1. خانه
  2. خودروها
  3. رنو
  4. تندر 90
  5. اتوماتیک (1386-1398)

رنو تندر 90 اتوماتیک 1386-1398

Renault Tondar 90 Automatic 1386-1398

مشخصات کلی

اتوماتیک
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
سدان
1598 cc
بنزین سوز
4
اتوماتیک
8.3 لیتر در 100 کیلومتر
بیشتر

معرفی خودرو

پای رنو تندر 90 – Renault Tondar 90 که با نام های " ال 90 " "L90 " و " لوگان " "Logan " نیز شناخته می شود، در سال 1386 به کشور باز شد. در ابتدا کمی طول کشید تا چهره ی زمخت این فرانسوی در میان مردم جا بیفتد، اما بعد از گذشت مدتی کوتاه، تندر اعتماد مشتریان را کسب کرد و مزیت استهلاک کم، مصرف مناسب و کابین جا دار آن بر روی طراحی بی روح و امکانات رفاهی محدودش سایه انداخت. لوگان که ابتدا فقط با جعبه دنده دستی عرضه می شد، اکنون در تیپ اتوماتیک نیز موجود است و " تندر پلاس " نیز با تغییرات ظاهری و توسعه امکانات رفاهی در 2 تیپ دنده ای و اتوماتیک عرضه می شود. پیشرانه ی 1.6 لیتری به همراه جعبه دنده دستی در تندر به خوبی از پس وزن 1150 کیلویی آن بر می آید و در مدل های اتوماتیک نیز شتاب قابل قبولی برای این خودرو ارائه می دهد.

مدیا گالری

نظرات کاربران
  • سعید 25 بهمن 1397 ساعت 13:56

    من یه ال۹۰ اتومات دارم یه ۲۰۶ اتومات هر چقدر اون ۲۰۶ دهنم وسرویس کرده بسکه خرج وا میکنه این بدبخت اصلا استهلاک نداره خیلی هم راحت واز ۲۰۶ بهتر دنده عوض میکنه کمی شتابش کمتره که اونهم زیاد برام دیگه مهم نیست

  • هومن رح 6 بهمن 1397 ساعت 13:55

    بنده میخوام ال ۹۰ اتومات بخرم .بین ۲۰۷ اتومات و ۲۰۶وی۹اتومات واقعا موندم چی بخرم ولی ال۹۰ هم قدرتش بهتر بود هم بدون صدا تعویض دنده انجام میشه ولی تو بازار بد خرید و فروشه .کسی بوده ال ۹۰ اذیتش کنه لطفا کمک کنید

  • ارسلان 27 دی 1397 ساعت 08:39

    زیاد هم خوب نیست صدای موتور و باد داخل کابین میاد و با سرعت صد به بالا ماشین زیاد تکون میخوره و صدای چرخها داخل کابین شنیده میشه و از کوچکتر سنگ یا مانعی که رد بشه کوبش پیدا میکنه ماشین خشک مثل پارس سمند و ساینا نرم نیست.

اضافه کردن نظر

اطلاعات فنی

مشخصات تولید کننده

  • کشور تولید کننده ایران - ایران
  • نام خودرو رنو تندر 90 اتوماتیک 1386-1398
  • شرکت گارانتی/خدمات دهنده سایپا یدک - ایساکو

مشخصات فنی بدنه

  • کلاس بدنه سدان
  • کلاس اتومبیل B Segment
  • ابعاد 1534 * 1740 * 4247
  • وزن 1100
  • تعداد فضای سرنشینان 5
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو 185/65 R 15
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب 185/65 R 15

مشخصات فنی موتور

  • حجم موتور 1598 cc
  • نوع موتور بنزین سوز
  • تعداد سیلندرها 4
  • تعداد سوپاپ ها 16
  • آرایش قرار گیری سیلندرها خطی مستقیم
  • محل قرار گیری موتور موتور جلو
  • سیستم سوخت رسانی انژکتوری پاشش چند نقطه ای
  • ظرفیت باک 50 لیتر لیتر
  • حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) 105 اسب بخار در 5750 دور در دقیقه
  • حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) 140 نیوتون متر در 3750 دور در دقیقه
  • توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر) 65.6 اسب بخار بر لیتر

مشخصات جعبه دنده ( Transmission )

  • نوع جعبه دنده اتوماتیک
  • تعداد دنده (جلو) 4
  • محل قرار گیری اهرم تعویض دنده کنسول میانی
  • سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) موتور جلو دیفرانسیل جلو

سیستم ترمزها

  • نوع سیستم ترمز روغنی با بوستر خلائی
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو دیسکی
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب کاسه ای

سیستم تعلیق و فرمان

  • تعلیق جلو مک فرسون
  • تعلیق عقب میله پیچشی با مقطع H شکل و فنر مارپیچی
  • کمک فنرهای جلو هیدرولیکی
  • کمک فنرهای عقب هیدرولیکی
  • نوع سیستم فرمان قدرت کمکی هیدرولیکی

عملکرد اتومبیل

  • حداکثر سرعت 175 کیلومتر بر ساعت
  • شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه) 11.7 ثانیه
  • مصرف سوخت شهری 11.1 لیتر در 100 کیلومتر
  • مصرف سوخت جاده ایی 6.6 لیتر در 100 کیلومتر
  • سیکل ترکیبی مصرف سوخت 8.3 لیتر در 100 کیلومتر
  • استاندارد آلایندگی یورو 4
  • ستاره ایمنی از مرکز استاندارد و ایمنی اروپا EURONCAP 3

محدوده گارانتی

  • محدوده گارانتی 24 ماه یا 40 هزار کیلومتر

امکانات رفاهی و آپشن ها

  • کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) 2 عدد ، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
  • سیستم های پایداری و کمک راننده ABS دارای 4 کاناله به همراه EBD
  • سیستم های امنیتی و حفاظتی سامانه ضد سرقت ،قفل مرکزی با ریموت رادیویی
  • سیستم فرمان و هدایت پذیری قدرت کمکی هیدرولیکی
  • نوع غربیلک سه شاخه
  • سیستمهای تهویه مطبوع کنترل دستی
  • سیستم صوتی و تصویری رادیو CD به همراه MP3 به همراه 4 بلند گو
  • سیستمهای مولتی مدیا دارای نمایشگر چند منظوره جهت نمایش اطلاعات سفر و اطلاعات راننده
  • سیستم صندلیهای جلو تنظیم دستی ، پشت سریهای جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع صندلی راننده و تنظیم گودی کمر
  • سیستم صندلیهای عقب دارای 2 عدد پشت سری
  • سیستم آیینه ها تنظیم برقی
  • سیستم شیشه ها بالابر شیشه های جلو و عقب برقی
  • سیستم روشنایی جلو چراغهای جلو با قابلیت تنظیم زاویه نور ، مه شکن جلو
  • سیستم روشنایی عقب چراغ مه شکن به همراه چراغ سوم ترمز
  • سنسورهای پیش فعال چراغ هشدار دهنده عیب یاب موتور
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه

نظرات کاربران

نظر خود را بیان کنید
  • سعید سعید (25 بهمن 97 ساعت 13:56)

    من یه ال۹۰ اتومات دارم یه ۲۰۶ اتومات هر چقدر اون ۲۰۶ دهنم وسرویس کرده بسکه خرج وا میکنه این بدبخت اصلا استهلاک نداره خیلی هم راحت واز ۲۰۶ بهتر دنده عوض میکنه کمی شتابش کمتره که اونهم زیاد برام دیگه مهم نیست

  • هومن رح هومن رح (6 بهمن 97 ساعت 13:55)

    بنده میخوام ال ۹۰ اتومات بخرم .بین ۲۰۷ اتومات و ۲۰۶وی۹اتومات واقعا موندم چی بخرم ولی ال۹۰ هم قدرتش بهتر بود هم بدون صدا تعویض دنده انجام میشه ولی تو بازار بد خرید و فروشه .کسی بوده ال ۹۰ اذیتش کنه لطفا کمک کنید

  • ارسلان ارسلان (27 دی 97 ساعت 08:39)

    زیاد هم خوب نیست صدای موتور و باد داخل کابین میاد و با سرعت صد به بالا ماشین زیاد تکون میخوره و صدای چرخها داخل کابین شنیده میشه و از کوچکتر سنگ یا مانعی که رد بشه کوبش پیدا میکنه ماشین خشک مثل پارس سمند و ساینا نرم نیست.

  • علی علی (14 دی 97 ساعت 13:13)

    باسلام.من هم متن های مقایسه این ماشین وهم فیلم بررسی خودرو رو دیدیم.وفهمیدم که کاملا با قصدو غرض هدف ازرواج وبه اوج رساندن خودروهای چینی دربازار ایران است.اولا این متن ومستقیم واسه اون دونفرآدم مسخره ای که اومدن فیلم نقدوبررسی این ماشین وگفتن میگم هروقت ازپرایدسرتر تولیدکردید بیاید اینجوری نقدکنید.دوما این ماشین گیربس وموتور عالی جلوبندی عالی.مصرف سوخت ایده ال.رانندگی کاملا راحت.دنبال آپشنی ولی کیفیت قطعات آ شغال برو چینی بخر.دنبال ماشینی که سشوارش بشی این ماشین یعنی سواری.رده قیمت هم درنظر بگیرید.

  • علی علی (17 آذر 97 ساعت 19:26)

    من آزرا و سوناتا و بی ام و داشتم .الان یک ساله ال نود اتومات دارم موتور و گیربکس و تعویض دندش خیلی از هم رده هاش سره و با سوناتا قابل رقابته

  • مجتبی مجتبی (6 آذر 97 ساعت 17:50)

    سلام.کسی هست که تندر نود پلاس اتومات تو دی و بهمن سال 96 ثبت نام کرده باشه و تحویل گرفته یا دعوت نامه براش اومده باشه.ممنون

  • ava ava (24 مهر 97 ساعت 12:02)

    با سلام خدمت دوستان من بالاخره با کمک یکی از دوستان یه جایی رو پیدا کردم مه تونست عیب ماشینمو پیدا کنه ایراد از شیر برقی گیربکس بود آقا رضای زندیه جاده ملارد سه راه اندیشه خدا پدرمادرش رو بیامرزه برام عوض کرد ماشین شد دنبه. ازش ممنونم 800 هزارتومن هم خرجش شد.
    ولی دوستانی که ال90دارند یه کلینیک فوق تخصصی بهتون معرفی می کنم نمایندگی آقا مهدی مفوض جاده ملارد عالیه

  • رضا رضا (21 مهر 97 ساعت 12:57)

    ال نود پلاس اتو مات خریدم برج 2 امسال
    مزایا : کیفیت مونتاژ موتور
    کیفیت مونتاژ قطعات
    اتو مات با قدرت نسبتا عالی
    با صرفه اقتصادی
    معایب
    کیفیت رنگ پایین
    کیفیت صندلی و قطعات داخلی پایین
    زیربندی و بالانس پایین
    نور چراغ تنظیم نیست
    سوخت بالا
    هزینه تعویض روغن و... بالا
    کولر بعد از مدتی کار کردن صدا می دهد
    در مجموع از نمره 100 بعنوان کسی که الان 5 ماه است سوار میشم به این ماشین نمره 90 می دهم
    در مجموع عالی است

  • سجاد سجاد (26 شهریور 97 ساعت 12:23)

    سلام، ال 90 اتومات دارم مدل 94 با 70 هزار کارکرد، تو این سالها گیربکس بدون هیچ مشکلی کار کرده برام، چند روزی هست وقتی سرده اوکیه ولی وقتی یکم گرم میشه گیربکس قاطی میکنه، اولا پامو از روی ترمز تو حالت D برمیدارم ماشین حرکت نمیکه تا مقداری گاز بدم و بعد با یه تقه دنده میخوره بعضی وقتا هم انگار با دنده 3 راه میوفته، دوما وقتی سرعت بالا میرم چه تو حالت دنده دستی چه حالت D دنده 4 که میرسه یهو خودش معکوس میخوره میشه 3 و دنده دیگه نه پایین میره نه بالا، دستی هم که باشه تو نمایشگر علامت D میاد و انگار رو اتوماته، توی نمایشگر هم چراغ چک موتور و یه چراغ دیگه که به شکل فنری روشن و خاموش میشه، دوتا نمایندگی بردم، اولی گفت سنسور پدال ترمز که به حرفش اعتماد نکردم بردم یه نمایندگی دیگه، گفت اون یکی که بهت چرت گفته، خودش گفت مشکل برقی پیدا کردی، سنسور ABS هارو عوض کرد ولی مشکل حل نشد، هیچ چیز اضافه هم روی ماشین نصب نکردم نه صندوق پرون نه دزدگیر نه هیچ چیز دیگه، نمایندگی میگه من نمیدونم چشه فقط میدونم مشکل برقیه البته به شیر برقی های گیربکس هم مشکوکه ولی میگه احتمالش کمه باید عوض کنم تست کنم، کسی میدونه مشکل چی میتونه باشه؟؟؟

    سجاد سجاد (31 شهریور 97 ساعت 10:58)

    دوستان بعد یه عالمه تحقیق فهمیدن که مشکل از پایین بودن فشار روغن گیربکسه ولی نمیدونن چرا؟؟؟ سنسور فشار روغن رو عوض کردن ولی مشکل حل نشد

    سجاد سجاد (1 مهر 97 ساعت 09:28)

    10 جا بردمش، هیچ کجا یه حرف درست حسابی بهم نمیزنن، آخرین جایی بردم گفت مشکل برقی نیست و مکانیکیه، بایستی گیربگس باز بشه ببینیم توش چه خبره، شاید فیلتر روغن کیپ شده باشه، میگه چون روغن گیربکس رو عوض نکردی احتمالا این مشکل پیش اومده، در صورتی که خیلیا بهم گفتن تا 80 تا روغن اولش میره، منم کلا بد رانندگی نمیکنم که به ماشین یا گیربکس فشار بیاد، خلاصه فعلا گفتن گیربکس باز بشه و قراره امروز بازش کنن

    سجاد سجاد (8 مهر 97 ساعت 10:55)

    گیربکسو باز کردن، تعمیرکار گفت یه فلیسه تو گیربکس بوده از ابتدای تولید که شانست الان رفته زده پرده های فیلتر روغن رو پاره کرده و باعث شده فیلتر روغن کیپ بشه، البته اگه روغن رو هر موقع عوض کرده بودم در میومد و این مشکل برام پیش نمیومد، یک فیلتر روغن اصلی گرفتم 500 هزار تومن، روغن شش لیتر ادینول 450 هزار تومن، یک دست اورنگ کربنی 250 هزار تومن و 600 هزار تمن هم دست مزد تعمیرکار، گیربکسم اوکی شده از روز اولشم بهتر

    محمد فراهانی محمد فراهانی (14 آبان 97 ساعت 16:50)

    عیب ماشین از شیر برقی عوض کن درست میشه فشار روغن پایینه

  • سجاد سجاد (26 شهریور 97 ساعت 12:22)

    سلام، ال 90 اتومات دارم مدل 94 با 70 هزار کارکرد، تو این سالها گیربکس بدون هیچ مشکلی کار کرده برام، چند روزی هست وقتی سرده اوکیه ولی وقتی یکم گرم میشه گیربکس قاطی میکنه، اولا پامو از روی ترمز تو حالت D برمیدارم ماشین حرکت نمیکه تا مقداری گاز بدم و بعد با یه تقه دنده میخوره بعضی وقتا هم انگار با دنده 3 راه میوفته، دوما وقتی سرعت بالا میرم چه تو حالت دنده دستی چه حالت D دنده 4 که میرسه یهو خودش معکوس میخوره میشه 3 و دنده دیگه نه پایین میره نه بالا، دستی هم که باشه تو نمایشگر علامت D میاد و انگار رو اتوماته، توی نمایشگر هم چراغ چک موتور و یه چراغ دیگه که به شکل فنری روشن و خاموش میشه، دوتا نمایندگی بردم، اولی گفت سنسور پدال ترمز که به حرفش اعتماد نکردم بردم یه نمایندگی دیگه، گفت اون یکی که بهت چرت گفته، خودش گفت مشکل برقی پیدا کردی، سنسور ABS هارو عوض کرد ولی مشکل حل نشد، هیچ چیز اضافه هم روی ماشین نصب نکردم نه صندوق پرون نه دزدگیر نه هیچ چیز دیگه، نمایندگی میگه من نمیدونم چشه فقط میدونم مشکل برقیه البته به شیر برقی های گیربکس هم مشکوکه ولی میگه احتمالش کمه باید عوض کنم تست کنم، کسی میدونه مشکل چی میتونه باشه؟؟؟

    ava ava (21 مهر 97 ساعت 16:15)

    آره ماشین منم ال 90 دنده اتوماته 60تا کارکرده این مشکل رو پیدا کرده کاش شماره اون تعمیرگاه رو بدید منم ببرم ماشینمو هرجا میرم سردر نمیارند

  • مهدی مهدی (15 شهریور 97 ساعت 21:20)

    سلام من الان ۸ ماهه تندر پلاس خریدم اولا فرمونش خیلی سفت از از ماشینای دیگه هستش که اینو خود نمایندگی گفت عادیه همشون همینجورین یک مشکل دیگش اینه که چراغ جلوشو وقتی میدی بالا برمیگرده کف زمین و مشکل اصلیش ترمزشه که خیلی بد کار میکنه و چوب میکنه و بسیار ضعیفه بردیم نمایندگی گفت مشکل از سوپاپ ترمزشه ولی به ما قطعات نمیدن و چون قطعه نداریم نمیتونیم تعویض کنیم وگرنه مجانیه چراغشم همینو گفتن بعدش من رفتم بیرون سوپاپشو عوض کردم ولی بازم درست نشد و فقط هزینه گزاشت رو دستم در ضمن ماشین ۷هزار کارکرده و از صفر دست خودم بود ,,و پیشنهاد میکنم از این نخرید اصلا چیز مناسبی نیست

  • s.v.a s.v.a (10 شهریور 97 ساعت 08:09)

    سلام دوستان . منم یک تندر 93 اتومات دارم که جدیدا در جاده فنش با دور تند روشن میشه و زمانی که ماشین خاموش میکنم فنش جهت خنک کردن موتور روشن نمیشه . کسی میتونه راهنمایی کنه چیکار باید بکنم ؟

  • Sina Sina (30 مرداد 97 ساعت 00:39)

    من ال نود اتومات دارم در حالت دستی تا دنده ۴ بیشتر نمیره میخواستم ببینم مشکل داره یا نه ؟

    امیر اسدی امیر اسدی (30 مرداد 97 ساعت 17:31)

    سلام رفیق این گیربکس ال۹۰ اتومات تا ۴ دنده پشتیبانی میشه یعنی گیربکسش ۴ سرعتس

    محسن محسن (7 شهریور 97 ساعت 16:30)

    هیچ مشکلی نیست.ال نود اتومات ۴ دنده هست.ماشین بسیار خوبیه.من دو ساله که اتوماتش رو دارم.فقط هزینه های جاری داشت، مثل روغن و فیلتر...،تو این رنج قمیت فوق العادست.مصرف ۸.۲ لیتر در صد و شتاب عالی با کولر.در سر بالایی که فوق العادست.

  • رضا رضا (31 تیر 97 ساعت 12:41)

    سلام دوستان من ال نود پلاس اتومات ثبت نام کردم تو آبان 96 که موعد تحویلش 31 خرداد 97 بوده الان که رفتم میگم چه خبر؟ نمایندگی میگه اون تاریخ تاریخ ارسال دعوتنامه هست نه تاریخ تحویل خودرو و ضرر وزیان شما از تاریخ ارسال دعوتنامه حساب میشه . این درسته ؟
    کسی اطلاعات داره؟

  • آرش آرش (30 تیر 97 ساعت 12:30)

    سلام
    من یک ال 90 اتومات مدل 95 خریدم چند بار تا حالا روی دنده Pقفل کرده به نظرتون چیکار باید بکنم؟

    Amir Amir (27 مرداد 97 ساعت 10:48)

    سلام مشکل خاصی نیستش برای من هم همین مشکل رو داره باید ماشین رو خاموش کنید و بعد از چند دقیقه دوباره ماشین را روشن کنید

  • رامین رامین (3 تیر 97 ساعت 19:29)

    سلام من ال 90 E2 مدل 97 تازه تحویل گرفتم میخواستم بپرسم که آیا قفل مرکزی فقط با ریموت کار میکنه یا وقتی در رو با سوییچ باز میکنیم هم باید همه درهای باز بشن چون مال من فقط با ریموت و دکمه داخل ماشین کار میکنه ولی وقتی با سوییچ در رو باز یا بسته میکنم فقط همون در قفل یا باز میشه. آیا مشکلی وجود داره؟

    مهدی مهدی (21 تیر 97 ساعت 16:44)

    نه داداش مشکلی نیست همینجوریه
    ولی توصیه اکید می کنم هرچه سریعتر قفل های در و صندوق رو عوض کنی و یک دزدگیر خوب هم روی ماشین نصب کنی که به شدت ضعیف هست، قفل های فابریک در تقریبا با هر چیزی باز می شن!

  • مهدی8009 مهدی8009 (20 اردیبهشت 97 ساعت 03:06)

    سلام به همه .من ال90 پارس خودرویی دارم به خاطر مسیر ترددم میخوام یه اتومات بخرم میگن که مصرف بنزینش تا 12 میره؟!خواستم ببینم درسته و اینکه در کل ارزش خرید داره نظرتون نسبت به 207 اتومات چیه کدوم بهتره؟

    احسان 888 احسان 888 (13 خرداد 97 ساعت 00:39)

    سلام
    کلا ماشین های اقتصادی که اتوماتش تو بازار هستند مصرف بنزین شون نسبت به مدل دستی بیشتر هست. تندر 90 هم از این قاعده مستثنی نیست. در مسیرهای پرترافیک که حالت توقف و حرکت با سرعت پایین دارید،مصرف بالا میره و در مسیر های کم ترافیک مصرف کم میشه. کمترین مصرف ال نو اتومات در سرعت 95 کیلومتر بر ساعت هست. یعنی در مسیر کفی در حالت D و دور موتور 2500 کمترین مصرف رو خواهید داشت. اگه بنزین سوپر یا بنزین اکتان 95 مطمئن بتونی.د استفاده کنید، یا مکمل بنزین اکتان خوب تو باک بریزید راندمان موتور افزایش پیدا میکنه و مصرف کاهش پیدا میکنه. من در مشهد با انتخاب مسیرهای کم ترافیک و بزراگراه ها مصرف زیر 8 رو دارم تجربه میکنم. البته با بنزین معمولی.

    مهدی مهدی (21 تیر 97 ساعت 16:48)

    سلام، مصرف دنده اتوماتیک بیشتر هست و تو شهر تهران می تونه راحت به 11 هم برسه ، من قبل از این یک پژو 2000 داشتم و مصرف سوختم حدود 11.5 بود، الان حدود 10.5 شده و در نظر داشته باش که بیشتر مسیری که می رم تو ترافیک هست
    اما خارج شهر مصرف خیلی کم و مطلوبه

  • مجتبی مجتبی (16 فروردین 97 ساعت 09:07)

    سلام دوستان . من ال نود اوتومات مدل نودو دو دارم 63000 کارکرد داره تا حالا خوب بوده ولی دو سه روزه وقتی میخوام راه بیفتم با اینکه ژدال گاز رو فشار میدم خیلی یواش راه میافته و هر چیم گاز میدم با همون سرعت خیلی کم حرکت می کنه بعد یدفه مثل حالتی که معکوس بکشه یدفه جا کن میشه و میره ، وقتی پشت سرعت گیرا ترمز می زنم هم بعد که پا رو از روی ترمز برمیدارم و گاز میدم گاز می خوره ولی راه نمیره بعد 10- 15 متر یدفه جا کن میشه و میره عین همون شروع حرکت البته بنظرم میرسه دیر معکوس میکشه . کسی تا حالا این مشکل رو داشته ممنون میشم راهنمایی کنید جرات نمیکنم برم پیش تعمیر کارا ....

    احسان 888 احسان 888 (13 خرداد 97 ساعت 00:42)

    سلام
    اگه ماشین گاز میخوره و راه نمیره حتماً ماشین تونو در اسرع وقت به یک گیربکس ساز مجرب نشون بدید.
    اگه گاز نمیخوره احتمال داره دریچه گاز که برقی به مشکل خورده باشه.

    Ehsan Ehsan (24 تیر 97 ساعت 13:05)

    سلام عیب ماشینت برقیه ecu گیربکست باید بازدید بشه

  • علی علی (7 فروردین 97 ساعت 16:33)

    سلام. من تندر پلاس اتومات دارم. وقتی ماشین در سربالایی قرار داره و دنده را از حالت خلاص به حالت درایو قرار میدم ماشین به عقب میره تا کمی گاز بدی تا راه بیوفته. میخواستم بدونم ایا این مشکل داره یا نه؟

    احسان 888 احسان 888 (13 خرداد 97 ساعت 00:50)

    سلام
    مشکلی نداره، در ماشین های یک رده بالاتر از تکنولوژی HAC (فکر میکنم اسمش اینه) استفاده میکنند که ماشین در مسیرهای سربالایی و در هنگام توقف به عقب برنگرده.

  • علی علی (27 اسفند 96 ساعت 13:45)

    سلام خدمت دوستان پیشاپیش عیدتون مبارک من ال 90 اتوماتیک مدل 95 دارم از صفری دست خودم هست بعضی وقت ها در سرعت کم وقتی ترمز را کامل میگیریم برای وایسادن یه صدای کشیدی از قسمت چرخ جلو میاد مثل صدای گیر کردن آهن به جایی لنت رو هم تازه عوض کردم از نوع اصلی رنو ولی بازم این صدا میاد لطفا هرکسی مثل من این مشکل رو داره راهنمایی کنه نمایندگی هم میگه چیز خاصی نیست ولی میدونم سر در نمیارن این حرف رو میزنن

    مهدی مهدی (21 تیر 97 ساعت 16:53)

    سلام
    برای من هم همین مشکل وجود داشت ، بررسی کردم ظاهرا بر می گرده به نوع سیستم ترمز این ماشین ها که با پراید و پژو فرق داره، این مشکل معمولا موقعی رخ می ده که روی سرعتگیر هستی و پات هم روی ترمزه، برای جلوگیری از این مشکل سعی کنید قبل از رسیدن به سرعتگیر سرعت خودرو رو طوری کم کنید که روی سرعتگیر نیاز به ترمزگرفتن نداشته باشید.




خودروهای هم رده