1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. رونمایی از پیکاپ جدید چینی گریت وال برای رقابت با فورد رپتور + قیمت

رونمایی از پیکاپ جدید چینی گریت وال برای رقابت با فورد رپتور + قیمت

9 آذر 1400
  • 1

ظاهرا کسب سهم بیشتری در بازار کشورهای ایالات متحده و کانادا کار را به جایی رسانده است که شرکت های چینی زوم بکنند روی عرضه رقیبی قدرتمند برای پیکاپ فورد F150 رپتور. این پیکاپ سالها است که لقب پرفروش ترین خوروی بازار این دو کشور را در اختیار دارد. البته زمانهایی هم بوده که به رده دوم یا سوم سقوط کند ولی همواره جزو یکی از رده های اول تا سوم بوده است. این هدف بزرگ را گروه خودروسازی گریت وال در دستور کار قرار داده است.

پوئر استاندارد.jpg

سال گذشته میلادی برابر با 452 هزار دستگاه انواع مختلف وانت در بازار چین به فروش رسیده و پرچمدار این بازار، خودروسازی گریت وال موتورز بوده است. کمپانی مذکور به منظور حفظ برتری های خود و تداوم موفقیت های فروش، راهبردهای ویژه ای برای بخش تولید وانت خود دارد که یکی از مهمترین آنها طراحی و معرفی محصولات جدید و منطبق بر پیشرفت های روز است.

130230.webp
گریت وال موتورز در نمایشگاه خودروی گوانگژو یا همان اتو گوانگژو از یک پیکاپ مفهومی بسیار جذاب رونمایی کرده که در واقع نسخه ای بروز شده با قابلیت های آفرودی بیشتر از Poer پیکاپ قبلی گریت وال به نظر می رسد. این خودرو در خور تحسین با نمایی عضلانی و طراحی مناسب حرف های زیادی را برای گفتن داد.

130231.jpg

پوئر استاندارد از پیشرانه 2 لیتری دیزل 163 اسب بخاری و همچنین 2 لیتری بنزینی 190 اسب بخاری استفاده می کند. در بخش جعبه دنده نیز تریم های دستی و اتوماتیک قابل سفارش است. سامانه تمام چرخ محرک نیز به عنوان آپشن در نظر گرفته شده است.

گشتاور نمونه دیزل برابر با 400 نیوتن متر و پیشرانه بنزینی 360 نیوتن متر است. پوئر استاندارد در بازار چین 15350 تا 25 هزار دلار  قیمت دارد.

0815499_h1111.jpg
از جمله تغییرات نمونه آفرودی به جابجایی خروجی اگزوز و انتقال آن به مسیر ستون اول اتاق، چرخ های بزرگ تر آفرودی، هلال گلگیر آفرودی، سپر جدید، رکاب جدید، موتور بکسل جدید و ... قابل اشاره هستند.

ارتفاع خودرو نیز در مقایسه با پوئر استاندارد 51 میلیمتر افزایش یافته است.

در وب سایت های چینی این پیکاپ را به عنوان پاسخی به فورد اف-150 رپتور مطرح کرده اند که عملا چنین مقایسه ای با محصول 70 هزار دلاری فورد چندان قابل اعتنا نیست. رپتور مدل سال از پیشرانه 6 سیلندر 3.5 لیتری با 450 اسب بخار خروجی و گشتاور 691 نیوتن متر استفاده می کند.

کارشناسان پیش بینی می کنند تا سال 2025 میزان فروش پیکاپ در بازار چین به 840 هزار دستگاه برسد.

بررسی مشخصات فورد اف-۱۵۰ رپتور ۲۰۲۱

خودروهای سری فورد چندسالی است که در آمریکا بسیار طرفدار و البته بسیار پرفروش نیز می باشد که همچنان لقب پرفروش ترین خودرو را از آن خود کرده است.

در نسل جدید این مدل که با فورد اف -۱۵۰ به بازار معرفی شده است، دارای ۶ پیشرانه مختلف می باشد که می تواند مناسب هر سلیقه ای بوده و یک مدل جذاب در نوع خود باشد و مدل های گران قیمت آن هم علاوه بر اینکه بسیار لوکس و قدرتمند است که فورد اف-۱۵۰ رپتور نیز جزء آنها می باشد.

مشخصات فنی فورد اف-۱۵۰ رپتور ۲۰۲۰

در این مدل همانطور که گفته شد پیشرانه های مختلفی از موتور ۳٫۳ لیتری ۶ سیلندر خورجینی، یک پیشرانه ۵ لیتری ۸ سیلندر خورجینی، یک پیشرانه ۶ سیلندر خورجینی ۲٫۷ لیتری توربو دوقلو و یک توربو دوقلو ۳٫۵ لیتری ۶ سیلندر خورجینی و در نهایت یک موتور ۳ لیتری توربو دیزل ۶ سیلندر خورجینی قرار داده شده است که روانه بازار شده و به فروش خواهد رسید.

در تمامی مدل های فورد اف-۱۵۰ یک گیربکس ۱۰ دنده اتوماتیک قرار داده شده که خریداران می توانند در دو مدل آن را سفارش دهند که دارای دو دیفرانسیل و دیفرانسیل عقب می باشد.

علاوه براین شرکت سازنده نیز یک مدل پلاگین هیبریدی در دست طراحی دارد و یک موتور الکتریکی را دارا می باشد که می تواند تا ۱۶ کیلومتر بدون نیاز به موتور احتراق داخلی ۶ سیلندر خورجینی را جا به جا کند.

طراحی کابین  و مشخصات ظاهری فورد اف-۱۵۰ رپتور ۲۰۲۰

تغییراتی که در این خودرو اعمال شده است به طور واضح مشخص نیست و احتمال بالایی دارد که این مدل نیز مانند مدل های قبلی فورد طراحی کابین مشابهی دارد و البته برای ایمنی این خودرو ترمز اضطراری خودکار با قابلیت تشخیص دادن عابر پیاده، هشدار دادن در مواقع خروج از لاین اصلی با حفظ مسیر اصلی و کروز کنترل هوشمند جزء ویژگی های ایمنی این خودرو می باشد.

اما در نهایت بسیاری از شرکت های سازنده انواع خودروها تمامی تلاش خود را به کار میگیرند تا بتوانند یک خودرو همه چیز تمام از لحاظ فنی، ظاهری و طراحی کابین را به خریداران ارائه دهند.

در مدل های فورد بیشتر شاهد این هستیم که قرار دادن پیشرانه های قوی تر باعث می شود این خودرو از تمامی لحاظ یک خودروی بسیار مناسب برای جاده های پرپیچ و خم، تپه نوردی و صحرانوردی باشد.

 

130233.jpg



نظرات

  • mehdi mehdi (9 آذر 1400 ساعت 10:09)

    آرم میتسوبیشی روی فرمون چی میگه