1. خانه
  2. خودرو‌ ها
  3. ایران خودرو
  4. دنا
  5. ای اف 7 1700 (1393-1403)

دنا EF7 1393-1399

Iran Khodro Dena EF7 1.7 1393-1403

تیپ ها
  • 206,048,000 (تومان)
  • ناموجود
نمودار قیمت
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
سدان
1645 سی سی
بنزین سوز
4
دنده دستی
7.7 لیتر در 100 کیلومتر
بیشتر

معرفی خودرودنا EF7 1393-1399

دنا معمولی اولین تیپ از خانواده دنا محسوب می شود که از سال 1393 به بازار خودروی کشور عرضه شد. ایران خودرو در آن سال دنا را به عنوان لوکس ترین محصول خود معرفی کرد. پس از دنا معمولی ایران خودرو این سدان خوش فروش خود را فیس لیفت کرد و تحت عنوان دنا پلاس در 3 تیپ تاکنون به بازار عرضه کرده است. دنا معمولی ابتدا قرار بود جایگزین سمند شود اما این هدف تغییر کرد و دنا در دسته‌ای بالاتر از سمند قرار گرفت. دنا معمولی در ظاهر تفاوت های نسبتا زیادی با تیپ های دیگر خود دارد.

از نظر طراحی ظاهری دنا معمولی تفاوت های نسبتا زیادی با تیپ های دیگر دنا دارد. گرافیک چراغ های جلو و عقب، جلو پنجره و نمای جانبی شامل طراحی درب ها و آینه های جانبی از جمله این تفاوت هاست. در کل ظاهر دنا معمولی نسبت به سایر تیپ ها ساده‌تر و قدیمی تر است.  

 

در بخش کابین نیز تفاوتی میان این تیپ با سایر تیپ ها وجود ندارد اما کابین دنا معمولی نسبت به برادر بزرگتر خود یعنی سمند کاملا تغییر کرده و اکنون با یک کابین به مراتب مدرن تر و زیباتر نسبت به سمند مواجه هستیم. در صفحه مدل دنا می توانید بررسی و معرفی کامل این بخش را مشاهده کنید.

 

دنا-معمولی.jpg

 

از نظر امکانات رفاهی دنا معمولی را می توان تیپ پایه خانواده دنا دانست. این خودرو به امکاناتی نظیر سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با کانال مجزا برای سرنشینان عقب، کلید های کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، سیستم مالتی مدیا، آینه های جانبی برقی با راهنما، شیشه بالابر های برقی ردیف جلو و عقب، سنسور دنده عقب، سیستم عیب‌یابی هوشمند (مالتی پلکس)، بازکن قفل درب صندوق‌ عقب از داخل، چراغ نقشه‌خوان، ایموبلایزر، کروز کنترل، ستون فرمان جمع شونده و ۲ کیسه هوا مجهز شده است.

 

نمای داخل اتاق دنا معمولی.webp

 

مشخصات فنی دنا معمولی

از نظر مشخصات فنی دنا معمولی مجهز به پیشرانه معروف ملی EF7 شده که این پیشرانه 4 سیلندر 1/7 لیتری توانایی تولید 113 اسب بخار قدرت و 155 نیوتن متر گشتاور است. جعبه دنده این خودروی سدان نیز از نوع 5 سرعته دستی است که نیروی تولید شده توسط پیشرانه را به چرخ های جلوی خودرو منتقل می کند. مصرف سوخت ترکیبی اعلام شده برای دنا معمولی حدود 7/4 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

 

قیمت دنا معمولی

برای اطلاع از قیمت روز انواع تیپ های دنا از جمله دنا معمولی می توانید به صفحه قیمت دنا مراجعه فرمایید.

گالری دنا EF7 1393-1399

نظرات کاربران
  • محمدرضا 16 آذر 1400 ساعت 15:21

    عالی وشیک

  • سامان 4 مهر 1400 ساعت 21:22

    با سلام و خسته نباشید مشخصات فنی پیچ رینگ و رینگ رو خواستم اگه کسی داره میخوام ببینم پیچ رینگ با جا پیچ 100 بهش میخوره یا نه ممنونم راهنمایی کنید

  • احمد 31 مرداد 1400 ساعت 18:26

    با سلام این ماشین نسبت به قیمتش عالیه من خودم یک مدل 94 داشتم که به خاطر نیاز مالی فروختمش . توی این 75000 کارکردی که دستم بود غیر از هزینه روغن ویک بار شمع عوش کردن و فیلتر هوا هیچ هزینه دیگه ای توی این 75 هزار تا نداشت حتی باطریش هم عوض نکردم.شتابش عالي بود وسواری نرم و خوبی داشت .امکانات زیاد عالی و مصرف پایین بنزین وطراحی بروز زیبا (البته نسبت به خوردو های هم قیمتش مثل پارس (همون فیسلیفت اردی)سورن و ال نود که اصلا نمیشه با دنا مقایسشون کرد چون از همه لحاظ پاین ترن )خلاصه تو این 5سالی که داشتمش عالی بود .الان حدود یک ماهیه که یک دنا پلاس صفر مدل 1400 گرفتم امکاناتش جز یک دوربین دنده عقب و دیلایت با دنا هیچ فرقی نداره فقط شتابش نسبت به دنا بسیار کمتره چون وزنش بالا تره تو ایت یک ماه 2بار نمایندگی رفتم اول دستگیره عقب از داخل خراب شد بعد ماشین خود به خود الکی گاز می خورد . الان واقعه پشیمونم که چرا دنا فروختمش????????

اضافه کردن نظر

مشخصات تولید کننده

  • کشور تولید کننده ایران
  • نام خودرو دنا EF7 1393-1399
  • شرکت گارانتی/خدمات دهنده ایساکو

مشخصات فنی بدنه

  • کلاس بدنه سدان
  • کلاس اتومبیل C Segment
  • وزن 1258 کیلوگرم
  • تعداد فضای سرنشینان 5
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو 185/65R15
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب 185/65R15

مشخصات فنی موتور

  • حجم موتور 1645 سی سی
  • نوع موتور بنزین سوز
  • تعداد سیلندرها 4
  • تعداد سوپاپ ها 16
  • آرایش قرار گیری سیلندرها خطی مستقیم
  • محل قرار گیری موتور موتور جلو
  • سیستم سوخت رسانی انژکتوری تزریق چند نقطه ای
  • حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) 113 اسب بخار در 6500 دور در دقیقه
  • حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) 155 نیوتون متر در 4500-3500 دور در دقیقه
  • توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر) 67 اسب بخار بر لیتر
  • ظرفیت باک 60 لیتر بنزین
  • روغن مناسب برای خودرو 10w40 SL
  • روغن مناسب برای خودرو 2 10w40 SM

مشخصات جعبه دنده ( Transmission )

  • نوع جعبه دنده دنده دستی
  • تعداد دنده (جلو) 5
  • محل قرار گیری اهرم تعویض دنده کنسول میانی
  • سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) موتور جلو دیفرانسیل جلو

سیستم ترمزها

  • نوع سیستم ترمز دارای سیستم ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو دیسکی خنک شونده با هوا
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب دیسکی

سیستم تعلیق و فرمان

  • تعلیق جلو مک فرسون
  • تعلیق عقب اکسل نیمه صلب
  • کمک فنرهای جلو هیدرولیکی
  • کمک فنرهای عقب هیدرولیکی
  • نوع سیستم فرمان قدرت کمکی هیدرولیکی

عملکرد اتومبیل

  • حداکثر سرعت 190 کیلومتر بر ساعت
  • شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه) 12.3 ثانیه
  • مصرف سوخت جاده ایی(بنزین) 6.5 لیتر در 100 کیلومتر
  • مصرف سوخت ترکیبی 7.7 لیتر در 100 کیلومتر
  • استاندارد آلایندگی یورو 4

محدوده گارانتی

امکانات رفاهی و آپشن ها

  • کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) 2 عدد ، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
  • سیستم های امنیتی و حفاظتی قفل مرکزی با ریموت رادیویی ، سیستم ضد سرقت ایموبلایزر
  • سیستم فرمان و هدایت پذیری قدرت کمکی هیدرولیکی
  • نوع غربیلک 4 شاخه لوکس به همراه تنظیم تلسکوپی در 2 حالت ، دارای ریموت کنترل صوتی از روی غربیلک فرمان
  • سیستمهای تهویه مطبوع کنترل اتوماتیک
  • سیستم صوتی و تصویری رادیو پخش دیجیتال , موبایل هندزفری, بلندگوی جلو و عقب, تیوتر، آنتن اکتیو , دکمه های کنترل سیستم صوتی روی فرمان
  • سیستمهای مولتی مدیا دارای مانیتور تصویری با قابلیت پخش فایل های تصویری, تلویزیون ، رهیاب (GPS)
  • سیستم صندلیهای جلو صندلی 8 حرکته برقی راننده (در چهارمحور افقی، عمودی، زاویه نشیمنگاه و پشتی صندلی), صندلی 6 حرکته برقی سرنشین جلو (در سه محور افقی، زاویه نشیمنگاه و پشتی صندلی)
  • سیستم آیینه ها آیینه های جانبی برقی، راهنمادار و تاشونده اتوماتیک
  • سیستم شیشه ها شیشه بالابر درهای جلو و عقب برقی و مجهز به آنتی ترپ و پاور ویندوز
  • سیستم روشنایی جلو جلو هالوژنی و LED به همراه مه شکن
  • سیستم روشنایی عقب عقب LED , چراغ مه شکن
  • سنسورهای پیش فعال سنسور دنده عقب
  • سیستم های کمک رانندگی کروز کنترل( آپشنال )
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
نظر خود را بیان کنید
  • محمدرضا محمدرضا (16 آذر 1400 ساعت 15:21)

    عالی وشیک

  • سامان سامان (4 مهر 1400 ساعت 21:22)

    با سلام و خسته نباشید
    مشخصات فنی پیچ رینگ و رینگ رو خواستم اگه کسی داره
    میخوام ببینم پیچ رینگ با جا پیچ 100 بهش میخوره یا نه
    ممنونم راهنمایی کنید

  • احمد احمد (31 مرداد 1400 ساعت 18:26)

    با سلام این ماشین نسبت به قیمتش عالیه من خودم یک مدل 94 داشتم که به خاطر نیاز مالی فروختمش . توی این 75000 کارکردی که دستم بود غیر از هزینه روغن ویک بار شمع عوش کردن و فیلتر هوا هیچ هزینه دیگه ای توی این 75 هزار تا نداشت حتی باطریش هم عوض نکردم.شتابش عالي بود وسواری نرم و خوبی داشت .امکانات زیاد عالی و مصرف پایین بنزین وطراحی بروز زیبا (البته نسبت به خوردو های هم قیمتش مثل پارس (همون فیسلیفت اردی)سورن و ال نود که اصلا نمیشه با دنا مقایسشون کرد چون از همه لحاظ پاین ترن )خلاصه تو این 5سالی که داشتمش عالی بود .الان حدود یک ماهیه که یک دنا پلاس صفر مدل 1400 گرفتم امکاناتش جز یک دوربین دنده عقب و دیلایت با دنا هیچ فرقی نداره فقط شتابش نسبت به دنا بسیار کمتره چون وزنش بالا تره تو ایت یک ماه 2بار نمایندگی رفتم اول دستگیره عقب از داخل خراب شد بعد ماشین خود به خود الکی گاز می خورد . الان واقعه پشیمونم که چرا دنا فروختمش????????

  • کار بر سایت کار بر سایت (16 مرداد 1400 ساعت 10:29)

    سلام وقعا ماشین خوبی هست خودم یک مدل 95 دارم تا الان جز بنزین و شمع و روغن هيچ خرج دیگه ای نداشته . اصلا نمیشه با النود و پارس و سمند مقایسش کرد با اختلاف بهتر هم طراحیش قشنگه و بروزه و هم کلی ابشن داره و هم موتور خوبه و کم مصرف .خیلی از وقت ها که با فامیل ها به بیرون میرفتیم در سر بالایی های خاکی بقیه با ساندرو وپارس و ال نود کم میاوردن و مجبور میشدن پیاده شن ولی این ماشین با 4 سرنشین راحت میرفت بالا.البته مدل های جدیدش نمیدونم کیفیتش چطور هست.

  • Amir Amir (7 فروردین 1400 ساعت 15:08)

    ماشین خوبیه هستی بگین نه از روی سلیقه ادم

  • امیر هستم امیر هستم (29 دی 1399 ساعت 23:02)

    روغن خوب بریزید خوب کار می‌کنه براتون در کل ماشین خوبیه

  • حسین عربخانه حسین عربخانه (22 دی 1399 ساعت 22:43)

    سلام وقت همگی بخیر اونایی که میگن بده و فلانه اصلا سوار نشدن خیلی ماشین خوبیه نرم و جادار آپشن ههی خوبی هم دارم مخصوصا رهیابش که خیلی باحاله درکل ماشین خوبیه

  • علی زوقی علی زوقی (8 آذر 1399 ساعت 16:57)

    دنای من ef7است میخواستم بدونم دنای معمولی با پلاسه

  • محمد محمد (30 مهر 1399 ساعت 21:35)

    بنده یک دستگاه دنا معمولی دارم خدارو شکر عالیه
    ان دوستی که نوشته موقع روشن کردن موتورش سرده
    برای بهترین نتیجه گیری از استفاده از خودرو هر خودروی میبایست سه دقیقه روشن باشه بعد حرکت کنی
    در غیر اینصورت به مرور زمان امپر گازش بالاتر از حد معمول میایسته و در بعضی مواقع امپر گازش پایین نمیاد

    امیر هستم امیر هستم (30 دی 1399 ساعت 16:31)

    نه عزیز بیشتر ۱ دقیقه نباید ماشین روشن باشه

  • زهرا زهرا (10 مهر 1399 ساعت 23:17)

    سلام خسته نباشید.....من یک خودروی دنا معمولی دارم...در کل ماشین خوبی هست اما یه سوال داشتم...وقتی که استارت میزنی (موتور سرده) یک صدای تق تق از موتور بیرون می آید.آیا این مشکلی هست؟

  • آرسام رضوانی آرسام رضوانی (18 مرداد 1399 ساعت 09:20)

    واقعا ماشین عالی ولی فقط یک اشکال دار رقن ریز داره ولی دنای ما شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۱۰ سانیه است حداکثر سرعت ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت و موتورهای ۱۷۰۰ واقعن قوی

  • محمد محمد (3 خرداد 1399 ساعت 18:38)

    بنظرم بزرگترین مشکل دنا شتاب گیریه ضعیفشه که خوب اونم بیشتر بخاطر بنزین آشغالیه که به خوردش میره

  • احسان جباری احسان جباری (27 اردیبهشت 1399 ساعت 23:20)

    سلام من دنا دارم گیربکس خوب عمل نمیکنه نرم نیست خودروی بی جهت بزرگی هست

    امیر هستم امیر هستم (30 دی 1399 ساعت 16:33)

    متاسفانه مشکل بزرگشه
    مطمئن باش که دست موتوراش سالمه
    ولی کلا بدنه سنگینه

  • Xyz Xyz (20 بهمن 1398 ساعت 18:12)

    آقا یه سوال دارم خدا وکیل با منطق جواب بدید. پژو پارس با موتور tu5 بگیرم یا دنا. اول کیفیت مهمه بعد آپشن

    حامد محزونی حامد محزونی (12 شهریور 1399 ساعت 18:10)

    دنا بهتره. ایرانی هم هست

    amin202 amin202 (23 دی 1399 ساعت 07:38)

    چون ایرانیه کیفیتش بهتره؟

    Uvw Uvw (28 دی 1399 ساعت 20:13)

    از نظر کیفیت تقریبا فرقی با هم نداره ولی در کل دنا ماشین خوشگل تر، پر اپشن تر و اوکی و خوبیه. من 3 سال یه دنا مدل 95 دارم واقعا عالیه و ازش راضیم فقط و فقط تنها بدیش اینکه بعد یه مدت دستیگره هاش به خاطر جنس بد ایران خودرو به صدا میوفته که اونم حل میشه

    محمد هستم محمد هستم (3 شهریور 1400 ساعت 12:29)

    سلام داداش من جفتشو دارم اینایی که میگم دنا از پارس بیشتر داره تعادل عالی ترمز خوب بدنه محکم صدای کم موتور تو سرعت بالا دینامیک و بادشکنی بهتر هفت هشت آپشن بیشتر داخل کابین یه شماره سایز رینگ بزرگتر از نظر من زیبایی بیشتر وزن سنگینتر موتور قدرتمندتر و البته۱.۵تا۲لیتر مصرف بنزین بیشتر صندوق عقب ۵۰لیتر بزرگتر من چند بار یک تن بار زدم دنا رو (۱۰۰کیسه برنج) هیچ مشکلی نداشت ولی پارس با هفتصد کیلو بار سرعت گیرهارو گیر میکرد پارس تیو فایو دوتا بهتری داره یک شتاب بالاتر در حد ۲ثانه تاسرعت۱۰۰کیلومترومصرف کمتر درحد1.5تا2لیتردرصدکیلومتر

    حسین حسین (21 آبان 1400 ساعت 21:20)

    کلا خانواده پژو زود واشر میزنن بنظرم دنا گزینه مناسبتری هست

  • علی علی (4 بهمن 1398 ساعت 21:14)

    با سلام
    من یه دنا مدل ۹۶ دارم صدای موتور روی دور ۳۵۰۰ کلافم کرده آیا راه حلی هست؟؟دسته موتور های بالا و پایین رو تعویض کردم فایده نداشت لطفا راهنمایی کنین

    حسین حسین (5 بهمن 1398 ساعت 13:10)

    سلام بیا با ال90 من معاوضه کن خیلی عالیه,من دنبال دنا هستم

  • محمدحشمتی محمدحشمتی (1 بهمن 1398 ساعت 17:53)

    باسلام . من ماشین دنا معمولی گرفتم ازش خیلی راضی هستم مصرف سوختشم پایین هست . قبلش ۲۰۶ داشتم خیلی مصرف سوخت نسبت به دنا بالا بود . درضمن نه صدای موتور داره نه صدای اتاق . و برای استفاده تو ایران ماشین ایده الی هست . ظاهرشم که قشنگه دوست دارم . کسی می خواد بخره زود بخره چون قیمتش هر چند ماه میره بالا .

  • سعید سعید (22 آذر 1398 ساعت 19:50)

    واقعا ماشین مزخرفیه..من داشتم خدا رو شکر ردش کردم...به خدا سورن از این سرتره
    به چند دلیل محکم
    ۱.صدای موتور تو دور بالای ۳۰۰۰ وحشتناک و غیر قابل تحمله
    ۲.هر کی صندلی عقب بشینه دمار از روزگارش در میاد هم خیلی خشکه و هم دید جلو نداره و احساس خفگی به آدم دس میده
    ۳.ایرادات برقی زیادی داره که من مجبور شدم تمام سیمکشی داخل رو عوض کنم
    ۴.کمبود قطعات توی بازار و حتی نمایندگی
    ۵.فاصله دنده ۴ با ۵ خیلی کمه
    ۶.توی سرعتهای بالای ۱۲۰ احساس ناامنی به سرنشینا وارد میشه
    ۷.صدای باد داخل خودرو و بعد از یه مدت سر و صدای رو دری ها و داشبورد کلافه ات میکنه
    این تجربه من از ۵۰ هزار رانندگی با دنا بود

    حورا حورا (8 اردیبهشت 1400 ساعت 10:20)

    سلام
    صدای باد بخاطره آیرودینامیک ضعیف این خودرو هست منم تجربه داشتم

  • پویا پویا (13 شهریور 1398 ساعت 11:52)

    با سلام
    یه سوال داشتم و اون اینکه وقتی میخام یه دفعه شتاب بگیرم از 1 به 2، ماشین گاز خالی میخوره، انگار که گاز دیر بر میگرده، از یکی از دوستان شنیدم گفت چون پیستون بزرگ هست طول میکشه گاز برگرده
    میخام بدونم این ایراد هست یا نه؟
    اما در کل ماشین خوبیه توی ایرانی ها
    ممنون

  • Amir Amir (31 تیر 1398 ساعت 10:37)

    سلام اولا درمورد جی پی اس خوبش تارگت هست بعد سوال بعدی درمورد دنده که حداکثرش4000هست شما تا 3500 عوض کنین ممنون بعد یه چیز دیگر درمورد سر هواگیری رادیاتور که در سمت راست است این محصول پلاستیکی و ممکن در معرض آب داغ بشکنه ممنون از توجه شما

  • محمدی محمدی (16 تیر 1398 ساعت 02:12)

    ماشین من دنا 97هست در تمام دنده ها روی دور موتور 3000روز میزنه و میره

  • ...
خودروهای هم رده