1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. ورود یوآز پاتریوت با قیمت نسبتا زیاد به بازار خودروی آمریکا + عکس

ورود یوآز پاتریوت با قیمت نسبتا زیاد به بازار خودروی آمریکا + عکس

12 آذر 1400
  • 0

اواز یا یواز ( UAZ) نام شرکت خودروسازی روسی است که در شهر اولیانوفسک، روسیه واقع شده از سال 1941 تاسیس شد و در ابتدا به تولید خودروهای نظامی روسی می‌پرداخت و در سالهای بعد نیز تولید انواع خودروهای اس‌یووی، اتوبوس و کامیون در دستور کار آن قرار گرفت، در حال حاضر اواز از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت خودروسازی سولرس به‌شمار می‌آید.

حضور محصولات این برند در ایران به سالهای دور و ورود تعداد محدودی از کامیون های این شرکت در ایران باز میگردد، اما اکنون شرکت سروش دیزل مبنا که پیش از این مونتاژ کننده کامیونت های هیوندای در کشور بود، اقدام به عرضه 3 مدل جدیداین شرکت یعنی مدل های پاتریوت، پروفی و پیکاپ کرده است. قیمت این خودرو در اولین مرحله از فروش 850 میلیون تومان بود.

Bremach-4-767x511.webp
حدود یک سال پیش، شرکت برماک (Bremach) اعلام کرد که یوآز پاتریوت را برای مدل ۲۰۲۲ به بازار ایالات‌متحده خواهد آورد. حال به نظر می‌رسد این شرکت به وعدهٔ خود عمل کرده است زیرا این آفرودر روسی هفتهٔ گذشته در نمایشگاه لس‌آنجلس معرفی شد و قرار است با قیمت پایهٔ ۲۶,۴۰۵ دلار به بازار آمریکا عرضه شود. این خودرو که حالا برماک SUV 4×4 نام گرفته، اولین مدل از نسخه‌های مختلفی از پاتریوت محسوب می‌شود که قرار است در آمریکا عرضه شوند.

هرچند این ماشین در ظاهر مثل یک پاتریوت ری‌بج شده به نظر می‌رسد اما به گفتهٔ برماک، به‌طور اختصاصی برای بازار ایالات‌متحده مهندسی شده است. نسخهٔ وانت پاتریوت با نام برماک Pickup 4×4 هم آخرین مراحل برای دریافت تائیدیه‌های لازم جهت عرضه در آمریکا را سپری می‌کند و بنابراین باید به‌زودی منتظر آن باشیم. قیمت این نسخه هم ۲۷,۸۸۰ دلار اعلام شده است.

Bremach-3-767x511.webp
پاتریوت در بازار آمریکا با همان پیشرانهٔ ۲.۷ لیتری چهار سیلندر بنزینی عرضه می‌شود که ۱۵۰ اسب بخار قدرت دارد. این نیرو از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک با گیربکس کمکی دو سرعته و سیستم ۴×۴ الکترونیکی به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. به گفتهٔ برماک، این خودرو برای سیستم‌های الکترونیکی و ایمنی از کامپیوترهای بوش استفاده می‌کند.

تجهیزات استاندارد پاتریوت در بازار آمریکا شامل دی‌لایت‌های LED، رینگ‌های آلیاژی ۱۸ اینچی با لاستیک‌های ۲۴۵، پنجره‌های برقی، غربیلک فرمان چرمی با گرم‌کن، نمایشگر ۷ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، سیستم صوتی با شش بلندگو و گرم‌کن صندلی‌ها می‌شود. همچنین خریداران می‌توانند با سفارش کیت کامل آفرود از BMS Alfa با قیمت ۳,۶۵۰ دلار، خودروی خود را ارتقاء دهند. یکی از ویژگی‌های این کیت، رینگ‌های ۱۷ اینچی Raceline با لاستیک‌های ۲۶۵ گودیر است.

Bremach-6-767x511.webp
برماک در ابتدا به‌عنوان یک شرکت متخصص در حوزهٔ شاسی، قوای محرکه و تراک‌های آفرودی در دههٔ ۵۰ در ایتالیا تأسیس شد. شعبهٔ آمریکایی این شرکت اما در سال ۲۰۱۰ در نوادا تأسیس شد و پیش از آنکه سراغ آوردن محصولات روسی یوآز به ایالات‌متحده برود، روی پیشرانه‌های هیبریدی، الکتریکی و هیدروژنی کار می‌کرد.

خودروهای یوآز در تأسیسات برماک در جنوب کالیفرنیا مونتاژ می‌شوند و از طریق نمایندگی‌های این شرکت در آمریکا به فروش می‌رسند. این شرکت هم‌اکنون پیش سفارش برای این خودروها را با پرداخت ۱۰۰ دلار می‌پذیرد. برماک برای پاتریوت یک گارانتی کامل ۵ ساله یا ۹۶ هزار کیلومتری به همراه گارانتی ۱۰ ساله یا ۱۹۳ هزار کیلومتری قوای محرکه را ارائه می‌کند. پاتریوت چند وقتی است که در کشورمان هم توسط شرکت سروش دیزل با قیمتی در حدود ۹۰۰ میلیون تومان عرضه می‌شود.

Bremach-5-767x511.webp

منبع پدال


نظرات