1. خانه
  2. خودرو‌ ها
  3. کی ام سی
  4. T8
  5. دنده ای (1399-1403)

کی ام سی T8

KMC T81399-1400

تیپ ها
  • 1,697,000,000 (تومان)
  • 1,630,000,000 (تومان)
نمودار قیمت
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
وانت
1997 سی سی
بنزینی دارای توربو
4
دنده دستی
10.7 لیتر در 100 کیلومتر
بیشتر

مزایا

  • چهره جذاب
  • امکانات رفاهی مناسب
  • بازار خرید و فروش داغ

معایب

  • قفل دیفرانسیل برقی نه چندان قدرتمند
  • سواری خشک
  • صندلی های ناراحت

ایرادات شایع پیکاپ T8 کدامند؟

پیکاپ T8 در عین محبوبیت و کارآمدی، ایرادات شایعی نیز دارد که می تواند برای مالکان این خودرو آزار دهنده باشد. ضعف صفحه کلاچ شایع ترین ایراد این خودرو است. روغن ریزی دیفرانسیل، برخی ایرادات مونتاژی و کیفیت رنگ پایین نیز از دیگر ایرادات KMC T8 هستند.

معرفی خودروکی ام سی T8

کی ام سی T8 یک خودروی پیکاپ تراک دو دیفرانسیل ساخت کمپانی JAC کشور چین است که برای اولین بار در سال 2018 روی خط تولید این کمپانی قرار گرفته و تولید آن تاکنون ادامه دارد. این محصول از سال 1399 توسط کرمان موتور با برند KMC وارد بازار ایران شد تا به رقابت با دیگر پیکاپ های حاضر در این سگمنت مشغول شود. کرمان موتور که زمانی تولید و عرضه محصولات هیوندای را عهده دار بود پس از تحریم‌ها همکاری با شریک چینی جدید خود یعنی گروه خودروسازی جک را گسترش داد و پس از عرضه محصولات کراس اور سری S و سدان های سری J شرکت جک، در سال 1399 اقدام به معرفی یک خودروی جدید در کلاسی جذاب برای بازار خودروی ایران کرد. یک پیکاپ دو دیفرانسیل به نام KMC T8 یا همان جک T8.

 

 

1500 copy 2.webp

 

مشخصات فنی KMC T8

KMC T8 از یک موتور 4 سیلندر 2 لیتری توربو استفاده می کند که توانایی تولید 174 اسب بخار قدرت در 5000 دور در دقیقه و 290 نیوتن متر گشتاور از 1800 تا 4000 دور در دقیقه را دارد. این توان تولیدی از طریق یک گیربکس 6 دنده دستی به چرخ های عقب یا هر چهار چرخ خودرو منتقل شده و می توانند قدرت خوبی در آفرود برای این خودرو فراهم کنند.

جک T8 در محور جلو از سیستم دو جناغی و در محور عقب از سیستم تعلیق صلب با فنر شمش استفاده می کند. ترمز های این خودرو نیز در جلو از نوع دیسکی خنک شونده و در عقب از نوع دیسکی بوده و به سیستم هایی نظیر ترمز ضد قفل ABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD و ترمز کمکی اضطراری BA نیز مجهزند.

 

19.webp

 

سیستم انتقال قدرت KMC T8 از نوع Part-Time 4WD بوده و 3 حالت مختلف 2H - 4H و 4L را دارد. در حالت عادی یا همان 2H نیرو به چرخ های عقب منتقل می شود اما با استفاده از حالت 4H نیرو به هر چهار چرخ خودرو می رسد. استفاده از 4L نیز ضریب دنده کمکی سنگین را در مدار قرار می دهد.

به غیر از این موارد، KMC T8 در محور عقب به قفل دیفرانسیل الکترونیکی نیز مجهز است تا از هرزگردی مضاعف چرخ ها در مسیر های آفرودی گل آلود یا برفی جلوگیری کند.

کی ام سی T8 خودرویی سنگین وزن بوده و وزنی برابر با 1965 کیلوگرم دارد. 840 کیلوگرم نیز ظرفیت بار این خودرو است که عدد قابل قبولی به نظر می رسد. همچنین این خودرو با داشتن 76 لیتر ظرفیت باک، می تواند برای سفر های آفرودی تا حدودی قابل اتکا باشد.

 

01.webp

 

ایمنی KMC T8

کی ام سی T8 تنها 2 ایربگ برای راننده و سرنشین کناری دارد و در این خودرو خبری از ایربگ های جانبی و پرده ای نیست. همچنین JAC T8 در هیچ تست تصادفی هم شرکت نکرده و ایمنی آن در تصادفات نامشخص است. البته پیکاپ خوش قیافه کرمان موتور با بهره بردن از سیستم های کمک رانندگی نظیر سیستم کنترل پایداری ESP، سیستم کنترل کشش TCS و سیستم کمک حرکت در سربالایی ایمنی قابل قبولی را در هنگام رانندگی برای جلوگیری از حوادث رانندگی فراهم می کند.

 

24.webp

 

امکانات رفاهی KMC T8

معمولا نمی توان از یک خودروی پیکاپ تجاری توقع امکانات رفاهی فراوانی را داشت، اما جک T8 در این زمینه عملکرد خوبی داشته و آپشن های بیشتری نسبت به رقبای خود دارد. از جمله امکانات شاخص این خودرو می توان به شیشه بالابر های برقی، آینه های جانبی برقی گرمکن دار، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، چراغ های جلو زنون با سنسور نور، دی لایت، کروز کنترل، سیستم صوتی با مانیتور لمسی و دکمه های کنترلی از روی فرمان، سیستم تهویه مطبوع الکتریکی دستی و صندلی های چرمی اشاره کرد.

 

06.webp

 

طراحی ظاهری KMC T8

کی ام سی T8 از نظر ظاهری خودروی خوش رخی در میان پیکاپ های موجود در این کلاس به حساب می آید. در نمای جلو چراغ‌ها طراحی مستطیلی شکل و نسبتا خشنی دارند که در ترکیب با جلو پنجره بزرگ و لوگوی عظیم KMC جلوه مناسبی را به خودرو می‌دهند. قسمت پایین سپر جلو هم میزبان دو مه شکن نسبتا بزرگ و یک دیفیوزر کرومی است تا نمای جلوی خودرو تهاجمی‌تر دیده شود، در همین راستا طراحان روی درب موتور یا همان کاپوت خودرو دو خط نسبتا عمیق و حجیم قرار داده اند تا نمای عضلانی جلو جک T8 تکمیل شود.

 

35.webp

 

به قسمت جانبی خودرو که نگاه کنیم،اولین موردی که به چشم می‌خورد طراحی اسپرت و قابل قبول رینگ‌های خودرو در کنار سایز مناسب آن ها است که خوشبختانه این مورد در خودروهای جدید چینی بیشتر رعایت می شود. روی گلگیرهای این خودرو فلاپ‌های مشکی رنگ تعبیه شده است که وظیفه جلوگیری از آسیب رسیدن به رنگ خودرو خصوصا در آفرود را بر عهده دارند. شیشه‌های جانبی از اندازه مناسب و خوبی برخوردارند و از این جهت فضای داخل کابین برای سرنشینان خصوصا ردیف عقب کم نور نیست. همچنین وجود خطوط طراحی نسبتا حجیم در این قسمت از خودرو نیز باعث شده تا این پیکاپ ظاهر بهتری داشته باشد.

 

38.webp

 

قسمت بار طول مناسبی دارد و برای سفرهای آفرودی پاسخگوی نیازهای مالک است. از دیگر نکات مثبت این خودرو زاویه مناسب ورود و خروج است که قابلیت‌های آفرودی این خودرو را تکمیل می‌کند.

 

32.webp

 

بخش عقب T8 کرمان موتور تقریبا ساده اما هماهنگ با سایر قسمت‌های خودرو طراحی شده است. چراغ‌های عقب به صورت یک تکه، ستونی و مانند بیشتر پیکاپ‌ها خارج از درب قسمت بار طراحی شده است و گرافیک داخلی قابل قبولی نیز دارند. روی درب قسمت بار خودرو علاوه بر نوشته‌های مختلف از جمله نوشته T8 و علامت 4WD، در قسمت وسط دستگیره باز کردن درب و زیر آن نیز دوربین دنده عقب قرار دارد. یکی از نکات مثبت این خودرو محل قرارگیری دوربین دنده عقب است که در مکانی مناسب نصب شده تا راننده بهترین زاویه دید را از عقب خودرو داشته باشد. سپر نسبتا باریک عقب علاوه بر محل نصب پلاک، میزبان چراغ‌های دنده عقب و مه‌شکن‌های خودرو است. نکته منفی در این بخش اما، این است که درب قسمت بار هیچگونه جکی نداشته  و در صورت کشیدن دستگیره، به خاطر وزن سنگین خود بدون هیچ کنترلی با شدت زیاد باز می‌شود که این مسئله در طولانی مدت ممکن است مشکل ساز شود.

 

33.webp

 

کابین و فضای داخلی KMC T8

با ورود به کابین KMC T8، با یک طراحی مناسب، ارگونومیک و نسبتا بروز مواجه می‌شویم. در قسمت بالای داشبورد دریچه‌های تهویه مطبوع به همراه کلید فلاشر خودرو قرار گرفته‌اند. پایین تر از آن ها داخل یک قاب کرومی که تا انتهای داشبورد کشیده شده یک مانیتور بزرگ به همراه کلیدهای کنترلی لمسی، بخش تنظیمات سیستم تهویه مطبوع که به صورت الکتریکی و بدون نمایشگر است و سپس چند کلید برای بخش دیفرانسیل و ESP خودرو قرار گرفته‌اند. همچنین قسمت اطراف لیور دنده و جالیوانی‌ها به صورت کرومی درامده که هماهنگی خوبی را با داشبورد خودرو دارد.

 

04.webp

 

غربیلک فرمان کاملا شبیه به جک S5 است؛ به این  معنی که با غربیلکی کاملا غیر ارگونومیک و ناراحت برای رانندگی مواجهیم دارد. صفحه کلاستر یا پشت آمپر این خودرو مشابه با سایر خودروهای جک که در بازار ایران حضور دارند طراحی شده که از دو دایره بزرگ و آنالوگ به همراه یک صفحه نمایش دیجیتالی که همان کامپیوتر سفری خودرو است تشکیل شده است.

 

08.webp

 

از آنجایی که این خودرو یک پیکاپ تراک سایز متوسط است فضای کابین آن نیز مناسب است و فضای پا و سر برای سرنشینان هر دو ردیف خودرو قابل قبول می‌باشد. اما نکته‌ای که وجود دارد این است که صندلی‌های جلو کمی کوچک طراحی شده‌اند و ممکن است برای افرادی که جثه بزرگی دارند آزاردهنده باشد.

 

02.webp

 

جک T8 در بازار؛ قیمت و رقبا

لنگه کفش هم در بیابان غنیمت است! در شرایطی که پیکاپ های خارجی قدرتمند نظیر تویوتا هایلوکس و نیسان ناوارا به ایران وارد نمی شوند، پیکاپ های چینی بازار را به طور کامل قبضه کرده اند.

KMC T8 تا کنون با چهره جذاب، امکانات رفاهی خوب و محبوبیت برند جک بیشترین فروش را در میان پیکاپ های چینی داشته و در مجموع نیز عملکرد بهتری از رقبایی مانند مکث کلوت و آمیکو آسنا دارد.

فوتون تونلند نیوفیس ایران خودرو می تواند روی زمین عملکرد بهتری از نماینده کرمان موتور داشته باشد اما باید در نظر داشت که محصولات KMC بازار خرید و فروش داغ تر و خدمات پس از فروش بهتری دارند.

پیکاپ های گران تر و جدید نظیر کینگ لینگ تاگا، فوتون تونلند جدید و بهمن G9 نیز در تمامی موارد نسبت به T8 برتری دارند. اما قیمت تمام شده آن ها برای مشتری نیز بیشتر از کی ام سی خواهد بود.

 

29.webp

گالری کی ام سی T8

سوالات متداول

خودروی KMC T8 کرمان موتور به یک موتور 2 لیتری توربو شارژ مجهز شده که می تواند حداکثر 174 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور را تولید کند. این قدرت از طریق یک جعبه دنده 6 سرعته دستی به هر چهار چرخ خودرو منتقل می‌شود.
از رقبای این خودرو می توان به پیکاپ کلوت، آمیکو آسنا و فوتون تونلند اشاره کرد.
این خودرو به امکانات قابل قبولی از جمله مانیتور، سنسور نور، سیستم ESP، سنسور باد تایرها، کروز کنترل، قفل دیفرانسیل خودکار، کنترل حرکت در سربالایی و سراشیبی مجهز شده است.

مشخصات تولید کننده

  • کشور تولید کننده ایران
  • نام خودرو کی ام سی T8
  • شرکت گارانتی/خدمات دهنده کرمان موتور

مشخصات فنی بدنه

  • کلاس بدنه وانت
  • ابعاد 5325X1880X1830
  • وزن 1965 کیلوگرم
  • تعداد فضای سرنشینان 5
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو 265/60R18
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب 265/60R18

مشخصات فنی موتور

  • حجم موتور 1997 سی سی
  • نوع موتور بنزینی دارای توربو
  • تعداد سیلندرها 4
  • تعداد سوپاپ ها 16
  • آرایش قرار گیری سیلندرها خطی مستقیم
  • محل قرار گیری موتور موتور جلو
  • سیستم سوخت رسانی انژکتوری چند نقطه ای
  • حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) 174 اسب بخار در 5000 دور بر دقیقه
  • حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) 290 نیوتن متر در 1800 الی 4000 دور بر دقیقه
  • توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر) 87.4 اسب بخار بر لیتر اسب بخار بر لیتر
  • ظرفیت باک 76 لیتر بنزین

مشخصات جعبه دنده ( Transmission )

  • نوع جعبه دنده دنده دستی
  • تعداد دنده (جلو) 6
  • محل قرار گیری اهرم تعویض دنده کنسول میانی
  • سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) موتور جلو چهار چرخ محرک

سیستم ترمزها

  • نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو دیسکی
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب دیسکی

سیستم تعلیق و فرمان

  • تعلیق جلو مستقل؛ جناقی دوبل با فنر مارپیچ
  • تعلیق عقب غیر مستقل؛ فنر تخت
  • کمک فنرهای جلو روغنی
  • کمک فنرهای عقب روغنی
  • نوع سیستم فرمان هیدرولیکی

عملکرد اتومبیل

  • حداکثر سرعت 150 کیلومتر بر ساعت
  • شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه) 13 ثانیه
  • مصرف سوخت ترکیبی 10.7 لیتر در 100 کیلومتر
  • استاندارد آلایندگی یورو 5

محدوده گارانتی

امکانات رفاهی و آپشن ها

  • کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) کیسه هوای راننده و سرنشین (مجموعا دو هدد)
  • سیستم های پایداری و کمک راننده سیستم ترمز ضد قفل(ABS)، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، سیستم کمکی ترمز اضطراری (BOS)، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی (HAC)، سیستم ترمز کمکی هیدرولیکی (HBA)، سیستم کنترل کشش (TCS)، سیستم کنترل دینامیکی خودرو (VDC)، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)
  • سیستم های امنیتی و حفاظتی قفل مرکزی، قفل خودکار، سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، قفل ایمنی کودک، سیستم ورود و روشن کردن خودرو بدون کلید (Keyless)
  • نوع غربیلک دارای روکش چرمی، قابلیت تنظیم ارتفاع غربیلک فرمان، دارای کلید های کنترل سیستم صوتی
  • سیستمهای تهویه مطبوع سیستم تهویه مطبوع دیجیتالی با تنظیم دستی
  • سیستم صوتی و تصویری سیستم صوتی با 6 بلندگو، قابلیت پشتیبانی از USB
  • سیستمهای مولتی مدیا دارای سیستم مولتی مدیا
  • سیستم صندلیهای جلو دارای روکش چرمی، صندلی راننده با تنظیم دستی در 6 جهت، صندلی کمک راننده با تنظیم دستی در4 جهت، تریم داخلی رنگ مشکی
  • سیستم صندلیهای عقب دارای روکش چرمی
  • سیستم آیینه ها آیینه های جانبی با تنظیم برقی، دارای گرمکن
  • سیستم شیشه ها 4 شیشه برقی دارای پاور ویندوز، دارای گرمکن شیشه عقب
  • سیستم روشنایی جلو چراغ های جلو زنون، سنسور نور(Autolight)، قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ های جلو، دارای مه شکن، دارای چراغ روز (Daylight)
  • سیستم روشنایی عقب چراغ های عقب LED، دارای مه شکن
  • سنسورهای پیش فعال سیستم پایش باد تایرها (TPMS)، کامپیوتر سفری
  • سیستم های کمک رانندگی سنسور دنده عقب، دوربین دنده عقب، کروز کنترل
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه