یواز پاتریوت استیشن

استیشنپیکاپ
کشور
روسیه روسیه
شرکت خدمات دهنده
سروش دیزل مبنا
نوع عرضه
مونتاژ
قیمت کارخانه
نامشخص
قیمت بازار
نامشخص
مشخصات فنی یواز پاتریوت استیشن
150 KM/H
حداکثر سرعت
ثانیه
شتاب 0 تا 100
کلاس بدنه
شاسی بلند
حجم موتور
2700 سی سی
نوع موتور
بنزین سوز
تعداد سیلندرها
4
مصرف سوخت ترکیبی
لیتر در 100 کیلومتر
مشخصات فنی بدنه
کلاس اتومبیلJ Segment
وزن2125 کیلوگرم
تعداد فضای سرنشینان5
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو225/75R16
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب235/75R16
مشخصات فنی موتور
تعداد سوپاپ ها16
آرایش قرار گیری سیلندرهاخطی شیبدار
محل قرار گیری موتورموتور جلو
توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر)58.87 اسب بخار بر لیتر
ظرفیت باک لیتر بنزین + لیتر گاز + لیتر باک سوخت دوم
عملکرد اتومبیل
حداکثر سرعت150 کیلومتر بر ساعت
شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه) ثانیه
مصرف سوخت شهری(بنزین) لیتر در 100 کیلومتر
مصرف سوخت جاده ایی(بنزین) لیتر در 100 کیلومتر
امکانات رفاهی یواز پاتریوت استیشن
سیستمهای تهویه مطبوعدارای تهویه مطبوع اتوماتیک تک کاناله، دارای کولباکس، دارای سیستم بخاری جداگانه برای سرنشینان عقب

پاتریوت یکی از محصولات شرکت خودروسازی یواز (UAZ) روسی است. حوالی سال 1395 برای نخستین بار محصولات یواز در نمایشگاه خودروی تهران معرفی شدند.

 

یوآز پاتریوت (2).jpg

 

یواز پاتریوت همانطور که گفته شد یکی از دو مدل تازه وارد کمپانی یواز در بازار ایران است که البته مدل دیگر هم در واقع یک پیکاپ از پاتریوت است که با نام یواز پیکاپ شناخته می‌شود.

 

یوآز پاتریوت (4).jpg

 

  بررسی طراحی ظاهری

طراحی کلی یواز پاتریوت در ساده ترین حالت ممکن قرار دارد. یک خودروی تماما آفرودی که علاقه مندان خاص خود را دارد. افرادی که عاشق طبیعت گردی و کویر نوردی هستند و مسیر های سخت و صعب العبور را می‌پیمایند و نیاز به خودرویی دارند تا بدون هیچ ادا و ناز کردنی از پس این مسیر ها بر بیاید. پاتریوت طراحی ساده و حالتی چکشی دارد و این یعنی پاتریوت اصلا آیرودینامیکی نیست. طراحی چراغ ها به همراه جلوپنجره و البته لوگوی بزرگ یواز یک طرح V شکل را دارند و البته مه شکن ها نیز در ساده ترین حالت ممکن طراحی شده و روی سپر جلو قرار گرفته اند. در عمده قسمت های یواز پاتریوت اثری از طراحی های مدرن نیست.

یوآز پاتریوت (5).jpg

 

در بخش جانبی و کناری یواز پاتریوت باز هم همان سادگی بخش های دیگر را میبینیم. شیشه های جانبی خودرو بسیار بزرگ طراحی شده اند و کمی ما را بیاد مرسدس بنز کلاس G می اندازد. با اینکه گلگیر های یواز پاتریوت کمی از بدنه بیرون زده اند اما باز هم در حالت کلی خودرو کمی جمع و کشیده به چشم می آید. همچنین وجود خطوط طراحی درست باعث شده این خودرو عضلانی تر بنظر برسد.

 

یوآز پاتریوت (6).jpg

 

در بخش عقب هم باز تمام اجزا ساده و کاربردی طراحی شده و همچنین زاپاس پاتریوت همانند بعضی خودرو های شاسی بلند پشت درب عقب (درب صندوق) قرار گرفته است. چراغ های عقب به صورت عمودی و تا کناره خودرو کشیده شده اند.

 

یوآز پاتریوت (7).jpg

 

مشخصات فنی

نسخه ای که از یواز پاتریوت در بازار ایران عرضه شده به یک موتور 2/7 لیتری تنفس طبیعی مجهز است که توان تولید 150 اسب بخار قدرت و 235 نیوتن متر گشتاور را دارد. البته نسخه دیزلی این خودرو هم یک موتور 2/2 لیتری را دارد که میتواند 143 اسب بخار قدرت و 228 نیوتن متر گشتاور را تولید کند که این موتور به بازار ایران عرضه نشده است.

یواز پاتریوت همچنین با دو جعبه دنده متفاوت تولید میشود، یک جعبه دنده 5 سرعته دستی و دیگری 6 سرعته اتوماتیک که شرکت سروش دیزل ابتدا نسخه 5 سرعته دستی را به بازار ایران عرضه کرد و در دی ماه 1400 نسخه اتوماتیک را هم به سبد محصولاتش اضافه نمود.

 

یوآز پاتریوت (10).jpg

 

پاتریوت یک شاسی بلند واقعیست و این بدان معناست که علاوه بر اینکه این خودرو شاسی مستقل است، قابلیت های آفرودی خوبی هم دارد. از نکات مثبت پاتریوت این است که سیستم انتقال قدرت چهار چرخ محرک در این خودرو تعبیه شده و همین امر سبب شده که راننده هر موقع خواست، میتواند نیرو خودرو را به تمامی چرخ ها یا فقط به دو چرخ اعمال کند. علاوه بر این حالت های مختلف سیستم انتقال قدرت از جمله چهارچرخ محرک سبک یا دو دیفرانسیل سبک (4H)، محور عقب محرک سبک یا تک دیفرانسیل عقب (2H)، چهارچرخ محرک سنگین یا  دو دیفرانسیل سنگین (4L) به همراه قفل دیفرانسیل در این خودرو وجود دارند.

 

یوآز پاتریوت (8).jpg

 

بررسی کابین

داخل فضای کابین یواز پاتریوت اتفاق ویژه ای نیفتاده است و باز هم سادگی طراحی را شاهد هستیم که در تک تک اجزای کابین قابل مشاهده میباشد. نکته مثبت کابین یواز پاتریوت این است که شرکت سعی کرده یک کابین ارگونومیک را برای سرنشینان طراحی کند. یک مانیتور نسبتا بزرگ در قسمت بالای داشبورد قرار گرفته و خروجی های سیستم تهویه مطبوع هم در دو طرف این مانیتور تعبیه شده اند. در زیر این قسمت هم تنظیمات سیستم تهویه خودرو به همراه یک خروجی برق و یک فندکی قرار دارند. غربیلک فرمان یواز پاتریوت به صورت سه شاخه به همراه دکمه های کنترل سیستم صوتی و کروز کنترل طراحی شده است.

 

یوآز پاتریوت (1).jpg

 

در کل فضای سرنشینان در یواز پاتریوت خوب و قابل قبول است و در ردیف دوم هم دو تا سه نفر به راحتی می توانند جا بگیرند.

 

کابین یوآز پاتریوت.jpg

 

امکانات رفاهی و ایمنی

یواز پاتریوت در ایران به امکانات رفاهی مناسب و قابل قبولی نظیر:

گرم کن صندلی های جلو و عقب، یخ زدای شیشه جلو و برف پاک کن، گرم کن فرمان، سیستم چهارچرخ متحرک با قابلیت تنظیم دیفرانسیل، قفل دیفرانسیل عقب، سنسور پارک جلو و عقب، چراغ روز، دو کیسه هوای جلو، راهنمای پارک، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی، سیستم کنترل حرکت در سراشیبی، کروز کنترل، دوربین دنده عقب و نمایشگر هفت اینچی لمسی مجهز شده است.

 

یوآز پاتریوت (9).jpg

 

 بررسی بازار و قیمت

یواز پاتریوت با توجه به قیمتی که شرکت سروش دیزل روی آن گذاشته است به نظر میرسد موفقیتش دور از انتظار نباشد. اما در بازار دست دوم ها ممکن است در حال حاضر زیاد موفق نباشد که با گذشت زمان این روند بهتر میشود. در حال حاضر یواز پاتریوت با قیمت قطعی 890 میلیون تومان با مدل 1400 و تحویل فوری به دست مشتریان میرسد.

همچنین در برنامه فروش جدیدش در دی ماه 1400 نسخه اتوماتیک پاتریوت با قیمت قطعی 1.050.000.000 تومان برای مشتریان قابل سفارش است.

یوآز پاتریوت (3).jpg

 

نتیجه گیری:

یواز پاتریوت جزو خودرو هاییست که بیشتر برای جاده های خارج از شهر و پستی و بلندی ها مورد استفاده قرار میگیرد و مشتری های خاص خود را دارد که با توجه به سطح امکانات رفاهی و قابلیت‌هایی که دارد گزینه بسیار مناسبی برای آفرود است. ضمن اینکه این خودرو در دسته خودروهای Heavy Duty قرار می‌گیرد که جان سختی پاتریوت را به رخ می‌کشد و ارزش خریدش را بالا می‌برد.

گالری ویدیوها
کارولوژی: معرفی یواز پاتریوت شاسی بلند روسی جدید بازار
نظرات کاربران
10 اسفند 1401
با سلام عرض ادب احترام و خسته نباشید به کارکنان سایتCAR.IR خودروهای روسی به مراتب از چینی ها بهتر هستند ولی در گذشته زیاد استقبال نشد چون قیمتهای برند روس مانند