با قابلیت تنظیم /سیستم ضد سرقت (ایموبلایزر)
سیستمهای تهویه مطبوعسیستم تهویه مطبوع اتوماتیک (A/C) / دریچه کولر برای سرنشیتان ردیف دوم و سوم
سیستم صوتی و تصویریپورت USB وAUX و سیستم GPS / بلندگوهای استریو 6 عدد
سیستمهای مولتی مدیاسیستم صوتی و تصویری لمسی ( ۹ اینچی ) / اتصال تلفن همراه از طریق بلوتوث
سیستم صندلیهای جلوروکش چرمی صندلی ها / تنظیم برقی صندلی راننده / گرمکن صندلی های جلو ( راننده – شاگرد ) / تنظیم دستی صندلی شاگرد (‌۴ جهت )
سیستم صندلیهای عقبروکش چرمی صندلی ها /
سیستم آیینه هاجمع شدن برقی آینه های جانبی / آینه های جانبی برقی (چراغ راهنمای LED) / گرمکن آینه های جانبی / آینه دید عقب (عملکرد اتوماتیک )
سیستم شیشه هابرف پاک کن شیشه جلو مجهز به سنسور باران / شیشه بالابر برقی هر 4 شیشه
سیستم های سقفسقف شیشه ای پاناروما
سیستم روشنایی جلوچراغهای هالوژن ( با قابلیت تنظیم ارتفاع ) / چراغهای مه شکن جلو / چراغ روز – Day Light /
سیستم روشنایی عقبچراغهای مه شکن عقب /
سنسورهای پیش فعالسیستم کنترل فشار باد تایر ها (TPMS) / سنسور پارک جلو و عقب
سیستم های کمک رانندگیترمز پارک الکترونیکی (EPB) / اتوهلد / کروز کنترل / دوربین دنده عقب / دوربین نمایش 360 درجه خودرو

بیسو T5 دومین خودروی شرکت چینی بیسو است و در سال 2017 به بازار معرفی و عرضه شد که سیف خودرو تصمیم به معرفی و عرضه آن به بازار ایران گرفت. بیسو T5 یکی از محصولات شرکت نوپای بیسو است. شرکت بیسو زیرمجموعه کمپانی بایک چین است که از سال 2015 فعالیت خود را آغاز کرده است.

سیف خودرو ابتدا عرضه محصولات کمپانی ژاپنی سوبارو را داشت اما نتوانست موفق عمل کند و به خاطر تحریم ها سوبارو از ایران رفت. سیف خودرو پس از سکوت زیادی تصمیم به عرضه محصولات بیسو گرفت. در ادامه به معرفی این خودروی 7 نفره چینی می‌پردازیم.

 

بیسو تب 5 قرمز.jpeg

 

  بررسی طراحی ظاهری بیسو T5

طراحی بیسو T5 کمی گنگ و ناموزون است و با نگاهی به ظاهر آن پی به زبان طراحی بیسو می‌بریم که در مدل T3 نیز شاهد همین خط طراحی هستیم.

هنگامی که به نمای روبروی بیسو T5 نگاه می‌اندازیم طراحی خشن و جدی را شاهد هستیم. چراغ‌های جلو طراحی کشیده‌ای دارند و با خطوط شکسته و زاویه دار زیادی طراحی شده‌اند. جلوپنجره بیسو T5 خیلی کشیده و بزرگ قرار دارد و از دو طرف تا بالای چراغ های جلو رفته است. از تلاش های بیسو T5 برای جلوه بهتر این است که جلوپنجره از دو طرف با خطوط کرومی تزئین شده است. لوگوی بیسو به همراه دوربین جلو که زیر آن تعبیه شده است وسط جلو پنجره این خودرو قرار گرفته‌اند.

سپر بیسو T5 بزرگ و یک تکه است که تا زیر چراغ‌های جلو کشیده شده و از دو بخش نیز تشکیل شده که یک بخش همرنگ بدنه و بخش دیگر مشکی رنگ است. قسمت مشکی رنگ سپر بیسو T5 میزبان یک ورودی هوای بزرگ دیگر در وسط، سنسور های جلو، دو مه شکن بزرگ در دو طرف و یک خط کرومی سرتاسری است. روی سپر خودرو خطوط طراحی متعددی وجود دارد که دو خط آن در دو طرف کاپوت خیلی عمیق و حجیم طراحی شده که طراحی بیسو T5 را عضلانی‌تر کرده‌اند.

 

بیسو t5 قرمز.jpg

 

به نمای جانبی بیسو T5 که می‌رسیم طراحی کشیده و مکعبی خودرو کاملا واضح است. طول خودرو بخاطر حضور ردیف سوم کشیده‌تر از حد معمول است و باعث شده تا این خودرو بیشتر شبیه به ون‌ها شود. خط شانه بیسو T5 از انتهای چراغ عقب شروع شده و با گذشتن از دستگیره درب‌ها تا ابتدای گلگیر جلو کشیده شده است. خط رکاب بیسو T5 نیز کمی عمیق طراحی شده و ظاهر جانبی خودرو را عضلانی‌تر کرده است. شیشه درب‌های جانبی خودرو اندازه بزرگی دارند. فریم دور درب‌های بیسو T5 نیز به صورت دو رنگ قرار دارند. وجود حجم دهی‌های بالای تمام گلگیرهای خودرو باعث شده تا بیسو T5 عضلانی‌تر به نظر برسد. رینگ‌ها طراحی خوبی دارند اما به نظر می‌رسد زیادی برای این اتاق کوچک هستند و همین یک نکته منفی برای بیسو T5 است.

 

عکس سمت راننده بیسو تی 5.jpg

 

نمای عقب بیسو T5 ساده‌ترین بخش ظاهری این خودرو است. چراغ‌های عقب به صورت دو تکه و کشیده طراحی شده‌اند. درب صندوق بیسو T5 یک تکه و بزرگ است که در بالاترین قسمت خود میزبان یک باله کشیده و دورنگ است که چراغ سوم ترمز نیز میان آن قرار گرفته است. عبارت BISU AUTO میان چراغ‌های عقب نیز حک شده است. یکی از نکات منفی بیسو تی 5 دستگیره درب صندوق آن است که خیلی بزرگ وسط درب واقع شده که اثر منفی روی نمای عقب خودرو داشته است.

سپر خودرو نیز به صورت دو تکه و بزرگ طراحی شده که چراغ‌های مه‌شکن در دو طرف آن تعبیه شده است. یک دیفیوزر ساده کرومی نیز در پایین ترین بخش سپر قرار گرفته مه میزبان یک جفت اگزوز در سمت چپ خودرو است.  

 

نمای عقب بیسو تی 5.jpg

 

  بررسی مشخصات فنی بیسو T5

بیسو T5 طبق معمول سایر خودروهای چینی به یک موتور 1/5 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ است که این موتور توانایی تولید 150 اسب بخار قدرت و 215 نیوتن‌متر گشتاور را دارد. دو جعبه دنده متفاوت برای بیسو T5 در بازار چین در نظر گرفته شد که سیف خودرو تصمیم گرفت نسخه اتوماتیک را به ایران بیاورد. بیسو T5 بازار ایران به یک جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک مجهز شده که وظیفه آن انتقال قدرت موتور به چرخ‌های جلو است. طبق اعلام کمپانی بیسو شتاب 0 تا 100 بیسو T5 حدود 14/5 ثانیه و مصرف ترکیبی آن حدود 8/7 لیتر در 100 کیلومتر است. بیسو T5 تنها به صورت تک دیفرانسیل عرضه شده و امکان سفارش به صورت دو دیفرانسیل وجود ندارد.

 

عکس جلو بیسو تی 5.jpg

 

  بررسی کابین و فضای داخلی بیسو T5

زمانی که وارد کابین بیسو T5 شوید با طراحی بروز و زیبایی روبرو خواهید شد. یک نمایشگر بزرگ 9 اینچی در بالاترین قسمت داشبورد قرار گرفته است و زید آن نیز دو خروجی تهویه مطبوع به همراه کلید فلاشر تعبیه شده است. نیمه پایینی داشبورد نیز ابتدا بخش کنترل سیستم صوتی خودرو قرار گرفته و زیر آن نیز قسمت تنظیمات سیستم تهویه مطبوع که از حالت اتوماتیک نیز پشتیبانی می‌کند. یکی از نکات مثبت کابین بیسو T5 استفاده از ادوات کرومی در داشبورد است که نمای کلی داشبورد را بروزتر کرده است. فرمان بیسو T5 ظاهر D کات دارد و به صورت 4 شاخه با تزئینات کرومی طراحی شده که میزبان کلیدهای کنترل سیستم صوتی و کروز کنترل است.

به لطف فاصله محوری خوب، بیسو T5 خودروی جاداری است. فضای سر و پا برای سرنشینان ردیف اول و دوم خودرو کاملا مناسب است. ردیف سوم بیسو T5 نیز در مقایسه با دیگر رقبای بازار جادارتر و دلبازتر است. البته که در صورت استفاده از ردیف سوم باید قید صندوق عقب را بزنید.

 

عکس داخل کابین بیسو t5.jpg

 

 

صندلی ردیف عقب بیسو تی 5

 

  امکانات رفاهی و ایمنی بیسو T5

بیسو T5 از نظر امکانات رفاهی در رتبه خوبی قرار می‌گیرد. این خودرو امکاناتی نظیر:

کروز کنترل، سنسور پارک جلو و عقب، سنسور باران، سنسور فشار باد تایر، ترمز پارک برقی، اتوهلد، دی لایت، چراغ‌های مه شکن جلو و عقب، فرمان برقی دو حالته با روکش چرم و دکمه‌های کنترل از نوع حساس به سرعت، سیستم صوتی با هفت اسپیکر، نمایشگر لمسی دوربین‌های عقب و جانبی و ۳۶۰ درجه، بلوتوث، USB، نمایشگر ۴ اینچی صفحه کیلومتر، دوربین جلو، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، سیستم تهویه اتوماتیک با دریچه تهویه عقب، صندلی راننده با تنظیمات ۶ حالته برقی، صندلی سرنشین جلو ۴ حالته برقی، صندلی‌های عقب تاشونده دوتکه، گرمکن صندلی جلو، روکش صندلی چرم، ایزوفیکس، صندوق برقی با جک، آینه وسط الکتروکرومیک، آینه جانبی تاشونده برقی با گرمکن، سقف پانوراما و سانروف را داراست.

بیسو T5 از نظر ایمنی مورد تست و بررسی قرار نگرفته است اما با در نظر گرفتن امکانات ایمنی آن احتمال می‌رود که خودروی قابل قبولی  باشد. این خودرو به ۶ کیسه‌ی هوا، قفل مرکزی و سیستم ضد سرقت، سنسور پارک روی سپر عقب و جلو، صندلی های عقب مجهز به ایزوفیکس (Isofix)، سیستم ترمز ضد قفل (ABS) همراه با ترمز اضطراری پیشرانه (BOS) و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، فناوری کنترل کشش (TCS)، سیستم حفظ تعادل (ESC) و نگه‌ دارنده خودرو در شیب مجهز شده است.

 

داخل کابین بیسو تی 5.jpg

 

فضای صندوق عقب بیسو تی 5.jpg

 

  بررسی بازار و قیمت بیسو T5

بیسو تی 5 هیچگاه به خط تولید سیف خودرو نرسید. با اینکه این خودرو در نمایشگاه‌های متعددی رونمایی و به معرض دید عموم قرار گرفت و همچنین قیمت حدودی 250 میلیون تومانی را در سال 1398 سیف خودرو برای این خودرو مشخص کرد اما بنا به دلایلی این شرکت از تولید و عرضه آن دست کشید.

 

عکس بیسو t 5 قرمز سمت شاگرد.jpeg

 

  نتیجه گیری

بیسو T5 خودروی خوش ساختی است که با وجود نکات ضعف و قوت اما هیچگاه پایش به بازار ایران نرسید. این خودرو می‌توانست رقیب خوبی برای خودروهایی نظیر بورگوارد BX7 ، هاوال H2 و زوتی دامای X7 باشد اما بخت با بیسو T5 یار نبود و هنوز نیامده به بازار ایران رفت.

 

عکس عقب بیسو تی 5 سفید.jpg

گالری ویدیوها
کارولوژی (11): معرفی بیسو T3 و T5، دو محصول جدید سیف خودرو
نظرات کاربران
علی سعیدی
علی سعیدی
28 دی 1398
من امروز رفتم نمایندگی با بیسو تی 5 خداحافظی کردم و به جای ان swm g01 f ثبت نام کردم گفتند خرداد 99 تحویل میدهیم.