1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. فن آوری، تکنولوژی و مقایسه
  4. بررسی و مقایسه فنی یواز پاتریوت روسی با هایما S7 چینی + جدول

بررسی و مقایسه فنی یواز پاتریوت روسی با هایما S7 چینی + جدول

24 شهریور 1400
  • 0

مقایسه‌های خودرویی بین شاسی بلند پر مخاطب بازار خودرو ایران که دوباره جدیدا به خط تولید ایارن خودرو برگشته است یعنی هایما اس7 و اولین محصول روسی در بازار کشور یعنی یواز پاتریوت می تواند برای علاقه مندان به خودروهای شاسی بلند و کراس اوور بسیار جالب باشد. تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد چون انتخاب زیادی در بازه های قیمتی محتلف وجود نداشت، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون واداتی و همچنین مونتاژی در سگمنت‌های مختلف به کشور، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرده است. امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند.

با نگاهی به مشخصات فنی این دو خودرو می توان متوجه شد که آپشن ها ، امکانات رفاهی و ظاهری بهتر و جدیدتر در مقابل قدرت بیشتر و دودیفرانسیل بودن ولی ظاهری قدیمی با امکانات رفاهی کمتر ممکن است بتواند پیروز شود. نتیجه گیری در خصوص برتر بودن هر یک از این دو شاسی بلند در این مقایسه را به خود شما می سپاریم.
  

معرفی یواز پاتریوت:

2.jpg

یواز پاتریوت، خودرویی ساخت کشور روسیه است که در سال ۲۰۱۲ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۲۶۹۳ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۵۰ اسب بخار در ۴۰۰۰ و ۶۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۲۳۵ نیوتن متر در ۳۰۰۰ و ۹۰۰ دور در دقیقه است.

1.jpg

88.jpg

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده دستی پنج سرعته استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۵۰ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۵ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۱۱.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۶۸ لیتر است.

3.jpg

4.jpg

از جمله امکانات این خودرو می‌توان به رینگ ۱۵ اینچ آلومینیومی، فرمان برقی (MDPS)، آینه الکتروکرومیک، سنسور پارک عقب، چراغ مه شکن جلو و عقب، کامپیوتر سفری، تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی (HAC)، چراغ روشنایی روز (Day Light)، تریم داخلی دو رنگ اشاره کرد.

از دیگر امکانات این خودرو می توان به شیشه‌های برقی ، سیستم تهویه مطبوع ، چراغ مه شکن جلو و عقب ، دوربین دید عقب ، دی لایت اشاره کرد.


معرفی هایما S۷:

هایما S۷، خودرویی ساخت کشور چین است که در سال ۲۰۱۴ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۹۹۵ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۴۸ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۱۸۰ نیوتن متر در ۴۰۰۰ و ۵۰۰ دور در دقیقه است.

7.jpg

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۵ سرعته خودکار استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۶۵ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۵.۸ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۸.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۶۱ لیتر است.

5.jpg

از جمله امکانات این خودرو می توان به سامانه کنترل فشار باد تایر‌ها TPMS ، دوربین دنده عقب ، کامپیوتر سفری ، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک ، آینه‌ی داخلی الکتروکرومیک ، آینه‌های جانبی گرمکن دار بهمراه امکان تاشوندگی برقی ، سانروف و شیشه‌های برقی تمامی سرنشینان ، صندلی‌های چرمی ، صندلی‌های در جلو مجهز به گرمکن و برای راننده دارای تنظیمات برقی ۸ جهته ، کیلس و استارتر دکمه‌ای ، کروز کنترل ، چراغ روز بهمراه تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو از داخل اشاره کرد.

6.jpg

خودرو
یواز پاتریوت هایما S7
کشور سازنده
روسیه چین
سال (طراحی)
2012 2014
موتور
4 سیلندر 16 سوپاپه 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور
2693سی سی 1995سی سی
حداکثر قدرت
150 اسب بخار در 4600 دور در دقیقه 148 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
235 نیوتن متر در 3900 دور در دقیقه 180 نیوتن متر در 4500 دور در دقیقه
جعبه دنده
دستی پنج سرعته 5 سرعته خودکار
شتاب 0 تا 100
15 ثانیه 15.8 ثانیه
حداکثر سرعت
150 کیلومتر در ساعت 165 کیلومتر در ساعت
وزن
2125 کیلوگرم 1545 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
2785 طول ، 1900 عرض ، 1910 ارتفاع 4498 طول ، 1830 عرض ، 1730 ارتفاع
فاصله بین دو محور
2760 میلیمتر 2619 میلیمتر
مصرف سوخت ترکیبی
11.5 لیتر در هر صد کیلومتر 8.8 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک
68 لیتر 61 لیتر
استاندارد آلایندگی
یورو 5 یورو 5
ترمز و پایداری
ترمز جلو دیسکی، ترمز عقب کاسه‌ای مجهز به ABS‌ و ESP سیستم های ترمز و پایداری شامل ترمز ضد قفل ABS ، ترمز کمکی BAS ، کنترل کشش TCS ، پایداری الکترونیکی ESP
کیسه هوا
راننده و سرنشین جانبی کیسه هوای راننده و سرنشین کناری و ایربگ های جانبی (جمعاً 4 عدد)
سیستم صوتی
سیستم صوتی مجهز به نمایشگر نمایشگر 7 اینچی لمسی با GPS ، بلوتوث

 



نظرات