1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. نسل جدید کراس اوور سوزوکی S-Cross با تجهیزات بیشتر معرفی شد + عکس

نسل جدید کراس اوور سوزوکی S-Cross با تجهیزات بیشتر معرفی شد + عکس

9 آذر 1400
  • 0

گروه خودروسازی ژاپنی سوزوکی در کشور ما بیشتر با خودروی شاسی‌بلند گرند ویتارا شناخته می‌شود. این کمپانی در زمینه تولید خودروهای کراس اوور و شاسی‌بلند تبحر خاصی دارد. تولید شاسی‌بلند های اقتصادی با پلتفرم نردبانی مثل همین گرند ویتارا از نمونه محصولات با کیفیت این شرکت است. شایان ذکر است که از دیگر محصولات این کمپانی ژاپنی که در بازار خودروی ایران هم وارد شد، سدان کیزاشی است که با اینکه در تعداد زیادی وارد بازار کشورمان نشد ولی جزو سدان های بسیار باکیفیت و قدرتمند در کلاس خود بود.

اخیراً سوزوکی نسل جدید کراس‌اوور S-Cross خود را رسماً معرفی کرد. S-Cross جدید با کاپوت برآمده، جلوپنجرهٔ بزرگ و چراغ‌های جلوی جدید با طراحی جذاب، خودروی باابهت‌تری به نظر می‌رسد.

Suzuki-S-Cross-2022-1024-17-767x575.webp
در این نسل همچنین از تریم‌های پلاستیکی بیشتری در قسمت‌های مختلف خودرو مثل دهانهٔ گلگیرها استفاده شده که هم حال و هوای آفرودی‌تری ایجاد کرده و هم خودرو را بزرگ‌تر از قبل جلوه می‌دهند هرچند که اعداد چیز دیگری میگویند زیرا طول ۴,۳۰۰ میلی‌متری S-Cross جدید هیچ افزایشی نسبت به قبل نداشته است.

بااین‌حال، سوزوکی وعده داده است که سرنشینان در داخل خودرو راحتی بیشتری خواهند داشت. علاوه بر این، سازندهٔ ژاپنی قصد دارد با نمایشگر لمسی ۹ اینچی جدید که در بالای داشبورد قرار گرفته و در تیپ بالا ردهٔ اولترا به اپل کارپلی و اندروید اتو مجهز است، نظر خریداران را بیشتر جلب کند. تیپ اولترا که ۲۹,۸۰۰ پوند قیمت دارد، به ناوبری ماهواره‌ای، صندلی‌های چرمی و سانروف پانورامیک هم مجهز است.

Suzuki-S-Cross-2022-1600-1-767x575.webp
در تیپ موشن با قیمت ۲۵ هزار پوند، نمایشگر به ۷ اینچی تنزل پیدا می‌کند اما همچنان گرم‌کن صندلی‌ها، کنترل تهویهٔ دو منطقه‌ای، چراغ‌های LED و ورود بدون کلید ارائه می‌شود. همهٔ تیپ‌ها از قابلیت تشخصی علائم ترافیکی، کروز کنترل تطبیقی و پایش نقاط کور نیز برخوردار هستند.

نسل جدید S-Cross با همان پیشرانهٔ ۱.۴ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ نسل قبلی ارائه می‌شود که از هاچ‌بک سوئیفت گرفته شده است و ۱۳۰ اسب بخار قدرت و ۲۳۵ نیوتن متر گشتاور دارد. هرچند در S-Cross جدید هنوز هم از پیشرانه‌های پلاگین‌هیبریدی و الکتریکی خبری نیست اما مثل گذشته این خودرو به تکنولوژی هیبریدی خفیف ۴۸ ولت مجهز است تا گامی به سمت الکتریکی‌سازی برداشته باشد.

Suzuki-S-Cross-2022-1024-09-767x575.webp
برای انتقال نیروی این موتور گیربکس‌های دستی یا اتوماتیک قابل انتخاب است که هردو شش سرعته هستند و به‌صورت استاندارد نیرو را به چرخ‌های جلو تحویل می‌دهند اما با پرداخت هزینهٔ اضافی می‌توان سامانهٔ چهارچرخ محرک با نشان Allgrip را سفارش داد؛ کشش بیشتر در نسخهٔ چهارچرخ محرک اما نمی‌تواند وزن اضافی آن‌را جبران کند زیرا این نسخه برای رسیدن از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت به ۱۰.۲ ثانیه زمان نیاز دارد درحالی‌که نسخهٔ محرک جلو این کار را در ۹.۵ ثانیه انجام می‌دهد.

نسل جدید سوزوکی S-Cross در کارخانهٔ این شرکت در مجارستان در کنار مدل ویتارا تولید می‌شود. فروش این کراس‌اوور جدید ژاپنی در بازارهای اروپایی از کریسمس آغاز خواهد شد.

Suzuki-S-Cross-2022-1024-0c-767x575.webp

سوزوکی اس کراس در کارخانه سوزوکی Magyar در مجارستان تولید می‌شود که مدل‌های ویتارا را برای بازارهای اروپایی و همچنین صادرات هر دو خودرو در سراسر جهان تولید می‌کند. سوزوکی اس کراس جدید اکنون از مشخصات استاندارد بالاتری نسبت به قبل برخوردار است و یک جدول کامل تجهیزات در انتهای این بسته مطبوعاتی و در وب سایت رسانه ذکر شده است.

تجهیزات استاندارد Motion جامع است و شامل هفت کیسه هوا، رینگ‌های آلیاژی رنگ‌شده ۱۷ اینچی، سه چراغ جلو پروژکتور LED برای نور پایین و بالا، اتصال Apple CarPlay و Android Auto به تلفن‌های هوشمند، تشخیص علائم ترافیک، مانیتور نقاط کور، کروز کنترل تطبیقی ​​با محدودکننده سرعت، ورود و استارت بدون کلید، تهویه مطبوع خودکار دو منطقه ای، گرمکن صندلی های جلو و سنسور پارک جلو و عقب است. همچنین حرکت به سمت Ultra چرخ‌های آلیاژی جلا داده شده ۱۷ اینچی، روکش صندلی چرمی، سیستم ناوبری یکپارچه در هیئت مدیره، سانروف کشویی پانوراما و ایمنی و راحتی بیشتر راننده را با تعبیه دوربین دید ۳۶۰ اضافه می‌کند.

S Cross جدید در مجموع در شش رنگ مختلف موجود است که یکی رنگ ثابت و پنج رنگ انتخابی موجود است.

موتور ۱٫۴ لیتری K14D بوسترجت توربوشارژ برای سوزوکی اس کراس ۲۰۲۲
موتور Boosterjet در سوزوکی در کاهش وزن و اندازه با پاسخ‌دهی بیشتر و ارائه قدرت روان توسعه یافته است تا به ویژگی‌هایی که موتورهای سوزوکی به آن مشهور هستند دست یابد. این موتور ۱٫۴ لیتری در سال ۲۰۲۰ بیشتر توسعه یافت و در هر دو کلاس مدل نصب شد. با ارائه همان سطح قدرت و گشتاور یک موتور تنفس معمولی با ظرفیت بسیار بیشتر (۲٫۰ لیتر)، رانندگی بدون زحمت و لذت رانندگی واقعی را ارائه می دهد.

موتور ۱٫۴ لیتری با شتاب ۰-۶۲ مایل در ساعت ۹٫۵ ثانیه (مدل های ۲WD) برای هر دو گیربکس دستی و اتوماتیک و حداکثر سرعت (در صورت مجاز) ۱۱۸ مایل در ساعت مزایای زیادی در عملکرد ارائه می دهد.

سیستم ۴۸ ولت سوزوکی سبک وزن است و از یک باتری لیتیوم یونی، یکپارچه استارت ژنراتور (معروف به ISG) و مبدل ۴۸ ولت ۱۲ ولت (DC / DC) به اجزای برقی که به ولتاژ کمتری از جمله چراغ‌ها، صدا و تهویه مطبوع نیاز دارند، تشکیل شده است. ISG هم به عنوان یک ژنراتور و هم به عنوان موتور استارت عمل می کند، تسمه رانده می شود و به موتور بنزینی در هنگام بلند شدن خودرو کمک می کند تا گشتاور بیشتری با ۲۳۵ نیوتن متر از دور ۲۰۰۰ و تا ۳۰۰۰ دور در دقیقه در دسترس باشد.

سیستم ‘انتخاب’ چهار حالته ALLGRIP
سوزوکی اس کراس ۲۰۲۲ فناوری‌های چهار چرخ متحرک مشهور خود را به نسل جدیدی تبدیل کرد که لذت رانندگی و آرامش خاطر را در شرایط مختلف به ارمغان می‌آورد و در عین حال اقتصاد را ارتقا می‌دهد و بار خودروهای چهار چرخ محرک را بر محیط زیست محدود می‌کند.

سیستم ALLGRIP ‘Select’ سوزوکی به صورت استاندارد در مدل های Ultra نصب می شود و سوزوکی با ارائه ۴WD با گیربکس دستی و اتوماتیک در این بخش منحصر به فرد است. در ترکیب با ۴۸ ولت هیبریدی، S Cross ALLGRIP جدید با گیربکس اتوماتیک نیز نسبت به خودروهای رقیب ۴WD با گیربکس اتوماتیک، مصرف سوخت کمتری دارد.

سیستم ALLGRIP ‘Select’ چهار حالت قابل انتخاب راننده را برای رانندگی ایمن و لذت بخش در سطوح مختلف ترکیب می کند و بسیار موفق بوده است. در توسعه بیشتر، سیستم ALLGRIP سپس با افزودن یک عملکرد پیش‌خورنده که گشتاور را قبل از وقوع هر گونه لغزشی به چرخ‌های عقب اختصاص می‌دهد، تقویت شد.

امکانات ایمنی سوزوکی اس کراس ۲۰۲۲
سیستم‌های ایمنی غیرفعال و فعال سوزوکی اس کراس برای پیش‌بینی هوشمندانه و واکنش به موقعیت‌های بالقوه خطرناک با سطح حفاظت عالی طراحی شده‌اند. یکی از ویژگی‌های ایمنی اصلی آن، فناوری کنترل موثر کامل است که مفهومی برای محافظت از سرنشینان در جذب ضربه و وزن کم است که توسط سوزوکی توسعه یافته است. استفاده گسترده از فولاد با کشش بالا و فناوری‌های مهندسی به کمک کامپیوتر باعث می‌شود که بدنه سبک، بسیار مقاوم در برابر تصادف و همچنین مصرف سوخت بهینه باشد. تجهیزات ایمنی استاندارد شامل هفت کیسه هوا است که شامل یک کیسه هوای زانوی راننده و همچنین پیش کشنده کمربند ایمنی و محدود کننده نیرو است.

پشتیبانی از ترمز با سنسور دوگانه (DSBS)
سیستم تشخیص رو به جلو پیشرفته که به صورت استاندارد در تمام مدل‌های S Cross نصب شده است، از فناوری‌های ایمنی متعددی پشتیبانی می‌کند که شامل پشتیبانی از ترمز با سنسور دوگانه (DSBS) می‌شود. با DSBS، در سرعت خودرو از حدود ۳ تا ۶۲ مایل در ساعت، اگر سیستم خطر برخورد با مانع رو به جلو را تشخیص دهد، هشدار صوتی و تصویری را صادر می کند. اگر خطر برخورد با مانع رو به جلو زیاد باشد و راننده ترمز کند، سیستم کمک ترمز را به کار می گیرد.

دوربین ۳۶۰ دید
دوربین ۳۶۰ نمای ۳۶۰ که به عنوان تجهیزات استاندارد در مدل اولترا نصب شده است به چهار دوربین در جلو، عقب و کناره های خودرو مجهز شده است. اینها به نمایشگر مرکزی متصل شده اند تا دید کاملی را به راننده ارائه دهند. عملکردها شامل نمای باز سه بعدی است که به راننده امکان می دهد قبل از حرکت، محیط اطراف را بررسی کند و نمای پرنده ای که از پارکینگ ایمن تر پشتیبانی می کند. عملکردهای دیگر عبارتند از: نمای با وضوح بالا که می تواند بزرگ شود و نمایشگر نمای عقب خودکار که مطابق با انتخاب دنده تغییر می کند.

سانروف پانورامیک سوزوکی اس کراس ۲۰۲۲
مشخصات Ultra شامل یک سانروف بزرگ متشکل از دو پنل شیشه‌ای کشویی جداگانه است که روی صندلی‌های جلو و عقب امتداد می‌یابد و باعث آرامش بیشتر کابین برای همه سرنشینان می‌شود. هنگامی که سانروف بسته است، پانل های شیشه ای دارای طول ترکیبی ۱۰۰۰ میلی متر هستند. هنگامی که باز است، طول دیافراگم ۵۶۰ میلی متر است که به سرنشینان یک تجربه سقف باز انرژی بخش می دهد.

نمایش اطلاعات چندگانه پیشرفته
سوزوکی اس کراس جدید از یک صفحه نمایش LCD رنگی ۴٫۲ اینچی با وضوح بالا بهره می برد که طیفی از اطلاعات از جمله داده های خروجی و گشتاور موتور، مصرف سوخت، میانگین سرعت، شتاب و عملکرد ترمز و همچنین ردیابی نیروی محرک G را نشان می دهد.

سیستم صوتی نصب شده در درجه حرکت دارای یک صفحه نمایش صوتی ارتباطی تلفن هوشمند (SLDA) با صفحه نمایش صفحه لمسی هفت اینچی است که عملکرد بهتری را امکان پذیر می کند. این سیستم همچنین به راننده اجازه می دهد تا از برنامه های خاص گوشی هوشمند با اتصال MirrorLink، Android Auto و Apple CarPlay استفاده کند.

Apple CarPlay راه هوشمندتر و ایمن‌تر برای استفاده از آیفون در S Cross است. جدا از برقراری تماس، دریافت مسیرها برای شرایط ترافیکی بهینه، گوش دادن به موسیقی، دسترسی به ایمیل، پیام های متنی و موارد دیگر را نیز تسهیل می کند.

برای مشخصات درجه Ultra، اندازه صفحه نمایش به ۹ اینچ افزایش می یابد و شامل یک نقشه اطلاعات سه بعدی است که تشخیص مکان های دیدنی را آسان می کند و ویژگی های زیادی را شامل می شود. این سیستم در مدل های Ultra همچنین اتصال Apple CarPlay و Android Auto را به صورت بی سیم فعال می کند.

 

منبع پدال


نظرات