1. خانه
  2. خودرو‌ ها
  3. کیا
  4. ریو
  5. دنده ای (1384-1391)

کیا ریو مونتاژ سایپا 1384-1391

Kia Rio Manual 1384-1391

تیپ ها
  • توقف تولید
  • توقف عرضه
نمودار قیمت
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
سدان
1493 سی سی
بنزین سوز
4
دنده دستی
6.9 لیتر در 100 کیلومتر
بیشتر

معرفی خودروکیا ریو مونتاژ سایپا 1384-1391

ریو نام یکی از محصولات قدیمی شرکت کیا موتورز کره است که تولید آن از سال 1999 آغاز شده و تاکنون طی 5 نسل به همراه فیس لیفت های مختلف به تولید رسیده است. کیا ریو در دسته سدان های جمع و جور (کلاس B) قرار دارد که نسل اول آن در نسخه های سدان و هاچ بک 3 و 5 درب راهی بازار شد. ریو در واقع جایگزینی برای خودروی محبوب پراید بود که آنچنان نتوانست موفقیت های پدر خویش را بدست آورد.

تولید نسل اول ریو تا سال 2002 میلادی ادامه پیدا کرد و در آن سال کیا تصمیم گرفت دستی به سر و روی این خودروی نسبتا محبوب خود کشیده و فیس لیفت آن را به بازار عرضه کند. در همان زمان شرکت سایپا که همکاری و شراکت دیرینه‌ای از زمان تولید پراید با کیا داشت تصمیم گرفت تا نسخه فیس لیفت شده نسل اول ریو را به بازار ایران عرضه کند. به همین خاطر در سال 1383 کیا ریو مونتاژ توسط سایپا در ایران معرفی و به فروش رسید.

 

کیا ریو مونتاژ سایپا در دو تیپ LS (دنده‌ای) و SLX (اتوماتیک) تولید شد و سایپا شعار «خانواده ها دوستش دارند، جوان ها می پسندند» را برای آن برگزید. با توجه به این شعار می توان دریافت که سایپا برای تولید ریو علاوه بر خانواده های ایرانی نگاهی هم به نسل جوان داشته تا سهم بیشتری از بازار را از آن خود کند. تولید ریو در ایران حدود 8 سال ادامه داشت و سرانجام این سدان محبوب کره‌ای در سال 1391 به علت قانون اجباری شدن استفاده کیسه هوا در خودروها، با خط تولید سایپا خداحافظی کرده و بازنشسته شد.

 

مشخصات تولید کننده

کشور تولید کننده ایران
مدل های موجودر در ایران 1391 - 1384 
خدمات دهنده سایپا یدک

 

مزایا و معایب

+ مشخصات فنی قابل قبول
+ شتابگیری مطلوب
+ استهلاک پایین
+ فضای جادار کابین

- کیفیت پایین متریال به کار رفته در کابین
- نداشتن کیسه هوا
- نفوذ صدا به داخل کابین

مشخصات فنی

کیا ریو مونتاژ مجهز به یک پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتری تنفس طبیعی است که توانایی تولید 97 اسب بخار قدرت و 135 نیوتن متر گشتاور را دارد. این قدرت و گشتاور نسبتا مناسب توسط یک جعبه دنده 5 سرعته دستی و یا 4 سرعته اتوماتیک به چرخ های جلوی خودرو منتقل می شود. حداکثر سرعت ریو مونتاژ سایپا 175 کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت آن نیز که یکی از نقاط قوتش محسوب می شود به صورت ترکیبی حدود 6.9 لیتر اعلام شده. یکی دیگر از نقاط قوت ریو شتاب آن بود که در نسخه دنده دستی 11.6 ثانیه بوده که نسبت به خودروهای هم رده‌اش عددی قابل قبول است.

 

حجم موتور 1493 سی سی
نوع موتور بنزین سوز
تعداد سیلندر / سوپاپ  4 / 16
آرایش قرار گیری سیلندر خطی مستقیم
محل قرار گیری موتور موتور جلو
سیستم سوخت رسانی انژکتوری
قدرت موتور 97 اسب بخار در 5500 دور بر دقیقه
حداکثر گشتاور خروجی  135 نیوتن متر در 4500 دور بر دقیقه
توان خروجی حجمی 65 اسب بخار بر لیتر
ظرفیت باک 45 لیتر بنزین
روغن مناسب برای خودرو 10w40 SL
10w40 SM

 

مشخصات گیربکس

نوع جعبه دنده دنده دستی
اتوماتیک
تعداد دنده (جلو) 5 دنده دستی
4 دنده اتومات
محل  اهرم تعویض دنده کنسول میانی
سیستم حرکتی خودرو  موتور جلو دیفرانسیل جلو

 

سیستم ترمز ها

نوع سیستم ترمز دارای سیستم ضد قفل ABS
 ترمز جلو دیسکی
 ترمز عقب کاسه ای

 

سیستم تعلیق و فرمان

کمک فنرهای جلو و عقب هیدرولیکی
تعلیق جلو مک فرسون
تعلیق عقب نیمه مستقل
سیستم فرمان هیدرولیک

 

عملکرد خودرو

حداکثر سرعت 175 کیلومتر بر ساعت
شتاب 0 الی 100 11.3 ثانیه
13.5 ثانیه (اتوماتیک)
مصرف سوخت شهری 9 لیتر 
مصرف سوخت جاده ایی 5.7 لیتر 
مصرف سوخت ترکیبی 6.9 لیتر 
استاندارد آلایندگی یورو 3
ستاره ایمنی از مرکز استاندارد و ایمنی اروپا EURONCAP 3
محدوده گارانتی 12 ماه یا 30 هزار کیلومتر

 

مشخصات بدنه

کلاس بدنه سدان
کلاس اتومبیل B Segment
وزن 1040 کیلوگرم
تعداد فضای سرنشینان 5
طول 4240 میلیمتر
عرض 1680 میلیمتر
ارتفاع 1420 میلیمتر
فاصله محوری 2410 میلیمتر
حجم باک 45 لیتر
چرخ جلو و عقب 175/70R13

 

امکانات رفاهی و ایمنی

در بخش امکانات رفاهی ریو خودروی دست پری نیست. از جمله امکانات این خودرو می توان به مواردی مانند پنجره‌های برقی عقب و جلو، مه شکن عقب، فرمان هیدرولیک، سیستم تهویه دستی و تنظیم شش جهته صندلی‌های جلو اشاره کرد. البته در نسخه اتوماتیک رینگ های آلومینیومی نیز حضور داشته و غربیلک فرمان هم شکل متفاوتی با نسخه دستی دارد و کیسه هوای سرنشین را نیز در خود جای داده است.

 

کیسه های هوا ندارد
سیستم های پایداری و کمک راننده دارای سیستم ترمز ضد قفل ABS
سیستم های امنیتی و حفاظتی قفل مرکزی / سیستم ضد سرقت ایموبلایزر
سیستم فرمان و هدایت پذیری دارای قدرت هیدرولیکی
نوع غربیلک 3 شاخ
سیستمهای تهویه مطبوع کنترل دستی
سیستم صوتی و تصویری رادیو CD با 4 باند
سیستم صندلیهای جلو دارای روکش پارچه ای / با تنظیم دستی
سیستم صندلیهای عقب دارای روکش پارچه ای
سیستم آیینه ها تنظیم دستی آینه ها
سیستم شیشه ها شیشه بالابر های جلو و عقب برقی دارای قفل / دارای گرمکن شیشه ی عقب
سیستم روشنایی جلو چراغ ها هالوژنی
سیستم روشنایی عقب دارای مه شکن عقب

 

بررسی طراحی ظاهری

کیا ریو مونتاژ از نظر طراحی اکنون دیگر خودرویی مسن و قدیمی محسوب می شود اما کماکان نسبت به خودروهای هم رده خود در بازار داخل برتری هایی دارد. در نمای جلو چراغ های اصلی فرمی بسیار ساده و مثلثی شکل دارند و در کنار دو خط نسبتا عمیق که از ستون A شروع شده و با عبور از بالای چراغ ها تا کنار جلوپنجره خودرو کشیده شده‌اند حالتی اخمگین و جدی را به خودرو داده‌اند.

در نمای جانبی سادگی این خودرو بیش از پیش نمایان است. خط پایین شیشه ها با یک شیب ملایم همراه بوده و همچنین یک خط نسبتا عمیق دو گلگیر خودرو را بهم وصل کرده و سبب شده تا خودرو کمی عضلانی به نظر برسد.

 

کیا ریو سفید.jpg

 

نمای عقب ریو میزبان چراغ هایی شبیه به چراغ های جلو با فرم مثلثی شکل، بزرگ و یک تکه بوده که تا کنار خودرو کشیده است. درب صندوق اندازه قابل قبولی داشته و تنها محل نصب پلاک در آن تعبیه شده است. سپر عقب کمی بیرون زده از بدنه و حجیم طراحی شده و یک چراغ مه شکن را درون خود جای داده است.

 

نمای عقب ریو.jpg

 

بررسی طراحی کابین

با ورود به کابین ریو اولین موردی که به چشم میخورد سادگی داشبورد این خودرو است که البته نسبت به سن و سال آن امری طبیعی است. داشبورد و کابین ریو ارگونومی خوبی دارند و تمام قسمت های داشبورد با نظم خاصی طراحی شده‌اند. اما متاسفانه متریال به کار رفته درون کابین این خودروی کره‌ای کیفیت بالایی نداشته و در بیشتر ادوات و قسمت ها از پلاستیک خشک بی کیفیت استفاده شده است.

 

داخل کابین ریو اتوماتیک.jpg

 

در قسمت میانی داشبورد ابتدا ساعت دیجیتالی معروف کیا که روی پراید نیز نصب شده بود قرار گرفته و پس از آن دریچه های مستطیلی شکل تهویه مطبوع تعبیه شده‌اند. در نهایت داخل یک قاب مشکی سیستم پخش خودرو و بخش تنظیمات سیستم تهویه مطبوع قرار دارند. فضای پا و سر در هر دو ردیف خودرو قابل قبول بوده و همین مورد سبب شده تا خانواده ها بیشتر به سراغ این خودرو روند.

 

جمع بندی

کیا ریو مونتاژی یک خودروی سدان خانوادگی است که توانست در زمان حضور بر روی خط تولید سایپا فروش بسیار خوبی را تجربه کند. این خودرو به درد افرادی می خورد که به دنبال یک خودروی مقرون به صرفه غیر ایرانی هستند. ریو از نظر مشخصات فنی ارزش خرید بالاتری نسبت به رقبای هم رده ایرانی خود دارد و اکنون با گذشت سال ها از عرضه آن هنوز هم خودرویی قابل اعتماد و با ارزش خرید بالا است. قیمت ریو نسبت به خودرو های هم رده‌اش کمی پایین تر بوده که همین سبب شده تا افراد بیشتر به سمت این خودرو روند.

گالری کیا ریو مونتاژ سایپا 1384-1391

نظرات کاربران
  • طاها ‌ 8 دی 1399 ساعت 23:10

    این ماشین تو نوع خودش بی‌ نظیره نه پارس به پاش میرسه نه سمند این ماشین بی نظیره

  • مرضیه کاظمی 24 خرداد 1399 ساعت 23:02

    من امروز این ماشین رو خریداری کردم میخوام بدونم چجوری هست

  • بهزاد 9 آذر 1398 ساعت 01:07

    من ریو مدل 86 داشتم و متاسفانه فروختم و بعد از اون ال 90 داشتم و پراید و سانتافه 3500 و اچ سی کراس و همه رو فروختم بجز ال 90 و دوباره رفتم ریو مدل 90 گرفتم چون واقعا بی نظیره،یادمه سال 86 با کرولا یه چند تا ماشین تاپ دیگه مقایسه میشد ،برای من همه چیش عالیه یاد ندارم بجز برای لنت و روغن و.. برای کار دیگه ای تعمیرگاه رفته باشم

اضافه کردن نظر

مشخصات تولید کننده

  • کشور تولید کننده ایران
  • نام خودرو کیا ریو مونتاژ سایپا 1384-1391
  • شرکت گارانتی/خدمات دهنده سایپا یدک

مشخصات فنی بدنه

  • کلاس بدنه سدان
  • کلاس اتومبیل B Segment
  • وزن 1040 کیلوگرم
  • تعداد فضای سرنشینان 5
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو 175/R
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب 175/70R13

مشخصات فنی موتور

  • حجم موتور 1493 سی سی
  • نوع موتور بنزین سوز
  • تعداد سیلندرها 4
  • تعداد سوپاپ ها 16
  • آرایش قرار گیری سیلندرها خطی مستقیم
  • محل قرار گیری موتور موتور جلو
  • سیستم سوخت رسانی انژکتوری
  • حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) 97 اسب بخار در 5500 دور بر دقیقه
  • حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) 135 نیوتن متر در 4500 دور بر دقیقه
  • توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر) 65 اسب بخار بر لیتر
  • ظرفیت باک 45 لیتر بنزین
  • روغن مناسب برای خودرو 10w40 SL
  • روغن مناسب برای خودرو 2 10w40 SM

مشخصات جعبه دنده ( Transmission )

  • نوع جعبه دنده دنده دستی
  • تعداد دنده (جلو) 5
  • محل قرار گیری اهرم تعویض دنده کنسول میانی
  • سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) موتور جلو دیفرانسیل جلو

سیستم ترمزها

  • نوع سیستم ترمز دارای سیستم ضد قفل ABS
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو دیسکی
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب کاسه ای

سیستم تعلیق و فرمان

  • کمک فنرهای جلو هیدرولیکی
  • کمک فنرهای عقب هیدرولیکی

عملکرد اتومبیل

  • حداکثر سرعت 175 کیلومتر بر ساعت
  • شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه) 11.3 ثانیه
  • مصرف سوخت شهری(بنزین) 9 لیتر در 100 کیلومتر
  • مصرف سوخت جاده ایی(بنزین) 5.7 لیتر در 100 کیلومتر
  • مصرف سوخت ترکیبی 6.9 لیتر در 100 کیلومتر
  • استاندارد آلایندگی یورو 3
  • ستاره ایمنی از مرکز استاندارد و ایمنی اروپا EURONCAP 3

محدوده گارانتی

  • محدوده گارانتی 12 ماه یا 30 هزار کیلومتر

امکانات رفاهی و آپشن ها

  • کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) ندارد
  • سیستم های پایداری و کمک راننده دارای سیستم ترمز ضد قفل ABS
  • سیستم های امنیتی و حفاظتی قفل مرکزی / سیستم ضد سرقت ایموبلایزر
  • سیستم فرمان و هدایت پذیری دارای قدرت هیدرولیکی
  • نوع غربیلک 3 شاخ
  • سیستمهای تهویه مطبوع کنترل دستی
  • سیستم صوتی و تصویری رادیو CD با 4 باند
  • سیستم صندلیهای جلو دارای روکش پارچه ای / با تنظیم دستی
  • سیستم صندلیهای عقب دارای روکش پارچه ای
  • سیستم آیینه ها تنظیم دستی آینه ها
  • سیستم شیشه ها شیشه بالابر های جلو و عقب برقی دارای قفل / دارای گرمکن شیشه ی عقب
  • سیستم روشنایی جلو چراغ ها هالوژنی
  • سیستم روشنایی عقب دارای مه شکن عقب
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
نظر خود را بیان کنید
  • طاها ‌ طاها ‌ (8 دی 1399 ساعت 23:10)

    این ماشین تو نوع خودش بی‌ نظیره نه پارس به پاش میرسه نه سمند این ماشین بی نظیره

  • مرضیه کاظمی مرضیه کاظمی (24 خرداد 1399 ساعت 23:02)

    من امروز این ماشین رو خریداری کردم میخوام بدونم چجوری هست

    لطف‌الله باقری منش لطف‌الله باقری منش (1 خرداد 1403 ساعت 14:41)

    خوب

    سروش زارع سروش زارع (13 تیر 1403 ساعت 09:09)

    فوق العاده ...سمت تعمیرگاه نمیری اگه یه دونه ریو سالمش رو خریده باشی

  • بهزاد بهزاد (9 آذر 1398 ساعت 01:07)

    من ریو مدل 86 داشتم و متاسفانه فروختم و بعد از اون ال 90 داشتم و پراید و سانتافه 3500 و اچ سی کراس و همه رو فروختم بجز ال 90 و دوباره رفتم ریو مدل 90 گرفتم چون واقعا بی نظیره،یادمه سال 86 با کرولا یه چند تا ماشین تاپ دیگه مقایسه میشد ،برای من همه چیش عالیه یاد ندارم بجز برای لنت و روغن و.. برای کار دیگه ای تعمیرگاه رفته باشم

  • کاطم کاطم (12 شهریور 1398 ساعت 10:55)

    ب ام و ۵۳۰ سوزوکی ویتارا موهاوی هشت داشتم
    اماریو در رده خوش نازنینی هست نمیفهمن مردم والاآشعال سمند و پژو ۴۰۵ و پرشیا استقبال نمیشد
    ریو بدون دستکاری سال۸۴ تا ۸۸ مانند تویوتا
    بی ازار و بادوام و دارای استانداردهایی مخفی بسیار بالاتر از قیمتش هست
    حالا هر کس به اندازه فهمش

    لالاا لالاا (4 شهریور 1401 ساعت 09:35)

    گیرم ریو ماشین خوبیه
    چه ربطی به بی ام و ، موهاوی و.... داره

  • علی بیگدلی علی بیگدلی (3 شهریور 1398 ساعت 19:21)

    با پول کم ماشین خارجی سواری می‌شید
    فوق العاده است جلوی هیچ ماشینی کم نمیاره نرمی این ماشین در حد ماشین سیصد میلیونیه من خیلی پشیمونم که فروختمش

  • مرتضی مرتضی (31 تیر 1398 ساعت 23:30)

    یک کلام خطم کلام ریو فوق العاده است روبه روی هیچ ماشینی کم نمیاره سواریشم عالیه
    فقط باید بهش برسید

  • محمد محمد (25 تیر 1398 ساعت 16:57)

    با سلام به خدمت همه عزیزان
    ریو واقعا فوق العادس ای کاش خط تولیدش متوقف نمیشد????????????

  • محمد محمد (10 تیر 1398 ساعت 17:08)

    سلام دوستان. من میخام ی ریو مدل 88 بخرم. چون خیلی از ریو خوشم میاد. ولی ترسم اینه که ی مشکلی داشته باشه
    خواهش میکنم کسایی که ریو سوار شدن بهم بگن سلامت ماشینو چطوری تشخیص بدم
    خوده طرف گفته هر جا خاستی ببر نشون بده ولی بازم میترسم

  • امین امین (17 خرداد 1398 ساعت 19:26)

    درود. من با ماشین های مختلفی رانندگی کردم و چون سبک رانندگی من اسپرت هست و دایم پدال گاز یا ترمز رو تا ته فشار میدم و به گیربکس هم فشار زیادی میارم، به نظرم ریو ماشین مطمین و مناسب تری هست و حتی نسبت به پژو پارس و اس ال ایکس و 206 هم برتری داره. و سه خودرو رو بیشتر از همه قبول دارم. اول رنو تلیسمان که کاملا وحشی و در عین حال مهربون و عشقولانه و سخت جون هست و بعد سوزوکی گرندویتارا 2400 دستی و بعد ریو. در هر رده با توجه به تجربیاتم بهترینها رو معرفی کردم. اما مزدا 3 رو امتحان نکردم هنوز و در موردش نمیدونم.

  • قاسم قاسم (15 اردیبهشت 1398 ساعت 00:34)

    سلام بر همه دوستان ریو واقعا ماشین خوب و پرشتابه.یعنی بگم پژو و 206 و سمند و پارس همه رو میزاره تو جیبش واقعا ماشین خوبیه مرسی بابت تولیدش ما که راضی هستیم.

  • reza reza (7 اردیبهشت 1398 ساعت 20:08)

    عزیزانی که ریو دارن از لحاظ ترمز به مشکل برنخوردن اخه خیلیا میگن ترمزش ضعیفه ..میگن لنتا داغ کنه دیگه نمیگیره ...ممنون میشم نظرتونو بگید

    محسن محسن (11 اردیبهشت 1398 ساعت 15:32)

    سلام
    من دو سال ریو دارم...ترمزش ای بی اس نیست اما خوبه...اون چیزی هم که شما فرمودید تا حالا بهش برنخوردم

    پویا پویا (5 آبان 1399 ساعت 22:14)

    ترمز های ریو تو سرعت های پایین مطلوبه ولی وقتی که سرعتت بالای 90 میره کنترل سرعت ماشین میاد پایین

  • رضا رضا (7 اردیبهشت 1398 ساعت 20:05)

    ریو مدل چند ترمزش abs هست؟!

  • نادم نادم (26 فروردین 1398 ساعت 23:31)

    برای خودم متاسفم که چندین سال عمرمو و لحظات زندگیمو تو پراید و سمند و ... تلف کردم ریو عشقه از دیروز که ماشینو گرفتم تازه فهمیدم رانندگی و ماشین یعنی چی ایول به کره و ایول به کیا

  • آرش آرش (8 دی 1397 ساعت 05:23)

    با سلام
    به نظرتون،بین ریوی سال ۸۸ که ۱۳۷۵۰۰ تا کار کرده و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ که فقط ۹۳۰۰ تا کار کرده،کدومش بهتره؟
    البته،ریو رو میشه ۴۰ تا خرید و ۲۰۶ رو هم میشه حدود ۵۵ تا خرید.
    خودمم حدود ۵۰ تا پول دارم.

  • Reza Reza (30 آذر 1397 ساعت 03:50)

    سلام. من نمایشگاه اتومبیل دارم و دوسال ریو مدل 87 داشتم آخ نگفت. هیییییچ خرجی نداره بجز لنت و لاستیک و بنزین و روغن. شاید باورتون نشه، تو این دوسال 200000 کیلومتر باهاش راه رفتم حتی تسمه تایمشم عوض نکردم. شتاب صفر تا صدش 11 ثانیه س. فقط یه عیب داره اونم فضای پای ردیف عقبه وگرنه ترمز ضعیف و اینا همش چرته. ماشین من صداش نمیومد داخل کابین. نمیدونم چجوری مردم میگن صداش زیاده. دوماه پیش با 150 تا سرعت شاخ به شاخ تصادف کردم. جالب اینجاس که حتی ماشین تا راننده جمع نشد!!! من بعنوان کسی که 30 ساله تو کار ماشینم، بهتون میگم محکمترین ماشین در نوع خودشه. از سمندم محکمتره. به جای اینکه به این آشغالای ایرانی پول بدین، یه ریو سالم بگیرین با هر قیمتی که باشه. یا علی

    سروش زارع سروش زارع (13 تیر 1403 ساعت 09:12)

    واقعا درسته حرفت

  • Rasoul Rasoul (28 آذر 1397 ساعت 02:20)

    من از سه سال پیش عاشقش بودم.خیلی تحقیق کردم.هیچ ماشینی تو این رنج قیمت نمیتونه به پای ریو برسه.فوق العادس.امروز تونستم ی مدل 88 تمیزشو بخرم.واقعا عالیه.خستگی ناپذیره

  • میثم صفدری میثم صفدری (21 آذر 1397 ساعت 11:19)

    سلام خدمت دوستان .ریو ی بنده مدل 88 ولی سربالایی به شدت کم میاره .از چند نفر پرسیدم میگن همشون همینطوریه .به نظر شما باید چه کار کنم ؟

    ریوسوار ریوسوار (19 تیر 1398 ساعت 00:57)

    نه آغا اشتباه گفتن ریو ماشینیه که سربالایی رو بهتر از کف میره. احتمالا ماشین تو یه ایرادی داره. یا صفحه کلاچت ضعیفه یا شمع وایرات ایراد داره یا... باید بدی چک کنن.

  • ف ف (12 آذر 1397 ساعت 16:31)

    سلام
    دوستان من یک ریو مدل 86بی رنگ میخوام بگیرم30م ازهمکارم ظاهر ش تمیزه وسفید رنگه.بنظرتون خوبه؟

  • حامد حامد (4 آذر 1397 ساعت 02:47)

    سلام همه دوستان از ریو تعریف بسیار کردند
    علارغم اینکه ماشین خوبی نیست ولی تو بازار فعلی شاید غنیمت باشه !
    از عیب های ریو :
    ١.سر صدای موتور بصورت ازار دهنده بعد از سرعت ١٢٠ چه خودرو صفر باشه چه نباشه
    ٢.سواری بدون لذت ب علت فاصله کم محورها و کمک های کوبنده و تعادل کم سر پیچها (پشتشدر میره)
    ٣کیفت و طرحی نچندان جالب کابین
    ٤ صندلی عقبهاش احتمالا برا خرید روزانه منزل طراحی شده تا برا نشستن
    ٥ ارتفاع کم و انتخاب سایز ناماسب رینگ برای این ماشین(قابل حل میباشد)
    ٦ظاهری نچندان جالب که چه عرض کنم ...
    ٧ عایق بندی بسیار ضعیف کابین
    بازم اگه چیزی بذهنم امد براتون میگم

    کامران کامران (26 فروردین 1398 ساعت 23:34)

    چرا الکی میخای رو همه چی عیب بزاری چرا فقط نیمه خالی لیوانو میبینی قیفش قشنگ نیست لابد قیافه تو قشنگع

    محمد محمد (15 تیر 1398 ساعت 18:24)

    من چندین ساله ریو دارم با بیشتر مواردی که نوشتین مخالفم

    رادمهر رادمهر (19 آذر 1398 ساعت 22:42)

    لابد ظاهر تو قشنگه

    Farzin Farzin (27 خرداد 1399 ساعت 23:15)

    با عرض سلام خدمت دوست عزیز :
    تمامی این ۷ بند شما ، کلا اشتباه فرمودین ، دقیقا برعکس این موارد هستن
    بنده مدل ۹۰ صفر خریدم تا الان هم دارم خودشم از نوع ABS ، یه ذره ایراد هم ندیدم و تماما برعکس این موارد هست ، تو سربالایی هم با کولر هیچ ماشینی نتونسته ازم جلو بزنه چه برسه بدون کولرش ! لطفا الکی ایراد نذارین .

    پویا پویا (5 آبان 1399 ساعت 22:17)

    شما یه بار سوار ریو بشو. بعد برو به 206 و پرشیا و سمند و... بعد می بینی که بیشتر اونایی که اینجا نوشتی وضعیتش تو اون ماشینا بدتر از ریو هست.

    علی علی (7 بهمن 1399 ساعت 22:35)

    آخه عقب مونده ذهنی تو توی عمرت پشت ریو نشستی
    بجز صدای موتور همش ور الکی زدی اگه نمیتونی حرف بزنی *** که میتونی بشی

    آرمین آرمین (12 مرداد 1400 ساعت 14:29)

    سلام ریو ماشین خوبیه و منم دوستش دارم و قبولش دارم ریویی که من دارم ۳۷۰ هزار تا کار کرده اما همه‌ی ماشین ها اگه سر گردنه ازش کولر بگیری برای ماشین بعدا مشکل ساز میشه حالا چه میخواد بی ام و باشه چه میخواد دنا باشه چه ریو

  • متین متین (1 آذر 1397 ساعت 15:03)

    آقا من 11 ساله ریو دارم مول 86. عالیه هیچوقت تو خرج نمیافته. دیسک و صحفه ش رو تا الان عوض نکردم. اصلا هیچی خرجش نکردم غیر از لاستیک و روغن و فیلتر روغن. شتاب خیلی خوبی داره با 206 تیپ 6 کورس گزاشتم با ال نود با سمند با پراید با دنا با حتی اخیرا با چری صفر هم کورس گزاشتم هیچکدوم نتونستن ازم جلو بزنن. ولی شنیدم ریو مدل 87 به بعد مزخرفه چون سایپا دستکاری کرده. این مدل 86 من همه چیزش مال کشور کره س. تاحالا هیچ مشکلی نداشته 200 هزار هم کار کرده اما یکذره از شتابش کم نشده. اگه تونستید به جای این ماشین آشغالای ایرانی و ایرانیزه شده یک ریو 86 دست دوم بخرید تا 400 هزار هم کار میکنه. من بردم تعمیرگاه گفت 11 سال کار کرده 11 دیگه هم کار میکنه.

    علی علی (6 آذر 1397 ساعت 21:32)

    پس از من ریو مدل 88هست طوری که شما میگی پس زیاد کار نمیکنه چون وسایلش مال کره نیس