سایپا تیبا SX – Saipa Tiba اولین بار در 23 آذر ماه 1387 با نام مینیاتور رو نمایی شد. آغاز طراحی این خودرو به سال 1375 باز میگردد. این پروژه در سال 1383 متوقف شد و مجددا در سال 1387 بازنگری ها و تغییراتی خصوصا در قسمت عقبی خودرو اعمال شد. تیبا قطعات مشترک بسیاری با پراید، ال 90 و ریو دارد.این خودرو توسعه یافته ی پلتفرم S81 سایپا است. تیبا از یک پیشرانه ی 1.5 لیتری استفاده می کند که بعضا آنرا مشترک با پیشرانه ی کیا ریو می دانند که البته اینطور نیست. این پیشرانه در کنار یک گیربکس 5 سرعته قرار می گیرد و نیرو را به چرخ های جلو منتقل می کند. کیفیت پایین داشبرد و قطعات داخلی، صدای بسیار زیاد موتور در داخل کابین و پایداری ضعیف از مشکلات سایپا تیبا هستند.
دوستان یه سوال مهم و اساسی دارم، ما تیبا مدل 99 داریم تو 8 هزار تا کارکرد خریدیم، اولش خیلی خوب ترمز میگرفت، طوریکه ترمز گرفتنی پرت میشدیم جلو! کاملا قوی و قابل اعتماد. ولی بعد از چند هزار تا کارکرد کارایی ترمز کلا افت کرد و حتی با عوض کردن لنت ترمز، بازم قدرت قدیم رو نداره و حتی برادرم دیروز به خاطر ضعف شدید ترمز تصادف کرد و کاپوت ماشین له شد! :( مشکل کجاست؟؟ چطور ممکنه که ترمز اولش کاملا قوی و پرقدرت باشه ولی بعد از مدتی تو 60 تا سرعت هم قدرت ترمز گیری نداشته باشه؟؟ دوستان فنی، راه حل مشکل ترمز کجاست؟؟
سلام مال من روغن کم میکنه ایراد از چیست موتور هم سالمه
سلام اقا ایراد نگیرین خدایی اگر کسی داره و عیب داره، دمش گرم عیبشو میگه اگرم کسی مغرضانه حرف میزنه که درجوابشون باید گفت عزیزان اگر میگین اشغاله، کاپوت ژیانه، گیربکسش اشغاله، عین لاکپشته و.... لطفا بگین چه ماشینی بخرم و بیزحمت شماره حساب میدم بهتون مابه تفاوت رو بریزین حساب که همونو بخرم دمتونم گرم اخه اگر یکم فک کنین میفهمین که اگه بنز با این قیمت میدادن هیچکسی مغز خر نخورده بود تیبا یا ساینا یا حتی 405،پارس، سمند، دنا وهراشغالی که اینا تولید میکنن رو بخره الان بنز خدا میلیارد قیمت انواع مختلفشه، هر بی عقلیم میدونه هرچی پول بدی همونقد اش میخوری، پس الکی ماشین 160 میلیونیو با 200 یا 300 میلیونی مقایسه نکنین هرکسی خودش بهتر میدونه چقد پول داره ماشین بخره. همه میدونیم تولیدات داخل ارزش لاستیک بنز، بی ام و..... رو ندارن. اگر بازم نظرتون همونه از هر ماشینی که تولید میکنن ایراد بگیرین تا شکاره حسابو بفرستم