1. خانه
  2. خودرو‌ ها
  3. یواز
  4. پاتریوت
  5. استیشن (2005-2024)

یواز پاتریوت استیشن 2005-2024

UAZ Patriot Station 2005-2024

تیپ ها
  • تعیین نشده
  • تعیین نشده
نمودار قیمت
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
شاسی بلند
2700 سی سی
بنزین سوز
4
دنده دستی
11.5 لیتر در 100 کیلومتر
بیشتر

معرفی خودرویواز پاتریوت استیشن 2005-2024

پاتریوت یکی از محصولات شرکت خودروسازی یواز (UAZ) روسی است. حوالی سال 1395 برای نخستین بار محصولات یواز در نمایشگاه خودروی تهران معرفی شدند.

 

 

یوآز پاتریوت (2).jpg

 

یواز پاتریوت همانطور که گفته شد یکی از دو مدل تازه وارد کمپانی یواز در بازار ایران است که البته مدل دیگر هم در واقع یک پیکاپ از پاتریوت است که با نام یواز پیکاپ شناخته می‌شود.

 

یوآز پاتریوت (4).jpg

 

  بررسی طراحی ظاهری

طراحی کلی یواز پاتریوت در ساده ترین حالت ممکن قرار دارد. یک خودروی تماما آفرودی که علاقه مندان خاص خود را دارد. افرادی که عاشق طبیعت گردی و کویر نوردی هستند و مسیر های سخت و صعب العبور را می‌پیمایند و نیاز به خودرویی دارند تا بدون هیچ ادا و ناز کردنی از پس این مسیر ها بر بیاید. پاتریوت طراحی ساده و حالتی چکشی دارد و این یعنی پاتریوت اصلا آیرودینامیکی نیست. طراحی چراغ ها به همراه جلوپنجره و البته لوگوی بزرگ یواز یک طرح V شکل را دارند و البته مه شکن ها نیز در ساده ترین حالت ممکن طراحی شده و روی سپر جلو قرار گرفته اند. در عمده قسمت های یواز پاتریوت اثری از طراحی های مدرن نیست.

یوآز پاتریوت (5).jpg

 

در بخش جانبی و کناری یواز پاتریوت باز هم همان سادگی بخش های دیگر را میبینیم. شیشه های جانبی خودرو بسیار بزرگ طراحی شده اند و کمی ما را بیاد مرسدس بنز کلاس G می اندازد. با اینکه گلگیر های یواز پاتریوت کمی از بدنه بیرون زده اند اما باز هم در حالت کلی خودرو کمی جمع و کشیده به چشم می آید. همچنین وجود خطوط طراحی درست باعث شده این خودرو عضلانی تر بنظر برسد.

 

یوآز پاتریوت (6).jpg

 

در بخش عقب هم باز تمام اجزا ساده و کاربردی طراحی شده و همچنین زاپاس پاتریوت همانند بعضی خودرو های شاسی بلند پشت درب عقب (درب صندوق) قرار گرفته است. چراغ های عقب به صورت عمودی و تا کناره خودرو کشیده شده اند.

 

یوآز پاتریوت (7).jpg

 

مشخصات فنی

نسخه ای که از یواز پاتریوت در بازار ایران عرضه شده به یک موتور 2/7 لیتری تنفس طبیعی مجهز است که توان تولید 150 اسب بخار قدرت و 235 نیوتن متر گشتاور را دارد. البته نسخه دیزلی این خودرو هم یک موتور 2/2 لیتری را دارد که میتواند 143 اسب بخار قدرت و 228 نیوتن متر گشتاور را تولید کند که این موتور به بازار ایران عرضه نشده است.

یواز پاتریوت همچنین با دو جعبه دنده متفاوت تولید میشود، یک جعبه دنده 5 سرعته دستی و دیگری 6 سرعته اتوماتیک که شرکت سروش دیزل ابتدا نسخه 5 سرعته دستی را به بازار ایران عرضه کرد و در دی ماه 1400 نسخه اتوماتیک را هم به سبد محصولاتش اضافه نمود.

 

یوآز پاتریوت (10).jpg

 

پاتریوت یک شاسی بلند واقعیست و این بدان معناست که علاوه بر اینکه این خودرو شاسی مستقل است، قابلیت های آفرودی خوبی هم دارد. از نکات مثبت پاتریوت این است که سیستم انتقال قدرت چهار چرخ محرک در این خودرو تعبیه شده و همین امر سبب شده که راننده هر موقع خواست، میتواند نیرو خودرو را به تمامی چرخ ها یا فقط به دو چرخ اعمال کند. علاوه بر این حالت های مختلف سیستم انتقال قدرت از جمله چهارچرخ محرک سبک یا دو دیفرانسیل سبک (4H)، محور عقب محرک سبک یا تک دیفرانسیل عقب (2H)، چهارچرخ محرک سنگین یا  دو دیفرانسیل سنگین (4L) به همراه قفل دیفرانسیل در این خودرو وجود دارند.

 

یوآز پاتریوت (8).jpg

 

بررسی کابین

داخل فضای کابین یواز پاتریوت اتفاق ویژه ای نیفتاده است و باز هم سادگی طراحی را شاهد هستیم که در تک تک اجزای کابین قابل مشاهده میباشد. نکته مثبت کابین یواز پاتریوت این است که شرکت سعی کرده یک کابین ارگونومیک را برای سرنشینان طراحی کند. یک مانیتور نسبتا بزرگ در قسمت بالای داشبورد قرار گرفته و خروجی های سیستم تهویه مطبوع هم در دو طرف این مانیتور تعبیه شده اند. در زیر این قسمت هم تنظیمات سیستم تهویه خودرو به همراه یک خروجی برق و یک فندکی قرار دارند. غربیلک فرمان یواز پاتریوت به صورت سه شاخه به همراه دکمه های کنترل سیستم صوتی و کروز کنترل طراحی شده است.

 

یوآز پاتریوت (1).jpg

 

در کل فضای سرنشینان در یواز پاتریوت خوب و قابل قبول است و در ردیف دوم هم دو تا سه نفر به راحتی می توانند جا بگیرند.

 

کابین یوآز پاتریوت.jpg

 

امکانات رفاهی و ایمنی

یواز پاتریوت در ایران به امکانات رفاهی مناسب و قابل قبولی نظیر:

گرم کن صندلی های جلو و عقب، یخ زدای شیشه جلو و برف پاک کن، گرم کن فرمان، سیستم چهارچرخ متحرک با قابلیت تنظیم دیفرانسیل، قفل دیفرانسیل عقب، سنسور پارک جلو و عقب، چراغ روز، دو کیسه هوای جلو، راهنمای پارک، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی، سیستم کنترل حرکت در سراشیبی، کروز کنترل، دوربین دنده عقب و نمایشگر هفت اینچی لمسی مجهز شده است.

 

یوآز پاتریوت (9).jpg

 

 بررسی بازار و قیمت

یواز پاتریوت با توجه به قیمتی که شرکت سروش دیزل روی آن گذاشته است به نظر میرسد موفقیتش دور از انتظار نباشد. اما در بازار دست دوم ها ممکن است در حال حاضر زیاد موفق نباشد که با گذشت زمان این روند بهتر میشود. در حال حاضر یواز پاتریوت با قیمت قطعی 890 میلیون تومان با مدل 1400 و تحویل فوری به دست مشتریان میرسد.

همچنین در برنامه فروش جدیدش در دی ماه 1400 نسخه اتوماتیک پاتریوت با قیمت قطعی 1.050.000.000 تومان برای مشتریان قابل سفارش است.

یوآز پاتریوت (3).jpg

 

نتیجه گیری:

یواز پاتریوت جزو خودرو هاییست که بیشتر برای جاده های خارج از شهر و پستی و بلندی ها مورد استفاده قرار میگیرد و مشتری های خاص خود را دارد که با توجه به سطح امکانات رفاهی و قابلیت‌هایی که دارد گزینه بسیار مناسبی برای آفرود است. ضمن اینکه این خودرو در دسته خودروهای Heavy Duty قرار می‌گیرد که جان سختی پاتریوت را به رخ می‌کشد و ارزش خریدش را بالا می‌برد.

گالری یواز پاتریوت استیشن 2005-2024

نظرات کاربران
  • کاربر سایت 10 اسفند 1401 ساعت 21:58

    با سلام عرض ادب احترام و خسته نباشید به کارکنان سایتCAR.IR خودروهای روسی به مراتب از چینی ها بهتر هستند ولی در گذشته زیاد استقبال نشد چون قیمتهای برند روس مانند فیات روسی با6/500 قرون و فیات131 ایتالیایی6722ت قدیم که اکثر رانندگان یک کمی وام و فرض میگرفتند مدل ایتالیایی رو خریداری میکردند فیات ایتالیایی یک معایب داشت بدنه اش زود زنگ میزد و زودتر از بین میرفت و لوازمش سخت بود چون کسی رو در اروپا نداشتیم دلیل عدم موفقیت خودروهای روسی قیمت گذاری بود ولی موتور خیلی محکم و قوی داشتند که حالا حالاها خراب نمیشن کاربراتور نیاز به تنظیم داره و بدون آب رادیاتور درست مثل مسکوویچ مرحوم دکتر شریعتی تا روسیه دو قدم راه هست نزدیک هم هست برای زمستان عالیه ولی تابستان آمپرش جوش در میاره و مشکلی نیست با دوچرخه و تاکسی تردد میکنی در فصل سرما به کارت میاد رنو5 چون کوچک بود به کارمون نمیامد ژیان هم قیمتش یادم نیست و لادا نیوا هم 40سال پیش پاترول کاربراتور و فرمان خشک بود ولی این خودرو سابق شوروی فرمان هیدرولیک و انژکتور بود چون آفرود باز نبودیم علاقه ای نداشتیم جیپ وانت روسی هم بود ولی قیمتش نامعلوم بود چون به درد مزرعه دار و باغ میخورد که خیلی مناسب باری نبود ولی نسبت به آریسان و هم رده و قیمتی بهتر است در دوران خودش وانت ارزان به حساب میامد 20/000 قرون ریال داشتیم که لندروور45/000 بود که پیکان بود 17_18 ولی لادا استیشن در دو نسخه اولی دو درب5 نفره ولی گلگیر و شیشه برزگ و صندلی قابلیت باز شدن بود که از فضای بیشتری بابت جابه جایی استفاده کنی یا حمل جسد و به درد آرامگاه میخورد مشکل اصلی چون گلگیر نصف ماشین بود حتی شیشه کناری که اگر آسیب ببینه سخت هست پیدا کردنش با قیمت9/300_9/400بود که قیمتش از فیات132ایتالیایی بالاتر از 131بود با قیمت8/175بود کمی بهتر از131بود نسخه چهار درب که صندلیها باز شو نبود که صندوق کوچکتر ولی در حد خودش خوب بود با قیمتهای مختلف که بستگی داشت که پرده کناری یا باربند یا سپر مخصوص بکسل بند یا حدود10/000ت بود که این لادا بهتر از پیکان هست از لحاظ نرمی و کمتر سر و صدا داشت چون اگر پیکان بود دیفرانسیل به مرور زمان صدا می افتاد که سر صدای بیشتر و اعصاب خوردی داشت که دوتا مدل مختلف روسی خریداری کردیم یکی فیات روسی دیگری لادا استیشن نمونه4 درب استیشن وSUV_ون برزگ زیاد طرفدار نداره بهتر است بگم استقبال نمیشه یواز پاتریوت هم عالیه یک برند غیر از چینی در دروان امروزی که ماشینهای روسی مقاومتر از چینی هست به درد آخر الزمان میخوره برند روسی با تجربه تر از چینی هست باید از بابابرزگها یاد گرفت برید از قدیم و برزگان بپرسید که اقوام ما فیات ایتالیایی داشت یک جاش خراب شد 6ماه ماشین خوابید ولی روسی یک هفته ای میتوانی از مرز سمت شمال پیدا کنی یک ماشین با اصالت و یک برند خودروساز واقعی مزایا از گذشته نشان داد که حالا حالا بازم کار میکنه که یواز هم بهترین رنج توی قیمت خودش هست که حریفی نمیتونه از لحاظ صفر کیلومتر بودن شکست بده با داشتن تجربه و اون ساختار فنر بندی و قابلیت آفرود بودنش و خیلی جاها میره که چینی ها وسط راه خراب میشن آفرود ارزان قیمت توی بازار که رقیب نداره که مشحره هست البته ماشینهای آفرودی طبیعی هست که مصرف بنزین بالا باشه نکته منفی نیست چون روسیه از یک موتور تنفس طبیعی استفاده میکنه دردسرش کمتر از توربو هست با بنزین سازگاز هست خرج کمتری بابتش میدی پاتریوت قیمتش مفته باید بالاتر از اینها باشه چون زیاد حمایت نمیشه اگر بشه قیمتش نجومی میشه اصلا قابل قیاس با چینی‌ها نیست ترمزها باید کاسه ای باشه یا دیسکی ده پره خنک شونده البته در آفرود مشکلی پیش نمیاد نمیخوای که باهاش سرعت بری سمند باید دیسکی باشه که ترمزش عمل نمیکنه چون ماشین سرعتی هست اگر دیسک معمولی باشه زود داغ میکنه و باعث آتش سوزی میشه معایب خدمات پس از فروش چون میتوانی از اینترنت سفارش بدی برات بیاورند و موقعه سرما همه توی برف گیر کردند اونوقت در فصل یخبندان یواز خودت و خانواده ات رو نجات میده و بازار مهم نیست یکم زیر قیمت میدی یواز بهترین هست خودرو روسی بازم مثل قدیم یک عمر کار میکنه قیافه مهم نیست مهم اینکه دوام فنی و کیفیت و اون قدمت تولید و سال و برند معتبر و ایمنی و شاسی محکم و کم استحلاک مهم هست در خریدش شک نکنید اینقدر زیر بندی قوی داره که پا به پای برند اروپایی و پرفروش جهانی میاد

اضافه کردن نظر

مشخصات تولید کننده

  • کشور تولید کننده ایران
  • نام خودرو یواز پاتریوت استیشن 2005-2024
  • شرکت گارانتی/خدمات دهنده سروش دیزل مبنا

مشخصات فنی بدنه

  • کلاس بدنه شاسی بلند
  • کلاس اتومبیل J Segment
  • وزن 2125 کیلوگرم
  • تعداد فضای سرنشینان 5
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو 225/75R16
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب 235/75R16

مشخصات فنی موتور

  • حجم موتور 2700 سی سی
  • نوع موتور بنزین سوز
  • تعداد سیلندرها 4
  • تعداد سوپاپ ها 16
  • آرایش قرار گیری سیلندرها خطی شیبدار
  • محل قرار گیری موتور موتور جلو
  • سیستم سوخت رسانی انژکتوری
  • توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر) 58.87 اسب بخار بر لیتر
  • ظرفیت باک 68 لیتر بنزین

مشخصات جعبه دنده ( Transmission )

  • نوع جعبه دنده دنده دستی
  • تعداد دنده (جلو) 5
  • محل قرار گیری اهرم تعویض دنده کنسول میانی
  • سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) موتور جلو چهار چرخ محرک

سیستم ترمزها

  • نوع سیستم ترمز دارای سیستم ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو دیسکی خنک شونده
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب کاسه ای

سیستم تعلیق و فرمان

  • تعلیق جلو غیر مستغل فنر لوله ای دارای میل تعادل و دیفرانسیبل یک تکه
  • تعلیق عقب غیر مستقل با فنر شمش و مجهز به میل تعادل
  • نوع سیستم فرمان دارای قدرت کمکی هیدرولیکی

عملکرد اتومبیل

  • حداکثر سرعت 150 کیلومتر بر ساعت
  • مصرف سوخت ترکیبی 11.5 لیتر در 100 کیلومتر
  • استاندارد آلایندگی یورو 5

محدوده گارانتی

امکانات رفاهی و آپشن ها

  • کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) دو عدد راننده و سرنشین
  • سیستم های پایداری و کمک راننده دارای سیستم کنترل پایداری، دارای دنده کمک سبک و سنگین به همراه قفل دیفرانسیل برقی عقب
  • سیستم های امنیتی و حفاظتی دارای قفل مرکزی و سیستم ضد سرقت ایموبلایزر
  • نوع غربیلک غربیلک فرمان 3 شاخه دارای روکش چرمی و کلید های کنترلی مولتی مدیا و کروز کنترل، دارای گرمکن فرمان
  • سیستمهای تهویه مطبوع دارای تهویه مطبوع اتوماتیک تک کاناله، دارای کولباکس، دارای سیستم بخاری جداگانه برای سرنشینان عقب
  • سیستم صوتی و تصویری سیستم صوتی دارای 6 بلند گو
  • سیستمهای مولتی مدیا دارای مانیتور لمسی 7 اینچ با قابلیت پشتیبانی از USB و بلوتوث، دارای زبان های فارسی و انگلیسی، دارای جی پی اس، قطب نما و نشاندهنده شیب طولی و عرض خودرو به همراه مختصات جغرافیایی، دارای دوربین دید عقب
  • سیستم صندلیهای جلو صندلی های جلو با تنظیم دستی و روکش چرمی به همراه گرمکن
  • سیستم صندلیهای عقب صندلی های عقب با روکش چرمی به همراه گرمکن، دارای قابلیت خواباندن صندلی و یکپارچه شدن قسمت عقب با صندوق خودرو، دارای iSOFIX
  • سیستم آیینه ها آیینه های جانبی برقی دارای گرمکن
  • سیستم شیشه ها 4 شیشه برقی، شیشه جلو دارای المنت گرمکن جهت یخ زدایی برف پاک کن ها
  • سیستم روشنایی جلو چراغ های جلو دارای DayLight، دارای مه شکن جلو، دارای سیستم تنظیم ارتفاع چراغ ها از داخل کابین
  • سیستم روشنایی عقب دارای مه شکن
  • سنسورهای پیش فعال دارای سنسور پارک جلو و عقب
  • سیستم های کمک رانندگی دارای دنده کمکی و 3 حالت تک دیفرانسیل، کمک سبک 4H و کمک سنگین 4L به همراه قفل دیفرانسیل برقی عقب، دارای کروز کنترل
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
نظر خود را بیان کنید
  • کاربر سایت کاربر سایت (10 اسفند 1401 ساعت 21:58)

    با سلام عرض ادب احترام و خسته نباشید به کارکنان سایتCAR.IR
    خودروهای روسی به مراتب از چینی ها بهتر هستند ولی در گذشته زیاد استقبال نشد چون قیمتهای برند روس مانند فیات روسی با6/500 قرون و فیات131 ایتالیایی6722ت قدیم که اکثر رانندگان یک کمی وام و فرض میگرفتند مدل ایتالیایی رو خریداری میکردند

    فیات ایتالیایی یک معایب داشت بدنه اش زود زنگ میزد و زودتر از بین میرفت و لوازمش سخت بود چون کسی رو در اروپا نداشتیم دلیل عدم موفقیت خودروهای روسی قیمت گذاری بود ولی موتور خیلی محکم و قوی داشتند که حالا حالاها خراب نمیشن کاربراتور نیاز به تنظیم داره و بدون آب رادیاتور درست مثل مسکوویچ مرحوم دکتر شریعتی

    تا روسیه دو قدم راه هست نزدیک هم هست برای زمستان عالیه ولی تابستان آمپرش جوش در میاره و مشکلی نیست با دوچرخه و تاکسی تردد میکنی در فصل سرما به کارت میاد رنو5 چون کوچک بود به کارمون نمیامد ژیان هم قیمتش یادم نیست و لادا نیوا هم 40سال پیش پاترول کاربراتور و فرمان خشک بود ولی این خودرو سابق شوروی فرمان هیدرولیک و انژکتور بود چون آفرود باز نبودیم علاقه ای نداشتیم جیپ وانت روسی هم بود ولی قیمتش نامعلوم بود چون به درد مزرعه دار و باغ میخورد که خیلی مناسب باری نبود ولی نسبت به آریسان و هم رده و قیمتی بهتر است

    در دوران خودش وانت ارزان به حساب میامد 20/000 قرون ریال داشتیم که لندروور45/000 بود که پیکان بود 17_18 ولی لادا استیشن در دو نسخه اولی دو درب5 نفره ولی گلگیر و شیشه برزگ و صندلی قابلیت باز شدن بود که از فضای بیشتری بابت جابه جایی استفاده کنی یا حمل جسد و به درد آرامگاه میخورد مشکل اصلی چون گلگیر نصف ماشین بود حتی شیشه کناری که اگر آسیب ببینه سخت هست پیدا کردنش با قیمت9/300_9/400بود که قیمتش از فیات132ایتالیایی بالاتر از 131بود با قیمت8/175بود کمی بهتر از131بود

    نسخه چهار درب که صندلیها باز شو نبود که صندوق کوچکتر ولی در حد خودش خوب بود با قیمتهای مختلف که بستگی داشت که پرده کناری یا باربند یا سپر مخصوص بکسل بند یا حدود10/000ت بود که این لادا بهتر از پیکان هست از لحاظ نرمی و کمتر سر و صدا داشت چون اگر پیکان بود دیفرانسیل به مرور زمان صدا می افتاد که سر صدای بیشتر و اعصاب خوردی داشت که دوتا مدل مختلف روسی خریداری کردیم یکی فیات روسی دیگری لادا استیشن نمونه4 درب استیشن وSUV_ون برزگ زیاد طرفدار نداره بهتر است بگم استقبال نمیشه

    یواز پاتریوت هم عالیه یک برند غیر از چینی در دروان امروزی که ماشینهای روسی مقاومتر از چینی هست به درد آخر الزمان میخوره برند روسی با تجربه تر از چینی هست باید از بابابرزگها یاد گرفت برید از قدیم و برزگان بپرسید که اقوام ما فیات ایتالیایی داشت یک جاش خراب شد 6ماه ماشین خوابید ولی روسی یک هفته ای میتوانی از مرز سمت شمال پیدا کنی یک ماشین با اصالت و یک برند خودروساز واقعی

    مزایا از گذشته نشان داد که حالا حالا بازم کار میکنه که یواز هم بهترین رنج توی قیمت خودش هست که حریفی نمیتونه از لحاظ صفر کیلومتر بودن شکست بده با داشتن تجربه و اون ساختار فنر بندی و قابلیت آفرود بودنش و خیلی جاها میره که چینی ها وسط راه خراب میشن آفرود ارزان قیمت توی بازار که رقیب نداره که مشحره هست البته ماشینهای آفرودی طبیعی هست که مصرف بنزین بالا باشه نکته منفی نیست چون روسیه از یک موتور تنفس طبیعی استفاده میکنه دردسرش کمتر از توربو هست با بنزین سازگاز هست خرج کمتری بابتش میدی پاتریوت قیمتش مفته باید بالاتر از اینها باشه چون زیاد حمایت نمیشه اگر بشه قیمتش نجومی میشه اصلا قابل قیاس با چینی‌ها نیست ترمزها باید کاسه ای باشه یا دیسکی ده پره خنک شونده البته در آفرود مشکلی پیش نمیاد نمیخوای که باهاش سرعت بری سمند باید دیسکی باشه که ترمزش عمل نمیکنه چون ماشین سرعتی هست اگر دیسک معمولی باشه زود داغ میکنه و باعث آتش سوزی میشه

    معایب خدمات پس از فروش چون میتوانی از اینترنت سفارش بدی برات بیاورند و موقعه سرما همه توی برف گیر کردند اونوقت در فصل یخبندان یواز خودت و خانواده ات رو نجات میده و بازار مهم نیست یکم زیر قیمت میدی یواز بهترین هست خودرو روسی بازم مثل قدیم یک عمر کار میکنه قیافه مهم نیست مهم اینکه دوام فنی و کیفیت و اون قدمت تولید و سال و برند معتبر و ایمنی و شاسی محکم و کم استحلاک مهم هست در خریدش شک نکنید اینقدر زیر بندی قوی داره که پا به پای برند اروپایی و پرفروش جهانی میاد